Elektryczni.eu Sp. z o.o. Przestrzeń komunikacyjna jako źródło inspiracji zmian i innowacji społecznych, czyli jak będą zmieniały się rodzaje i sposoby.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Opracowanie: zespół WIM, WI, ZDiUM, WTR pod przewodnictwem POKE marzec 2010 r. Obsługa komunikacyjna UEFA EURO 2012 TM.
Advertisements

CZY PRZYSZŁOŚĆ NALEŻY DO SAMOCHODU ELEKTRYCZNEGO? Fakty i mity
Miejski obszar funkcjonalny – Puławy
STRATEGIA ROZWOJU GOSPODARCZEGO MIASTA PABIANICE
Projekt CiViTAS CARAVEL w Krakowie
Parkingi Parkuj i Jedź (P+R) na obrzeżach Warszawy (konsultacje społeczne w ramach etapu II) Projekt Budowa parkingów strategicznych "Parkuj i Jedź" (Park&Ride)
Świadomość kierowców na temat zagadnień zrównoważonego transportu
Regionalny Program Operacyjny Województwa Zachodniopomorskiego na lata
Alternatywa dla samochodu. Transport publiczny i rowerowy.
Marian Babiuch Prezes PTEZ
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
Podnoszenie jakości usług transportu i mieszkalnictwa komunalnego jako czynniki wspomagające realizację strategii rozwoju miasta. Biała Podlaska,
MOŻLIWOŚCI POZYSKANIA ŚRODKÓW NA BADANIA NAUKOWE POLSKO-NORWESKI FUNDUSZ BADAŃ NAUKOWYCH PROGRAMY WSPÓŁPRACY TERYTORIALNEJ.
Zespół konsultantów: Michał Kłos Jarosław Piszczek Michał Jędrzejczak
Komunikacja i Turystyka
Parkowanie we Wrocławiu. Podstawowy cel analizy Spowodowanie lepszej dostępności miejsc parkingowych w centrum Wrocławia.
STRATEGIA ROZWOJU TRANSPORTU W MAŁOPOLSCE
Priorytet : Harmonijny transport powierzchniowy
Efektywność Energetyczna
Ministerstwo Rolnictwa i Rozwoju Wsi Nowa koncepcja polityki regionalnej państwa Warszawa, 4 sierpnia 2008 r.
Czysty transport miejski
Wdrożenie inteligentnych sieci Case study
Informacje o SKM Szybka Kolej Miejska Wpisana do rejestru przedsiębiorstw w 2004r. Kapitał zakładowy 72,5 mln zł, wszystkie udziały posiada m. st. Warszawa.
POLITYKA ZRÓWNOWAŻONEJ MOBILNOŚCI
PERSPEKTYWA EUROPEJSKA DLA PRZYSZŁOŚCI POLSKIEJ ENERGETYKI
Wrocławski Obszar Metropolitalny
DO PRACY JADĘ ROWEREM Doświadczenia z przebiegu kampanii w Biurze Planowania Przestrzennego Miasta Gdyni Izabela Gendek.
Poprawa jakości powietrza jednym z kluczowych ekologicznych wyzwań w Regionalnym Programie Operacyjnym Województwa Śląskiego na lata Katowice,
ROZWÓJ SYSTEMU PUBLICZNEGO TRANSPORTU PASAŻERSKIEGO W AGLOMERACJI WARSZAWSKIEJ POPRZEZ ZWIĘKSZENIE WYDAJNOŚCI, NIEZAWODNOŚCI I BEZPIECZEŃSTWA.
Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej UEFA EURO 2012
TRANSPORT A EKOLOGIA.
WROCŁAW, 27 MAJA 2010 PRODUKT TURYSTYCZNY, CZYLI JAK WĘDROWAĆ KOŁO WROCŁAWIA.
„Ekorozwój – ekologiczny transport w lokalnym środowisku.”
Zieleń w mieście – dlaczego jej potrzebujemy?
KRĘTE DROGI DO EKOLOGII
STREFY RUCHU USPOKOJONEGO I PIESZEGO W ŚRÓDMIEŚCIU KRAKOWA Andrzej RUDNICKI (Politechnika Krakowska) Andrzej KOLLBEK (GDDKiA.
Planowanie i wdrażanie inteligentnych systemów transportowych w Polsce
ŚRÓDMIEŚCIE OLSZTYNA KOMUNIKACJA W ZINTEGROWANYM PROGRAMIE ROZWOJU PRZESTRZENNEGO ŚRÓDMIEŚCIA OLSZTYNA WYDZIAŁ ROZWOJU MIASTA, MARZEC 2014.
Perspektywy rozwoju wysokiej jakości połączeń intercity w Polsce
Platforma informacyjna wsparciem procesu optymalizowania rozwoju systemu transportowego KRAKOWIC dr hab. inż. Andrzej Szarata Politechnika Krakowska Katowice,
Budowa dwutorowej linii 400 kV Kozienice – Ołtarzew
POIS /10-00 „Rozwój szybkiej kolei miejskiej w Trójmieście”
Platforma informacyjna jako wsparcie opracowywania studiów transportowych Leszek Żychoń.
OPOLE SMART CITY 2020 w Opolu oraz Aglomeracji Opolskiej
PLAN GOSPODARKI NISKOEMISYJNEJ
DEBATA „ŚCIEŻKI ROWEROWE – BEZPIECZNY DOJAZD DO SZKOŁY” Hrubieszów, 2013.
Bezpieczeństwo w komunikacji powszechnej i transporcie (ćwiczenia)
IV warsztaty eksperckie SUiKZP Policentryczność Gdańska I 16 października 2015 I.
Jak uczynić przełomową inwestycję przyjazną dla lokalnej społeczności?
Transport we Wrocławiu
Inteligentna droga do miasta przyszłości
Your logo Here Wspólne użytkowanie pojazdów w SAGUNTO Wynajem samochodów elektrycznych Warsztat : Efektywność energetyczna i przyjazne dla środowiska podejście.
Your logo Here Wspólne korzystanie w czasie rzeczywistym ze środków transportu na żądanie w Regionie Tesalii, Grecja Warsztaty: Transport na żądanie na.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Plan konsultacji społecznych I część – prezentacja zakresu prac nad Strategią, celów strategicznych I i II rzędu II część – pytania skierowane do uczestników.
„ Gmina Bytom "Zintegrowane połączenie aglomeracji górnośląskiej z międzynarodowym portem lotniczym Katowice-Pyrzowice " Katowice, 10 grudzień 2008.
Wnioski ze 100 lat korzystania z samochodów w miastach.
Mobilność aglomeracyjna – cechy charakterystyczne dr Michał Beim Instytut Melioracji, Inżynierii Środowiska i Geodezji Uniwersytet Przyrodniczy w Poznaniu.
Zmiany komunikacyjne w Poznaniu do roku 2030 !. BRT (ang. Bus Rapid Transit) Oddzielny pas ruchu. Szybki tranzyt autobusowy. Usprawniona infrastruktura.
m.st. Warszawa | Warszawska Polityka Mobilności
Panel: Transport komunalny
Efektywność energetyczna przez rozwój elektromobilności w Polsce
STRATEGIA ROZWOJU TRANSPORTU OBSZARU FUNKCJONALNEGO
Projekt pn. „Założenia do planu zaopatrzenia w ciepło, energię elektryczną i paliwa gazowe dla obszaru Gminy Wrocław” na lata Wrocław, styczeń.
Projekt poprawy jakości transportu miejskiego w aglomeracji szczecińskiej narzędziem technicznego wsparcia integracji transportu publicznego w Szczecińskim.
Regionalny Program Operacyjny Województwa Mazowieckiego Podzespół II
UPRZYWILEJOWANIE TRANSPORTU ZBIOROWEGO
KONSULTACJE SPOŁECZNE DOT. POŁĄCZENIA UL. BURACZANEJ I STRZELCÓW
Świadomość kierowców na temat zagadnień zrównoważonego transportu
Zapis prezentacji:

Elektryczni.eu Sp. z o.o. Przestrzeń komunikacyjna jako źródło inspiracji zmian i innowacji społecznych, czyli jak będą zmieniały się rodzaje i sposoby transportu. Paweł Rochala, Prezes Zarządu Elektryczni.eu sp. z o.o. Jugowice k. Wałbrzycha, 15 marzec 2013r.

Agenda 1. Elektryczni.eu - koncept 2. Wrocław – dokumenty (2020+, PR) 3. Innowacje a transport 4. Co nas czeka 5. Podsumowanie

Problem Rosnące koszty paliwa Rosnące koszty energii 1. Elektryczni.eu - koncept Rosnące koszty paliwa Rosnące koszty energii Strata paliwa w korkach Zanieczyszczenie środkowiska Bezpieczne parkowanie rowerów Na jaką potrzebę odpowiadają nasze rozwiązania? Mamy rozwiązanie problemu transportu, niezależne od drożejącej benzyny. Rozwiązanie, które pozwala zarabiać na produkcji prądu elektrycznego, przy okazji trwałego zmniejszania CO2 w naszym otoczniu. Wreszcie rozwiązanie umożliwiajace bezpieczne parkowanie rowerór, skuterów. Strata czasu w korkach

Rozwiązanie EV PV Boks skutery elektryczne rowery elektryczne PV Elektrownie słoneczne naziemne i dachowe Boks Bezpieczne boksy rowerowe

Wrocław – podstawowe dokumenty 2. Wrocław – dokumenty (2020+, PR) Wrocław – podstawowe dokumenty Strategia „Wrocław w perspektywie 2020 plus” Polityka_Rowerowa Wrocławia_Uchwała Nr LV/1688/10 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 14 października 2010 r. Polityka Transportowa Wrocławia_Uchwała Nr XII/396/99 Rady Miejskiej Wrocławia z dnia 23 września 1999

16 gmin (Wrocław + ościenne gminy) 400 000 zarejestrowanych samochodów Strategia Wrocław 2020+ koncentruje się na opisaniu pożądanych zmian cywilizacyjnych poprzez wskazanie kierunków, w których Wrocław powinien się zmieniać. Kieruje się w tym rozpoznaniem wyzwań, którym trzeba będzie stawić czoła i wartości, które należy chronić, umacniać i rozwijać. „Wrocław – Miasto Spotkań” PRZESTRZEŃ MIESZKANIOWA PRZESTRZEŃ PUBLICZNA PRZESTRZEŃ GOSPODARCZA PRZESTRZEŃ REKREACYJNA PRZESTRZEŃ INFORMACYJNA PRZESTRZEŃ KOMUNIKACYJNA Wrocław – aglomeracja 1 000 000 mieszkańców 16 gmin (Wrocław + ościenne gminy) 400 000 zarejestrowanych samochodów 30 000 aktywnych rowerzystów 10 000 aktywnych użytowników skuterów i motocykli Dostepnych miejsc parkingowych – 10 000 (?)

Strategia Wrocław 2020+ PRZESTRZEŃ KOMUNIKACYJNA: Bezwzględna eliminacja ciężkiego transportu z centrum miasta. Bazy przeładunkowe i stacje ważenia ciężarówek. Egzekwowanie standardów środowiskowych (hałas, spaliny). Miękka eliminacja samochodów osobowych z centrum miasta (możliwość dojazdu w ważnych sytuacjach życiowych). Liczne strefy piesze. Eliminacja parkowania na chodnikach. Zaporowe ceny na parkingach wewnętrznych Promocyjne ceny na parkingach obwodowych. Sponsorowana komunikacja publiczna między parkingami a centrum. Priorytet dla komunikacji publicznej. Wydzielone pasy i torowiska. Uprzywilejowanie w ruchu. Elastyczne taryfy. Ułatwienia przesiadkowe. Nowatorskie rozwiązania komunikacyjne, kreujące pozytywny obraz miasta: autobusy elektryczne i hybrydowe, gondole wodne i napowietrzne (może pojazdy typu „Ginger”). Demonopolizacja komunikacji publicznej. Dopuszczenie konkurujących przewoźników przy zachowaniu kontroli nad siecią transportową. Bezkolizyjny system ścieżek rowerowych w układzie aglomeracyjnym. Strzeżone parkingi rowerowe w węzłach komunikacyjnych i nie tylko. Pilotażowy parking zewnętrzny operujący w systemie Park & Ride, ukierunkowany na rozpoznanie i odpowiednie kształtowanie reakcji społecznych. Rozszerzenie systemu komunikacji publicznej na miejscowości aglomeracji. Szybkie linie tramwajowe i kolej aglomeracyjna. Skojarzone dojazdy do pracy.

Kierunki rozwoju transportu publicznego oraz trasy rowerowe

Polityka Rowerowa Wrocławia CELE STRATEGICZNE Głównym celem strategicznym Polityki Rowerowej Wrocławia w perspektywie długoterminowej jest osiągnięcie co najmniej 15% udziału (100 000 rowerzystów) ruchu rowerowego w ogólnej liczbie podróży realizowanych w Mieście w 2020 roku (co najmniej 10% udziału w 2015 r, ale 4% udziału (30 000 rowerzystów) w 2012 r.) W konsekwencji realizowane będą strategiczne cele towarzyszące:  poprawa bezpieczeństwa ruchu;  redukcja zagrożeń motoryzacyjnych;  zwiększenie szybkości przemieszczania się w Mieście;  popularyzacja proekologicznych zachowań transportowych mieszkańców Miasta.

Polityka Rowerowa Wrocławia transport rowerowy wiąże się z wieloma korzyściami ekologicznymi, ekonomicznymi i społecznymi, do których należy zaliczyć: 100% osiąganie celów podróży w krótkim czasie, szczególnie w centrum Miasta; zmniejszenie problemów z parkowaniem; udrożnienie ulic zatłoczonych ruchem samochodowym; poprawa jakości przestrzeni życiowej w Mieście - minimalizacja hałasu i ilości zanieczyszczeń, zmniejszenie zagrożenia powodowanego przez ruch samochodowy, zmniejszenie zapotrzebowania na przestrzeń transportową; poprawa stanu zdrowia użytkowników rowerów; możliwość łączenia roweru z innymi środkami komunikacji publicznej. We Wrocławiu ważne sici tras rowerowych: europejska Euro Velo 9 łączącej Morze Bałtyckie z Morzem Adriatyckim (Szlak Bursztynowy) Rowerowy Szlak Odry – trasa rekreacyjna o znaczeniu ponadregionalnym

Za 30 lat mało kto będzie miał swój własny samochód. 3. Innowacje a transport Za 30 lat mało kto będzie miał swój własny samochód. W ciągu 15 lat zaczniemy się zmieniać z właścicieli samochodów w użytkowników (raport KPMPG) Nie będziemy kupować aut, tylko abonament na korzystanie ze środków transportu Redukcje w miastach o 50% aut „konwencjonalnie zasilanych” do 2030 roku, a ostateczne pożegnanie w 2050 roku (Sim Kallas – komisarz ds. Transportu w Komisji Europejskiej) Model użytkownika – smartfon – start A - elektryczny samochód – meta B – smartfon... A teraz kolejny użytkownik skorzysta z tego środka transportu.

Elektryczny samochód roku 2013. Tesla S – premium klasa, kosztuje „tylko” 450 000 PLN, ale zasięg ma już blisko 500 km. Tylko elektryczny ! Elektryczne staje się dostępnym i standardowym produktem. W Polsce najtańszy samochód elektryczny kosztuje 32 500 PLN.

Miejski samochód Honda – Micro Commuter miejski 3-osobowy pojazd Sterowany...tabletem Tablet służy również jako prędkościomierz i nawigacja Pedkość 80 km/h Zasięg 60 km Ładowanie do 3 godzin Koszt 100 km – około 6 złotych

Innowacja Hyundai Hyundai i30 wyposażony w najnowszej generacji system multimedialny, zintegrowany ze smartfonem kierowcy protokół bliskiego zasięgu NFC (Near Field Communication) kierowca może otwierać i zamykać samochód bez pomocy kluczyka - wystarczy umieszczenie smartfona w zasięgu nadajnika na bocznej szybie wyposażony został również w bezdotykową ładowarkę, która wykorzystuje zjawisko indukcji elektromagnetycznej i pozwala na ładowanie baterii telefonu bez połączenia kablowego Nowy system ma być dostęp w modelach Hyundaia w 2015 roku.

Lekki transport elektryczny (LEV) to realna alternatywa dla kosztów i codziennych korków. To dopiero początek zmian.

4. Co nas czeka Przestrzeń komunikacyjna jako źródło inspiracji zmian i innowacji społecznych , czyli jak będą zmieniały sie rodzaje i sposoby transpotu Car sharing – współdzielenie zasobów samochodu + zarządzanie Car pooling – zabieranie pasażerów + zarządzanie ParkBike – bezpieczeństwo parkowania jednośladów Punkt ładowania samochodów, tani transport Rower, skuter, rower elektryczny, skuter elektryczny, mikro samochód Hub elektryczny - punkt ładowania samochodów + skuter elektryczny + darmowy parking Ograniczenie stref parkowania – zamknięte centrum dla ruchu spalinowego (idywidualnego) System zarządzania usługami (np. Taxi 5, otodojazd.pl) Hardware – urządzenia fizyczne: stacjonarne i ruchome Ładowanie energią (kabel, „pnatograf”, zderzak, indukcja elektromagnetyczna) finansowanie

W Danii podatki od nowych samochodów sięgać mogą nawet 180 proc ! W Danii podatki od nowych samochodów sięgać mogą nawet 180 proc. wartości pojazdu – start idea „car sharing” współdzielenie sąsiedzkie. Charging time Power supply Voltage Max current 6–8 hours Single phase - 3,3 kW 230 VAC 16 A 2–3 hours Three phase - 10 kW 400 VAC 3–4 hours Single phase - 7 kW 32 A 1–2 hours Three phase - 24 kW 20–30 minutes Three phase - 43 kW 63 A Direct current - 50 kW 400 - 500 VDC 100 - 125 A

EU – 8 000 (E 500 000) Wrocław 10 (25) – Polska – 300 (E 46 000) USA – 5 000 (E) Public-domain European charge station sign U.S. traffic sign used for EV charging station Europa - punkty ładowania mają powstać w ramach wartego 8 miliardów euro planu Clean Power for Transport Package.

Podsumowanie Innowacje = B+R Zaangażowanie mieszkańców = ułatwienie życia Zmiana sposobu życia (life style) przemieszczania się Nowe trendy w zakresie rodzaju oraz sposobu transportu Mix transportowy = 40% transport publiczny + 40% transport indywidualny + 20% ruch alternatywa (rower, skuter, „na piechotę”) Zagrożenia: Automatyzacja procesów transportu Wykluczenie społeczeństwa - rynek pracy

Proponowane obszary wspólnych projektów B+R – nauka - biznes Indukcja elektromagnetyczna Systemy zarządzania lokalizacji, usługami Alternatywny transport

Politechnika Gliwicka Alternatywny transport - student – koncepcja hulajnogi, docelowo elektrycznej hulajnogi ? (autor Michał Markiewicz)

Rozwiązanie (docelowe) Wizja SMART samowystarczalny energetycznie dom (słońce, wiatr /skuter, samochód/magazynowanie energii/zarządzanie energią – opomiarowanie energią) Jednak dążymy do rozwiązania docelowego, wizji SMART, gdzie dostarczymy rozwiązania do samowystarczalnego energetycznie domu, biura. Co w połączeniu z elektrycznym transportem przyniesie wymierne oszczędności i sporo frajdy.

Poszukujemy Gruntów oraz dachów pod fotowoltaikę (PV) Klientów – skutery oraz rowery elektryczne (EV) Projektów B+R w zakresie PV, EV Kapitału na rozwój Zapraszamy do współpracy

Chwalimy się  Zwycięzca (1 z 8) w ogólnopolskim projekcie (R)ewolucje Firm Akademickich – jury - 4 Parki Technologiczne nagroda – wyjazd do prestiżowego parku technologicznego - Technoloplis - Finalndia I Dolnośląskie Forum Innowacji i Technologii „Energetyka - Innowacje” – prelegent Dolnośląski Ośrodek Transferu Wiedzy i Technologii (DOTWIT) – członek Rady Programowej publikacje, wywiady – Gazeta Wyborcza, Onet.pl, radio Tok FM, Teleexpress.

Pytania&Odpowiedzi Paweł Rochala p.rochala@elektryczni.eu mob. +48 730 795 850 Elektryczni.eu sp. z o.o. ul. Duńska 9 Wrocławski Park Technologiczny, budynek Delta, I piętro 54-427 Wrocław www.elektryczni.eu