Festiwale nauki w naszej szkole

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
BiznesKlasa UNICEF – projekt edukacji humanitarnej.
Advertisements

Metody Pomiaru Neutronów dla Tokamaków
T: BROŃ JĄDROWA.
Każdy z nas jest w stanie poświęcić chwilę na sprzątanie okolicy, wielu może zaoszczędzić energię elektryczną, wyłączając zbędne oświetlenie, a niektórzy.
Spośród 80 szkół, które przystąpiły do realizacji projektu, znalazła się również nasza szkoła – Zespół Szkół nr 3 w Kędzierzynie-Koźlu.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt jest realizowany przez.
PKI, OPIE Auth Mateusz Jasiak.
TOKAMAK czyli jak zamknąć Słońce w obwarzanku ?
Zimna fuzja Zimna fuzja jest szansą świata na rozwiązanie wszelkich problemów energetycznych. Czysta i niewyczerpalna ENERGIA.
Biblioteka jako szkolne centrum informacji multimedialnej jest miejscem gromadzenia i udostępniania różnych materiałów/mediów dydaktycznych uczniom, ich.
Ochrona danych wykład 3.
Projekt edukacyjny klasy IID
Reportaż z Dnia Przedsiębiorczości
Czarnobyl 2011 – badania społeczne. Wielkość próby badanej: Ukraina -128 osób Polska-100 osób.
Naturalne źródła energii w krajach Unii Europejskiej.
Kontrolowana synteza termojądrowa wywoływana silnym impulsem lasera
ZIEMIA – NASZ DOM. DBAJMY O NIĄ.
Dlaczego warto zostać uczniem ZSI w Sokółce
„Człowiek jest wielki nie przez to, co posiada, lecz przez to, kim jest; nie przez to, co ma, lecz przez to, czym dzieli się z innymi.” ~Jan Paweł II.
Otacza nas woda i powietrze
Drabina Jacoba.
Jeden nie da rady, ale z gromadą będą musieli się liczyć Janusz Korczak.
BIOLOGIA Efekt cieplarniany.
Dnia 10. Marca 2010 roku odbył się Międzynarodowy Dzień Przedsiębiorczości. W Polsce to przedsięwzięcie organizowane jest przez Fundacje Młodzieżowej.
Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i Gazetę Wyborczą Akcja jest skierowana jest.
NAUCZYCIELKA BADACZKA, jest pomysł na więcej pracy
Wielką energią w twórczym działaniu jest nasza aktywność w odkrywaniu.
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Tego roku chętni uczniowie klasa pierwszych zgłosili się do projektu unijnego Rozwój przez kompetencje. Chcemy pokazać w naszej prezentacji jak przebiegały.
PROJEKT „Bez wody nie ma życia”
Źródła i rodzaje zanieczyszczeń powietrza
Moja przedsiębiorczość
Jak to się dzieje, że żarówka świeci?
Zespół Szkół Ogólnokształcących i Ekonomicznych w Lubsku Spotkanie otwierające.
O programie Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i „Gazetę Wyborczą”. która promuje.
My kolorowe kredki serdecznie wszystkich witamy w imieniu uczniów klasy drugiej (Publicznej Szkoły Podstawowej im. Tadeusza Kościuszki) zapraszamy.
M emories F actory Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Integracyjnymi im. Mieszka I Świnoujście.
Placówki oświatowe Dziękujemy za wykazane zainteresowanie. Przedstawimy Państwu w kilku krokach czym są bezpieczne systemy schodowe pvc oraz gdzie mają.
Dobre praktyki TIK. Dla kogo program? Program skierowany jest do wszystkich tych nauczycieli, którzy widzą potrzebę edukacji medialnej w szkole, chcą.
Szyfrowanie i deszyfrowanie
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
„ Nasze dzieci 6 letnie w I klasie” Rada Rodziców przy Zespole Szkół w Grzechyni.
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Samorząd Uczniowski.
Szkoła z klasą 2.0. Szkoła z Klasą to ogólnopolska akcja edukacyjna prowadzona od 2002 roku przez Centrum Edukacji Obywatelskiej i„Gazetę Wyborczą”. Od.
„Pomóż swojemu dziecku zrozumieć matematykę”
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Program „Szkoła z klasą 2.0” edycja 2013/2014 Szkoła Podstawowa im. Elizy Orzeszkowej w Radgoszczy.
Aby do danych nie dostała się postronna osoba ( hacker ) stosuje się różne metody kryptograficzne.
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
Koncert rockowy,czyli wolontariat na wesoło,czyli wolontariat na wesoło.
Burzenie i budowanie Potężne budowle to wszystko cuda myśli naukowo-technicznej konstruktorów. Barbara Giża kl.II.LO.
ENERGIA WIATROWA Naukowcy obliczyli, że gdyby udało się wykorzystać tylko połowę siły wiatru wiejącego na Ziemi, to i tak można by wyprodukować 170 razy.
WITAMY !!! Szkoła Podstawowa Nr 15 im. Armii Krajowej w Elblągu MISTRZ uczeń klasy I.
Projekt edukacyjny „Czytanie jest trendy”
Mroczna Przyszłość Ziemi
ŚNIADANIE - ENERGIA NA CAŁY DZIEŃ Wszystko o śniadaniu i o jego wartościach. Igor Krzywicki VD.
Moja wizja energii odnawialnej… Joanna Roszkiewicz Monika Rakowicz III L.O., Poznań.
Wzór dla planistów przestrzennych (poniższa prezentacja może być wykorzystywana i modyfikowana do Państwa potrzeb) Data, autor, tematyka, itd. „Wyzwania.
Mileną Radecką.  Z ogromną przyjemnością chcielibyśmy, by do naszej szkoły zawitał taki gość jak Pani Milena Radecka. W ramach zachęty przygotowaliśmy.
Reaktory termojądrowe Nazwa wydziału: Górnictwa i Geoinżynierii Nazwa kierunku: Górnictwo i Geologia Autor : Jakub Rak Nr indeksu: Temat nr 23
Reaktory termojądrowe Kraków, Autor: Paulina Plucińska ZiIP gr.2.
Reaktory termojądrowe Akademia Górniczo-Hutnicza im. Stanisława Staszica w Krakowie AGH University of Science and Technology Paweł Kobielus.
Miniprzedsiębiorstwo Diamond VII Liceum Ogólnokształcące im. K. K. Baczyńskiego w Sosnowcu.
Jak sobie radzić ze stresem?
KLASA MATEMATYCZNO- -INŻYNIERSKA.
Eksperymentujemy i odkrywamy – radość wielką z tego mamy.
MemoriesFactory Liceum Ogólnokształcące z Oddziałami Integracyjnymi
SLEEP’ki II Liceum Ogólnokształcące im. Stefana Żeromskiego w Tomaszowie Mazowieckim.
Liczby pierwsze oraz kryptologia
Zapis prezentacji:

Festiwale nauki w naszej szkole Partnerzy w nauce Festiwale nauki w naszej szkole I Liceum Ogólnokształcące im. Tadeusza Kościuszki w Wieluniu

Co chcielibyśmy Państwu pokazać? Mamy przyjemność przedstawić Państwu prezentację pokazującą, jak wyglądały u nas w szkole Festiwale Nauki oraz praca uczniów należących do projektu PARTNERZY W NAUCE. Nasze liceum zorganizowało dwa Festiwale Nauki: -”Energia naszych spotkań” – 5 luty 2010 -”Festiwal Nauk Ścisłych i Przyjemnych” – 8 czerwiec 2010 W tej prezentacji zawarte są reportaże obejmujące pracę biologów, fizyków oraz matematyków.

Zapraszamy na krótki pokaz 

Kilka słów o tym, jak wyglądały przygotowania do Festiwali… Cała szkoła jest w ruchu od rana, Na Festiwal Nauki przygotowana. Uczniowie ze stresu paznokcie obgryzają, Swoje przemowy powtarzają. Lecz nie ma powodu do strachu, Nauczyciel – jak kolega „po fachu” Chętnie pomaga i podpowiada, Dlatego jest przy nim cała gromada.

Czas przygotowań – krok po kroku Reklama gwarantem sukcesu

Przygotowanie materiałów promocyjnych Galeria zdjęć prezentująca działania każdej sekcji Duży baner - duże wrażenie

To nasz zapał i ochocza praca sprawiły, że było naprawdę ciekawie.

Przedstawiciele władz, goście, media Otwarcie Festiwalu przez dyrekcję i przedstawicieli władz powiatu. Nauczyciele, zaproszeni goście oraz uczniowie naszej szkoły.

Wszechobecne media, zawsze przychylne 

Prowadzenie festiwalu to poważne zadanie i duża odpowiedzialność W lutym wyzwanie podjęły dziewczyny, w czerwcu uzyskały męskie wsparcie.

Sekcja przedsiębiorczości Profesjonalne zaplecze Festiwali Nauki: Energia Naszych Spotkań 5 II 2010 Festiwal Nauk Ścisłych i Przyjemnych 8 VI 2010 I Liceum Ogólnokształcące im. Tadeusza Kościuszki w Wieluniu

Sekcja matematyczno-naukowo-techniczna Działania biologów Festiwal Energia Naszych Spotkań Dla biologa doświadczenia to podstawa – ćwiczenia z zakresu energii komórki

Energia organizmów, energia ekosystemów, czyli rzecz o zasobach środowiska

Działania biologów Festiwal Nauk Ścisłych i Przyjemnych Bliżej noblistów, bliżej współczesnych osiągnięć nauki, czyli łyk genetyki dla każdego. Nobel dla genetyka

Podarowane życie – rzecz o transplantologii

Tajemnice GMO GMO- to organizmy, w których za pomocą inżynierii genetycznej – czyli zamierzonej manipulacji człowieka – materiał genetyczny (DNA) został zmieniony w taki sposób, jaki nie występuje w warunkach naturalnych w drodze naturalnego krzyżowania lub naturalnej rekombinacji.

Korzyści z modyfikacji bakterii Ludzka insulina wytwarzana przez zmodyfikowane genetycznie bakterie

Czy wiesz co jesz?

Działania fizyków Na tym spotkaniu dla głodnych wiedzy uczniów, młodzi fizycy pokazali wiele ciekawych doświadczeń oraz prezentację na temat szkodliwości hałasu.

Ach, te stożki… Wiele trzeba było wykonać pomiarów i obliczeń, aby wreszcie móc dowieść, że „Oporu powietrza nie można pominąć”.

Hałas i jego skutki Podczas pasjonującego wykładu Kacpra na temat szkodliwości hałasu, mogliśmy dowiedzieć się, jak wiele może on spowodować szkód dla nas wszystkich…

Butelka, taśma, rurka i gazeta - - tyle, by powstała niezła rakieta Butelka, taśma, rurka i gazeta - - tyle, by powstała niezła rakieta. Cieszyli się i mężczyzna i kobieta!

Światełko, co przez dziurkę wleciało I na papierze obraz swój dało. Kamera Obscura Światełko, co przez dziurkę wleciało I na papierze obraz swój dało.

Gorące powietrze suszarka wyzionie, worek, hen, wysoko w powietrzu gdzieś tonie…

Wiry w butelce potężne powstają, Gdy chłopcy nią zręcznie obracają!

Magiczna gazeta, co płytę przytrzymuje, Choć z całej siły uczeń oderwać ją próbuje. Sznureczek się zrywa… Tak działa z papieru pokrywa!

Drucik, magnes, bateria – w głowie tli się płomyczek… To musi być przecież prosty silniczek!

Nurek zanurkuje, gdy ucisk poczuje!

Czy spalając świeczkę można podnieść poziom wody w butelce Czy spalając świeczkę można podnieść poziom wody w butelce ? Andrzejowi się udało !

A oto przedstawiona FONTANNA HERONA!

Butelka z dziurką – balonik się zwiększa Butelka z dziurką – balonik się zwiększa. Bez dziurki – nie, choć płuca swe wytężasz.

Cięcie papierem kredy na stojaku Cięcie papierem kredy na stojaku. Uważaj, byś palca nie przyciął uczniaku!

Ciepło wydziela zwykła żarówka… Dlatego jest lepsza energooszczędna świetlówka!

Gwoździe na stole porozrzucane W równowadze zostaną utrzymane!

…jednak, czym byłby nasz pokaz bez prezentacji Małgosi na temat fuzji jądrowej?

Źródło energii Słońca cykl protonowo-protonowy 1H + 1H → 2H + e+ + νe 3He + 3He → 4He + 1H + 1H

Synteza termojądrowa na Ziemi W warunkach ziemskich możliwa jest do wytworzenia reakcji syntezy 2He + 3He → 4He + 1n D + T → 4He + n + 17,6 Mev w jej wyniku powstają zjonizowany hel i neutrony o dużej energii.

Synteza deuteru i trytu zachodzi najłatwiej. Wymagana temperatura–150 mln K

Metody utrzymywania plazmy inercyjna magnetyczna

Metoda inercyjna polega na wykorzystaniu ciśnienia wywieranego przez laser na materię do sprężenia paliwa i ściśnięcia go do bardzo małych objętości.

Metoda magnetyczna -Tokamak polega na utrzymaniu plazmy w określonej objętości poprzez zastosowanie pola magnetycznego.

Wnętrze komory tokamaka JET oraz obraz plazmy Wnętrze komory tokamaka JET w Culham w Wielkiej Brytanii oraz obraz plazmy Wnętrze komory tokamaka JET oraz obraz plazmy  

Planowane uruchomienie reaktora za 10 lat. Projekt ITER International Thermonuclear Experimental Reaktor Wspólne przedsięwzięcie Stanów Zjednoczonych, Rosji, Unii Europejskiej, Chin, Japonii, Indii, Korei Południowej. Zakłada się, że energia produkowana będzie 10-krotnie większa od wkładanej w ogrzanie plazmy. Planowane uruchomienie reaktora za 10 lat.

Budowę reaktora ITER rozpoczęto w 2008r.

Schemat działania przyszłej elektrowni termojądrowej

Chwila odprężenia nikomu nie zaszkodzi, zwłaszcza, gdy coś do głowy dzięki niej wchodzi!

Działania matematyków i informatyków To spotkanie było okazją do pokazania możliwości programu GEOGEBRA. Uczniowie tworzyli nie tylko zabawne konstrukcje, ale także prezentowali „dowody bez słów”.

Prezentacja możliwości programu GEOGEBRA

Program GEOGEBRA posiada wiele możliwości, które, wykorzystane w odpowiedni sposób, dają interesujące efekty!

„Bryły niemożliwe” pokazane dzięki GEOGEBRZE.

Szyfrowanie RSA Matematycy i informatycy połączyli swoje siły i zaprezentowali teoretycznie i praktycznie szyfrowanie danych z kluczem publicznym. Oprócz prezentacji przedstawili program szyfrujący i deszyfrujący dane własnego autorstwa.

Dawid prezentujący pokaz na temat szyfrowania i rozszyfrowywania.

Twórcy RSA L. Adleman R.L.Rivest Adi Shamir Zasadniczą cechą są dwa klucze: publiczny do kodowania informacji oraz prywatny do jej odczytywania.  Klucz publiczny umożliwia jedynie zaszyfrowanie danych i w żaden sposób nie ułatwia ich odczytania, nie musi więc być chroniony. Dzięki temu firmy dokonujące transakcji poprzez sieć Internet mogą zapewnić swoim klientom poufność i bezpieczeństwo. Drugi klucz (prywatny, przechowywany pod nadzorem) służy do odczytywania informacji zakodowanych przy pomocy pierwszego klucza. Klucz ten nie jest udostępniany publicznie. W roku 1977 trzej profesorowie z MIT w USA, Ronald L. Rivest, Adi Shamir i Leonard Adleman, opublikowali nowy rodzaj szyfrowania danych, który nazwano od pierwszych liter ich nazwisk systemem RSA. Umożliwia on bezpieczne przesyłanie danych w środowisku, w którym może dochodzić do różnych nadużyć. Bezpieczeństwo oparte jest na trudności rozkładu dużych liczb na czynniki pierwsze.

Dziękujemy za uwagę !

Autorzy prezentacji: Opiekun: Paulina Nowak Kacper Pułka Andrzej Gajecki Andrzej Tkaczyński Opiekun: Zenona Stojecka