W projekcie brało udział 8 uczniów klasy II D: Michał Bronisz, Karol Czajkowski, Karol Małecki, Piotr Mazur, Mateusz Różycki, Kamil Szałacha, Przemysław.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Ocena dokładności pomiarów
Advertisements

ZBOCZENIE NAWIGACYJNE
Czy znasz się na zegarku słonecznym ?
Pomiar przyspieszenia ziemskiego za pomocą wahadła matematycznego
Domy Na Wodzie - metoda na wlasne M
Podstawowe pojęcia astronomiczne
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Priorytet III, Działanie 3.2
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
NOWE TECHNOLOGIE NA USŁUGACH EDUKACJI Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Grodkowie Zajęcia w ramach projektu NTUE.
Metoda Eratosthenesa Eratosthenes- ur. 276 p.n.e. w Cyrenie, zm. 194 p.n.e. – grecki matematyk, astronom, filozof, geograf i poeta. Pierwszy dokonał pomiaru.
PREPARATYWNA CHROMATOGRAFIA CIECZOWA.
mgr Kinga Janusz wrzesień 2005
> dla studentów > informacje>zajęcia W.Ogłozy>a4g-w2.ppt
PRZYRODNICZEGO „ALTAIR” ZE SZKOŁY PODSTAWIOWEJ
ZASADY REKRUTACJI DO GIMNAZJUM NA ROK SZKOLNY 2007/2008.
GOAL ! Go Outside And Learn Rok szk. 2010/11
Badania w naszej gminie zostały wykonane w dniach od 15 do 22 grudnia przez grupę uczniów naszego gimnazjum. Ale na początek co to w ogóle jest śmieć,
Ogólnopolski Konkurs Wiedzy Biblijnej Analiza wyników IV i V edycji Michał M. Stępień
TIMSS i PIRLS 2011 Prezentacja wyników badań PIRLS 2011 oraz TIMSS 2011 minister edukacji narodowej Krystyna Szumilas Warszawa, 11 grudnia 2012 r. godzina.
Funkcje kosinus i sinus (cos(x), sin(x))
Najprostszy instrument
MISTRZOSTWA BYDGOSZCZY
Obliczamy czas.
Ruch obiegowy Ziemi..
Wykład 13. Odwzorowania elipsoidy obrotowej na powierzchnię kuli
Ruch dzienny sfery niebieskiej i ruch Słońca na sferze niebieskiej
Tabela sportowych rekordów szkoły
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
Oświetlenie Ziemi l.
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
KOLEKTOR ZASOBNIK 2 ZASOBNIK 1 POMPA P2 POMPA P1 30°C Zasada działanie instalacji solarnej.
VI przegląd plastyczny z rysunku, malarstwa i rzeźby
RUCH WIROWY ZIEMI.
w ramach projektu Szkoła z Klasą 2.0
PREZENTACJA MULTIMEDIALNA POZORNY RUCH SŁOŃCA I GWIAZD
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu
CZTERY PORY ROKU.
© GfK 2012 | Title of presentation | DD. Month
+21 Oczekiwania gospodarcze – Europa Grudzień 2013 Wskaźnik > +20 Wskaźnik 0 do +20 Wskaźnik 0 do -20 Wskaźnik < -20 Unia Europejska ogółem: +14 Wskaźnik.
Trygonometria.
Badania klimatu w Gminie Wieliszew na podstawie Programu GLOBE
Wstępna analiza egzaminu gimnazjalnego.
EcoCondens Kompakt BBK 7-22 E.
EcoCondens BBS 2,9-28 E.
KROK PIERWSZY Jakie szkoły wybrać? Na stronie każdej szkoły znajdziesz informacje: − czego będziesz się uczyła/uczył, − co możesz osiągnąć będąc uczniem.
S YTUACJA DEMOGRAFICZNA W SZKOLE PODSTAWOWEJ NR 1 W Ł OMIANKACH NA PRZESTRZENI LAT Opracowały: Iwona Jarząbkowska i Katarzyna Łazicka.
WYNIKI EGZAMINU MATURALNEGO W ZESPOLE SZKÓŁ TECHNICZNYCH
Górowanie słońca nad horyzontem
Testogranie TESTOGRANIE Bogdana Berezy.
Czym jest ruch obiegowy Ziemi?
Porównanie czasowe i kilometrowe pielgrzymek Jana Pawła II na różne kontynenty Grupa projektowa: 1. Joanna Wojtas III b 2. Dominika Podlaska III b 3. Mateusz.
Statystyka matematyczna czyli rozmowa o znaczeniu liczb Jan Bołtuć Piotr Pastusiak Wykorzystano materiały z:
Zadania matematyczne Anieli Golimowskiej Kl. IV m
Niezbędne przyrządy kreślarskie Ołówek H3 Ołówek B3 Ekierka Kątomierz
Elementy geometryczne i relacje
Strategia pomiaru.
oraz określić jego położenie
„Ile ma mach?” – Pomiar prędkości dźwięku. Wykonali: Paulina Oleś Krzysztof Mika Sylwester Sołtys.
„Wycieczka ślimaka” Projekt był realizowany na zajęciach matematyczno-przyrodniczych dla klas I-III.
Prezentacja dla klasy II gimnazjum
Kształt ziemi, historia, modele kształtu
Następstwa ruchu obrotowego ziemi
Jak zmieniają się pory roku
OBSERWACJE, DOŚWIADCZENIE
Strefy Czasowe.
Horyzontalny Układ Współrzędnych.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki ,
Czas słoneczny to czas wynikający z bezpośredniego położenia Słońca.
Jak obliczamy czas słoneczny? Zegar słoneczny, Wolfgang Staudt, Flickr, CC BY-NC 2.0, Flickr Opracowanie: Julia Poreda VI a.
POMIAR PRZYSPIESZENIA ZIEMSKIEGO PRZY POMOCY PIŁECZKI TENISOWEJ
Zapis prezentacji:

Pod jakim kątem padają promienie słoneczne w Zamościu w dniach przesileń i równonocy?

W projekcie brało udział 8 uczniów klasy II D: Michał Bronisz, Karol Czajkowski, Karol Małecki, Piotr Mazur, Mateusz Różycki, Kamil Szałacha, Przemysław Wojtaś i Oskar Zwolan. Przewodniczącym grupy był Przemek. Naszym opiekunem był Pan Krzysztof Gęborys – nauczyciel geografii w naszej szkole.

Naszym celem było wyznaczenie kąta padania promieni słonecznych w naszym mieście. Aby uzyskać potrzebne nam pomiary oraz zdjęcia spotykaliśmy się w okolicach dni przesileń i równonocy

Południkiem miejscowym (Zamość osiedle E Południkiem miejscowym (Zamość osiedle E. Orzeszkowej) jest południk przechodzący przez dane miejsce na powierzchni Ziemi. Na kuli ziemskiej znajduje się nieskończona ilość południków.

Współrzędne geograficzne okolic szkoły znaleźliśmy na portalu www Współrzędne geograficzne okolic szkoły znaleźliśmy na portalu www.geoportal.gov.pl

Południe słoneczne w Zamościu 15 stopni E = 12.00 Zamość: 23° 14’ E Obliczenia: 23° 14’ E - 15° E = 8° 14’ 8° x 4min = 32min 14’ x 4s = 56s ≈ 33min 12h + 33min = 12.33

Pierwsze spotkanie w plenerze odbyło się 23 września o godzinie 12:00 w celu wykonania pomiaru w dniu równonocy jesiennej. Pomiar został wykonany o godzinie 12:33 Potrzebne przyrządy: gnomon, miarka, sznurek, kątomierz, aparat fotograficzny

Michał i Piotrek wykonują pomiar

22 grudnia 2010 roku. Pomiar wykonaliśmy o godzinie 12:33 22 grudnia 2010 roku. Pomiar wykonaliśmy o godzinie 12:33. Mimo częściowego zachmurzenia udało nam się go wykonać.

Trzecie spotkanie odbyło się 21 marca 2011r Trzecie spotkanie odbyło się 21 marca 2011r. Pomiar został wykonany o godzinie 12:20

Ze względu na termin ukończenia projektu nie byliśmy w stanie wykonać pomiarów 22 czerwca, więc wszystko obliczyliśmy za pomocą wzorów.

Po wykonaniu wszystkich pomiarów nasza grupa obliczyła kąt padania promieni słonecznych w pierwszych dniach pór roku w Zamościu. Aby obliczyć kąt padania promieni słonecznych należy od kąta 90° odjąć szerokość geograficzną: 22 grudnia należy odjąć a 22 czerwca dodać 23° 27’ z uwagi na to że Słońce jest w tych dniach w zenicie na Zwrotniku Raka lub Koziorożca

22 czerwca ( Słońce pada pod kątem 90° na zwrotnik Raka) Długość kija - 112 cm Długość cienia – 58 cm 22 czerwca ( Słońce pada pod kątem 90° na zwrotnik Raka) Wzór: h = 90° - szerokość geograficzna + 23° 27’ = ? h = 90° - 50° 43′ 14″ + 23° 27’ = 39° 16’ 46’’ + 23° 27’= 62° 43‘ 46’’

Ze względu na to, że w niektórych dniach pomiarów było pochmurno długość cienia obliczaliśmy za pomocą wzorów matematycznych to jest, funkcji trygonometrycznych. Potwierdziły one nasze wyniki.

22 grudnia ( Słońce góruje w zenicie na zwrotniku Koziorożca) Długość kija - 112 cm Długość cienia – 400 cm 22 grudnia ( Słońce góruje w zenicie na zwrotniku Koziorożca) Wzór: h = 90° - szerokość geograficzna - 23° 27’ = ? h = 90° - 50° 43′ 14″ - 23° 27’ = 15° 49’ 46’’

21 marca, 23 września ( Słońce góruje w zenicie na równiku) Długość kija - 112 cm Długość cienia – 137 cm 21 marca, 23 września ( Słońce góruje w zenicie na równiku) Wzór: h = 90° - szerokość geograficzna = ? h = 90° - 50° 43′ 14″ = 39° 16’ 46’’

Data 21 marca 22 czerwca 23 września 22 grudnia Długość cienia (długość kija=112cm) 137 cm 58 cm 400 cm Kąt padania promieni słonecznych 39° 16’ 46’’ 62° 43‘ 46’’ 15° 49’ 46’’

Grupa z opiekunem podczas pomiarów

Podręcznik do klasy 1 Nowa Era Bibliografia: Podręcznik do klasy 1 Nowa Era Internet www.geoportal.gov.pl www.wikipedia.org