Tradycyjne media w internecie

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Uniwersytet Łódzki - Start w karierę Październik -Grudzień 2011.
Advertisements

Stare media w nowych czasach
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego PITWIN – Portal Innowacyjnego Transferu Wiedzy.
System informacyjny dla organizacji pozarządowych
TVP GORZÓW WIELKOPOLSKI PARTNER W BIZNESIE
Prezentacja serwisu Mediarun.pl Copyright: Media Run Group, 2005.
Klasyfikacja źródeł informacji
Patronat medialny Oferta dla wydawców i dystrybutorów Styczeń 2010.
Promocja Narodowego Spisu Powszechnego Ludności i Mieszkań 2011 Zespół ds. promocji, popularyzacji oraz obsługi poligraficznej spisów Władysław Wiesław.
Karol Jakubowicz Polityka w dziedzinie mediów elektronicznych w UE i Polsce: propozycje „Białej Księgi”
opracowała Justyna Tokarz
„TELEWIZJA CYFROWA” DVB-S DVB-T DVB-C ATM/SDH IP.
(na podstawie badań ankietowych)
Raport z III Ogólnopolskiej Kampanii Programu EuroRAP w Polsce
Konsumpcja informacji
Liceum Ogólnokształcące im. Adama Mickiewicza w Górze
Polski system medialny
Informacja w nauce, społeczeństwie, gospodarce Serwisy informacyjne w Internecie – rynek mediów, technologii, wyszukiwania.
Systemy zarządzania treścią CMS
Wyszukiwanie informacji
Promocja destynacji turystycznej za granicą
1 Projekt realizowany przez Wojewódzki Urząd Pracy w Katowicach w ramach Priorytetu VI PO KL Rynek pracy otwarty dla wszystkich Okres realizacji:
DISTANCE LEARNING CZYLI NAUCZANIE NA ODLEGŁOŚĆ
Reklama prasowa.
Tworzymy kanały tematyczne odnoszące się do różnych dziedzin życia:
Dominik Matuzewicz Bogdan Grabczyk Monster Worldwide Polska
Nowe trendy w marketingu i komunikacji Firma 2.0, czyli o przemianach w komunikacji między firmami a konsumentami. Dominik Batorski 31 maja 2012.
Przeobrażenia społeczne następujące pod wpływem mediów
Znaczenie Internetu w doradztwie zawodowym dla młodzieży
Autorzy: Dorota Chmiel Karolina Hinca
Copyright 2006 Zentropy Partners Jak zaplanować kampanię z wykorzystaniem wyników badania Megapanel PBI/Gemius? Warszawa, r.
Norbert Kubiak Łukasz Łapanowski Aleksandra Nike Bartłomiej Stawski.
Świętokrzyskie Centrum Edukacji na Odległość
CZASOPISMA.
Technologia informacyjna
` PREZENTACJA FIRMY 1.
Cele ! Treści multimedialne on-line: trendy rynkowe Konkurencja ...
DYSTRYBUCJA MATERIAŁÓW BUDOWLANYCH
Elementy gospodarki elektronicznej opartej na wiedzy
EDI NET - badania.
Metodologia badań wydatków reklamowych
Mass media, publikatory
ROK SZKOLNY 2011/2012. W klasie realizowany będzie program liceum ogólnokształcącego z przedmiotami rozszerzonymi: język polski wiedza o kulturze język.
Systemy IPTV 2008 © Cyfrowe Systemy Telekomunikacyjne Sp. z o.o. Efektywna komunikacja ze światem.
Bezpieczne korzystanie z środków przekazu medialnego.
Budowa struktur dla właściwego przekazu i odbioru informacji
STARE I NOWE MEDIA W BIBLIOTECE
Dlaczego warto studiować socjologię mediów w APS?
DZIENNIKARSTWO MODOWE
Komunikacja w bibliotece uczelnianej na tle rozwoju technologii informatycznych. Z doświadczeń BG UMCS Ogólnopolska Konferencja Naukowa Nowoczesna Biblioteka.
Ochrona danych osobowych i kwestie prawa autorskiego §
Unikanie zagrożeń w sieci
Strategie e-marketingu i e-komunikacji JST
Polskie Konsorcjum NATURE. Elastyczny model licencji NPG Wybór tytułów wg preferencji użytkowników Dowolny termin rozpoczęcia prenumeraty Cena ustalana.
Zagrożenia niesione przez współczesne środki przekazu (massmedia)
Europejskie i lokalne Wyzwania regulacyjne w mediach Tadeusz Kowalski, prof.UW Warszawa, 8 grudnia 2006.
NINIEJSZA PREZENTACJA POWINNA BYĆ ROZUMIANA JAKO RODZAJ WIZJI I POTENCJALNEGO ROZWOJU RYNKU W POLSCE, A NIE JAKO KONKRETNE OCZEKIWANIA NADAWCY!
Metody komunikacji dawniej i dziś
Mgr Wiznerowicz PROMOCJA.
Biblioteka szkolna we współczesnym świecie
Niezależność i pluralizm mediów
Seminarium dyplomowe5 Jan Brzozowski, Katedra Studiów Europejskich.
Czasopisma w życiu człowieka.
NACZELNA RADA ADWOKACKA -kampania informacyjna „Zapytaj adwokata” Warszawa, kwiecień 2016.
Analiza premierowych audycji adresowanych dla mniejszości ukraińskiej nadawanych w programach mediów publicznych w okresie 23 maja – 6 czerwca 2016r.
Maciej Leszczyński Kl. 2c
MARKETING INTERNETOWY
BUDŻETOWANIE Biuletyn Obsługi Klienta czas zacząć… BOK
Zawody przyszłości Czyli takie, które w przyszłości dadzą szanse zatrudnienia.
Zapis prezentacji:

Tradycyjne media w internecie WYŻSZA SZKOŁA PROMOCJI mgr. Bartosz Loba 9. stycznia 2006

Media tradycyjne Ustalenia definicyjne W rozumieniu Ustawy Prawo Prasowe (art. 7) prasa to: publikacje periodyczne, które nie tworzą zamkniętej całości: dzienniki i czasopisma, serwisy agencyjne, stałe przekazy teleksowe, biuletyny, programy radiowe i telewizyjne oraz kroniki filmowe wszelkie środki masowego przekazywania osoby zajmujące się działalnością dziennikarską

Budowanie pozycji mediów w internecie 2001: media nie przywiązują dużego znaczenia do swoich strategii internetowych. polskie media nie wypracowały uzupełniającego się modelu współdziałania kanałów tradycyjnego i internetowego, nie wykorzystują w pełni możliwości internetu działalność internetowa traktowana jest jako uzupełnienie działalności tradycyjnej. „media tradycyjne są jeszcze na etapie określania swojej tożsamości wobec nowego medium jakim jest wciąż internet”* 2005: zauważalna jakościowa zmiana w obecności w internecie szersze wykorzystywanie możliwości internetu wydania on-line mają charakter uzupełniający wobec tradycyjnych *Na podstawie badania przeprowadzonego przez I-Metrię w okresie od maja do sierpnia 2001.

Charakterystyka witryn mediów tradycyjnych 2001*: 56% - pod względem graficznym przypomina drukowane edycje 73% - oferuje narzędzia interaktywne (sondy, fora, czaty, pocztę i inne) jako wartość dodaną do edycji papierowych 56% - prowadzi działalność e-commerce tylko 14% witryn telewizyjnych i radiowych najwięcej powierzchni reklamowej na swoich witrynach internetowych oferuje prasa poziom technicznej realizacji analizowanych witryn jest bardzo zróżnicowany *Na podstawie badania przeprowadzonego przez I-Metrię w okresie od maja do sierpnia 2001.

Strategie obecności mediów w internecie* Prasa (wydawnictwa drukowane) witryna docelowa witryna towarzysząca tzw. kręgi prasowe * Magazyn INTERNET 3/2005

Elementy strony prasowej Mapa serwisu - niezbędna przy rozbudowanych witrynach, najczęściej gazet, które mają wiele dodatków tematycznych Prenumerata - osobny dział z informacjami o sposobie prenumeraty danego tytułu Newsletter - newsy ze świata internetu, technologii, porady dnia, nowe witryny, nowe programy, informacje o nowym numerze i jego zawartości. Archiwum – bezpłatny lub płatny dostęp Kontakt – redakcja i dział reklamy Zawartość strony: - spis treści i odnośniki do wybranych artykułów - artykuły lub fragmenty z aktualnego numeru - komentarze internautów

Strategie obecności w internecie Radio zamieszczanie bieżących informacji na własnych serwisach informacyjnych portal horyzontalny słuchanie programu z witryn w formacie RealAudio* *Na podstawie badania przeprowadzonego przez I-Metrię w okresie od maja do sierpnia 2001.

Walory radia jako medium internetowego         interaktywność ·         indywidualizm odbioru · najszybszy przekaz ·   mobilność ·         dostęp do dużej ilości aktualnych informacji ·         doświadczenie w prowadzeniu programu na żywo ·         wymagania technologiczne radiowego przekazu on-line ·         naturalna komplementarność radia i internetu

Strategie obecności w internecie Telewizja 2001*: brak w strategiach on-line wizji obecności w internecie wdrażanie projektów związanych z telewizją interaktywną jakość witryn internetowych polskich kanałów telewizyjnych jest najniższa w całej ofercie internetowej polskich mediów tradycyjnych. 2005: wzrost ilości stałych przekazów telewizyjnych (serwisy informacyjne) poprawa jakości witryn * Na podstawie badania przeprowadzonego przez I-Metrię w okresie od maja do sierpnia 2001.

Internauci wobec mediów tradycyjnych wykazują duże zainteresowanie korzystaniem z mediów tradycyjnych on-line 44,6% wszystkich badanych słucha radia przez internet - 63,4% najaktywniejszych internautów najmniejszą popularnością cieszy się oglądanie telewizji za pośrednictwem internetu (16,2% wszystkich internautów) * Z II Badania Polskich Użytkowników Sieci Internet, przeprowadzonego przez Katedrę Marketingu Akademii Ekonomicznej w Krakowie (na przełomie lipca i sierpnia 2000 r.)

Internet kontra media tradycyjne Czy media tradycyjne tracą na rzecz internetu?* 52,3% - od momentu rozpoczęcia korzystania z sieci mniej czasu poświęca na oglądanie programów telewizyjnych 40% - rezygnacja z nawyku czytania gazet pod wpływem korzystania z internetu 16,7% - od chwili rozpoczęcia posługiwania się internetem słucha mniej radia * Z II Badania Polskich Użytkowników Sieci Internet, przeprowadzonego przez Katedrę Marketingu Akademii Ekonomicznej w Krakowie (na przełomie lipca i sierpnia 2000 r.)

Internet jako medium komplementarność internetu w polskim systemie medialnym nośnik informacji środek przekazu reklamowego łączy cechy wspólne mediów tradycyjnych i własne

Trzecia droga, czyli siecioprasa różnego rodzaju periodyki sieciowe - odpowiedniki pism z tradycyjnego rynku papierowego. tematyka i częstotliwość zróżnicowana część powstała spontanicznie i była tworzona początkowo przez kilka osób specyfika cyberredakcji bezkosztowość produkcji i kolportażu przeszkody mentalne "polityka wzajemnej ignorancji„/ "ignorancja jednostronna".

Na falach internetu, czyli moje własne radio w kilka minut można zbudować wirtualne ministudio - nadawanie własnych audycji, odbieranych w całym internetowym świecie, z jakością nie ustępującą profesjonalnym stacjom radiowym do samodzielnego nadawania wystarczy jedynie darmowe oprogramowanie i popularna Neostrada w Polsce jest obecnie kilkadziesiąt e-stacji, z czego kilkanaście nadaje ciągle, a kilka to przedsięwzięcia półprofesjonalne. (Magazyn Internet - grudzień 2005)

PODSUMOWANIE media tradycyjne systematycznie rozwijają swoją obecność w internecie (zakres, funkcjonalność i jakość) media tradycyjne muszą uwzględniać w swoich strategiach rynkowych internet internet to nowe możliwości i nowe wyzwania dla mediów tradycyjnych internauci korzystają chętnie z mediów tradycyjnych on-line internet sprzyja rozwojowi nowych form mediów tradycyjnych (lokalność, bliskość, interaktywność) Dziękuję za uwagę