Kwalifikowanej Pierwszej Pomocy

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Reforma programowa w oświacie.
Advertisements

PROJEKT utworzenia w Szpitalu Uniwersyteckim w Krakowie CENTRUM URAZOWEGO MEDYCYNY RATUNKOWEJ I KATASTROF Kraków lipiec 2011.
SLO STO w Małej Wsi GASI POŻARY
Wstrząs Po zajęciach uczestnik będzie: umiał rozpoznać wstrząs;
ROLA EDUKACJI W ZAKRESIE UDZIELANIA PIERWSZEJ POMOCY
Policji, Straży Pożarnej, Pogotowia Ratunkowego
„Dziecko świadkiem wypadku. Ratujmy i uczmy ratować”
1 P R O P O Z Y C J E Z A R Z Ą D U S W R W KREKOLE – LUTY 2007 KREKOLE – LUTY 2007 Propozycje Zarządu Stowarzyszenia Wspierającego Rozwój Wsi w sprawie.
SYSTEM RATOWNICTWA MEDYCZNEGO
Po zakończeniu kursu uczestnik powinien umieć zademonstrować:
BLS Basic Life Support.
Edukacja dla bezpieczeństwa
Pierwsza pomoc w nagłych wypadkach
Szpitalny Oddział Ratunkowy
Automatyczna Defibrylacja Zewnętrzna
REJESTR DZIAŁAŃ RATOWNICZYCH
Michał Szczepański Patryk Banasiak
Świadomi i Bezpieczni Ćwiczenia z zakresu prowadzenia działań ratowniczych października 2008r. Projekt finansowany ze środków rządowego programu.
NAGŁE ZATRZYMANIE KRĄŻENIA I ZGON - PROBLEMY NA STYKU SŁUŻB
prezentacja multimedialna Autor: Bożena Wierzbińska
PIERWSZA POMOC.
STUDENCKIE KOŁO RATOWNICTWA MEDYCZNEGO CM UJ
Temat projektu edukacyjnego „I Ty możesz komuś uratować życie”
SYSTEM SZKOLENIA CZŁONKÓW OCHOTNICZYCH STRAŻY POŻARNYCH BIORĄCYCH BEZPOŚREDNI UDZIAŁ W DZIAŁANIACH RATOWNICZYCH.
BADANIE WIEDZY Z ZAKRESU PODSTAWOWYCH ZAGADNIEŃ RESUSCYTACJI U RATOWNIKÓW PAŃSTWOWEJ STRAŻY POŻARNEJ, STUDENTÓW MEDYCYNY I LEKARZY STAŻYSTÓW Magdalena.
Po zakończeniu kursu uczestnik powinien umieć zademonstrować:
Ekstremalnie bezpiecznie
PIERWSZA POMOC.
Dobre praktyki w kształceniu specjalnościowym w ZHP
Zasady udzielania pierwszej pomocy medycznej
Harcerska Szkoła Ratownictwa
Automatyczne defibrylatory – strażnicy serc lek. med. Agata Bonderek-Borowczak Szacuje się, że w Polsce z przyczyn związanych z nieprawidłowym działaniem.
PIERWSZA POMOC PRZEDMEDYCZNA
Zespół Szkół im. Ks. A. Kwiatkowskiego w Bychawie
Vademecum Zawodu Ratownik medyczny.

CUMRiK – życiu na ratunek!
Jak właściwie zachować się w sytuacji zagrożenia życia człowieka?
KURS STRAŻAKÓW RATOWNIKÓW OSP część II TEMAT 1: Organizacja ochrony ludności, w tym ochrony przeciwpożarowej Autor: Robert Łazaj.
ZAWÓD RATOWNIKA MEDYCZNEGO
im. ks. Jana Twardowskiego w Mrokowie
EDUKACJA W ZAKRESIE UDZIELANIA PIERWSZEJ POMOCY W SZKOŁACH
i honorowego krwiodawstwa.
BLS – Podstawowe zabiegi resuscytacyjne
ANKIETA ZOSTAŁA PRZEPROWADZONA WŚRÓD UCZNIÓW GIMNAZJUM ZPO W BORONOWIE.
Bezpieczne zachowanie na ulicy
Pierwsza pomoc Cześć 1 wstęp.
BLS & AED: Slajdy dodatkowe
Przedmedyczna pomoc doraźna- wiadomości ogólne
Procedury udzielania pierwszej pomocy
Podsumowanie Konferencji
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Kurs Podstawowych Zabiegów Resuscytacyjnych
PIERWSZA POMOC Każdy z nas może ulec wypadkowi lub zachorowaniu, każdy z nas może znaleźć się w sytuacji zagrożenia zdrowia lub życia. Każdy z nas w tej.
Mały Bohater Kurs pomocy przedmedycznej dla dzieci Źródło zdjęcia: Passio/ Dawid Rychel Photography.
WALKA Z POŻARAMI Zadanie określone w artykule 61 I Protokołu Dodatkowego do Konwencji Genewskich z 12 sierpnia 1949 r. WYDZIAŁ ZARZĄDZANIA KRYZYSOWEGO.
Organizacja krajowego systemu ratowniczo-gaśniczego
EDUKACJA DLA BEZPIECZEŃSTWA ZBIÓRKA HARCERSKA UDZIELANIE PIERWSZEJ POMOCY.
Oferta edukacyjna Zespołu Szkół w Czudcu na rok szkolny 2016/2017.
Zasady organizacji szkoleń członków Ochotniczych Straży Pożarnych biorących bezpośredni udział w działaniach ratowniczych Opracował: kpt. Marek Szalbot.
SZKOLENIA CZŁONKÓW JEDNOSTEK OCHOTNICZYCH STRAŻY POŻARNYCH
Zasady organizacji szkoleń członków Ochotniczych Straży Pożarnych biorących bezpośredni udział w działaniach ratowniczych Opracował: kpt. Marek Szalbot.
DOKUMENTACJA PROCESU KSZTAŁCENIA
SZKOLENIE DOWÓDCÓW OSP TEMAT 6: Organizacja szkoleń doskonalących w OSP Autor: Robert Łazaj.
ZAPAMIĘTAJ Gdyby co dziesiąty mieszkaniec Ziemi potrafił udzielać pierwszej pomocy, ocaliłoby to MILION ludzi rocznie!
Projekt „Bezpieczny przedszkolak”
BEZPIECZNA+ PODSUMOWANIE REALIZACJI PROGRAMU
PIERWSZA POMOC Przygotował: Marcin Mokrowiecki 1 Ratownik Medyczny
KURS STRAŻAKÓW RATOWNIKÓW OSP część II TEMAT 1: Organizacja ochrony ludności, w tym ochrony przeciwpożarowej Autor: Robert Łazaj.
Podstawowe działania ratownicze
Zapis prezentacji:

Kwalifikowanej Pierwszej Pomocy Kurs Kwalifikowanej Pierwszej Pomocy Realizator: Ochotnicza Straż Pożarna w Bystrej www.ospbystra.eu

Dyrektor Merytoryczny Kursu: Dr n. med. Tomasz Kaczor Prezes OSP: Grzegorz Gabor Sekretarz kursu: Tomasz Rawski Dyrektor Merytoryczny Kursu: Dr n. med. Tomasz Kaczor Instruktorzy: Mgr Tyc Dawid Mgr Klaczak Jarosław Pielesz Karol Komisja Egzaminacyjna: Prof. Krystyn Sosada Dr n.med. Wojciech Żurawiński

Celem nauczania kwalifikowanej pierwszej pomocy jest wykształcenie i przygotowanie do wykonywania zawodu ratownika. Zawód ten, w odróżnieniu zawodu ratownika medycznego, jest wykonywany w jednostkach organizacyjnych ratownictwa – nie będących zakładami opieki zdrowotnej. Czynności kwalifikowanej pierwszej pomocy w wykonaniu ratownika nie są świadczeniem zdrowotnym.

Instytucjami powołanymi do podejmowania kwalifikowanej pierwszej pomocy są : Państwowa Straż Pożarna Ochotnicza Straż Pożarna GOPR TOPR WOPR PCK Morska Służba Poszukiwania i Ratownictwa Jednostki Ratownictwa: Zakładowego, Przemysłowego itp.

Jednostki te rozwijają swoje działanie w obszarach niedostępnych bezpośrednio dla systemu ratownictwa medycznego z tytułu szczególnego zagrożenia pożar możliwość wybuchu możliwość osunięcia ziemi, gruzu z tytułu niedostępności terytorialnej góry duże akweny wodne podziemia

Zadania zespołów ratownictwa: zmniejszenie umieralności z przyczyn nagłych zmniejszenie ilości i rozległości inwalidztwa przyspieszenie dotarcia poszkodowanego do uzyskania medycznych czynności ratunkowych lub specjalistycznych procedur medycyny ratunkowej bezpieczny transport osób w stanach nagłych zagrożeń zdrowia lub życia do najbliższych odpowiednich zakładów opieki zdrowotnej

ZAŁOŻENIA ORGANIZACYJNO-PRORGRAMOWE Cele kształcenia 1. Zdobycie i utrwalenie wiedzy z zakresu: - pierwszej pomocy - rozszerzonej pierwszej pomocy - kwalifikowanej pierwszej pomocy 2. Nabycie umiejętności praktycznych niezbędnych do podejmowania czynności ratunkowych w stanach zagrożenia zdrowia lub życia wywołanych różnymi nagłymi przyczynami 3. Kształtowanie poczucia odpowiedzialności za jakość udzielanej pomocy 4. Kształtowanie właściwej postawy etycznej w podejmowanych działaniach ratunkowych

ZAŁOŻENIA ORGANIZACYJNO-PROGRAMOWE Czas trwania kursu – 66 godzin w tym: 25 godzin – zajęcia teoretyczne 41 godzin – zajęcia praktyczne

ZAŁOŻENIA ORGANIZACYJNO-PROGRAMOWE TREŚĆ KSZTAŁCENIA TEORIA ĆWICZENIA SUMA Organizacja ratownictwa medycznego 2 3 5 Elementy anatomii i fizjologii. - Podstawowe zabiegi ratujące życie u dorosłych i dzieci 4 12 16 Postępowanie w stanach nagłych 7 9 Postepowanie z poszkodowanym urazowym Wpływ czynników termicznych – postepowanie z poszkodowanym. 6 Taktyka działań ratowniczych w zdarzeniach mnogich. Wsparcie psychiczne. 1 RAZEM 66

ZAŁOŻENIA ORGANIZACYJNO-PROGRAMOWE Egzamin: Część teoretyczna - 30 pytań Minimalna liczba prawidłowych odpowiedzi: 27 Część praktyczna – II etapy Etap I – symulacja zdarzenia Etap II – rozmowa z komisją egzaminacyjną

ZAŁOŻENIA ORGANIZACYJNO-PROGRAMOWE Uczestnik po zakończeniu kursu będzie umiał : 1. Ocenić kiedy należy rozpocząć resuscytację krążeniowo – oddechową oraz przeprowadzić ją w sposób bez przyrządowy jak i z zastosowaniem odpowiedniego sprzętu medycznego. 2. Rozpoznać oznaki prawidłowego krążenia. 3. Umieć zastosować defibrylator AED wg. Wytycznych. 4. Widzieć kiedy i jak ułożyć poszkodowanego w pozycji bezpiecznej. 5. Udzielić pomocy w przypadku ciała obcego w górnych drogach oddechowych. 6. Rozpoznać i zabezpieczyć prawidłowo krwotoki i rany. 7. Rozpoznać i unieruchomić złamania, skręcenia i zwichnięcia. 8. Prawidłowo postępować w stanach zagrożenia życia.