DĄBROWSKA KARVINA. GŁÓWNY CEL: ZWIĘKSZENIE ZNAJOMOŚCI KULTURY CZESKIEJ I POLSKIEJ; INTEGRACJA NARODÓW. CZAS PROJEKTU: 5 MIESIĘCY OKRES TRWANIA: 8 DNI.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Ramowy program wyjazdu fundacji do Skandynawii
Advertisements

Stowarzyszenie rozwoju i integracji młodzieży Od 2001 naszym celem jest rozwijanie aktywności młodzieży i poszerzanie ich horyzontów.
Wyniki ankiet przeprowadzonych wśród uczniów, rodziców, nauczycieli wychowania fizycznego i dyrektorów szkół miasta Opola.
Warszawa – miasto kandydujące do tytułu Zielonej Stolicy Europy 2016
PRZEDSIĘBIORCY NA START - V edycja konkursu Pomysł na biznes Monika Mardas PPNT Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej – Europejskiego.
BIZNES PO WIELKOPOLSKU 5 LAT KONKURSU „POMYSŁ NA BIZNES”
Harmonogram. styczeń luty marzec wrzesień sierpień lipiec czerwiec maj kwiecień październik grudzień listopad Fundacja CV Sta ż ! b(L)oś Przykryj kryzys.
Partnerska Współpraca Szkół Językowy Projekt Comeniusa pt. Wpływ kultury narodowej na kształtowanie się relacji rodzinnych w krajach zjednoczonej Europy.
1 Program operacyjny dotyczący rozwoju cyfrowego: harmonogram prac Ewa Wnukowska Dyrektor Departamentu Programów Regionalnych i Cyfryzacji Warszawa,
Oferta edukacyjna dla nauczycieli historii i wiedzy o społeczeństwie SP i G na rok szkolny /201 4.
Mniejszości Narodowe Romowie Konferencja w PSP 1
Wie das Land, so die Schule. Szkoły biorące udział w projekcie: ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH I ZAWODOWYCH W PRZEWORSKU – POLSKA ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH.
Spotkanie inaugurujące projekt – r. PROJEKT REALIZOWANY W RAMACH PRIORYTETU VII PROGRAMU OPERACYJNEGO KAPITAŁ LUDZKI 2007 – Działanie 7.3.
Roman Sowa Pedagogiczna Biblioteka Wojewódzka w Kielcach
Wymiana polsko-niemiecka
Miejsce: Ośrodek Totus Tuus –
XI Liceum Ogólnokształcące im. K.I.Gałczyńskiego w Kielcach
Muzeum Warszawskiej Pragi w organizacji O/MHW
Stargard im Herbst 10 – 16 Oktober 2012 Jakub Nagaj II D.
ZESPÓŁ SZKÓŁ IM. HENRYKA SIENKIEWICZA W GRABOWCU
Jak ubiegać się o pracę Opis warsztatów dla nauczycieli – członków Klubu Przedsiębiorczych Nauczycieli IMPULS.
III Integracyjny Plener Malarski Kolory Wlenia Organizatorzy pleneru: 1)Zespół Szkół im. Św. Jadwigi Śląskiej we Wleniu. 2)Dolnośląskie Stowarzyszenie.
Naszym partnerem w tym projekcie była francuska szkoła College Andre Lahaye Adernos-les-Bains. W wydarzeniu, brało udział 15 uczniów naszego gimnazjum.
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Fundusz Stypendialny Program wymiany naukowej pomiędzy Polską a Szwajcarią Konferencja Informacyjna, 2 marca 2010 Uniwersytet.
Program Comenius, jako jeden z czterech programów Unii Europejskiej Uczenie się przez całe życie, realizuje następujące akcje: – Dwustronne Partnerskie.
WAKACJE Z BADMINTON POWER
Wizyta przyjaciół z Czech V 2007r.. Gościliśmy delegację z Vsetina … Od kilku lat współpracujemy z czeską szkołą we Vsetinie. Ukoronowaniem.
PROJEKTU SOCRATES COMENIUS 4R W GOSPODARCE ODPADAMI REALIZOWANEGO W ZESPOLE SZKÓŁ EKONOMICZNYCH W SOSNOWCU Rok szkolny 2006/2007, II semestr PROJEKTU SOCRATES.
Kalendarz 2011 Oto ciekawy kalendarz, który zaprojektował
Wykorzystanie dróg w sposób szczególny:
Wycieczka w okolice jeziora czorsztyńskiego
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego (NUMER PROJEKTU: POKL /09) Aktywizacja.
Projekt tranSPORTing emotions wrzesień 2009 – czerwiec 2011.
Mazowiecka Wojewódzka Komenda Ochotniczych Hufców Pracy Ochotniczych Hufców Pracy.
OLSZTYŃSKI BUDŻET OBYWATELSKI. IDEA mieszkańcy i mieszkanki określają cele i sposób wydatkowania określonych kwot Biorą zatem udział w planowaniu wydatków.
DRUGIE ŻYCIE ORGANIZATOR
Fundacja Rozwoju Systemu Edukacji Fundusz Stypendialny Program wymiany naukowej pomiędzy Polską a Szwajcarią
Debata na temat demokracji w życiu szkoły i uczniów
Kraina Małych Odkrywców – Uniwersytet Dziecięcy Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego MARZEC – LIPIEC.
Nowy program UE wspierający edukację, szkolenia, młodzież i sport na lata
Termin zakończenia – III kwartał 2014 r. Projekty współfinansowane z Lubuskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata
I Powiatowa Olimpiada Obywatelska 29 kwiecień 2014.
POTRZEBY UCZNIA CUDZOZIEMCA
Szkolenie dla nauczycieli - szkolnych koordynatorów projektu „Sklep  wysypisko: ulica jednokierunkowa?” Warszawa, dn. 16 lutego 2007 r. Projekt współfinansowany.
O MÓWIENIE WYNIKÓW ANKIETY EWALUACYJNEJ PRZEPROWADZONEJ WŚRÓD UCZESTNIKÓW PROJEKTU „E CHA E UROPY ” ORAZ OSÓB ZAINTERESOWANYCH DZIAŁANIAMI PROJEKTOWYMI.
dr hab. prof. UŁ Mariola Antczak
ZAKRĘCENI UŚWIADOMIENI PRZEBIEG PROJEKTU PL R3.
Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Katowicach, Pałac Młodzieży w Katowicach, Stowarzyszenie Inicjatyw Sportowych X Regionalne Centrum Wolontariatu.
WOLONTARIAT ŚDM WOLONTARIAT ŚDM 2016 Struktura krajowa Krajowe Biuro ŚDM Komitet Organizacyjny ŚDM Warszawa Centra Diecezjalne Diecezjalni.
Wybierz numer slajdu W ramach Funduszu Stypendialnego i Szkoleniowego w naszej szkole realizowany jest w okresie od 1 marca 2009 do 30 maja 2010 projekt.
Hasło: „Prawo, Przyjaźń, Tolerancja”. Czas trwania konkursu 01 IX 2012r. – 28 II 2013r.
Kłanino r. Gabriela Albertin – Koordynator Projektu
W ramach „Sejmu Dzieci i Młodzieży”. Plan debaty: 1.Powitanie i przedstawienie gości. 2.Wprowadzenie i przedstawienie głównego tematu debaty. 3.Przedstawienie.
Dziecięca liga polsko-czeska. Prace nad realizacją projektu odbywały się w Szczyrku.
Kalendarz 2020.
Nie tylko wybory – jak młodzi mogą wpływać na rzeczywistość i aktywnie uczestniczyć w demokracji ? Prowadzące: Kamila Helbin Karolina Szura.
Jakie działania szkolne i lokalne są godne do zrealizowania przez Samorząd Uczniowski?
Wolontariat Europejski Doświadczenia Związku Młodzieży Wiejskiej w Częstochowie.
Turystyka motywacyjna
WYJAZD ADAPTACYJNY UCZNIÓW KLAS PIERWSZYCH Głuchołazy, ośrodek Banderoza | 21 – 23 września 2015.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Gdański Fundusz Senioralny Projekt dla wszystkich osób w wieku 60+ które mają ochotę aktywnie oraz kreatywnie spędzać czas wolny poznając nowych ludzi.
Gimnazjum z Oddziałami Dwujęzycznymi nr 14 im. Jana Gutenberga Fundacji Szkolnej w Warszawie Comenius Peaceful Horizons – C.O.M.P.A.S.S. Come.
Program szkoleniowy dla kandydatów do przysposobienia dziecka zatwierdzony przez Ministerstwo Pracy i Polityki Społecznej Decyzja Nr 5/2012RA z dnia 23.
Współpraca polsko - fińska. Jalasjarvi  Miasto znajduje się ok. 400 km na północny zachód od Helsinek  posiada nieco ponad 8000 mieszkańców  miasto.
Projekt Cele projektu Miejsce i termin projektu Partner projektu.
„Szczęście sprzyja odważnym”
„Wsparcie rozwoju szkół poprzez doskonalenie nauczycieli”
Nasz projekt: „Kadra edukacyjna XXI. wieku”.
Zapis prezentacji:

DĄBROWSKA KARVINA

GŁÓWNY CEL: ZWIĘKSZENIE ZNAJOMOŚCI KULTURY CZESKIEJ I POLSKIEJ; INTEGRACJA NARODÓW. CZAS PROJEKTU: 5 MIESIĘCY OKRES TRWANIA: 8 DNI REALIZACJA PROJEKTU: LUTY-CZERWIEC LICZBA UCZESTNIKÓW: 30 OSÓB (15 POLAKÓW, 15 CZECHÓW) W WIEKU 18 LAT + OPIEKUNOWANIE TEREN REALIZACJI PROJEKTU: DĄBROWA GÓRNICZA ; KARVINA.

PRZYCZYNY POWSTANIA PROJEKTU: -BRAK ZNAJOMOŚCI KULTUROWEJ POLSKIEJ I CZESKIEJ -BARIERA JĘZYKOWA -RELIGIA -BRAK ZAINTERESOWANIA I WIEDZY O AKTUALNYCH WYDARZENIACH W KRAJACH -BRAK MOTYWACJI I CHĘCI DO WSPÓŁPRACY PRZEZ OBYWATELI PAŃSTW -BRAK ZNAJOMOŚCI -BRAK INICJATYWY ZE STRONY SZKOŁY W SPRAWIE ROZWOJU UCZNIÓW

SKUTKI ZAISTNIAŁYCH PRZYCZYN: -UTRUDNIONA KOMUNIKACJA -UPRZEDZENIA ; BŁĘDNE STEREOTYPY -OGRANICZONA WIEDZA -BRAK OSOBISTEGO ROZWOJU -BRAK MOŻLIWOŚCI PODRÓŻOWANIA

ZALETY WYNIKAJĄCE Z REALIZACJI PROJEKTU: -POLEPSZENIE KOMUNIKACJI POLSKO-CZESKIEJ -ZMNIEJSZENIE POZIOMU STEREOTYPÓW ORAZ ZWIĘKSZENIE AKCEPTACJI -ZWIĘKSZENIE I WZBUDZENIE ZAINTERESOWANIA KULTURĄ NARODÓW -ZACHĘCENIE I MOBILIZACJA SPOŁECZEŃSTWA DO ODWIEDZANIA SWOICH SĄSIEDNICH KRAJÓW -NAWIĄZANIE ZNAJOMOŚCI Z OBCOKRAJOWCAMI -ZACHĘCENIE DO WSPÓŁPRACY OBYWATELI Z DANYCH NARODÓW -ZWIĘKSZENIE ZAINTERESOWANIA NAUCZYCIELI W SPRAWIE ORGANIZACJI WYMIAN

HARMONOGRAM PRZEBIEGU PROJEKTU: -LUTY (WSTEPNE USTALENIE NOCLEGU, TRANSPORTU, WYŻYWIENIA, TRASY PROJEKTU, HARMONOGRAMU DNIA, WYSŁANIE INFORMACJI DO SZKÓŁ ZA POMOCĄ INTERNETU, USTALENIE LISTY UCZESTNIKÓW) -MARZEC(DOPRACOWANIE PROJEKTU) -KWIECIEŃ(POZYSKANIE TŁUMACZ, WYKONANIE GIER PLANSZOWYCH, MAPEK, WSKAZÓWEK, ZAŁOŻENIE BLOGA) -MAJ(ROZPOCZĘCIE WYMIANY) -CZERWIEC(KONTYNUACJA WYMIANY)

REGUŁY GRY PODCHODY

OPIS POSZCZEGÓLNYCH DNI REALIZACJI WYMIANY:

DZIEŃ I ZBIÓRKA MŁODZIEŻY WYJAZD PRZYJAZD I ZAKWATEROWANIE ; OBIAD CZAS WOLNY INTEGRACJA

DZIEŃ II – PROJEKCJA FILMU Z ZASADAMI GRY ; OGÓLNE PYTANIA – ROZPOCZĘCIE GRY PODCHODY – KONIEC GRY – OGNISKO ; DYSKUSJA NA TEMAT WRAŻEŃ UCZESTNIKÓW PROJEKTU

DZIEŃ III GRY ZESPOŁOWE – OBIAD – PROJEKCJA FILMÓW – POKAZ TAŃCA LUDOWEGO – CZAS WOLNY

DZIEŃ IV – PRZEJAŻDŻKA ROWEROWA PO TERENIE MIASTA – OGŁOSZENIE WYNIKÓW GRY ; WRĘCZENIE NAGRÓD – DEGUSTACJA REGIONALNYCH POTRAW WYJAZD