Podejmowanie decyzji.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Analiza progu rentowności
Advertisements

Próg rentowności.
Zarządzanie operacjami
zarządzanie produkcją
Funkcja produkcji.
Gra kierownicza WYŻSZA SZKOŁA INFORMATYKI I ZARZĄDZANIA
Równowaga przedsiębiorstwa w różnych strukturach rynkowych
Teoria kosztów.
Klasyfikacja kosztów do celów kontroli.
Wpływ systemu rachunku kosztów na wynik finansowy
KOSZTY PRODUKCJI BUDOWLANEJ
Wprowadzenie do symulacji. Zaczynamy Naciśnij przycisk OK, by rozpocząć grę
Zarządzanie kapitałem obrotowym c.d.
Finanse przedsiębiorstwa (8)
gdzie: P-cena jednostkowa sprzedaży K-koszt całkowity produkcji
PRÓG RENTOWNOŚCI.
Zarządzanie projektami
Z A R Z Ą D Z A N I E F I R M Ą PRZYGOTOWANIE GRY DLA UCZNIÓW.
Z A R Z Ą D Z A N I E F I R M Ą PROWADZENIE GRY. Z A R Z Ą D Z A N I E F I R M Ą PROWADZENIE GRY Na stronie wybierz program Zarządzanie.
Analiza kosztów i przychodów
Gra symulacyjna GraD.
Analiza relacji „koszty-wielkość sprzedaży-wynik”
KONTA WYNIKOWE Konta wynikowe – powstają w wyniku pionowego podziału konta „Wynik finansowy”. Informują o przebiegu procesów kształtujących wynik finansowy.
Co to są ceny brutto i netto, detaliczne i hurtowe?
Nazwa szkoły: Zespół Szkół Ogólnokształcących w Świebodzinie ID grupy:97/76_p_G1 Opiekun: Dariusz Wojtala Kompetencja: Przedsiębiorczość Temat projektowy:
Plan zajęć: Czynniki kształtujące wartość firmy Podstawowe pojęcia
PROBLEMY DECYZYJNE KRÓTKOOKRESOWE WYBÓR OPTYMALNEJ STRUKTURY PRODUKCJI
Wykład nr 1 Klasyfikacja kosztów w przedsiębiorstwie
Decyzje cenowe Przedsiębiorstwa Turystycznego
Decyzje cenowe przedsiębiorstwa turystycznego
Planowanie przepływów materiałów
Formuły cenowe.
Teoria kosztów.
Czy to stwierdzenie jest prawdziwe? Odpowiedź uzasadnij.
Wykład nr 1 Klasyfikacja kosztów w przedsiębiorstwie
TOPSIM Management Challenge
Dorota Kuchta Rachunkowość Dorota Kuchta
dr Zofia Skrzypczak Wydział Zarządzania UW
mgr Paweł Augustynowicz Lublin 2008
Rachunkowość zarządcza
ANALIZA PRODUKCJI I PRZYCHODÓW
Podstawy analizy kosztów
1 WADY KALKULACJI DOLICZENIOWEJ Sztuczność związku przyczynowego i przypadkowość wyboru klucza podziałowego wpływają na wzrost skali błędu i stopień zdeformowania.
ANALIZA WRAŻLIWOŚCI.
SPIS TREŚCI SPIS TREŚCI Wprowadzenie Wprowadzenie Wprowadzenie Założenia: Założenia: Rynek Rynek Rynek Dystrybucja Dystrybucja Dystrybucja Produkcja Produkcja.
1 REZYGNACJA Z PRODUKTU PRZYNOSZACEGO STRATĘ WEDŁUG TRADYCYJNEGO RACHUNKU KOSZTÓW.
ZASADY USTALANIA CEN.
Analiza działalności przedsiębiorstwa aspekty finansowo-ekonomiczne oprac. mgr Karol Tarkowski.
ANALIZA ZYSKU I RENTOWNOŚCI
PRÓG RENTOWNOŚCI – BEP (Break- Even- Point)
1 USTALANIE CENY SPECJALNEJ DLA DODATKOWEGO ZAMÓWIENIA.
1 REZYGNACJA Z PRODUKTU PRZYNOSZACEGO STRATĘ WEDŁUG TRADYCYJNEGO RACHUNKU KOSZTÓW.
1 DŹWIGNIA OPERACYJNA. 2 Zjawisko dźwigni operacyjnej oznacza, że przedsiębiorstwo uzyskuje procentowo większy wzrost zysków (strat), przy mniejszym procentowym.
Analiza CPV analiza koszty - produkcja - zysk
RACHUNEK KOSZTÓW ZMIENNYCH, PORÓWNANIE Z RACHUNKIEM KOSZTÓW PEŁNYCH
ANALIZA CVP KOSZT-WOLUMEN-ZYSK.
Przykłady do sporządzenia biznes planów. STACJA PALIW Projekt inwestycyjny polega na uruchomieniu stacji paliw zlokalizowanej w centrum dużego osiedla.
Analiza ekonomiczna cz. II. 2 Analiza czynników wytwórczych Analiza zużycia materiałów.
BIZNES PLAN część II © Aleksander Kusak X.2015.
BIZNES PLAN część II © Aleksander Kusak X Przykład – sporządzenie planu finansowego.
Ewidencja zakupów towarów i materiałów
Rachunkowość - Wycena rozchodu materiałów/towarów
Rachunek kosztów w wieloasortymentowej analizie progu rentowności
Dodatkowy przykład przedsięwzięcia biznesowego Produkcja 1
Przedsiębiorstwo w gospodarce rynkowej
Ewidencja rozchodu materiałów i towarów
Ustalanie wyniku finansowego (zysku)
Podstawy teorii przedsiębiorstwa
Teoria kosztów.
Zapis prezentacji:

Podejmowanie decyzji

Wydatki na badania i rozwój Decyzja o spłacie kredytu Uczestnicząc w grze podejmujesz 6 decyzji. Okno decyzji Cena jednostkowa Wielkość produkcji Wydatki na marketing Wydatki na badania i rozwój Wydatki na inwestycje Wydatki społeczne Decyzja o spłacie kredytu

Przed podjęciem decyzji przemyśl i wybierz strategię funkcjonowania swojej firmy. STRATEGIA NISKICH CEN (DUŻEJ ILOŚCI) Ustalając niską cenę powinieneś tak dobrać wielkość produkcji, by obniżyć jej koszty. Warto zintensyfikować działania marketingowe oraz zwiększyć nakłady na badania i rozwój, by zwiększyć sprzedaż. STRATEGIA WYSOKICH CEN Wytwarzasz mniejszą ilość hologeneratorów, by drożej je sprzedawać. Strategia ta wymaga przeznaczenia większych kwot na działania marketingowe, badania i rozwój. Możliwości produkcyjne zwiększa się tylko w miarę potrzeb firmy. STRATEGIA ŚREDNICH CEN Ustalasz cenę i podejmujesz takie decyzje, by produkty Twojej firmy trafiały do klientów bardziej wymagających niż klienci masowi.

DECYZJA 1 Okno decyzji Cena jednostkowa

CENA to bardzo ważny czynnik określający wysokość zysku. DECYZJA 1 CENA to bardzo ważny czynnik określający wysokość zysku. Cena/sztukę x liczba sprzedanych sztuk − Koszt zmienny produkcji/sztukę x liczba sprzedanych sztuk − Koszty stałe = Zysk przed opodatkowaniem Liczba hologeneratorów, które będziecie w stanie sprzedać będzie zależeć od tego, ile sztuk będą chcieli kupić klienci oraz od tego, ile sztuk łącznie będą chciały sprzedać wszystkie obecne na rynku firmy.

DECYZJA 2 Okno decyzji Wielkość produkcji

DECYZJA 2 WIELKOŚĆ PRODUKCJI decyduje o tym, ile kosztuje produkcja jednego hologeneratora Koszt jednostkowy zależy od: wielkości fabryki, stopnia efektywności jej wykorzystania. Fabryki produkują po najniższych kosztach, gdy wykorzystują 80% możliwości wytwórczych. Zanim podejmiesz decyzję przeanalizuj poziom zapasów w Twojej firmie i w całej branży.

DECYZJA 3 Okno decyzji Wydatki na marketing

DECYZJA 3 WYDATKI NA MARKETING Czy chciałbyś zwiększyć sprzedaż bez obniżania ceny? Jeśli tak, to warto pomyśleć o zwiększeniu wydatków na marketing. Policz, ile hologeneratorów dodatkowo będziesz musiał sprzedać, by pokryć zwiększone wydatki marketingowe. Wydatki na marketing = Wielkość sprzedaży koniecznej do pokrycia kosztów tych wydatków Marża brutto

DECYZJA 3 Decision Detail Decydując o wydatkach marketingowych możesz też określić ich przeznaczenie…

DECYZJA 3 Decision Detail

Masz do wyboru następujące formy marketingu: DECYZJA 4 Masz do wyboru następujące formy marketingu: VIM MASS MAILING – mailing bezpośredni, FlexiPaper – reklamy na papierze flexi, SkyBoard – reklama na bilbordach na niebie, Hologen – reklama z wykorzystaniem hologenu, VidPhone – reklamy poprzez wideotelefony, Product Placement – umiejscowienie produktu w filmach, serialach itp., Clairvoyant – przekaz telepatyczny .

DECYZJA 4 Okno decyzji Wydatki na badania i rozwój

WYDATKI NA BADANIA I ROZWÓJ DECYZJA 4 WYDATKI NA BADANIA I ROZWÓJ Badania rynku i rozwijanie wyrobu są długofalowymi procesami, których efekty uwidaczniają się na przestrzeni kilku okresów. Zwiększenie wydatków na badania i rozwój hologeneratorów natychmiast powoduje widoczny wzrost zamówień. W odróżnieniu od wydatków na marketing, jedna inwestycja w badania i rozwój powoduje zwiększenie zamówień w kilku okresach.

Decydując o wydatkach na Badania i Rozwój możesz określić, DECYZJA 4 Decision Detail Decydując o wydatkach na Badania i Rozwój możesz określić, na co zostaną przeznaczone pieniądze…

Możesz wybrać nad czym mają być prowadzone prace badawcze. DECYZJA 4 Decision Detail Możesz wybrać nad czym mają być prowadzone prace badawcze.

Prace badawcze mogą być prowadzone nad: DECYZJA 4 Prace badawcze mogą być prowadzone nad: Titanum Case – tytanowa obudowa odporna na wstrząsy, Fusion Power – generator mocy, Z-Chip – hologenerator z indywidualnym chipem, Smell – O –Vision – możliwość wizji zapachu, Video Conferencing – wideo konferencje, Gaming Module – moduł gier, Satellite Antenna – antena satelitarna, Wafer -Thin Case – cieniutka obudowa hologeneratora, Camera – kamera do tworzenia holo-filmów, Remote Control - pilot do zdalnego kierowania.

DECYZJA 5 Okno decyzji Wydatki na inwestycje Wartość amortyzacji

DECYZJA 5 WYDATKI NA INWESTYCJE Decydują o tym, ile kosztuje produkcja jednego hologeneratora. Jeśli wpiszesz wartość mniejszą niż wynosi amortyzacja (), to w następnym kwartale możliwości produkcyjne twojej fabryki zmniejszą się. Jeśli wpiszesz wartość równą amortyzacji to nic się nie zmieni. Natomiast jeśli wpiszesz wartość większą niż wynosi amortyzacja to każde 40$ ponad wartość amortyzacji spowoduje wzrost możliwości produkcyjnych o jedną sztukę oraz zmniejszenie kosztu wytwarzania jednego hologeneratora. W symulacji TITAN stopa amortyzacji firm hologeneratorowych wynosi 5% w każdym okresie, czyli szacuje się, że majątek firmy zużywa się przez 20 okresów. Amortyzacja to zmniejszanie się w miarę upływu czasu wartości długoterminowych aktywów firmy, np. środków trwałych (maszyn, urządzeń, budynków).

DECYZJA 6 Okno decyzji Wydatki na cele społeczne

WYDATKI NA CELE SPOŁECZNE DECYZJA 6 WYDATKI NA CELE SPOŁECZNE Obecnie wiele firm dąży do tego, aby stać się częścią lokalnej społeczności lub wywierać większy wpływ poprzez wspieranie działalności prospołecznej. Jest to dobrowolny wysiłek, by zwiększyć jakoś życia ludzkości za pomocą pieniędzy, materiałów lub czasu. Wydatki na cele społeczne wpływają podobnie, jak wydatki na badania i rozwój – zwiększa się ilość zamówień na nasze produkty. Ich skutek jest widoczny w dłuższym okresie.

Decyzja o spłacie kredytu Okno decyzji Decyzja o spłacie kredytu

DECYZJA O SPŁACIE KREDYTU Zaciągane w grze kredyty można spłacać. Nie zawsze jest to konieczne i nie zawsze możliwe. Spłata kredytu spowoduje zmniejszenie wysokości odsetek. Na spłatę kredytu można przeznaczyć środki pochodzące z: CASH - środków pieniężnych zgromadzonych na koncie, Retained Earnings - zysków firmy.