INTEGRACJA DZIECI PEŁNOSPRAWNYCH I NIEPEŁNOSPRAWNYCH

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Przedszkole niepubliczne na miarę XXI wieku Środa Wielkopolska ul
Advertisements

który żyje miłością i pięknem, które wczoraj żyło radością”
Wychowawca klasy- role i zadania
Aktywność fizyczna jako przeciwdziałanie problemom wychowawczym
Rola samorządów w budowaniu współpracy lokalnej Jolanta Zientek-Varga Łochów, 9 grudnia 2009 r.
FUNDAMENTY PRACY W ZESPOLE
ZESPÓŁ SZKÓŁ W ZAWOI WILCZNEJ im. Ks. Kardynała Karola Wojtyły
Szkoła Podstawowa Nr 225 Oferta dla sześciolatków.
Dojrzałość szkolna dziecka
Opracowały: mgr Barbara Godyń, mgr Małgorzata Stążka
KU SAMODZIELNOŚCI – PRACA SYSTEMOWA Z RODZINĄ ZAGROŻONĄ WYKLUCZENIEM SPOŁECZNYM SPOTKANIE INTEGRACYJNE W RADWANOWICACH r. NIEPEŁNOSPRAWNI.
DOBRY START. Sala gimnastyczna jest miejscem zabaw ruchowo - muzycznych.
„Dzieci – Dzieciom” – wolontariat
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 2
Duże dzieci – wielkie sprawy
Współpraca z rodzicami w Przedszkolu Miejskim nr 4 w Lubinie
Mityng Lekkoatletyczny w Specjalnym Ośrodku Szkolno – Wychowawczym w Dorohusku.
Szkolna Grupa Wolontariuszy
Dobrocin, 31 sierpnia 2009 Przedszkole w Dobrocinie – szansa na rozwój dostępna dla każdego dziecka.
Reforma edukacji Zmiana programowa Informacje dla rodziców.
Konferencja dla dyrektorów szkół i przedszkoli Europejski wymiar edukacji- rola dyrektora szkoły w realizacji międzynarodowych projektów współpracy szkół
Katarzyna Sarota-Cibińska Przedszkole Miejskie nr 12 w Sosnowcu
Czym jest Integracja?.
POZNAJEMY TRADYCJE ANDRZEJKOWE - DZIS BĘDZIEMY WRÓZYĆ SOBIE
Prymasa Tysiąclecia w Białymstoku
Przedszkole Miejskie nr 4 im. Jana Brzechwy w Będzinie.
POMORSKIE CENTRUM PSYCHOEDUKACJI, DIAGNOZY I TERAPII W GDAŃSKU.
Szkoła z pasją... Klasa Va.
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
Jak zapewnić w szkole kontynuację działań z przedszkola?
POMOC RODZINIE PROGRAM EDUKACYJNY NIE TYLKO DLA RODZICÓW. AUTOR: MGR JOLANTA KURYŚ – SKRZYPCZAK 1.
MÓJ (NIE) PEŁNOSPRAWNY BRAT
W zdrowym ciele zdrowy duch
Zajęcia Integracyjne. Aktywność jest warunkiem prawidłowego rozwoju każdego człowieka, ponadto umożliwia prowadzenie twórczego życia.
 Zajęcia są prowadzone od powstania Naszej placówki. Jest to wspaniała propozycja dla dzieci, które jeszcze nie rozpoczęły swojej przygody z przedszkolem,
Wyniki i wnioski ewaluacji Przedszkola nr 10 w Będzinie
Program edukacji teatralnej Dla dzieci i rodziców Realizowany przez Przedszkole Niepubliczne Promyczek w Olsztynie Autorstwa AGNIESZKI KOŁODYŃSKIEJ.
Przedszkole nr 4 im. T. Kościuszki w Staszowie
Forma Aktywności Społecznej !
Główne założenia reformy programowej w szkole podstawowej:
Bierzemy udział w Programie edukacyjnym „Mamo, Tato, wolę wodę!” Jego celem jest podkreślenie roli wody w codziennej diecie oraz wspieranie rodziców w.
„Każde dziecko ma prawo do szczęścia i swego miejsca w społeczeństwie’’
„ Europejski Tydzień Autyzmu”
INTEGRACJA – „WSPÓLNIE POZNAJEMY ŚWIAT”
„Dzielimy się doświadczeniami”
SAMORZĄD UCZNIOWSKI ROK SZKOLNY 2014/2015. WRZESIEŃ 2014 – WYBORY DO SAMORZĄDU.
MIEJSKIE PRZEDSZKOLE NR 30 im. BAJKOWEJ KRAINY RUDA ŚLĄSKA
„Łączy nas piłka” Innowacja pedagogiczna w zakresie edukacji wczesnoszkolnej Opracowanie: Jadwiga Kmita Małgorzata Magiera Ewelina Klimek-Kupiec Współpraca.
RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ WYMAGANIE: „DZIECI SĄ AKTYWNE ”
Tydzień integracji w Miejskim Przedszkolu nr 14 im. M. Montessori w Nowym Sączu.
Kształcenie integracyjne jest alternatywną formą nauczania i wychowania w warunkach szkoły ogólnodostępnej. Włączenie uczniów niepełnosprawnych do zespołu.
JAK AKTYWNIE WSPIERAĆ DZIECKO ZE SPECJALNYMI POTRZEBAMI EDUKACYJNYMI W ADAPTACJI PRZEDSZKOLNEJ NEUROLOGOPEDA MGR JOLANTA MROZIŃSKA PRZEDSZKOLE PUBLICZNE.
Działania: Działania: Cykl zajęć edukacyjnych związanych z środowiskiem leśnym, prowadzonych w ciągu całego roku szkolnego 2014/2015 w wszystkich grupach.
INTEGRACYJNE PRZEDSZKOLE PUBLICZNE NR 4 W BARTOSZYCACH „Niepełnosprawni są wśród nas”
Zespół Szkół Ogólnokształcących Publiczna Szkoła Podstawowa im. Marszałka Józefa Piłsudskiego w Jedlni Letnisku Oddziały Pięciolatków opracowała Bernarda.
SZEŚCIOLATEK W SZKOLE. ZABAWA JEST NAUKĄ, NAUKA ZABAWĄ. IM WIĘCEJ ZABAWY, TYM WIECEJ NAUKI. /Glenn Doman/
Eco - woodfun. Cechy naszych puzzli edukacyjno – rozrywkowych Pozytywne cechy dla małych dzieci : poprawiają sprawność palców i wspomagają koordynację.
Wyniki Ewaluacji 2015 rok. Publiczne przedszkole im. Marii Kownackiej w Graczach.
Włączanie dzieci z niepełnosprawnościami w przedszkolu Anna Florek Społeczne Przedszkole Integracyjne Warszawa.
PRZEDSZKOLE NR Lublin ul. Przyjaźni 3 tel.:
Koncepcja pracy na lata Przedszkola Nr 124 im. Marii Konopnickiej.
Współpraca z Dziennym Domem Pomocy „Caritas” „Młodzi duchem, młodzi wiekiem, każdy ważnym jest człowiekiem”. Przedszkole Miejskie nr 10 „Kolorowy Świat”
„Rola bajki w rozwoju i wychowaniu dzieci przedszkolnych”
AKTYWNI NA RZECZ TOLERANCJI
Prezentacja działań z zakresu promocji zdrowia podjętych przez Przedszkole nr 14 w Koninie w latach 2014/2017.
SZKOŁA PODSTAWOWA NR UL. BAŁTYCKA 59
„ Kiedy śmieje się dziecko,. śmieje się cały świat”
Realizacja podstawy programowej na II etapie edukacyjnym
Razem możemy więcej! Pomóżmy na starcie!.
Konstruowanie indywidualnych programów edukacyjno-terapeutycznych – od diagnozy do zaleceń Agnieszka Zielińska-Graf nauczyciel konsultant w zakresie psychologiczno-
Zapis prezentacji:

INTEGRACJA DZIECI PEŁNOSPRAWNYCH I NIEPEŁNOSPRAWNYCH RAZEM OD PRZEDSZKOLA INTEGRACJA DZIECI PEŁNOSPRAWNYCH I NIEPEŁNOSPRAWNYCH

DOBRE PRAKTYKI W naszym przedszkolu realizujemy projekt edukacyjny „RAZEM OD PRZEDSZKOLA”.

RAZEM OD PRZEDSZKOLA Głównym założeniem naszego projektu jest pokazanie dzieciom, że ludzie różnią się od siebie, nie wszyscy są w pełni sprawni, ale to nie znaczy, że są gorsi od pełnosprawnych. Zależy nam na budowaniu od najmłodszych lat przyjaznego stosunku do osób z niepełnosprawnością, aby dzieci nauczyły się tolerować inne dzieci, różniące się od tych zdrowych - wyglądem czy zachowaniem.

Realizacja projektu odbywa się między innymi poprzez zajęcia integracyjne o zróżnicowanej tematyce. Dzieci wspólnie uczestniczą w zajęciach na terenie przedszkola lub Ośrodka Adaptacyjnego dla dzieci niepełnosprawnych.

Atrakcje W Ośrodku!!! Dzieci przedszkolne mają okazję pobaraszkować w Sali do Integracji Sensomotorycznej. Te zabawy sprawiają im mnóstwo radości - czego dowodem jest szeroki uśmiech na twarzach !!! A także zobaczyć co kryje w sobie Sala Doświadczania Świata

Teatrzyk ekologiczny Jasełka Dla naszych kolegów z Ośrodka przygotowaliśmy teatrzyk ekologiczny, zaprosiliśmy ich na przedstawienie jasełkowe. Zobaczcie jak to się odbywa. Teatrzyk ekologiczny Jasełka

Projekt „ RAZEM OD PRZEDSZKOLA” włączony jest do programu działań na rzecz osób niepełnosprawnych i ich integracji ze społeczeństwem na lata 2014 – 2015. Realizując tę ideę zorganizowaliśmy wspólnie happening ekologiczny pod nazwą „ Zostań Zielonym”

oraz udział w spotkanie z pszczelarzem W ramach projektu „ Razem od przedszkola” organizujemy też imprezy, w których obydwa środowiska biorą udział: Przykładem mogą być cykliczne spotkania czytelnicze w Miejskiej Bibliotece Publicznej w Nowym Bytomiu. oraz udział w spotkanie z pszczelarzem

Oczywiście w naszych działaniach nie może zabraknąć podstawowej aktywności dzieci czyli - zabawy Integrujemy się poprzez wspólny pobyt w Sali Zabaw „Urwis” oraz zabawy w sali i na powietrzu

Dzieci z niepełnosprawnością: Dzięki projektowi Dzieci zdrowe i ich rodzice uczą się tolerancji dla odmienności, akceptacji innych, szacunku i uznania godności innego człowieka, dzieci niepełnosprawne i ich rodzice czują się zaakceptowani, dowartościowani dostrzeżeniem umiejętności ich dzieci. wymieniając korzyści z projektu musimy zaakcentować, iż : Dzieci z niepełnosprawnością: zdobywają doświadczenia w gronie swoich zdrowych, prawidłowo rozwijających się kolegów, które są niezbędne w drodze do osiągnięcia samodzielności i opanowania licznych umiejętności potrzebnych w ich późniejszym życiu. zdobywają nowe umiejętności i nawiązują przyjacielskie relacje z rówieśnikami. Wychodzą z izolacji poprzez obserwację i naśladownictwo nabywają tzw. technik społecznego bytowania, które są nieodzowne w życiu i środowisku każdego człowieka. Doświadczają życzliwości środowiska przy pełnej ich akceptacji, a nie z litości kształtują w sobie osobowość otwartą i gotową do współdziałania. Dzieci pełnosprawne: uczą się tolerancji i prawdziwej akceptacji odmienności oraz widzenia niepełnosprawnego „ponad” jego ograniczeniami, a nie przez pryzmat kalectwa. spontanicznie przyjmują „role terapeutyczne” opiekując się, pomagając i wspólnie bawiąc. są bardziej uspołecznione; mają kontakt z dziećmi o różnych rodzajach niepełnosprawności. przełamują swój egocentryzm i egoizm. dostarczają dzieciom niepełnosprawnym prawidłowych wzorców ruchowych, zachowania, mowy ,a więc odgrywają ogromną rolę wspomagającą w stymulacji rozwoju swoich niepełnosprawnych kolegów.

iż podjęte działania przynoszą wymierne efekty w postaci : Z obserwacji zachowań dzieci z grupy Tygrysków oraz dzieci z Ośrodka wynika, iż podjęte działania przynoszą wymierne efekty w postaci : – większego uspołecznienia dzieci, nabycia większej swobody we wzajemnych kontaktach, wykazywania tolerancji wobec ograniczeń innych Największą jednak korzyścią z prowadzenia projektu jest RADOŚĆ, którą wykazują uczestnicy projektu na wiadomość o spotkaniu – DLATEGO NA PEWNO BĘDZIEMY KONTYNUOWAĆ NASZE SPOTKANIA !!! Zaangażowani pośrednio w realizację projektu rodzice dzieci też wyrażają się o podjętych działania w pozytywny sposób i oczekują kontynuowania podjętej współpracy.