TEACHING METHODS. What we mean by „method”? It is a purposely and systematically applied by a teacher way of working with students, which enables them.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
METODYKA PROJEKTÓW EDUKACYJNYCH
Advertisements

Egzaminy Pearson Test of English General zwany dawniej London Test of English zostały wprowadzone w 1992 roku przez University of London Examination Board.
Metody tradycyjne i aktywizujące w szkole podstawowej i gimnazjum
Projekt dobry na wszystko! oprac. Grażyna Czetwertyńska 2006.
Przykłady aktywizujących metod nauczania i ich charakterystyka.
PEOPLE IN THE PREHISTORY AND THEIR PHYSICAL ACTIVITY
METODA PROJEKTU Metoda ta polega na samodzielnym realizowaniu przez uczniów zadania przygotowanego przez nauczyciela na podstawie wcześniej ustalonych.
Przykładowe formy oceny projektu oraz kontraktu z uczniami
In Father Piotr Skarga Secondary School in Sedziszow Malopolski INTERNAL EVALUATION based on School Profile method.
Projekt edukacyjny – królowa metod aktywnych
Projekt edukacyjny – królowa metod aktywnych
EKO-SLOGANY * ECO-SLOGANS. EKO-SLOGANY * ECO-SLOGANS.
Inclusive education support in Poland.
Iwona Budrewicz PZ i OZ PSSE Kamień Pomorski
„PRZYSŁOWIA Z OBRAZKAMI”
Zestawienie wyników badań Researches summary. 1. Czy Twoi rodzice uprawiają jakieś sporty lub w inny aktywny sposób spędzają wolny czas poświęcając im.
„Plant a Future” metoda projektu w bibliotece szkolnej
METODA PROJEKTU Opracowanie: Marta Madura.
Egzamin maturalny ustny z języka obcego obowiązujący od roku szkolnego 2011/2012 Prezentacja przygotowana na podstawie informacji zawartych w informatorze.
European teens speak through the art. Europejscy nastolatkowie wypowiadają się poprzez sztukę.
Watch and how we learned on German lessons. Rodzaje uczenia się kind of learning Piosenki ( songs ) Zadania pisemne ( written works ) Oglądanie filmu.
TWORZENIE KLASOWEGO KODEKSU 6B
Analiza porównawcza metody projektów i metaplanu
Sposoby podejmowania decyzji
Patrz i zmieniaj Realizacja uczniowie ze Szkolnego Klubu Europejskiego pod kierunkiem p.Marzeny Pytel.
Projekt systemowy współfinansowany przez Unię Europejską ze środków
POJĘCIE METODY. POJĘCIE METODY PRZYKŁADY METOD AKTYWIZUJĄCYCH praca w grupach, drama, inscenizacje, dyskusje , metaplan, burza mózgów, drzewo decyzyjne,
Metoda studium przypadku jako element XI Konkursu Wiedzy Ekonomicznej
Primary School number 8 name of 1 Warszawskiej Dywizji Piechoty Tadeusza Kościuszki Dominika ROJEK Class V A.
„ Szkolna demokracja ”,, SZKOLNA DEMOKRACJA” Czy wiek członków samorządu ma wpływ na zajmowaną przez nich pozycję?
Konferencja Procedury rozwijania uczenia i nauczania stycznia 2014 SPACER EDUKACYJNY Dobra Praktyka Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Szczodrzykowie.
European Voluntary Service changes the world. What is European Voluntary Service? Wolontariat Europejski to szansa dla każdego młodego człowieka niezależnie.
Rights of the child. Kliknij, aby edytować format tekstu konspektu Drugi poziom konspektu  Trzeci poziom konspektu Czwarty poziom konspektu  Piąty poziom.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Polsko-Norweski Fundusz Badań Naukowych / Polish-Norwegian Research Fund Testowanie metriksów czyli do czego jesteśmy zobowiązani zapisami aplikacji Warsztaty.
CROSSWORD: SLANG. Konkurs polega na rozwiązaniu krzyżówki. CROSSWORD: SLANG Wypełnione karty odpowiedzi prosimy składać w bibliotece CJK, lub przesyłać.
Nauczyciel – mentor, tutor, coach
Ewolucja szkoły ku elastycznemu systemowi kształcenia M.M. Sysło Outreach to Prospective Informatics and Computer Engineering Students Maciej M. Sysło.
Assessment of the impact of regular pilates exercises on static balance in healthy adult women. Preliminary report. 1 Rehabilitation Department, Division.
JOB SEARCH IS A JOB Career planning is building bridges from one’s current job/career.
Opis wybranych metod – metody impresji i ekspresji Metoda projektu
Nikogo nie trzeba przekonywać, że eksperymenty wykonywane samodzielnie przez ucznia czy prezentowane przez nauczyciela sprawiają, że lekcje są bardziej.
Writing Ewa Hołubowicz 23 października 2015 Plan  Typy zadań  Cechy wspólne  Instrukcja  Ocena.
METODY AKTYWIZUJĄCE Marzena Radomska.
Teaching oral language proficiency Monika Rudnicka-Chadaj.
Dr Wojciech Woźniak Department for General Sociology University of Lodz Projekt Zrównoważony rozwój, zrównoważone społeczeństwo – opracowanie i wdrożenie.
Przykładowe metody prowadzenia spotkań partnerskich 1. Metody przekazywania informacji: wykłady, prezentacje, materiały audiowizualne, teksty do czytania.
Wyższa Szkoła Pedagogiczna im. Janusza Korczaka w Warszawie Internet security risk management Prof. Artis Teilans, Aleksandrs Larionovs.
1 Metoda projektów Praktyka w edukacji 2 Metoda projektów – praktyka w edukacji Metoda projektów jest formą pracy uczniów łączącą wiedzę teoretyczną.
Marcin Gliński Instytut Języków Romańskich i Translatoryki UŚ Regionalny Ośrodek Doskonalenia Nauczycieli WOM w Katowicach NOCNE POWTÓRKI MATURALNE 2016.
CIECHANÓW My town Author: Irena Ulinska. MÓJ CEL nauczę się prezentować i uzyskiwać w języku angielskim najważniejsze informacje o swoim mieście powiatowym;
VIRTUAL REALITY LABORATORY Andrzej Grabowski
Międzynarodowa klasa;-)
Formative Assessment - assessment for learning 1
Szkolenie w ramach projektu POWERSE
A prototype of distributed modelling environment
English Language Teaching Methodology for Non-Native English Language Teachers in Secondary School/Adults Education Rafał Rosiński Malta,
Running Dictation Activity to Engage Students in Reading, Writing, Listening, and Speaking.
EMPOWEREMENT IN ICT SKILLS. I CREATED MY WEBSITE TO USE IT FOR TEACHING.
SP 28 LUBLIN, POLAND School Education Staff Mobillity-Operational Programme Knowledge Education Development Project name: OPENING MINDS- TOGETHER IN EUROPE
PROGRESS ON MONITORING OF SMART SPECIALISATION IN WARMIA-MAZURY REGION, POLAND July 2017, Barcelona.
Internationalisation at the University of Warsaw
POWERVET PL01-KA „Wiedza w szkole, praktyka w firmie – europejski model wysokich kompetencji w zawodach nowoczesnych technologii” „Knowledge.
Polish L3 Learning Pack Saying your name
KATARZINA KURKOWSKA POLISH PAINTER
Zespół Szkolno-Przedszkolny w Krzczonowie
zl
1) What is Linux 2) Founder and mascot of linux 3) Why Torvalds created linux ? 4) System advantages and disadvantages 5) Linux distributions 6) Basic.
Combining chemical and biological methods for integrated environmental assessment The safety and quality of environment (living space, human and animal.
Rozporządzenie wykonawcze (UE) 2019/947
Zapis prezentacji:

TEACHING METHODS

What we mean by „method”? It is a purposely and systematically applied by a teacher way of working with students, which enables them mastering and putting into practice their skills and knowledge as well as developing their abilities and cognitive interests..

Methods applied by the teachers in Tischner Secondary School in Żory are mainly active, searching and practical.

Methods used by our teachers of foreign languages: natural, audio – lingual, communicative approach. The objective of these methods is to master all four language skills as effectively as possible

The methods of teaching languages conventional unconventional

Classification of our teaching methods: Providing methods – learning through acquisition. Questing methods – learning through discovery. Exposing methods – learning through experience. Practical action methods – learning through action.

Conventional methods used in foreign language classes. Direct Grammatical – translation Audio – lingual Cognitive

Direct method based on direct, natural contact between the teacher and students; it develops mainly speaking skills; teacher – native speaker; using the native language during the lesson – forbidden; rejects teaching grammar or vocabulary.

Grammar – translation method main target – mastering grammar and foreign vocabulary; developing reading skills and translating texts;

Audio – lingual method (military) target – to develop mechanical language habits achieved through drilling; memorising and consolidating the knowledge; teacher's commendation – important; errors – eliminated and corrected; no grammar analysis; skills developed – listening and speaking then reading and writing;

Cognitive method assumes understanding the language and creating sentences on the grounds of linguistic competence; mistakes are not condemned – they are the sign of progress;

Unconventional methods: Total Physical Response The Silent Way Natural Immerse Approach Communicative Approach

Total Physical Response stress-free teaching and learning; allows relaxing during a lesson; overcomes inhibitions and fear of speaking; makes the learning process more attractive; used mainly with younger children and on lower levels; used in teaching the imperatives and orders.

The Silent Way Method assumes language acquisition in silence, concentration and meditation; memorising and acquiring knowledge in silence; students repeat teacher's phrases and actions and gradually create their own sentences; teacher withdraw gradually from speaking – students taking over; body language and gestures are very important.

Natural approach students listen to foreign sentences whose meaning is clear because the context is familiar; the teacher uses simple, natural language; eliminating stress.

Communicative approach! currently regarded as the most important and effective method of teaching; the main purpose is to master the speaking skills and ability to communicate in a way which is most suitable in a given situation and context; grammatical accuracy, although desired, is not essential;

Way of achieving the goal taking part in communicative situations; presenting new language material to students in a situational and visual way; limited usage of students' native language; a lot of dialogues, simulations, role-playing, games, quizzes and discussions in pairs or small groups.

Active methods increase students' participation in the classes The role of the teacher is limited to helping and controlling the students' progress.

Examples of active methods: Metoda przypadków (zdarzeń). Metoda sytuacyjna. Metoda inscenizacji. Metoda gier dydaktycznych. Metoda dyskusji: - związana z wykładem, - wielokrotna, - burza mózgów, - panelowa, - metaplan, - mapowanie pojęć, - okrągłego stołu. Metoda projektów.

Burza mózgów Metoda nauczania, będąca przykładem dyskusji i polegająca na umożliwieniu uczniom szybkiego zgromadzenia wielu hipotez rozwiązania problemu. Można zgłaszać wszystkie pomysły i rozwiązania, w obojętnej formie, tak, żeby chwila namysłu nie zmniejszyła pomysłowości. Pomysły te nie mogą być oceniane, ani komentowane, a na ich autorów nie spada żadna odpowiedzialność, czy konsekwencja za ich podanie.

Dyskusja panelowa Charakteryzuje ją istnienie dwóch ciał: dyskutujących ekspertów (panel) i uczących się słuchaczy (audytorium). Najpierw wypowiadają się eksperci, wprowadzając w temat, potem dyskutują między sobą, a następnie głos może zabierać każda osoba z audytorium.

Dyskusja wielokrotna Jest to dyskusja prowadzona w małych grupach. W pierwszej fazie przebiega w grupach pod kierunkiem lidera, w fazie drugiej zajęcia mają charakter plenarny, podczas których prezentuje się wyniki dyskusji grupowych oraz wybiera optymalne rozwiązanie. W grupach można dyskutować nad tym samym zagadnieniem lub problemem, stanowiącym element jakiejś całości.

Metaplan Jest to jedna z technik prowadzenia dyskusji. Polega na tym, że podczas narady jej uczestnicy tworzą plakat, który jest graficznym obrazem dyskusji. Uczestnicy dyskusji zamiast początkowo zabierać głos, zapisują swoje myśli na kartkach w formie równoważników zdań. Następnie grupy opracowują te wypowiedzi i przypinają je do arkusza papieru plakatowego.

Metoda projektów Metoda ta polega na wykonaniu przez uczniów projektu, czyli „większego zadania”. Zadanie jest realizowane przez uczniów samodzielnie, ale koordynowane i przygotowane jest ono przez nauczyciela. Projekty mają odpowiadać zainteresowaniom uczących się i wiązać działalność praktyczną z pracą umysłową, rozwijać samodzielność, uczyć zbierania danych, korzystania ze źródeł, prezentowania wyników.

Metoda przypadków Uczniowie rozpatrują jakiś przypadek zawierający problem. Przypadek, to relacja zdarzenia podana w formie pisemnego opisu, zapisu magnetofonowego, zapisu magnetowidowego, uzupełnionego postawionymi pytaniami, prowadzącymi do rozwiązania problemu.

Metoda sytuacyjna Uczniowie analizują opis sytuacji, a następnie dyskutują nad zawartym w opisie problemem i przyjmują określone rozwiązanie.

Metoda inscenizacji Metoda ta polega na inscenizacji określonego zdarzenia. Część uczniów staje się aktorami, a pozostali są obserwatorami. Po inscenizacji rozpoczyna się dyskusja, w wyniku której powinno dojść do wspólnej, uzgodnionej oceny zainscenizowanego problemu.

Metoda gier dydaktycznych Jest to metoda oparta na grze, która przebiega według ściśle określonych zasad postępowania (reguł) prowadzących do konkurowania grających ze sobą uczących się osób, w celu utrwalenia określonych sprawności.

Dyskusja dydaktyczna Istota tej metody polega na zorganizowanej wymianie myśli i poglądów uczestników na dany temat. Pozwala skonfrontować rozmaite stanowiska i ukazać możliwości różnych rozwiązań. Staje się istotnym elementem przy podejmowaniu decyzji, ocenie faktów. Wyróżnia się wiele odmian, z których każda rozwija różne umiejętności.