______________________________________________________________________________________ Rozwój układu transportowego Gdańska – warsztaty eksperckie SUiKZP.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Miejski Obszar Funkcjonalny
Advertisements

PAT WSPÓLNE PASY I PRZYSTANKI AUTOBUSOWO-TRAMWAJOWE W WARSZAWIE
Opracowanie: zespół WIM, WI, ZDiUM, WTR pod przewodnictwem POKE marzec 2010 r. Obsługa komunikacyjna UEFA EURO 2012 TM.
KSZTAŁTOWANIE SYSTEMU OBSŁUGI PASAŻERSKIEJ ADLOMERACJI (REGIONU)
Plany transportowe w świetle doświadczeń wybranych krajów UE
Budowa centralnego odcinka II linii metra
Świadomość kierowców na temat zagadnień zrównoważonego transportu
Autorzy: Janusz Melaniuk Grzegorz Manowski
Analiza ryzyka projektu
Ryszard Solski, Sigma International
Konferencja Nowa koncepcja polityki regionalnej Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Warszawa, 4 sierpnia 2008 r.
Prezentacja – Daria Staś
Organizacja transportu publicznego w Metropolii Zatoki Gdańskiej – stan istniejący i kierunki rozwoju Hubert Kołodziejski – Metropolitalny Związek Komunikacyjny.
STRATEGIA WDRAŻANIA PROJEKTU INNOWACYJNEGO TESTUJĄCEGO STRATEGIA WDRAŻANIA PROJEKTU INNOWACYJNEGO TESTUJĄCEGO l istopad 2010 rok Projekt współfinansowany.
Świadomość kierowców na temat zagadnień zrównoważonego transportu Departament Edukacji Ekologicznej.
BEZPIECZEŃSTWO W RUCHU DROGOWYM
TRANSPORT A EKOLOGIA.
Konkurs Dobre Praktyki PPP 13 maja 2008r.
Czytelność układu linii
przygotował: Jacek Makuch SEMINARIUM Z PRZEDMIOTU „KOLEJE MIEJSKIE”
STREFY RUCHU USPOKOJONEGO I PIESZEGO W ŚRÓDMIEŚCIU KRAKOWA Andrzej RUDNICKI (Politechnika Krakowska) Andrzej KOLLBEK (GDDKiA.
Perspektywy rozwoju wysokiej jakości połączeń intercity w Polsce
Biuro Rozwoju Gdańska Gdańsk,
Plan debaty i zasady. Debata przewidziana jest na ok. 50 minut.
Partnerstwo publiczno- prywatne (PPP) jako skuteczny sposób podnoszenia jakości i dostępności usług publicznych "U SŁUGI PUBLICZNE JAKO ISTOTNY CZYNNIK.
PIERWSZEŃSTWO PRZEJAZDU NA SKRZYŻOWANIU DRÓG
1 SKUTECZNE DZIAŁANIA ODDOLNE Inicjatywa Obywatelska LUDZIE DLA MIASTA Stowarzyszenie Architektów Polskich SARP Oddział Gorzów Wielkopolski Mgr inż. arch.
Tramwaje Warszawskie przyjazne ludziom i miastu
Jako element polityki prorodzinnej w Polsce
Zasady dostępności centralnych obszarów Warszawy dla komunikacji indywidualnej Warszawa, grudzień 2011.
Warszawa, kwiecień 2015r. Badanie opinii na temat organizacji igrzysk The World Games.
KOMUNIKACJA ROWEROWA NA TERENIE MIASTA OTWOCK. KOALICJA ROWEROWA OTWOCK.
III warsztaty eksperckie SUiKZP DOBRO PUBLICZNE A DOBRO PRYWATNE I 25 września 2015 I.
I warsztaty eksperckie SUiKZP ROZWÓJ UKŁADU TRANSPORTOWEGO GDAŃSKA I 4 września 2015 I.
V warsztaty eksperckie SUiKZP Jak stymulować rozwój gospodarczy Gdańska? I 30 października 2015 I.
Specyfika preferencji i zachowań komunikacyjnych uczniów szkół licealnych na przykładzie Gdyni i Sopotu Prof. dr hab. Olgierd Wyszomirski mgr Michał Konarski.
IV warsztaty eksperckie SUiKZP Policentryczność Gdańska I 16 października 2015 I.
Transport we Wrocławiu
Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Aglomeracji Jeleniogórskiej Wydział Zarządzania Zintegrowanymi Inwestycjami Terytorialnymi Aglomeracji Jeleniogórskiej.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Gmina-Miasto Koszalin Budowa i przebudowa dróg stanowiących zewnętrzny pierścień układu komunikacyjnego miasta Koszalin – I etap odcinek od ul. Gnieźnieńskiej.
BUDŻET MIASTA GDAŃSKA WYKONANIE ZA ROK PlanWykonanie% DOCHODY zł zł101 WYDATKI zł zł94 NADWYŻKA-
Plan konsultacji społecznych I część – prezentacja zakresu prac nad Strategią, celów strategicznych I i II rzędu II część – pytania skierowane do uczestników.
Samorządowa Jednostka Organizacyjna Województwa Dolnośląskiego INSTYTUT ROZWOJU TERYTORIALNEGO Mieszkalnictwo na Dolnym Śląsku – aspekt dostępności Karolina.
Gdańsk, 12 kwietnia 2016 Otwarcie tunelu pod Martwą Wisłą - ograniczenie ruchu pojazdów ciężarowych, zmiana organizacji na rondzie Marynarki Polskiej,
STRATEGICZNY PROGRAM TRANSPORTOWY DZIELNICY POŁUDNIE W MIEŚCIE GDAŃSKU.
Wnioski ze 100 lat korzystania z samochodów w miastach.
STRATEGICZNY PROGRAM TRANSPORTOWY DZIELNICY POŁUDNIE W MIEŚCIE GDAŃSKU NA LATA DYSKUSJA PUBLICZNA Gdańsk r. Tomasz Budziszewski Biuro.
Celem Polityki Transportowej Państwa jest spełnienie: racjonalnych oczekiwań społeczeństwa wywołanych wzrostem mobilności, co oznacza wzrost zapotrzebowania.
9.3. Regionalna infrastruktura drogowa Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Krajowy Program Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego GAMBIT 2000 na lata Politechnika Gdańska Katedra Inżynierii Drogowej Prof. Ryszard KRYSTEK Politechnika.
Konsultacje z zasadami dla Wrocławia Oktawiusz Chrzanowski, FISE>
Poznań: Ocena Systemu Komunikacyjnego 25 maja 2016 r.
Gospodarcze efekty EURO 2012 dla Gdańska i regionu pomorskiego dr Bohdan Wyżnikiewicz Gdańsk, 9 stycznia 2008 r.
Panel: Transport komunalny
Spotkanie Jaworzno liderem e-mobilności rozpoczęliśmy o godz
My Pasażerowie Manifest pasażerów, przygotowany w ramach kampanii obywatelskiej lepszytransport.pl.
Zasada równości szans i niedyskryminacji, w tym dostępności dla osób z niepełnosprawnościami oraz zasada równości szans kobiet i mężczyzn w ramach Poddziałania.
Ocena jakości powietrza we Wrocławiu Raport z badań sondażowych 2017
Czym jest PAP? Projekt porusza kwestię partycypacji obywatelskiej młodych ludzi w mieście Poznań. Głównymi tematami projektu będzie zaangażowanie w politykę.
Dlaczego nowe studium uwarunkowań i kierunków zagospodarowania przestrzennego miasta Gdańska? Konferencja: „Gdańsk w nowej perspektywie – porozmawiajmy.
Zasada równości szans kobiet i mężczyzn
TRANSPORT W LUBLINIE WCZORAJ I DZIŚ
ALMADA – dobre praktyki transportowe
Cel: Zmniejszyć nierówność w krajach i między krajami
WROCŁAWSKI PROGRAM TRAMWAJOWY
UPRZYWILEJOWANIE TRANSPORTU ZBIOROWEGO
[Nazwa projektu] Analiza zamknięcia
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Świadomość kierowców na temat zagadnień zrównoważonego transportu
Zapis prezentacji:

______________________________________________________________________________________ Rozwój układu transportowego Gdańska – warsztaty eksperckie SUiKZP – Marek Nakonieczny Rozwój układu transportowego Gdańska – warsztaty eksperckie SUiKZP – Marek Nakonieczny______________________________________________________________________________________ WROCŁAW GDAŃSK, KTÓRE NA JAKIM SZCZEBLU ROZWOJU ? _____________________________________________________________________________________ WROCŁAW GDAŃSK, KTÓRE NA JAKIM SZCZEBLU ROZWOJU ? _____________________________________________________________________________________ WYBORCZA WROCŁAW WYBORCZA TRÓJMIASTO tytuł - MNIEJ AUT? WIĘCEJ TRAMWAJÓW! [AKCJA REFERENDUM] tytuł - MNIEJ AUT? WIĘCEJ TRAMWAJÓW! [AKCJA REFERENDUM] tytuł - "NIE" DLA TUNELU I DROGI ZIELONEJ. "PRZYNIOSĄ WIĘCEJ STRAT NIŻ KORZYŚCI". [OPINIE] tytuł - "NIE" DLA TUNELU I DROGI ZIELONEJ. "PRZYNIOSĄ WIĘCEJ STRAT NIŻ KORZYŚCI". [OPINIE]

______________________________________________________________________________________ Rozwój układu transportowego Gdańska – warsztaty eksperckie SUiKZP – Marek Nakonieczny Rozwój układu transportowego Gdańska – warsztaty eksperckie SUiKZP – Marek Nakonieczny______________________________________________________________________________________ WROCŁAW GDAŃSK, KTÓRE NA JAKIM SZCZEBLU ROZWOJU ? _____________________________________________________________________________________ WROCŁAW GDAŃSK, KTÓRE NA JAKIM SZCZEBLU ROZWOJU ? _____________________________________________________________________________________ W tym samym dniu ukazały się 2 artykuły – w "wyborczej" trójmiasto i we wrocławskiej. Obydwa na temat dużych przedsięwzięć transportowych w tych miastach. W tym samym dniu ukazały się 2 artykuły – w "wyborczej" trójmiasto i we wrocławskiej. Obydwa na temat dużych przedsięwzięć transportowych w tych miastach. tytuł - MNIEJ AUT? WIĘCEJ TRAMWAJÓW! [AKCJA REFERENDUM] tytuł - MNIEJ AUT? WIĘCEJ TRAMWAJÓW! [AKCJA REFERENDUM] tytuł - "NIE" DLA TUNELU I DROGI ZIELONEJ. "PRZYNIOSĄ WIĘCEJ STRAT NIŻ KORZYŚCI". [OPINIE] tytuł - "NIE" DLA TUNELU I DROGI ZIELONEJ. "PRZYNIOSĄ WIĘCEJ STRAT NIŻ KORZYŚCI". [OPINIE] WYBORCZA WROCŁAW WYBORCZA TRÓJMIASTO

______________________________________________________________________________________ Rozwój układu transportowego Gdańska – warsztaty eksperckie SUiKZP – Marek Nakonieczny Rozwój układu transportowego Gdańska – warsztaty eksperckie SUiKZP – Marek Nakonieczny______________________________________________________________________________________ WROCŁAW GDAŃSK, KTÓRE NA JAKIM SZCZEBLU ROZWOJU ? _____________________________________________________________________________________ WROCŁAW GDAŃSK, KTÓRE NA JAKIM SZCZEBLU ROZWOJU ? _____________________________________________________________________________________ We Wrocławiu to WŁADZE miasta ogłaszają referendum w sprawie ograniczenia ruchu samochodowego Zupełnie inaczej we Wrocławiu. We Wrocławiu to WŁADZE miasta ogłaszają referendum w sprawie ograniczenia ruchu samochodowego w mieście. Wrocławscy internauci, w uproszczeniu... Należy zwrócić uwagę na wiodące wątki wypowiedzi gdańskich aktywistów i internautów. W uproszczeniu... > ODSTĄPIĆ od dużych inwestycji drogowych drogowych > jak chcą jeździć samochodem, to niech stoją w korku ! to niech stoją w korku ! WYBORCZA WROCŁAW WYBORCZA TRÓJMIASTO

______________________________________________________________________________________ Rozwój układu transportowego Gdańska – warsztaty eksperckie SUiKZP – Marek Nakonieczny Rozwój układu transportowego Gdańska – warsztaty eksperckie SUiKZP – Marek Nakonieczny______________________________________________________________________________________ WROCŁAW GDAŃSK, KTÓRE NA JAKIM SZCZEBLU ROZWOJU ? _____________________________________________________________________________________ WROCŁAW GDAŃSK, KTÓRE NA JAKIM SZCZEBLU ROZWOJU ? _____________________________________________________________________________________ > dotychczasowe ograniczenia ruchu (bez zrealizowania inwestycji alternatywnych) jeszcze większe korki w mieście samochodowego (bez zrealizowania inwestycji alternatywnych) wprowadziły jeszcze większe korki w mieście= wszystkich użytkowników ruchu, wszyscy na tym tracą ! utrudnienia dla wszystkich użytkowników ruchu, w tym komunikacji publicznej, wszyscy na tym tracą ! WYBORCZA WROCŁAW WYBORCZA TRÓJMIASTO Należy zwrócić uwagę na wiodące wątki wypowiedzi gdańskich aktywistów i internautów. W uproszczeniu... > ODSTĄPIĆ od dużych inwestycji drogowych drogowych > jak chcą jeździć samochodem, to niech stoją w korku ! to niech stoją w korku !

______________________________________________________________________________________ Rozwój układu transportowego Gdańska – warsztaty eksperckie SUiKZP – Marek Nakonieczny Rozwój układu transportowego Gdańska – warsztaty eksperckie SUiKZP – Marek Nakonieczny______________________________________________________________________________________ WROCŁAW GDAŃSK, KTÓRE NA JAKIM SZCZEBLU ROZWOJU ? _____________________________________________________________________________________ WROCŁAW GDAŃSK, KTÓRE NA JAKIM SZCZEBLU ROZWOJU ? _____________________________________________________________________________________ ostatnim miejscu w rankingu jakości transportu samochodowego > Wrocław od lat utrzymuje się na ostatnim miejscu w rankingu jakości transportu samochodowego lepiej wiedzą jak znaleźć ZŁOTY ŚRODEK > przywołanie innych miast, gdzie lepiej wiedzą jak znaleźć ZŁOTY ŚRODEK, w tym przykład Gdańska WYBORCZA WROCŁAW WYBORCZA TRÓJMIASTO Należy zwrócić uwagę na wiodące wątki wypowiedzi gdańskich aktywistów i internautów. W uproszczeniu... > ODSTĄPIĆ od dużych inwestycji drogowych drogowych > jak chcą jeździć samochodem, to niech stoją w korku ! to niech stoją w korku !

______________________________________________________________________________________ Rozwój układu transportowego Gdańska – warsztaty eksperckie SUiKZP – Marek Nakonieczny Rozwój układu transportowego Gdańska – warsztaty eksperckie SUiKZP – Marek Nakonieczny______________________________________________________________________________________ WROCŁAW GDAŃSK, KTÓRE NA JAKIM SZCZEBLU ROZWOJU ? _____________________________________________________________________________________ WROCŁAW GDAŃSK, KTÓRE NA JAKIM SZCZEBLU ROZWOJU ? _____________________________________________________________________________________ „korki” we Wrocławiu – wczoraj, ok. godz. 19 „korki” w Gdańsku – wczoraj, ok. godz. 19 STREFA „KORKÓW”

______________________________________________________________________________________ Rozwój układu transportowego Gdańska – warsztaty eksperckie SUiKZP – Marek Nakonieczny Rozwój układu transportowego Gdańska – warsztaty eksperckie SUiKZP – Marek Nakonieczny______________________________________________________________________________________ WROCŁAW GDAŃSK, KTÓRE NA JAKIM SZCZEBLU ROZWOJU ? _____________________________________________________________________________________ WROCŁAW GDAŃSK, KTÓRE NA JAKIM SZCZEBLU ROZWOJU ? _____________________________________________________________________________________ WYBORCZA WROCŁAW WYBORCZA TRÓJMIASTO „korki” we Wrocławiu – wczoraj, ok. godz. 19 „korki” w Gdańsku – wczoraj, ok. godz. 19 STREFA „KORKÓW”

______________________________________________________________________________________ Rozwój układu transportowego Gdańska – warsztaty eksperckie SUiKZP – Marek Nakonieczny Rozwój układu transportowego Gdańska – warsztaty eksperckie SUiKZP – Marek Nakonieczny______________________________________________________________________________________ WROCŁAW GDAŃSK, KTÓRE NA JAKIM SZCZEBLU ROZWOJU ? _____________________________________________________________________________________ WROCŁAW GDAŃSK, KTÓRE NA JAKIM SZCZEBLU ROZWOJU ? _____________________________________________________________________________________ WYBORCZA WROCŁAW WYBORCZA TRÓJMIASTO „korki” we Wrocławiu – wczoraj, ok. godz. 19 „korki” w Gdańsku – wczoraj, ok. godz. 19 STREFA „KORKÓW” przewaga ŚREDNIO –NISKIEJ intensywności„zakorkowania” przewaga ŚREDNIO –WYSOKIEJ i WYSOKIEJ intensywności„zakorkowania”

______________________________________________________________________________________ Rozwój układu transportowego Gdańska – warsztaty eksperckie SUiKZP – Marek Nakonieczny Rozwój układu transportowego Gdańska – warsztaty eksperckie SUiKZP – Marek Nakonieczny______________________________________________________________________________________ WROCŁAW GDAŃSK, KTÓRE NA JAKIM SZCZEBLU ROZWOJU ? _____________________________________________________________________________________ WROCŁAW GDAŃSK, KTÓRE NA JAKIM SZCZEBLU ROZWOJU ? _____________________________________________________________________________________ WYBORCZA WROCŁAW WYBORCZA TRÓJMIASTO „korki” we Wrocławiu – wczoraj, ok. godz. 19 „korki” w Gdańsku – wczoraj, ok. godz. 19 STREFA „KORKÓW”

______________________________________________________________________________________ Rozwój układu transportowego Gdańska – warsztaty eksperckie SUiKZP – Marek Nakonieczny Rozwój układu transportowego Gdańska – warsztaty eksperckie SUiKZP – Marek Nakonieczny______________________________________________________________________________________ WROCŁAW GDAŃSK, KTÓRE NA JAKIM SZCZEBLU ROZWOJU ? _____________________________________________________________________________________ WROCŁAW GDAŃSK, KTÓRE NA JAKIM SZCZEBLU ROZWOJU ? _____________________________________________________________________________________ WYBORCZA WROCŁAW WYBORCZA TRÓJMIASTO

______________________________________________________________________________________ Rozwój układu transportowego Gdańska – warsztaty eksperckie SUiKZP – Marek Nakonieczny Rozwój układu transportowego Gdańska – warsztaty eksperckie SUiKZP – Marek Nakonieczny______________________________________________________________________________________ WROCŁAW GDAŃSK, KTÓRE NA JAKIM SZCZEBLU ROZWOJU ? _____________________________________________________________________________________ WROCŁAW GDAŃSK, KTÓRE NA JAKIM SZCZEBLU ROZWOJU ? _____________________________________________________________________________________ WYBORCZA WROCŁAW WYBORCZA TRÓJMIASTO wg wrocławskich gazet dla Gdańska komentarz pominięto, ze względu na pełną znajomość rzeczy uczestników panelu ekspertów SUiKZP

______________________________________________________________________________________ Rozwój układu transportowego Gdańska – warsztaty eksperckie SUiKZP – Marek Nakonieczny Rozwój układu transportowego Gdańska – warsztaty eksperckie SUiKZP – Marek Nakonieczny______________________________________________________________________________________ WROCŁAW GDAŃSK, KTÓRE NA JAKIM SZCZEBLU ROZWOJU ? _____________________________________________________________________________________ WROCŁAW GDAŃSK, KTÓRE NA JAKIM SZCZEBLU ROZWOJU ? _____________________________________________________________________________________ WYBORCZA WROCŁAW WYBORCZA TRÓJMIASTO wg wrocławskich gazet dla Gdańska komentarz pominięto, ze względu na pełną znajomość rzeczy uczestników panelu ekspertów SUiKZP Godzinne opóźnienia tramwajów i autobusów 16 grudnia 2010, autor: bk Godzinne opóźnienia tramwajów i autobusów 16 grudnia 2010, autor: bk Skąd się wzięły takie opóźnienia? Powodów jest kilka. Nic dziwnego, że gdy na wszystkich większych ulicach są korki, tkwią w nim także autobusy. Skąd się wzięły takie opóźnienia? Powodów jest kilka. Nic dziwnego, że gdy na wszystkich większych ulicach są korki, tkwią w nim także autobusy. <<<< konsekwencje „korków” dla transportu publicznego

_______________________________________________________________________________________ Rozwój układu transportowego Gdańska – warsztaty eksperckie SUiKZP – Marek Nakonieczny Rozwój układu transportowego Gdańska – warsztaty eksperckie SUiKZP – Marek Nakonieczny_______________________________________________________________________________________ WROCŁAW GDAŃSK, KTÓRE NA JAKIM SZCZEBLU ROZWOJU ? _____________________________________________________________________________________ WROCŁAW GDAŃSK, KTÓRE NA JAKIM SZCZEBLU ROZWOJU ? _____________________________________________________________________________________ WYBORCZA WROCŁAW WYBORCZA TRÓJMIASTO wg wrocławskich gazet dla Gdańska komentarz pominięto, ze względu na pełną znajomość rzeczy uczestników panelu ekspertów SUiKZP Godzinne opóźnienia tramwajów i autobusów 16 grudnia 2010, autor: bk Godzinne opóźnienia tramwajów i autobusów 16 grudnia 2010, autor: bk Skąd się wzięły takie opóźnienia? Powodów jest kilka. Nic dziwnego, że gdy na wszystkich większych ulicach są korki, tkwią w nim także autobusy. Skąd się wzięły takie opóźnienia? Powodów jest kilka. Nic dziwnego, że gdy na wszystkich większych ulicach są korki, tkwią w nim także autobusy. Kolejny problem to brak wydzielonych torowisk. To kłopot podwójny. Po pierwsze tramwaj utyka w korku razem z autami – tak działo się wczoraj z linią nr 9, która nie potrafiła się przebić przez Sienkiewicza. Kolejny problem to brak wydzielonych torowisk. To kłopot podwójny. Po pierwsze tramwaj utyka w korku razem z autami – tak działo się wczoraj z linią nr 9, która nie potrafiła się przebić przez Sienkiewicza. problem ten dotyczy nie tylko Wrocławia – tu MPK S.A. Kraków <<<< konsekwencje „korków” dla transportu publicznego

______________________________________________________________________________________ Rozwój układu transportowego Gdańska – warsztaty eksperckie SUiKZP – Marek Nakonieczny Rozwój układu transportowego Gdańska – warsztaty eksperckie SUiKZP – Marek Nakonieczny______________________________________________________________________________________ WROCŁAW GDAŃSK, KTÓRE NA JAKIM SZCZEBLU ROZWOJU ? _____________________________________________________________________________________ WROCŁAW GDAŃSK, KTÓRE NA JAKIM SZCZEBLU ROZWOJU ? _____________________________________________________________________________________ WYBORCZA WROCŁAW WYBORCZA TRÓJMIASTO wg wrocławskich gazet dla Gdańska komentarz pominięto, ze względu na pełną znajomość rzeczy uczestników panelu ekspertów SUiKZP Wrocław: Tramwaje za wcześnie wyjeżdżają z pętli na Krzykach Od kiedy pamiętam, tramwaje na skrzyżowaniu ulic Hallera i Powstańców Śląskich przyjeżdżają zawsze kilka minut za wcześnie. skrzyżowaniu ulic Od kiedy pamiętam, tramwaje na skrzyżowaniu ulic Hallera i Powstańców Śląskich przyjeżdżają zawsze kilka minut za wcześnie. skrzyżowaniu ulic... motorniczy sądzą, że jeśli wyjadą w stronę centrum wcześniej to nie będą mieć opóźnień na dalszej trasie. <<<< konsekwencje „korków” dla transportu publicznego

______________________________________________________________________________________ Rozwój układu transportowego Gdańska – warsztaty eksperckie SUiKZP – Marek Nakonieczny Rozwój układu transportowego Gdańska – warsztaty eksperckie SUiKZP – Marek Nakonieczny______________________________________________________________________________________ WROCŁAW GDAŃSK, KTÓRE NA JAKIM SZCZEBLU ROZWOJU ? _____________________________________________________________________________________ WROCŁAW GDAŃSK, KTÓRE NA JAKIM SZCZEBLU ROZWOJU ? _____________________________________________________________________________________ WYBORCZA WROCŁAW WYBORCZA TRÓJMIASTO wg wrocławskich gazet dla Gdańska komentarz pominięto, ze względu na pełną znajomość rzeczy uczestników panelu ekspertów SUiKZP <<<< gospodarcze konsekwencje ograniczonej dostępności Rynek i okolice pełne lumpeksów. „Tak działa wolny rynek” Marta Gołębiowska-Szuchta Rynek i okolice pełne lumpeksów. „Tak działa wolny rynek” Marta Gołębiowska-Szuchta W środę napisaliśmy, że na Rynku i w jego sąsiedztwie co najmniej kilkanaście lokali stoi pustychW środę napisaliśmy, że na Rynku i w jego sąsiedztwie co najmniej kilkanaście lokali stoi pustych. Przedsiębiorcy zbankrutowali lub opuścili to miejsce. W środę napisaliśmy, że na Rynku i w jego sąsiedztwie co najmniej kilkanaście lokali stoi pustychW środę napisaliśmy, że na Rynku i w jego sąsiedztwie co najmniej kilkanaście lokali stoi pustych. Przedsiębiorcy zbankrutowali lub opuścili to miejsce.

______________________________________________________________________________________ Rozwój układu transportowego Gdańska – warsztaty eksperckie SUiKZP – Marek Nakonieczny Rozwój układu transportowego Gdańska – warsztaty eksperckie SUiKZP – Marek Nakonieczny______________________________________________________________________________________ WROCŁAW GDAŃSK, KTÓRE NA JAKIM SZCZEBLU ROZWOJU ? _____________________________________________________________________________________ WROCŁAW GDAŃSK, KTÓRE NA JAKIM SZCZEBLU ROZWOJU ? _____________________________________________________________________________________ WYBORCZA WROCŁAW WYBORCZA TRÓJMIASTO wg wrocławskich gazet dla Gdańska komentarz pominięto, ze względu na pełną znajomość rzeczy uczestników panelu ekspertów SUiKZP <<<< gospodarcze konsekwencje ograniczonej dostępności Rynek i okolice pełne lumpeksów. „Tak działa wolny rynek” Marta Gołębiowska-Szuchta Rynek i okolice pełne lumpeksów. „Tak działa wolny rynek” Marta Gołębiowska-Szuchta Czy Rynek to dobre miejsce dla lumpeksu? Tych rzeczywiście jest coraz więcej: dwie takie placówki są przy Oławskiej, kolejne znajdziemy przy Ruskiej i Świdnickiej - w tym ostatnim miejscu Żabka zastąpiła odzieżowy sklep Cottonfielda. Ale to nie jedyna rzecz, która rzuca się w oczy podczas spaceru po Starym Mieście. Wokół Rynku pojawiły się też lumpeksy, czyli sklepy z odzieżą używaną. Czy miejska strefa prestiżu to odpowiednie miejsce dla takiej działalności?

______________________________________________________________________________________ Rozwój układu transportowego Gdańska – warsztaty eksperckie SUiKZP – Marek Nakonieczny Rozwój układu transportowego Gdańska – warsztaty eksperckie SUiKZP – Marek Nakonieczny______________________________________________________________________________________ WROCŁAW GDAŃSK, KTÓRE NA JAKIM SZCZEBLU ROZWOJU ? _____________________________________________________________________________________ WROCŁAW GDAŃSK, KTÓRE NA JAKIM SZCZEBLU ROZWOJU ? _____________________________________________________________________________________ WYBORCZA WROCŁAW WYBORCZA TRÓJMIASTO wg wrocławskich gazet dla Gdańska komentarz pominięto, ze względu na pełną znajomość rzeczy uczestników panelu ekspertów SUiKZP <<<< gospodarcze konsekwencje ograniczonej dostępności Rynek i okolice pełne lumpeksów. „Tak działa wolny rynek” Marta Gołębiowska-Szuchta Rynek i okolice pełne lumpeksów. „Tak działa wolny rynek” Marta Gołębiowska-Szuchta Czy Rynek to dobre miejsce dla lumpeksu? Tych rzeczywiście jest coraz więcej: dwie takie placówki są przy Oławskiej, kolejne znajdziemy przy Ruskiej i Świdnickiej - w tym ostatnim miejscu Żabka zastąpiła odzieżowy sklep Cottonfielda. Ale to nie jedyna rzecz, która rzuca się w oczy podczas spaceru po Starym Mieście. Wokół Rynku pojawiły się też lumpeksy, czyli sklepy z odzieżą używaną. Czy miejska strefa prestiżu to odpowiednie miejsce dla takiej działalności?

______________________________________________________________________________________ Rozwój układu transportowego Gdańska – warsztaty eksperckie SUiKZP – Marek Nakonieczny Rozwój układu transportowego Gdańska – warsztaty eksperckie SUiKZP – Marek Nakonieczny______________________________________________________________________________________ WROCŁAW GDAŃSK, KTÓRE NA JAKIM SZCZEBLU ROZWOJU ? _____________________________________________________________________________________ WROCŁAW GDAŃSK, KTÓRE NA JAKIM SZCZEBLU ROZWOJU ? _____________________________________________________________________________________ WYBORCZA WROCŁAW WYBORCZA TRÓJMIASTO reasumując (1) aktywiści gdańscy psioczą na władze, które "prawie" zlikwidowały korki które "prawie" zlikwidowały korki a aktywiści wrocławscy psioczą na władze, które programowo doprowadziły do zakorkowania reasumując (1) aktywiści gdańscy psioczą na władze, które "prawie" zlikwidowały korki które "prawie" zlikwidowały korki a aktywiści wrocławscy psioczą na władze, które programowo doprowadziły do zakorkowania

______________________________________________________________________________________ Rozwój układu transportowego Gdańska – warsztaty eksperckie SUiKZP – Marek Nakonieczny Rozwój układu transportowego Gdańska – warsztaty eksperckie SUiKZP – Marek Nakonieczny______________________________________________________________________________________ WROCŁAW GDAŃSK, KTÓRE NA JAKIM SZCZEBLU ROZWOJU ? _____________________________________________________________________________________ WROCŁAW GDAŃSK, KTÓRE NA JAKIM SZCZEBLU ROZWOJU ? _____________________________________________________________________________________ WYBORCZA WROCŁAW WYBORCZA TRÓJMIASTO reasumując (2) aktywiści/internauci wrocławscy chcieliby polityki miejskiej w stylu gdańskiej aktywiści/internauci wrocławscy chcieliby polityki miejskiej w stylu gdańskiej a aktywiści/internauci gdańscy chcieliby wrocławskiej polityki miejskiej aktywiści/internauci gdańscy chcieliby wrocławskiej polityki miejskiej

______________________________________________________________________________________ Rozwój układu transportowego Gdańska – warsztaty eksperckie SUiKZP – Marek Nakonieczny Rozwój układu transportowego Gdańska – warsztaty eksperckie SUiKZP – Marek Nakonieczny______________________________________________________________________________________ WROCŁAW GDAŃSK, KTÓRE NA JAKIM SZCZEBLU ROZWOJU ? _____________________________________________________________________________________ WROCŁAW GDAŃSK, KTÓRE NA JAKIM SZCZEBLU ROZWOJU ? _____________________________________________________________________________________ WYBORCZA WROCŁAW WYBORCZA TRÓJMIASTO reasumując (3) aktywiści gdańscy chcą by samochodziarze stali w korkach stali w korkach a aktywiści wrocławscy mają już dość korków, bo wszyscy na tym tracą, w tym transport publiczny reasumując (3) aktywiści gdańscy chcą by samochodziarze stali w korkach stali w korkach a aktywiści wrocławscy mają już dość korków, bo wszyscy na tym tracą, w tym transport publiczny

______________________________________________________________________________________ Rozwój układu transportowego Gdańska – warsztaty eksperckie SUiKZP – Marek Nakonieczny Rozwój układu transportowego Gdańska – warsztaty eksperckie SUiKZP – Marek Nakonieczny______________________________________________________________________________________ WROCŁAW GDAŃSK, KTÓRE NA JAKIM SZCZEBLU ROZWOJU ? _____________________________________________________________________________________ WROCŁAW GDAŃSK, KTÓRE NA JAKIM SZCZEBLU ROZWOJU ? _____________________________________________________________________________________ WYBORCZA WROCŁAW WYBORCZA TRÓJMIASTO wnioski Wrocławska transportowa polityka miejska odpowiada współczesnym zachodnio-europejskim standardom. * * * Natomiast jej błędna realizacja, wypacza oczekiwane standardy. * * * 1) zapóźnienia inwestycji alternatywnych wobec inwestycji restrykcyjnych 2) paraliżujące system działanie rozwiązań szczegółowych wnioski Wrocławska transportowa polityka miejska odpowiada współczesnym zachodnio-europejskim standardom. * * * Natomiast jej błędna realizacja, wypacza oczekiwane standardy. * * * 1) zapóźnienia inwestycji alternatywnych wobec inwestycji restrykcyjnych 2) paraliżujące system działanie rozwiązań szczegółowych wnioski SUiKZP, pomimo swojej ogólności, musi : * wskazać konieczne działania alternatywne wyprzedzające/równoległe do działań restrykcyjnych ** dokonać delimitacji szczegółowych zagadnień/rozwiązań/zdarzeń mogących zagrażać oczekiwanym standardom *** przewidzieć zamienniki oczekiwanych standardów lub rozwiązań, na okoliczność braku możliwości osiągnięcia standardów oczekiwanych pierwotnie.

______________________________________________________________________________________ Rozwój układu transportowego Gdańska – warsztaty eksperckie SUiKZP – Marek Nakonieczny Rozwój układu transportowego Gdańska – warsztaty eksperckie SUiKZP – Marek Nakonieczny______________________________________________________________________________________ (1) utrzymywanie rezerw terenowych pod rozwój transportu _____________________________________________________________________________________(1) _____________________________________________________________________________________ Jako zasada „a priori” - niedopuszczalna. W SUiKZP wymagane jest wypracowanie metody wieloaspektowej oceny każdej z osobna rezerw terenowych, w świetle: - wariantowych założeń / uwarunkowań - rozwiązań alternatywnych. Jako zasada „a priori” - niedopuszczalna. W SUiKZP wymagane jest wypracowanie metody wieloaspektowej oceny każdej z osobna rezerw terenowych, w świetle: - wariantowych założeń / uwarunkowań - rozwiązań alternatywnych.

______________________________________________________________________________________ Rozwój układu transportowego Gdańska – warsztaty eksperckie SUiKZP – Marek Nakonieczny Rozwój układu transportowego Gdańska – warsztaty eksperckie SUiKZP – Marek Nakonieczny______________________________________________________________________________________ (2a) aktualność zaplanowanego układu drogowego czy istniejący jest właściwie zaplanowany ? _____________________________________________________________________________________(2a) aktualność zaplanowanego układu drogowego czy istniejący jest właściwie zaplanowany ? _____________________________________________________________________________________ Zaczynem analizy jest wypracowanie w SUiKZP wariantowej prognozy przyszłych tendencji/uwarunkowań dla systemu transportowego. Tylko w świetle rezultatów takiej analizy można oceniać przydatność zaplanowanego układu drogowego w perspektywie czasowej nowego SUiKZP. Zaczynem analizy jest wypracowanie w SUiKZP wariantowej prognozy przyszłych tendencji/uwarunkowań dla systemu transportowego. Tylko w świetle rezultatów takiej analizy można oceniać przydatność zaplanowanego układu drogowego w perspektywie czasowej nowego SUiKZP.

______________________________________________________________________________________ Rozwój układu transportowego Gdańska – warsztaty eksperckie SUiKZP – Marek Nakonieczny Rozwój układu transportowego Gdańska – warsztaty eksperckie SUiKZP – Marek Nakonieczny______________________________________________________________________________________ (2b) aktualność zaplanowanego układu drogowego czy jest nadmiernie rozbudowany i należy ograniczyć...? _____________________________________________________________________________________(2b) aktualność zaplanowanego układu drogowego czy jest nadmiernie rozbudowany i należy ograniczyć...? _____________________________________________________________________________________ Błędnie postawione pytanie. Nadmiernie rozbudowany w stosunku do potrzeb dzisiejszych ?... czy potrzeb za 10 lat ?... a może za 20, 30 lat ? Kto na dzisiejszym wstępnym etapie SUIKZP odpowiedzialnie, bez demagogii: *może przesądzić o uwarunkowaniach i potrzebach transportowych za 10, 20, 30 lat ? * * może dokonać oceny bez gruntownej wiedzy o przyszłych uwarunkowaniach i potrzebach transportowych ? Błędnie postawione pytanie. Nadmiernie rozbudowany w stosunku do potrzeb dzisiejszych ?... czy potrzeb za 10 lat ?... a może za 20, 30 lat ? Kto na dzisiejszym wstępnym etapie SUIKZP odpowiedzialnie, bez demagogii: *może przesądzić o uwarunkowaniach i potrzebach transportowych za 10, 20, 30 lat ? * * może dokonać oceny bez gruntownej wiedzy o przyszłych uwarunkowaniach i potrzebach transportowych ?

______________________________________________________________________________________ Rozwój układu transportowego Gdańska – warsztaty eksperckie SUiKZP – Marek Nakonieczny Rozwój układu transportowego Gdańska – warsztaty eksperckie SUiKZP – Marek Nakonieczny______________________________________________________________________________________ (2c) aktualność zaplanowanego układu drogowego... żadnego stanu nie można uznać za docelowy...? _____________________________________________________________________________________(2c) aktualność zaplanowanego układu drogowego... żadnego stanu nie można uznać za docelowy...? _____________________________________________________________________________________ Pojęcie stanu docelowego - nie istnieje chyba, że za 10? 20? 30? lat... nie będzie już tego świata  Natomiast istnieje pojęcie stanu zamierzonego do zrealizowania za 10, 20, 30 lat pod warunkiem, że potwierdzą się któreś z formułowanych w SUiKZP prognoz co do przyszłych tendencji/uwarunkowań. Pojęcie stanu docelowego - nie istnieje chyba, że za 10? 20? 30? lat... nie będzie już tego świata  Natomiast istnieje pojęcie stanu zamierzonego do zrealizowania za 10, 20, 30 lat pod warunkiem, że potwierdzą się któreś z formułowanych w SUiKZP prognoz co do przyszłych tendencji/uwarunkowań.

______________________________________________________________________________________ Rozwój układu transportowego Gdańska – warsztaty eksperckie SUiKZP – Marek Nakonieczny Rozwój układu transportowego Gdańska – warsztaty eksperckie SUiKZP – Marek Nakonieczny______________________________________________________________________________________ (3) związek między dostępnością drogową terenów... a rozwojem gospodarki miasta... _____________________________________________________________________________________(3) związek między dostępnością drogową terenów... a rozwojem gospodarki miasta... _____________________________________________________________________________________ z zastrzeżeniem, że: *dostępność musi być adekweatna do potrzeb danej gałęzi gospodarki miasta **dostępność drogowa nie jest jedynym kryterium rozwoju gospodarki miasta. **dostępność drogowa nie jest jedynym kryterium rozwoju gospodarki miasta. z zastrzeżeniem, że: *dostępność musi być adekweatna do potrzeb danej gałęzi gospodarki miasta **dostępność drogowa nie jest jedynym kryterium rozwoju gospodarki miasta. **dostępność drogowa nie jest jedynym kryterium rozwoju gospodarki miasta. ==

______________________________________________________________________________________ Rozwój układu transportowego Gdańska – warsztaty eksperckie SUiKZP – Marek Nakonieczny Rozwój układu transportowego Gdańska – warsztaty eksperckie SUiKZP – Marek Nakonieczny______________________________________________________________________________________ (4) połączenia drogowe międzydzielnicowe przez sieć ulic niskich klas... _____________________________________________________________________________________(4) _____________________________________________________________________________________ Jako zasada „a priori” - niedopuszczalna. Jak najbardziej... ale, jako jedna z wielu możliwości, które w SUiKZP wymagają wieloaspektowej analizy w świetle: - wariantowych założeń / uwarunkowań, - rozwiązań alternatywnych. Jako zasada „a priori” - niedopuszczalna. Jak najbardziej... ale, jako jedna z wielu możliwości, które w SUiKZP wymagają wieloaspektowej analizy w świetle: - wariantowych założeń / uwarunkowań, - rozwiązań alternatywnych.

______________________________________________________________________________________ Rozwój układu transportowego Gdańska – warsztaty eksperckie SUiKZP – Marek Nakonieczny Rozwój układu transportowego Gdańska – warsztaty eksperckie SUiKZP – Marek Nakonieczny______________________________________________________________________________________ (5a) nadanie priorytetu transportowi publicznemu... konsekwencje dla transportu drogowego _____________________________________________________________________________________(5a) nadanie priorytetu transportowi publicznemu... konsekwencje dla transportu drogowego _____________________________________________________________________________________ Twierdzę, że w naszym społeczeństwie priorytet transportu publicznego nadal nie jest oczywisty ! Nadal większość „tych”, którzy przemieszczają się transportem zbiorowym zazdrości „tym”, których stać na transport indywidualny. Natomiast „ci”, którzy korzystają z transportu indywidualnego mają w obojętności, a może i w pogardzie „tych” z tramwajów, autobusów.... Na swoją niekorzyść nie zamierzają rezygnować dla „tamtych” obecnego standardu transportu indywidualnego. Twierdzę, że w naszym społeczeństwie priorytet transportu publicznego nadal nie jest oczywisty ! Nadal większość „tych”, którzy przemieszczają się transportem zbiorowym zazdrości „tym”, których stać na transport indywidualny. Natomiast „ci”, którzy korzystają z transportu indywidualnego mają w obojętności, a może i w pogardzie „tych” z tramwajów, autobusów.... Na swoją niekorzyść nie zamierzają rezygnować dla „tamtych” obecnego standardu transportu indywidualnego.

______________________________________________________________________________________ Rozwój układu transportowego Gdańska – warsztaty eksperckie SUiKZP – Marek Nakonieczny Rozwój układu transportowego Gdańska – warsztaty eksperckie SUiKZP – Marek Nakonieczny______________________________________________________________________________________ (5b) nadanie priorytetu transportowi publicznemu... konsekwencje dla transportu drogowego _____________________________________________________________________________________(5b) nadanie priorytetu transportowi publicznemu... konsekwencje dla transportu drogowego _____________________________________________________________________________________ Jeżeli chcemy, aby transport publiczny realnie i bezdyskusyjnie otrzymał od społeczeństwa „mandat priorytetu” – ludzie muszą samodzielnie i świadomie DOKONAĆ TAKIEGO WYBORU. Jeżeli chcemy, aby transport publiczny realnie i bezdyskusyjnie otrzymał od społeczeństwa „mandat priorytetu” – ludzie muszą samodzielnie i świadomie DOKONAĆ TAKIEGO WYBORU.

______________________________________________________________________________________ Rozwój układu transportowego Gdańska – warsztaty eksperckie SUiKZP – Marek Nakonieczny Rozwój układu transportowego Gdańska – warsztaty eksperckie SUiKZP – Marek Nakonieczny______________________________________________________________________________________ (5c) nadanie priorytetu transportowi publicznemu... konsekwencje dla transportu drogowego _____________________________________________________________________________________(5c) nadanie priorytetu transportowi publicznemu... konsekwencje dla transportu drogowego _____________________________________________________________________________________ Proces (10 ?, 20 ?, 30 ? letni) polega na konsekwentnym „oferowaniu” społeczeństwu transportu publicznego jako produktu o coraz lepszej jakości użytkowej. Wraz z marketingowym wsparciem ! Proces (10 ?, 20 ?, 30 ? letni) polega na konsekwentnym „oferowaniu” społeczeństwu transportu publicznego jako produktu o coraz lepszej jakości użytkowej. Wraz z marketingowym wsparciem !

______________________________________________________________________________________ Rozwój układu transportowego Gdańska – warsztaty eksperckie SUiKZP – Marek Nakonieczny Rozwój układu transportowego Gdańska – warsztaty eksperckie SUiKZP – Marek Nakonieczny______________________________________________________________________________________ (5d) nadanie priorytetu transportowi publicznemu... konsekwencje dla transportu drogowego _____________________________________________________________________________________(5d) nadanie priorytetu transportowi publicznemu... konsekwencje dla transportu drogowego _____________________________________________________________________________________ Przymuszanie ludzi do transportu publicznego, poprzez restrykcje lub brak alternatyw – będzie skutkowało dalszym brakiem powszechnej akceptacji. Przymuszanie ludzi do transportu publicznego, poprzez restrykcje lub brak alternatyw – będzie skutkowało dalszym brakiem powszechnej akceptacji.

______________________________________________________________________________________ Rozwój układu transportowego Gdańska – warsztaty eksperckie SUiKZP – Marek Nakonieczny Rozwój układu transportowego Gdańska – warsztaty eksperckie SUiKZP – Marek Nakonieczny______________________________________________________________________________________ (5e) nadanie priorytetu transportowi publicznemu... konsekwencje dla transportu drogowego _____________________________________________________________________________________(5e) nadanie priorytetu transportowi publicznemu... konsekwencje dla transportu drogowego _____________________________________________________________________________________ Pierwszymi, którzy odczują „niezadowolenie ludu” z przymuszania do korzystania ze złego transportu publicznego będą politycy lokalni, aktywiści lokalni oraz branżyści. Ci sami odczują również „niezadowolenie tej części ludu”, która korzysta z transportu indywidualnego dotkniętego nadmiernymi restrykcjami. Pierwszymi, którzy odczują „niezadowolenie ludu” z przymuszania do korzystania ze złego transportu publicznego będą politycy lokalni, aktywiści lokalni oraz branżyści. Ci sami odczują również „niezadowolenie tej części ludu”, która korzysta z transportu indywidualnego dotkniętego nadmiernymi restrykcjami.

______________________________________________________________________________________ Rozwój układu transportowego Gdańska – warsztaty eksperckie SUiKZP – Marek Nakonieczny Rozwój układu transportowego Gdańska – warsztaty eksperckie SUiKZP – Marek Nakonieczny______________________________________________________________________________________ (5f) nadanie priorytetu transportowi publicznemu... konsekwencje dla transportu drogowego _____________________________________________________________________________________(5f) nadanie priorytetu transportowi publicznemu... konsekwencje dla transportu drogowego _____________________________________________________________________________________ Politykom lokalnym, aktywistom lokalnym oraz branżystom nie pozostaje nic innego, jak w etapie przejściowym (10? 20? lat) dochodzenia do radykalnej redukcji transportu indywidualnego – stosować politykę zrównoważonego transportu ! Politykom lokalnym, aktywistom lokalnym oraz branżystom nie pozostaje nic innego, jak w etapie przejściowym (10? 20? lat) dochodzenia do radykalnej redukcji transportu indywidualnego – stosować politykę zrównoważonego transportu !

______________________________________________________________________________________ Rozwój układu transportowego Gdańska – warsztaty eksperckie SUiKZP – Marek Nakonieczny Rozwój układu transportowego Gdańska – warsztaty eksperckie SUiKZP – Marek Nakonieczny______________________________________________________________________________________ (6) linie tramwajowe wbudowane w jezdnie... _____________________________________________________________________________________(6) _____________________________________________________________________________________ Jako zasada „a priori” - niedopuszczalna. Jak najbardziej... ale, jako jedna z wielu możliwości, które wymagają wieloaspektowej analizy w świetle: - wariantowych założeń / uwarunkowań, - rozwiązań alternatywnych. Jako zasada „a priori” - niedopuszczalna. Jak najbardziej... ale, jako jedna z wielu możliwości, które wymagają wieloaspektowej analizy w świetle: - wariantowych założeń / uwarunkowań, - rozwiązań alternatywnych.

______________________________________________________________________________________ Rozwój układu transportowego Gdańska – warsztaty eksperckie SUiKZP – Marek Nakonieczny Rozwój układu transportowego Gdańska – warsztaty eksperckie SUiKZP – Marek Nakonieczny______________________________________________________________________________________ (7) system P&R w CPU... _____________________________________________________________________________________(7) _____________________________________________________________________________________ Błąd. Skoro CPU jest celem ruchu, to po dojechaniu do tego celu samochodem i tu zaparkowaniu (P), nie mamy dokąd dalej jechać (R?), bo osiągnęliśmy już cel podróży. Miejsce P&R jest kilka, kilkanaście km wcześniej, poza strefą CPU, którą przecież chcemy odciążać z indywidualnego ruchu samochodowego. Błąd. Skoro CPU jest celem ruchu, to po dojechaniu do tego celu samochodem i tu zaparkowaniu (P), nie mamy dokąd dalej jechać (R?), bo osiągnęliśmy już cel podróży. Miejsce P&R jest kilka, kilkanaście km wcześniej, poza strefą CPU, którą przecież chcemy odciążać z indywidualnego ruchu samochodowego.

______________________________________________________________________________________ Rozwój układu transportowego Gdańska – warsztaty eksperckie SUiKZP – Marek Nakonieczny Rozwój układu transportowego Gdańska – warsztaty eksperckie SUiKZP – Marek Nakonieczny______________________________________________________________________________________ (8)_____________________________________________________________________________________(8)_____________________________________________________________________________________ DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ