Więcej informacji na: 1 Ewa Marcinkiewicz, Magdalena Sawicka
2 Procesy, Rejestry, Raporty, Usługi W ramach projektu powstaje: ● 20 Usług na ePUAP ● 15 Rejestrów ● 20 Raportów ● 30 Procesów
3 Usługi na ePUAP – założenia ogólne ● Przygotowanie oprogramowania umożliwiającego instalację usługi na platformie ePUAP, w tym: – przygotowanie wszystkich elektronicznych dokumentów występujących w poszczególnych usługach, – opracowanie aplikacji, tj. elektronicznych formularzy oraz akcji w nich zawartych, – przygotowania instalatorów usług ePUAP, tak aby usługi były dostępne dla podmiotów publicznych z poziomu Instalatora Usług ePUAP. ● Możliwość samodzielnego modyfikowania dostarczonej usługi do własnych potrzeb Partnera. ● Przygotowanie instrukcji korzystania z usługi na platformie ePUAP. ● Udostępnione usługi na ePUAP będą zintegrowane z EZD PUW
4 Zestawienie usług na ePUAP
5 Rejestry – założenia ogólne ● Rejestry będą miały funkcjonalność prowadzenia per rok z zachowaniem dostępu do wpisów z lat poprzednich. ● Rejestry będą umożliwiały dodawanie, usuwanie i edytowanie wpisów w nich zawartych. ● Rejestry będą umożliwiały eksportowanie rekordów do plików xls, pdf, csv, doc. ● Rejestry będą posiadały możliwość filtrowania i sortowania po wszystkich polach. ● W przypadku dodania/ edycji/ usunięcia wpisu z rejestru z poziomu dokumentu, informacja o tej operacji odkłada się w historii koszulki, w której znajduje się dokument. ● Administrator systemu, na potrzeby własnej instytucji, będzie miał możliwość dodawania kolejnych pól do rejestru oraz zmiany nazwy pól.
6 Zestawienie rejestrów
7 Opis rejestru - przykład ● Rejestr będzie miał funkcjonalność przypominania o kończącej się ważności podpisu elektronicznego. ● Możliwość rejestracji wpisów z poziomu sprawy (link do koszulki, znak sprawy, właściciel). ● Wraz z upływem ważności certyfikatu wpis automatycznie będzie oznaczany jako nieaktywny. ● W Rejestrze będą oznaczane innym kolorem wpisy nieaktywne. ● Rejestr będzie miał możliwość zachowywania historii poszczególnych wpisów pogrupowanych wg właściciela podpisu. ● Rejestr będzie miał możliwość dodawania wpisów z poziomu rejestru. 1.Lp. 2.Imię/imiona i nazwisko właściciela 3.Wydział 4.Flaga Aktywny (checkbox) 5.Koszulka (z linkiem) 6.Historia: a)Ważny od b)Ważny do c)Podstawa do wydania (upoważnienie) d)Typ podpisu (kwalifikowany, niekwalifikowany, niekwalifikowany + kwalifikowany) e)Umowa f)Faktura g)Uwagi Wykaz pól: REJESTR PODPISÓW ELEKTRONICZNYCH
8 Raporty – założenia ogólne ● Dostęp do raportów będzie opierał się na zasadzie uprawnień, czyli użytkownicy widzą to do czego mają uprawnienie. ● Raporty będą umożliwiały eksportowanie rekordów do plików xls, pdf, csv, doc.
9 Zestawienie raportów
10 Szczegółowa specyfikacja usług, rejestrów, raportów
11 Procesy – założenia ogólne ● Procesy będą możliwe do wykorzystania przez wiele podmiotów w systemie EZD PUW. ● Procesy przygotowane na podstawie opisu biznesowego, który zawiera: – schematyczne przedstawienie przebiegu poszczególnych etapów procesu, – opis poszczególnych etapów przebiegu procesu wraz z opisem pól dla formularzy wymaganych dla wybranych etapów
12 Zestawienie procesów
13 Zestawienie procesów
14 Omówienie procesu uzgadniania aktów prawnych na przykładzie Ministerstwa Finansów Omówienie przykładowego procesu