Starbucks vs. Coffeeheaven

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Konferencja , 14 grudnia 2006, Warszawa
Advertisements

Największy Polski Portal Pracy
Ae coffee s.c. lokalizacje i charakterystyka. O nas ae coffee s.c. jest firmą działającą na rynku od 2003r. Do chwili obecnej prowadzi kilka lokali na.
Social Media Monitoring dla biznesu - zastosowanie oraz wykorzystanie przy pozyskiwaniu klientów czyli jak dzięki monitoringowi Internetu można zmienić.
Agenda Innowacyjność Wpływ innowacyjności na konkurencyjność
Wykorzystanie badań marketingowych Istota rynku, jego charakterystyka.
Studium przypadku KOPIARKI S.A.
ul. Dąbrowskiego 40 Poznań Zespół konsultantów: Przemysław Kurczewski
Idea klastra Wszystko, co obecnie masz czy kiedykolwiek będziesz mieć, wszystko, czym się staniesz, co zrobisz i czego doświadczysz, uzyskasz wraz z innymi.
Typy zachowań firmy w procesie internacjonalizacji (projekt badawczy)
OUTPLACEMENT – program zwolnień monitorowanych, którego głównym celem jest złagodzenie skutków, jakie niosą ze sobą zwolnienia, zarówno dla pracowników,
Niniejszy program dydaktyczny jest realizowany w ramach Projektu: Sieć Edukacyjna Innowacyjnej Przedsiębiorczości Akademickiej (SEIPA)
Przedszkole Nr 48 z Oddziałami Integracyjnymi w Zabrzu Przedszkole i projekty e-Twinning.
Firma Parker współpracuje ze swoimi klientami, aby zwiększyć ich produktywność i rentowność.
Dominik Matuzewicz Bogdan Grabczyk Monster Worldwide Polska
W kierunku podnoszenia kwalifikacji zawodowych – konferencja podsumowująca kampanię Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Nokia Siemens Networks Win a pass to your career !
Lider- Przywódca.
1. Zarządzanie pracą we współczesnej firmie.
Profesjonalizacja branży eventowej
Great Place to Work czyli dobre praktyki
Biblioteka jako trzecie miejsce
Sage w Polsce Prezentacja firmowa kwiecień 2010.
Przygotowali: Emilia Małek Leszek Smaga.
TECHNIK LOGISTYK "Jeśli jest coś, czego nie potrafimy zrobić wydajniej, taniej i lepiej niż konkurenci, nie ma sensu, żebyśmy to robili i powinniśmy zatrudnić.
„Korzystaj z nowych możliwości” Grzegorz Kowalik, NAV.COM
Pilotażowy Program LEADER+ Wsparcie tworzenia Lokalnej Grupy Działania i opracowania Zintegrowanej Strategii Rozwoju Obszarów Wiejskich w Dolinie Pilicy.
TELEMATYKA W ZARZĄDZANIU FLOTĄ
Społeczne partnerstwo na rzecz zdrowia środowiskowego
Konferencja dla dyrektorów szkół i przedszkoli Europejski wymiar edukacji- rola dyrektora szkoły w realizacji międzynarodowych projektów współpracy szkół
Krzysztof Apostolidis
CZYLI UWOLNIJ POTENCJAŁ
Marka Faber Consulting powstała w 1999 roku Firma działa w formie spółki z ograniczoną odpowiedzialnością Liczba konsultantów zatrudnionych w Polsce w.
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 6 w Łodzi
Określa wspólny dla całej społeczności szkolnej kierunek działań
MODU Ł Kszta ł cenie ustawiczne i mobilno ść zawodowa Klasa II.
Twój pomysł na biznes!.
Wzorowy i zmotywowany personel - wizytówką hotelu
Silne czy słabe Partnerstwa? Irena Krukowska-Szopa Anna Jarzębska Przemyśl,
Analiza strategiczna spółki AmRest
Narzędzie wspierające zarządzanie organizacj Parentis Sp. z o. o
Analiza kluczowych czynników sukcesu
Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw
Propozycja cross-promocji – batonik Milky Way z kawą Tchibo
Kim jesteśmy? Jesteśmy siecią Centrów Dietetycznych, a naszą misją jest reedukacja żywieniowa. Rolą naszych dietetyków jest przede wszystkim przekazywanie.
Rozwój regionów – rola biznesu Marek Kłoczko Sekretarz Generalny Warszawa, 22 maja 2009 r.
Zintegrowana komunikacja marketingowa
Części do komputerów i akcesoria. Menu O firmie Oferta firmyWizytówka firmy Oferta dla stałych klientów.
NBB National Business Brokers jest międzynarodową siecią brokerów biznesowych i konsultantów działającą na całym świecie. Doradzamy w przedsięwzięciach.
Nasza koncepcja. Nasz zespół gorliwie myślał nad kierunkiem naszych działań. W naszych głowach powstało wiele pomysłów. A my wybraliśmy ten najlepszy,
Doskonałość w zarządzaniu O czym mówimy ? Przedstawione w materiale pomysły i założenia mogą wydawać się kontrowersyjne, szczególnie dla Europejczyka.
ŠKODA. Od grudnia 1994 roku Skoda Auto Polska S.A. jest w Polsce oficjalnym przedstawicielem producenta samochodów marki Škoda. Po sukcesie Škody Favorit.
Pomorski System Wsparcia i Współpracy Organizacji Pozarządowych cele, narzędzie.
Piotr Kamiński Prezes Zarządu Bank Pocztowy S.A.
Prezentacja Informacyjna. O firmie: Na rynku od 1998 roku (specjalizacja w systemach CRM) Inkubator. Pomysły => projekty => firmy 2001 / Nagroda Deloitte.
Internetowa biblioteka profesjonalnych e-booków. W czasach gdy… …podnoszenie kwalifikacji decyduje o sukcesie zawodowym pracownika i efektywności przedsiębiorstwa.
W PRZEDSIĘBIORSTWIE WDROŻENIE SYSTEMU. OPIS PRZEDSIĘBIORSTWA - FIRMA Dedra Exim Sp. z o.o. jest polską firmą założoną w 1991 roku, reprezentującą branżę.
STAĆ CIĘ NA INNOWACJE Systemy Call Center Sp. z o.o.
Open space 1 Open space Zespół: Piotr Jaworski, Bartłomiej Kołodziejski,Piotr Kopyra, Paweł Podgórski, Radosław Matrzak, Michał Pindor.
GROUP Systemy zarządzania wg norm ISO w placówkach medycznych – skuteczne narzędzie zarządzania Prof. dr hab. Marek Bugdol – Auditor Wiodący IMQ Dorota.
Opiekun Miniprzedsiębiorstwa : mgr Mariola Rychlik.
PORCJA ZDROWIA KAŻDEGO DNIA. DLACZEGO TYMBARK ?  W szerokiej ofercie Tymbarku każdy znajdzie coś dla siebie.  Wśród naszych produktów są 100% soki bez.
7 Nawyków – mapa wdrożenia
Okno na Hooptymistyczny świat
Zwiększenie efektywności sprzedaży dzięki platformie do delegowania i weryfikacji zadań pracowników w sieci sprzedaży.
LOGISTYKA Punkt rozdziału.
Firma Bit&Bajt została założona w listopadzie 2014 roku.
NOVOTEL WROCŁAW CITY Staż w dziale sprzedaży
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Misja i wizja przedsiębiorstwa!
Zapis prezentacji:

Starbucks vs. Coffeeheaven Weronika Walczak

Według badań Euromonitor International, w 2015r Według badań Euromonitor International, w 2015r. wartość rynku kawy ma wynieść blisko 1,3 mld euro. Oznacza to wzrost o 8% w stosunku do 2011r. Szacuje się, że w Polsce już działa kilkadziesiąt tysięcy punktów wyspecjalizowanych w sprzedaży kawy. W tym roku powstanie kolejnych kilkaset. Według badań Makro Cash & Carry ponad 70% Polaków pije kawę poza domem.

Marża na kawę obecnie sięga 300%. Kawiarnie, oprócz typowych sieci takich jak Coffeeheaven, czy Starbucks, rozwijają też Biedronka, Empik, Orlen, BP, Statoil, McDonald’s i Żabka. Coffeeheaven, która ma 110 lokalizacji, nowe kawiarnie chce otwierać wszędzie, zarówno w centrach handlowych, jak i w ciągach komunikacyjnych w dużych miastach, a także na dworcach i lotniskach. Starbucks inwestuje nie tylko w tradycyjne kawiarnie, ale też kioski i punkty dla kierowców, które do tej pory były rozwijane wyłącznie w Wielkiej Brytanii. Realizacja tego pomysłu w Polsce świadczy o dużym potencjale rynku. Marża na kawę obecnie sięga 300%. (Źródło biznes.onet.pl)

Starbucks „Trzecie miejsce” między pracą a domem.

Lider firmy: Howard Szultz Nazwa Starbucks pochodzi od pierwszego oficera w książce Hermana Melville’a Moby Dick. Logo: Graficznym symbolem koncernu Starbucks jest syrena znana z mitologii greckiej. Logo firmy zmieniało się na przestrzeni lat. W pierwszej wersji syrena miała odkrytą klatkę piersiową, a znak był utrzymany w brązowych barwach. Obecnie logo jest zielone, a piersi syreny zostały zasłonięte jej włosami. (Źródło pl.wikipedia.org)

Historia sukcesu Pierwszy sklep Starbucks został założony w 1971r. w Seattle przez trzech studentów. Z powodu rosnącego popytu zaczęli tworzyć kolejne punkty sprzedaży. W 1987r. firma została sprzedana Howardowi Szultzowi za 3,8 mld dolarów. Starbacks przestał być sklepem, stał się siecią kawiarni. W 1996r. w Tokio powstała pierwsza kawiarnia poza Ameryką Północną. Pierwsza kawiarnia w Polsce uruchomiona została w kwietniu 2009 roku.  Kawiarnie znajdują się w 54 krajach i terytoriach zależnych. Spółka działa na zasadach: bezpośredniego zarządzania, joint-venture lub licencji.

Mapa krajów w których znajdują się kawiarnie Starbucks:

Kultura organizacyjna Misja korporacyjna Sprawić, aby Starbucks stał się głównym dostawcą najlepszej na świecie kawy, a jednocześnie podczas swego rozwoju zachował swoje bezkompromisowe wartości. Wartości firmy, które są wytycznymi trafności wszelkich podejmowanych w firmie decyzji: tworzenie wspaniałego miejsca pracy i traktowanie każdego z szacunkiem i godnością, zachowanie różnorodności jako niezbędnego czynnika filozofii działania firmy, stosowanie najwyższych standardów doskonałości podczas zakupów, palenia i dostarczania kawy, posiadanie i ciągle zdobywanie zadowolonych klientów, przyczynianie się w pozytywny sposób społecznościom oraz środowisku, pamiętanie, że zyskowność jest niezbędna do osiągania sukcesów w przyszłości. (Źródło csrwobiektywie.wordpress.com)

Pracownicy i klienci Odpowiednia selekcja pracowników – liczy się osobowość a nie doświadczenie. Władza wynika z wiedzy i doświadczenia w wykonywaniu danego rodzaju zadań. Obowiązuje język danego kraju. Pracownicy traktowani jako partnerzy. Określone relacje między ludźmi na wszystkich szczeblach organizacji. Pracownicy są zachęcani do wypowiadania na głos swoich pomysłów, bez obaw przed zemstą menadżerów. Praca zespołowa - przyjemne środowisko pracy. Indywidualne podejście do każdego klienta. Kawiarnie są miejscem odpoczynku od problemów, miejscem spotkań z przyjaciółmi. Dostępność kawiarni na każdym kroku. Aranżacja lokali w taki sposób, aby jak najlepiej komponowały się z otoczeniem.

Innowacje Kawa jest serwowana w sieciach hoteli (Sheraton, Marriott, Hyatt), lotniskach, centra handlowe. Bezprzewodowy dostęp do internetu Napoje w butelkach (kawy, herbaty i soki). W kawiarniach zakupić można także akcesoria do przyrządzania i podawania kawy. W 1994 rozpoczęto sprzedaż kolekcjonerskich kubków Starbucks City Mug.

Coffeeheaven „Every day, from great people & top quality to unique customer experience – coffeeheaven. your place”

Historia sukcesu CHI Polska SA została założona w 1999 roku, a jednymi ze współzałożycieli byli Michael Ovadenko i Richard D. Worthington. Pierwsza kawiarnia została otwarta w Gdyni w sierpniu 2000 roku. Firma działa na terenie Czech, Słowacji, Łotwy, Węgier, Bułgarii i Rumunii. Na rynku Polskim w 2012 roku coffeeheaven połączyła się z COSTA, powstała COSTA by coffeeheaven. Prezes coffeeheaven: Andy Marshall. 110 lokalizacji.

Pracownicy Indywidualne ścieżki rozwoju pracowników. Elastyczne warunki pracy. Otwartość na dialog i opinie pracowników. Dzięki jasno sprecyzowanym celom każdy pracownik wie, w jakim kierunku podąża cała organizacja i jakie w związku z tym są jego indywidualne zadania. Do wszystkich pracowników firmy kierowany jest kwartalnik „coffeeteam voice”. Informacje o tym, co się w spółce dzieje, umieszczane są też w firmowym intranecie. Popularną formą komunikacji w kawiarniach są też tablice ogłoszeń. Ale największą wagę przywiązuje się w do komunikacji bezpośredniej. Pracownicy mają pierwszeństwo w obejmowaniu stanowisk o wyższym stopniu odpowiedzialności. (Źródło badanie przeprowadzone przez Top Employers w 2012r.)

Firmowe wartości Odpowiedzialność (wewnętrzna i zewnętrzna); Uczciwość; Jakość; Szacunek i zaufanie; Współpraca.

Innowacje coffeeheaven express – Na wybranych stacjach benzynowych Shell, oferują klientom możliwość wypicia kawy coffeeheaven z samoobsługowych, wysoko wyspecjalizowanych ekspresów kawowych. Nowe narzędzie: Matrycę Talentów. Podczas oceny skupiają się na potencjale pracownika. Dużą rolę ma przełożony, który odpowiada za rozwój swojego zespołu. Ocena potencjału zestawiana jest z efektywnością i wynikami pracy. Dzięki temu mają informację, jakim potencjałem i umiejętnościami w organizacji dysponują, czego im brakuje oraz jak zaplanować powodzenie. (Źródło badanie przeprowadzone przez Top Employers w 2012r.)

Porównanie Starbucks ma ponad 16000 kawiarni na terenie całego świata (54 kraje i terytoria zależne), istnieje już 41 lat. coffeeheaven istnieje 13 lat, posiada tylko 110 kawiarni w 6 krajach Europy Środkowej. Oferta coffeeheaven jest tańsza. Starbucks – amerykańscy celebryci i gwiazdy piją kawę tej marki.

Dziękuję za uwagę.