ZMIANY W KAMPANIACH WWW - 2014 Dokument wewnętrzny.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
SIDEKICK nowy format reklamowy w IDMnet.
Advertisements

Interaktywna prezentacja użytkowa
Wiktor Cegła Dawid vs Goliat – czym wygrywają sklepy internetowe?
Support.ebsco.com Przewodnik Mój folder EBSCOhost (My EBSCOhost) Przewodnik.
Sklepy internetowe. Strona główna sklepu Projektowanie w zależności od asortymentu Niekonieczne zaawanowane graficznie projekty – lepiej mniej grafiki.
Reklama mailingowa. Reklama mailingowa Reklama mailingowa Reklama polegająca na wysyłaniu ofert reklamowych przy pomocy poczty elektronicznej.
SLIDER nowy format reklamowy w IDMnet.
PUSHDOWN nowy format reklamowy w IDMnet. PUSHDOWN WIELKIE MOŻLIWOŚCI Rozmiar rozwiniętej kreacji pozwala na umieszczenie pełnej oferty produktowej, wzmacniającej.
FILMSTRIPP nowy format reklamowy w IDMnet.
Evident – Środki Trwałe
Drukarnia.
1. Wprowadzenie 2. Wybrane funkcjonalności serwisu 3. Strategie na przyszłość 4. Oferta inwestycyjna.
Kolor i wielkość reklamy
Przedstawić się. Pytania na koniec.
Sklep internetowy z dużymi możliwościami
Zmiany w serwisie e-drewno
Mateusz Antonow. Tekst Obraz Galeria Media Kształty & linie Przyciski & menu Sklep Internetowy Ustawienia Społecznościowe Aplikacje 3. Dodaj.
Search Engine Optimization
GOSPODARKA OPARTA NA DANYCH
R24 Maksimum korzyści z rezerwacji online
Informatyczny system edukacyjny do przedmiotu „Multimedia”
B2O Sp. z o.o. to firma która, posiada nowoczesne rozwiązania umożliwiające prowadzenie działań sprzedażowych w Internecie. Unikatową jego cechą jest.
Instrukcja MILO moduł klienta.
Google Analytics                                                                                              Mariusz Gąsiewski
Obsługa Klienta – sprzedaż soczewek kontaktowych i artykułów z grupy – pozostałe. Czyli sprzedaż przypisana do Klienta i sprzedaż bezimienna (detaliczna).
Nowa funkcjonalność Nowe możliwości Łatwy dostęp do informacji.
Uniwersytet Mikołaja Kopernika Wydział Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanej Podyplomowe Studium Programowania i Zastosowań Komputerów Paweł Abramczyk.
Tworzenie prezentacji
Tytuł:Poradnik do programu PowerPoint?
Oferta reklamowa Bo Luksus ma wiele twarzy. Czym jest luksus? Czy to przyjemny dotyk kaszmiru na skórze? Najnowszej klasy samochód w garażu? Relaks w.
Aplikacje internetowe Grafika na stronach WWW ciąg dalszy Atrybuty znacznika body.
MS Office MS PowerPoint 2007
Temat 14: HTML - przykłady praktyczne
Instrukcja obsługi portalu Informacyjno-Edukacyjnego Miasta Oleśnicy
Zarabiaj z ContentStream, czyli produkty content marketingowe dla Wydawców Jak Wydawcy mogą zarabiać na serwisie dzięki budżetom content marketingowym?
Najnowocześniejsze narzędzia rekrutacyjne i selekcyjne online.
Instrukcja obsługi aplikacji „Wizualizacja produktów CRH Klinkier”
Przewodnik Wprowadzenie do
Nasz cel - sprawny urząd i zadowoleni mieszkańcy Oparta na doświadczeniach ze współpracy z samorządami, ngo’s i mieszkańcami, Całościowe zrządzanie BO.
EBSCOhost Mobile Przewodnik
Przeglądarka Cyfrowego Archiwum EBSCOhost Przewodnik
Przewodnik Wyszukiwanie eKsiążek EBSCO.
Zintegrowane systemy informatyczne
 1. Logujemy się do YouTube i przesyłamy film na serwer (klikamy na Prześlij film ). W czasie przetwarzania pliku możemy uzupełnić informacje o wideo.
Szkoła Podstawowa nr 7 im. Erazma z Rotterdamu w Poznaniu Jak tworzymy prezentacje czyli kilka zasad, których należy przestrzegać Andrzej Gągało.
Miasta Krakowa przyjazny niepełnosprawnym. Wdrożono wzorcowe arkusze styli Wdrożono wzorcowe arkusze styli Opracowano i udostępniono formularze: Opracowano.
Dostępność stron internetowych Wprowadzenie do WCAG Dział ds. Osób Niepełnosprawnych ul. Retoryka 1/ Kraków tel.: , fax.:
Przewodnik Wyszukiwarka naukowa EBSCO Discovery Service (EDS)
CELE I ZADANIA SYSTEMU Rejestracja użytkownika. Wejście do systemu. Redagowanie strony. Praca ze stroną. GPS UTWORZENIE I PRACA ZE STRONĄ INTERNETOWĄ DODATKOWE.
ZAŁOŻENIA PORTALU. teleKROWA.pl to portal, którego celem jest ułatwienie konsumentom znalezienia optymalnej oferty związanej z:  telefonami komórkowymi,
DynaMed Plus Przewodnik
2,3 mln 9 mln użytkownicy* odsłony*
Sklep internetowy z dużymi możliwościami
programów ochrony powietrza planów działań krótkoterminowych
PiszMów Dobowy Zabawa bez limitu
Okno na Hooptymistyczny świat
T. 18. E Proces DGA - Działania (operatorka).
Kim jesteśmy Mądrzy Rodzice to strona poświęcona wychowaniu dzieci.
Zwiększenie efektywności sprzedaży dzięki platformie do delegowania i weryfikacji zadań pracowników w sieci sprzedaży.
JAKUB BAREŁKOWSKI REKLAMA W WYSZUKIWARKACH
Reklama w wyszukiwarkach internetowych. Formy reklamy w wyszukiwarkach internetowych ●wyniki organiczne zbudowane na podstawie algorytmu oceniającego.
Reklama w wyszukiwarkach internetowych Jakub Barełkowski.
SPOTKANIE FIRMOWE WARSZAWA, 25 SIERPIEŃ 2010.
AudaPad / AudaShare AudaShare PRO (2.8)
Tworzenie stron WWW w programie Microsoft FrontPage
Przeczytaj wszystko na temat wiadomości programu Microsoft SharePoint
Zaprojektowanie filmu z przygotowanych zdjęć. Photostory
Najważniejsze informacje dotyczące programu Sway.
Zaprojektowanie filmu z przygotowanych zdjęć. Photostory
Platforma LearningApps
Zapis prezentacji:

ZMIANY W KAMPANIACH WWW Dokument wewnętrzny

W aktualnie prowadzonej komunikacji marketingowej w Internecie jako kluczowy element każdej kampanii wykorzystywana jest strona internetowa - Landing Page, zawierająca wprowadzenie do informacji na temat danej kategorii produktów oraz przekierowanie do pełnej oferty. Do strony kierowany jest ruch Internautów za pośrednictwem kampanii display, spotu promocyjnego oraz innych aktywności marketingowych w Internecie. Zadaniem niniejszego opracowania jest weryfikacja skuteczności prowadzenia wyżej wymienionych działań, analiza użyteczności wykorzystywanych elementów na stronach oraz wypracowanie spójnych standardów w jakich prowadzona jest komunikacja z wykorzystaniem Landing Page produktowych. 2 BACKGROUND

 Na poziomie strategicznym - Efektywne monitorowanie zmian w preferencjach użytkowników i stałe dostosowywanie formy komunikacji marki Amica z jej klientami za pośrednictwem Internetu  Na poziomie taktycznym - Rozwój przez zwiększenie użyteczności informacji dostarczanych użytkownikowi online - Dostosowanie komunikacji marketingowej do bieżących trendów i dostępnych technologii  Na poziomie operacyjnym - Identyfikacja efektywnych i nieefektywnych rozwiązań na podstawie statystyk odwiedzin stron Amica - Zestawienie wyników analizy z danymi z najnowszych raportów na temat trendów projektowych i zwyczajów użytkowników w Internecie - Systematyzacja i standaryzacja komunikacji w ramach kampanii reklamowej online w oparciu o analizę skuteczności dotychczasowych projektów 3 CELE

ANALIZA LANDING PAGE ŚCIEŻKI ZACHOWNIA

5 LANDING PAGE INTELIGENTNY STYL *Badanie na próbie 28,3% losowo wybranych sesji

6 WNIOSKI *Dane z ostatnich 3 miesięcy Konwersja na produkt w pierwszym kroku Na LP Inteligentny Styl produkt eksponowany był na a) banerze głównym (po kliknięciu we fragment zabudowy kuchennej) b) w slideshow produktowym Użytkownicy pozbawieni innych opcji (np. obszar z opisem funkcji) częściej przechodzą na stronę z rangem produktów. Konwersja na inny produkt/promocje w drugim i trzecim kroku Użytkownicy, którzy przeszli na stronę produktową kontynują przeglądanie pozostałych produktów. Wyższa konwersja na film Na LP Inteligentny Styl film eksponowany jest w formie playera, a nie przycisku z linkiem, co skutkuje większą konwersją odtworzeń (+172% więcej odtworzeń filmu ze strony względem średniej z pozostałych LP)

7 LANDING PAGE PRO BABY SYSTEM *Badanie na próbie 28,3% losowo wybranych sesji

8 WNIOSKI *Google Analytics nie rejestruje kliknięć w elementy animowane Wysoka konwersja na promocje w pierwszym kroku Użytkownicy LP Pro Baby System częściej niż na innych stronach przechodzą na zakładkę „Promocje” – poprzez przycisk w menu górnym. Niższa konwersja na produkty w drugim i trzecim kroku Użytkownicy częściej wracają na stronę Pro Baby System po pierwszym kroku, niż przechodzą do przeglądania innych produktów.

9 LANDING PAGE PRALKI *Badanie na próbie 28,3% losowo wybranych sesji

10 WNIOSKI *Dane z ostatnich 3 miesięcy. Najwyższa aktywność użytkowników 12% wszystkich odwiedzających Landing Page Pralki przeszło na inne strony Amiki. Niska konwersja na film Zaledwie 0,2% użytkowników, którzy weszli na Landing Page pralki przeszło do wyświetlenia filmu. Wysoka konwersja na produkt w 1,2 i 3 kroku Na pierwszy krok decyduje się 11% wszystkich odwiedzających, na drugi 9%, na trzeci 6%. Użytkownicy przechodzą pomiędzy produktami pralek, a zakładką z promocjami i wracają z powrotem na Landing Page.

11 STRONA AMICA.PL *Badanie na próbie 28,3% losowo wybranych sesji

12 BOUNCE RATE VS PAGEVIEWS Dane: 1 luty 2014 – 31 październik 2014 Wykres w ujęciu miesięcznym, gdzie zestawiono wskaźniki - bounce rate – ciemnoniebieski - pageviews – jasnoniebieski Analiza a)Wraz ze wzrostem liczby wyświetleń rośnie wskaźnik bounce rate b)Dynamika wzrostu liczby wyświetleń jest wyższa od dynamiki wzrostu bounce rate

BOUNCE RATE A KAMPANIA REKLAMOWA Dane z ostatnich 3 miesięcy. Analiza a)Wzrost wskaźnika bounce rate był najwyższy w kategorii „Płatne wyszukiwanie” i „Reklama display”. b)Spadek wskaźnika bounce rate przede wszystkim w pozycjach takich jak „Wyszukiwanie organiczne”, „Bezpośrednie odwiedziny” i „Social Media”

14 BOUNCE RATE WNIOSKI Wysoki bounce rate towarzyszy kampanii display Okresy podwyższonego współczynnika bounce rate pokrywają się z terminami trwania kampanii reklamowych display. Bounce rate rośnie wolniej od liczby wyświetleń W okresach trwania kampanii dynamika wzrostu wskaźnika bounce rate jest mniejsza od dynamiki wzrostu ilości odwiedzin. REKOMENDACJA: Wyeliminowanie linków zewnętrznych na głównej stronie Wszystkie zakładki z zewnętrznych linków - Pinterest, Facebook, YouTube mogą otwierać się w nowym oknie, co obniży poziom współczynnika odrzuceń.

15 WNIOSKI Najpopularniejsze przejścia 1 krok: a) Piekarniki b) Kuchnie c) Promocje d) Lodówki Drugi krok – powrót na stronę główną i wybór innej kategorii 31% użytkowników po wybraniu jednej z kategorii wraca na stronę główną lub wybiera z menu inną kategorię produktów. *Dane z ostatnich 3 miesięcy.

CZY UŻYTKOWNICY KORZYSTAJĄ Z FILTRÓW? Kolor (9,08%) Rodzaj płyty (6,47%) Szerokość (7,73%) Rodzaj produktu (11,00%) Zegar (1,6%) Wyposażenie (5,14%) Bialy (3,6%)Indukcyjna (3,07%)60cm (6,08%)Elektryczny (4,40%)Analogowy (0,04%) Termoobieg (2,01%) Kość słoniowa (0,15%) Cermiczna (1,88%)50cm (5,01%)Elektryczny parowy (0,59%) Programator elektroniczny (0,36%) Opiekacz (1,09%) Inox (4,41%)Gazowa (6,17%)Gazowy (0,61%)Nie dotyczy (0,01%)Rozen (1,08%) Inox/Lustro (0,27%)Elektryczna (2,97%)Wkłady katalityczne (0,43%) Czarny (1,62%)Drabinki (0,63%) Czarny-lustrzany (0,17%) Prowadnice teleskopowe (0,92%) Antracyt (0,13%)Programy gotowe (0,11%) Termosonda (0,16%) Pakiet Pro Baby System (0,13%) Taca szklana Schott (0,05%) Procent kliknięć w dany filtr / wszystkie kliknięcia na całej stronie amica.pl przy uwzględnieniu unikalnych użytkowników. Dane na podstawie analizy Produktów z kategorii – Piekarniki i Kuchnie. Dane z ostatnich 3 miesięcy.

17 WNIOSKI – WSZYSTKIE LANDING PAGE *Google Analytics nie rejestruje kliknięć w elementy animowane  Wyższa skuteczność linków sponsorowanych od kampanii display W analizowanym okresie najlepszym źródłem pozyskiwania ruchu na wszystkich stronach były linki sponsorowane Google -> 46,42% bounce rate (do średniej 80%) -> 2:32 minuty spędzone na stronie (do średniej 1:38 minuty).  Rosnące znaczenie wersji mobilnej Ponad ¼ wszystkich odwiedzin pochodzi z urządzeń mobilnych. Użytkownicy smartfonów spędzali na stronie więcej czasu niż użytkownicy komputerów desktopowych (ponad 3 minuty do średniej 1:38 minuty).  Ścieżki powrotne Po wyborze danego produktu 79% użytkowników przeszło dalej do wyboru innego produktu.

18 WNIOSKI – WSZYSTKIE LANDING PAGE Najciekawsza treść 1) „Inspiracje” (obszar czerwony) 2) „Wszystkie produkty” (obszar czerwony) 3) „Produkt” (obszar żółty lub czerwony) Dane na podstawie narzędzia „Google Chrome Page Analytics”

19 WNIOSKI – WSZYSTKIE LANDING PAGE *Google Analytics nie rejestruje kliknięć w elementy animowane  Konwersja na produkty 11,79% użytkowników odwiedzających stronę trafiło na podstronę konkretnego produktu; 10,21% do listy produktów z danej kategorii; 4,20% do działu Promocje; 6,23% przeszło do innego działu. Landing Page Podstrona produktu Kategoria produktów 11,79% 100% 10,21% Promocje Inne podstrony 4,20%6,23% Amica.pl

 Niewielka ekspozycja filmu produktowego Aktualnie film prezentowany jest w dwóch wersjach: na części LP jako przycisk na bannerze, na pozostałych jako player osadzony wewnątrz strony. Analiza ścieżek przejścia na zewnętrzne witryny wskazują, że ilość odtworzeń filmu z wykorzystaniem playera jest większa, niż odtworzeń poprzez przycisk. REKOMENDACJA: Uspójnienie i prezentacja filmu zawsze w postaci playera Jednocześnie film powinien być otwierany w nowej karcie, aby nie powodować wyjścia użytkownika ze strony (podniesienie współczynnika exit rate) 20 IDENTYFIKACJA WĄSKICH GARDEŁ

 Standaryzacja LP Aktualnie nie wszystkie Landing Page prezentowane są w jednolity, spójny sposób. Pomimo wspólnych elementów takich jak układ, kolorystyka i czcionki część, taka jak animacje, kolejność banerów, czy rodzaje ikon pozostają różne. REKOMENDACJA: Stworzenie dokumentu standaryzującego Landing Page i procedury wymagającej weryfikacji w ramach testów prowadzonych przez agencje projektujące layouty. Jednocześnie blokowanie kreatywnych form prezentacji produktów spowoduje. Standaryzacja powinna więc wytyczać fundamenty, dobre praktyki i opisywać stopień dowolności we wprowadzeniu dodatkowych elementów na stronach – np. elementów animowanych. 21 IDENTYFIKACJA WĄSKICH GARDEŁ

 Przycisk „Więcej produktów” (np. „Wszystkie Pralki”) Umiejscowienie przycisku z lewej strony przynosi od 9% do 16% przejść do wyboru listy produktów. Według doktryny usablity przycisk powinien jednak znajdować się po prawej stronie. REKOMENDACJA: Badanie próbkowe – umiejscowienie przycisków przez 7 dni na prawej stronie i zbadanie okres do okresu ilości przejść na kategorię listy produtków. 22 IDENTYFIKACJA WĄSKICH GARDEŁ

Użytkownik wchodzący na stronę Landing Page zostaje zainteresowany produktem w takim stopniu, że rozważa jego zakup dopiero wtedy, gdy dokonuje interakcji – wyszukuje dodatkowych informacji na jego temat w tym w szczególności ceny, przechodzi do pełnej oferty lub do innej części strony amica.pl. Zainteresowany użytkownik dąży do dostępu do jak najpełniejszego źródła informacji. REKOMENDACJA: Benchmarkiem do wprowadzania i weryfikacji efektywności zmian powinien być stosunek użytkowników, którzy przeszli na stronę amica.pl do wizyt na LP ogółem. 23 HIPOTEZA EFEKTYWNEJ ŚCIEŻKI

ANALIZA WIDGETÓW SOCIAL MEDIA

25 SOCIAL MEDIA – POZYSKIWANY RUCH

26 SOCIAL MEDIA – ZACHOWANIE UŻYTKOWNIKÓW *Badanie na próbie 12,6% losowo wybranych sesji

27 SOCIAL MEDIA – PRZEJŚCIA PRZEZ WIDGETY *Google Analytics, dane z ostatnich 30 dni Ilość przejśćProcent przejść Facebook % YouTube4328,3% Pinterest350,7%

STANDARYZACJA LANDING PAGE

Dane podstawowe  Czcionka: Soho  Kolor czcionki: czarny  Kolor czcionki nagłówki: biały, czerwony lub inny w obszarze funkcjonalnym  Punktatory: kwadrat  Przyciski – kolor czerwony z białym napisem wersalikami w rozmiarze 14pt 29 STANDARYZACJA LANDING PAGE

Obszar nawigacji  Lewy górny róg: Logo – home page  Środek: Menu- Produkty, Wsparcie, Promocje, Firma  Prawy górny róg: Logowanie, Wyszukiwarka, Wybór języka 30 STANDARYZACJA LANDING PAGE

Obszar wizerunkowy  baner: slideshow, nie więcej niż 7  wymiar x700, zbudowany tak, aby można było na nim napisać hasło  hasło - Soho Gothic Pro, 52 pt, kolor biały (#ffffff) lub czarny (#000000) w zależności do koloru tła  linki pod hasłem - Soho Gothic Pro, 18pt 31 STANDARYZACJA LANDING PAGE

Obszar funkcjonalny – dla każdego LP inny  rozmiar: 1200px  układ: graficzna prezentacja funkcji  obszar funkcjonalny jest właściwym miejscem na kreatywne zaprezentowanie cech produktu, w sposób inny na różnych LP 32 STANDARYZACJA LANDING PAGE

Obszar produktowy:  napis "Wybierz swój produkt" - wersaliki, Soho Gothic Pro Medium, 36 pt, kolor czerwony (#e41429)  napis "Polecane produkty" - wersaliki, Soho Gothic Pro Regular, 20 pt, kolor czarny(#000000)  zdjęcia produktów - 240x240  opis produktów: nazwa - Soho Gothic Pro Regular, 18 pt, kolor czarny(#000000), wyróżnienie symbolu produktu (np. AWX712DJB) - Soho Gothic Pro Regular, 13 pt, kolor czerwony (#e41429) STANDARYZACJA LANDING PAGE 33

Obszar inspiracji:  slideshow: nie więcej niż 5 zdjęć  napis "Inspiracje" - wersaliki, Soho Gothic Pro Medium, 36 pt, kolor czerwony (#e41429), umieszczony na białej apli  zdjęcie x740 STANDARYZACJA LANDING PAGE 34

Obszar dolnej nawigacji:  Górna część: wyróżnione działy  Dolna część: Mapa produktów  Układ: Kategorie i podkategorie STANDARYZACJA LANDING PAGE 35

36 LANDING PAGE PRODUKTOWE LINK: ia/14-Kuchnie_wolnostojace Charakterystyka  Treść prezentowana na „Kaflach”  Średnia ekspozycja filmu  Silna ekspozycja produktów  Inspiracje

37 LANDING PAGE LINII WZORNICZYCH LINK: Charakterystyka  Treść prezentowana na dużych zdjęciach  Duże zdjęcia / Animacje / Design  Pozostawione skuteczne elementy – Inspiracje

38 LANDING PAGE I-COOK-TIMER Kliknij, aby zobaczyć projekt w pełnym rozmiarze: Charakterystyka  Lepiej wyeksponowany film  Konwersja na produkt  Zachowanie spójnych zasad

39 TEST – LANDING PAGE LODÓWKI Kliknij, aby zobaczyć projekt w pełnym rozmiarze: Nowa forma prezentacji treści:  Szersza prezentacja cech produktu  Dodatkowe menu  Ekspozycja filmu i produktów

40 PREZENTACJA TREŚCI – KAFELKI CZY PEŁNA GRAFIKA? KAFELKIPEŁNA GRAFIKA PlusyMinusyPlusyMinusy Jasny podział komunikatu – jeden kafel, jedna informacja Niepoprawne wyświetlanie na urządzeniach mobilnych Minimalizm i większa lekkość rozmieszczenia treści Brak podziału między hasłami Możliwość jednolitego animowania – każda kreacja w ten sam sposób Trudności w dostosowaniu strony w technologii responsywnej – np. informacja do zdjęcia raz znajduje się z boku raz dołu. Możliwość prawidłowego dostosowania do wersji mobilnej Przy dużej ilości komunikatów mniejsza czytelność niż w podziale na kafle Konieczność umieszczenia parzystej liczby komunikatów Produkt eksponowany w centrum kreacji, a nie jako jeden z kafelków Konieczność kadrowania produktu, aby był widoczny na kaflu Zdjęcia umieszczone wewnątrz kafla wyglądają mniej atrakcyjnie niż zdjęcia nie mające ramki

KIERUNKI ROZWOJU REALIZOWANE PROJEKTY

1. Rekomendacje produktów Wyświetlanie rekomendowanych produktów przy każdej kategorii, podzielonej według filtrów: - Polecane/Bestsellery – definiowane odgórnie (rekomendacja nazwy „Polecane”) - Najnowsze – definiowane automatycznie - Najczęściej oglądane – definiowana automatycznie Ograniczenie filtrów do trzech pozwoli zminimalizować trudność w wyborze, które produkty powinny znaleźć się w danej kategorii. 42 KONCEPCJA - ONLINE

43 REKOMENDACJE PRODUKTÓW

Jakie produkty wyświetlałby system w kategorii „Najczęściej oglądane” – na przykładzie kuchni? 1) Kuchnia wolnostojąca gazowo-elektryczna 614GCE3.43ZPTSKDPAQ(XL) Integra 2) Kuchnia wolnostojąca gazowo-elektryczna 58GE3.33HZPTADNAQ(XX) Linia 500 3) Kuchnia wolnostojąca indukcyjna 618IE3.468HTAKDPQ(XX) Linia 600 Dane: – REKOMENDACJE PRODUKTÓW - SYMULACJA

Jakie produkty wyświetlałby system w kategorii „Najnowsze” – na przykładzie kuchni? 1) Kuchnia wolnostojąca ceramiczna 57CE3.315HTAQ(XX) Linia 500 2) Kuchnia wolnostojąca indukcyjna 58IE2.320HTAB(W) Linia 500 3) Kuchnia wolnostojąca indukcyjna 58IE2.320HTAB(XV) Linia 500 Dane: – REKOMENDACJE PRODUKTÓW - SYMULACJA

Jakie produkty wyświetlałby system w kategorii „Polecane” – na przykładzie kuchni? 1) Kuchnia wolnostojąca indukcyjna 618IE3.468HTAKDPQ(XX) Linia 600 2) Kuchnia wolnostojąca gazowo-elektryczna 614GCE3.43ZPTSKDPAQ(XL) Integra 3) Kuchnia do zabudowy z płytą ceramiczną HKI AA Integra 4) Kuchnia do zabudowy z płytą gazową na szkle GHGF AA Fusion Dane: – REKOMENDACJE PRODUKTÓW - SYMULACJA

47 REKOMENDACJE PRODUKTÓW - SYMULACJA Najczęściej oglądaneNajnowszePolecane 614GCE3.43ZPTSKDPAQ(XL) Integra 57CE3.315HTAQ(XX) Linia IE3.468HTAKDPQ(XX) Linia GE3.33HZPTADNAQ(XX) Linia IE2.320HTAB(W) Linia GCE3.43ZPTSKDPAQ(XL) Integra 618IE3.468HTAKDPQ(XX) Linia IE2.320HTAB(XV) Linia 500 HKI AA Integra GHGF AA Fusion

2. Chat Uruchomienie platformy komunikacji w czasie rzeczywistym z użytkownikiem poszukującym informacji na stronie. Konsultant dostępny przez czas przez 8h dziennie, udziela wskazówek gdzie znaleźć informacje o produkcie oraz w jaki sposób zgłosić serwis produktów. Standaryzacja odpowiedzi – opracowanie zbioru pytań i odpowiedzi dla klienta w celu uniknięcia niepełnych odpowiedzi lub rozbieżności informacji. 48 KONCEPCJA - ONLINE

3. Nowy kolor czcionki W listopadzie 2014 kolor szary został zastąpiony czarnym. Zmiana podyktowana została wynikami testów „readability” - lepszą widocznością i mniejszym obciążeniem wzroku użytkownika. Obecnie trwa przeprojektowywanie również dodatkowych grafik, gdzie wykorzystywane są szare kolumny, nagłówki i napisy. 49 KONCEPCJA - ONLINE

4. Aranżator kuchenny Inspiracje kuchenne w formie trójwymiarowych wizualizacji. Przygotowanie renderów 3D kuchni ze sprzętem Amica i aranżacją zabudowy kuchennej i produktami AGD. Możliwość samodzielnego umeblowania pomieszczenia, wybór produktów marki Amica i umiejscowienie ich w swojej idealnej kuchni. 50 KONCEPCJA - ONLINE

51 ARANŻATOR KUCHENNY Referencja:

5. Nowa forma wyszukiwania – preferencje Wdrożenie odwróconej formy wyszukiwania produktu na stronie amica.pl - to nie użytkownik szuka i porównuje produkty, ale produkty dopasowują się do jego preferencji. Przygotowanie serii pytań skierowanych dla użytkownika określających jego preferencje – wielkość rodziny, częstotliwość robienia zakupów itp. Po udzieleniu odpowiedzi system filtruje produkty spełniające założenia użytkownika. 52 KONCEPCJA - ONLINE

6. Dział Inspiracje Zbudowanie działu łączącego lifestyle z produktami Amica, gdzie znalazły by się porady eksperckie, przepisy kulinarne czy informacje na temat tego, w jaki sposób korzystać z produktów Amica. 53 KONCEPCJA - ONLINE

54 DZIAŁ INSPIRACJE – MOCK-UP Kliknij aby zobaczyć w pełnym rozmiarze.

7. Filmy z Inspiracjami Nagranie wypowiedzi ekspertów dotyczących linii/produktów – tłumaczących „w praktyce” działanie funkcji, dlaczego ważna jest klasa energetyczna, na co szczególnie zwrócić uwagę przy wyborze produktu itp. Aktualnie realizowane są filmy produktowe opisujące funkcje produktów z linii ESTE. 55 KONCEPCJA - ONLINE

8. Porównywarka jako koszyk Zmiana zasad działania funkcji „porównaj” - w prawym górnym rogu umieszczony zostanie „koszyk" jak w sklepie internetowym, do którego trafiają produkty do porównania. Po kliknięciu na koszyk użytkownik przechodzi do porównywania wskazanych produktów. 56 KONCEPCJA - ONLINE

9. Moja Amica – launch pełnej wersji i rozwój Przygotowanie nowych funkcjonalności dla Mojej Amiki – usprawnienie procesu rejestracji w akcjach konkursowych / kreacja kontentu / obsługa systemu i aktywizacja klientów do rejestrowania się w programie Moja Amica 57 KONCEPCJA - ONLINE

10. Wersja mobilna amica.pl - rozwój Dalszy rozwój mobilnej wersji strony amica.pl poprzez wdrożenie nowych funkcji (np. zeralizowana porównywarka produktów mobile, zmiany w nawigacji, sposobie wyświetlania zdjęć etc.) 58 KONCEPCJA - ONLINE

11. Nowe strony produktowe Publikowanie nowych stron odpowiadających nowym kampaniom reklamowym. Harmonogram - Landing Page Linii Produktowych (ZEN, ESTE, INTEGRA, FUSION) - Landing Page Lodówki - Landing Page No-Frost - Landing Page Linii IN 59 KONCEPCJA - ONLINE

12. Strona korporacyjna Przygotowanie multi-językowej strony zawierającej odnośniki do wszystkim stron Amica, Hansa i Gram oraz podstawowymi informacjami na temat marki. 60 KONCEPCJA - ONLINE

Załącznik 1. Analiza danych - Kampania „Inteligentny Styl – jesień 2014”

 Przedmiot badania: amica.pl/inteligentnystyl  Badany okres: –  Źródła danych: Google Analytics, YouTube Analytics 63 ŹRÓDŁA DANYCH

64 STATYSTYKI ODWIEDZIN LP Pro Baby System

65 ŹRÓDŁA PŁATNEGO POZYSKIWANIA

66 ŹRÓDŁA PŁATNEGO POZYSKIWANIA

67 RUCH NA URZĄDZENIACH MOBILNYCH

68 ŚCIEŻKA ZACHOWANIA UŻYTKOWNIKÓW *Badanie na próbie 28,3% losowo wybranych sesji

69 W CO KLIKAJĄ UŻYTKOWNICY? – cz.1. *Google Analytics nie rejestruje kliknięć w elementy animowane

70 W CO KLIKAJĄ UŻYTKOWNICY? – cz.2. *Google Analytics nie rejestruje kliknięć w elementy animowane

71 W CO KLIKAJĄ UŻYTKOWNICY? – cz.3. *Google Analytics nie rejestruje kliknięć w elementy animowane

72 W CO KLIKAJĄ UŻYTKOWNICY? – cz.4. *Google Analytics nie rejestruje kliknięć w elementy animowane

Załącznik 2. Analiza danych - Kampania „Pro Baby System”

 Przedmiot badania: amica.pl/probabysystem  Badany okres: –  Źródła danych: Google Analytics 74 ŹRÓDŁA DANYCH

75 STATYSTYKI ODWIEDZIN LP Pro Baby System

76 ŹRÓDŁA PŁATNEGO POZYSKIWANIA

77 RUCH NA URZĄDZENIACH MOBILNYCH

78 ŚCIEŻKA ZACHOWANIA UŻYTKOWNIKÓW *Badanie na próbie 28,3% losowo wybranych sesji

79 W CO KLIKAJĄ UŻYTKOWNICY? – cz.1. *Google Analytics nie rejestruje kliknięć w elementy animowane

80 W CO KLIKAJĄ UŻYTKOWNICY? – cz.2. *Google Analytics nie rejestruje kliknięć w elementy animowane

81 W CO KLIKAJĄ UŻYTKOWNICY? – cz.3. *Google Analytics nie rejestruje kliknięć w elementy animowane

82 W CO KLIKAJĄ UŻYTKOWNICY? – cz.4. *Google Analytics nie rejestruje kliknięć w elementy animowane

83 W CO KLIKAJĄ UŻYTKOWNICY? – menu *Google Analytics nie rejestruje kliknięć w elementy animowane

Załącznik 3. Analiza danych - Kampania „Pralki 2014”

 Przedmiot badania: amica.pl/pralki  Badany okres: –  Źródła danych: Google Analytics, YouTube Analytics 85 ŹRÓDŁA DANYCH

86 STATYSTYKI ODWIEDZIN LP Pralki

87 ŹRÓDŁA PŁATNEGO POZYSKIWANIA

88 RUCH NA URZĄDZENIACH MOBILNYCH

89 ŚCIEŻKA ZACHOWANIA UŻYTKOWNIKÓW *Badanie na próbie 28,3% losowo wybranych sesji

90 ŚCIEŻKA ZACHOWANIA – 1 interakcja *Badanie na próbie 28,3% losowo wybranych sesji % % 8019% 6257% 4595% 2433% 2403% 2182% 2042% 1482% 1231% 1231% 1231% 1201% 1021% 911% 911% 881% 771% 631%

91 W CO KLIKAJĄ UŻYTKOWNICY? – cz.1. *Google Analytics nie rejestruje kliknięć w elementy animowane

92 W CO KLIKAJĄ UŻYTKOWNICY? – cz.2. *Google Analytics nie rejestruje kliknięć w elementy animowane

93 W CO KLIKAJĄ UŻYTKOWNICY? – cz.3. *Google Analytics nie rejestruje kliknięć w elementy animowane

94 W CO KLIKAJĄ UŻYTKOWNICY? – menu *Google Analytics nie rejestruje kliknięć w elementy animowane

Załącznik 4. Analiza danych – Strona Amica.pl

 Przedmiot badania: amica.pl  Badany okres: –  Źródła danych: Google Analytics 96 ŹRÓDŁA DANYCH

97 STATYSTYKI ODWIEDZIN AMICA.PL

98 ŹRÓDŁA RUCHU

99 RUCH NA URZĄDZENIACH MOBILNYCH

100 ŚCIEŻKA ZACHOWANIA – 1 interakcja *Badanie na próbie 28,3% losowo wybranych sesji

101 W CO KLIKAJĄ UŻYTKOWNICY? – cz.1. *Google Analytics nie rejestruje kliknięć w elementy animowane

102 W CO KLIKAJĄ UŻYTKOWNICY? – cz.2. *Google Analytics nie rejestruje kliknięć w elementy animowane

103 W CO KLIKAJĄ UŻYTKOWNICY? – cz.3. *Google Analytics nie rejestruje kliknięć w elementy animowane

104 W CO KLIKAJĄ UŻYTKOWNICY? – cz.4. *Google Analytics nie rejestruje kliknięć w elementy animowane