Koncepcja wdrożenia i rozwoju

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
czy wiesz jak zmienić odwiedzających w klientów?
Advertisements

Co to jest Pulpit eTwinning?
Prezentacja firmy Remigiusz Siudziński Warszawa,
Narodowe Biuro Kontaktowe eTwinning Portal europejski i narzędzia.
PARTNERSTWO na rzecz rozwoju rynku pracy powiatu starogardzkiego Projekt 50+ doświadczenie.
Patronat medialny Oferta dla organizatorów imprez i koncertów
Patronat medialny Oferta dla organizacji studenckich
Sklepy internetowe.
Internauci w grupach wiekowych
Narodowe Biuro Kontaktowe eTwinning Portal europejski i rejestracja.
Zwiększamy sprzedaż dzięki dialogowi
SYSTEM KONTROLI FREKWENCJI
Sklep internetowy z dużymi możliwościami
Prezentacja Agencji.
Zmiany w serwisie e-drewno
Dominik Matuzewicz Bogdan Grabczyk Monster Worldwide Polska
marketing Spotkanie drugie w pełnym gronie….
Prezentacja funkcjonalności dziennika e-klasa
III KONFERENCJA NADAWCÓW PRZESYŁEK POCZTOWYCH I KURIERSKICH
Przygotowanie kontentu stron WWW
Copyright Status-C, 2010r.. Crowdsourcing – czerpanie wiedzy z t ł umu Metoda konkursu – wybór najlepszych z wielu nadesłanych. Wykorzystanie potencjału.
R24 Maksimum korzyści z rezerwacji online
Prezentacja funkcjonalności dziennika e-klasa
EasyLoad BI zarządzanie wczytywaniem danych do hurtowni przez użytkowników biznesowych Prezentacja rozwiązania.
Jak to działa? aplikacje desktopowe usługi online urządzenia
Zakładanie konta pocztowego Wysyłanie i odbieranie wiadomości
1 PREZENTACJA FUNKCJONALNOŚCI DZIENNIKA UCZNIA Moduł Dyrektora ZAPRASZAMY ZAPRASZAMY O&S Computer-Soft ul. Żwirki i Wigury 8-12, Wałbrzych, woj.
Interactive Marketing Partner marketing
JAKIE MOŻLIWOŚCI WPROWADZIŁY SOCIAL MEDIA I MOBILE W KOMUNIKACJI MARKETINGOWEJ?
RESCOLD Sp.J. Zamówienia on-line Informacja dla klientów na temat sprzedaży przez internet.
System zamawiania on-line
Kobieta.pl. Źródło Megapanel PBI – listopad 2011 Serwis zawiera kontent z wydań papierowych Naj i Claudia Profil użytkownika: /kobiety aktywnie spędzające.
Rozwijaj firmę z Biznes Multimedia Łukasz Grodzki, Tel Skype biznesmultimedia
Ogólnopolski system punktów, rabatów i wyjątkowych ofert dla rolników
System raportowania, ewaluacji oraz badania satysfakcji Klienta.
E-learning? Prosta sprawa!
Spotkanie Centrum Poczty i Postdata S.A.
Zapraszamy do korzystania z aplikacji Auto Special
Title Slide 1 It starts with you
Stowarzyszenie Gmin RP Euroregion Bałtyk Produkty i usługi kulturalne
Narzędzie wspierające zarządzanie organizacj Parentis Sp. z o. o
Rozwijaj firmę z Biznes Multimedia
Oferta BIK dla konsumentów
Logowanie do platformy PEUP
Kampania Cross- Marketingowa Założenia Kampanii Cross-promocja dla batonów marki Snickers oraz usługi stremingu muzyki - Deezer Umieszczenie wewnątrz opakowań.
Co to jest CRM? ekspertka: Magda Sadłowska host: Dorota Kostowska Warszawa WEBINARIUM.
Agenda O Nas Ogólne informacje o Produkcie Job Manager – idealne rozwiązanie Aplikacja Webowa Aplikacja Kliencka Najnowsze zmiany.
Hmarjak.zut.edu.pl Zachodniopomorski Uniwersytet Technologiczny Dr inż. Henryk Marjak ANALIZA WYKORZYSTANIA MEDIÓW SPOŁECZNOŚCIOWYCH JAKO INNOWACYJNEGO.
Instrukcja obsługi portalu Informacyjno-Edukacyjnego Miasta Oleśnicy
W3A Mailing - system newslettera. Możliwości systemu: Przygotowaniu szablonu graficznego (do 3 szablonów graficznych) do wykorzystania w newsletterze.
LOGO Powiatowy Urząd Pracy w Siedlcach ul. Kazimierza Pułaskiego 19/21, Siedlce CENISZ SWÓJ CZAS? NIE CHCESZ STAĆ W KOLEJKACH? ZAREJESTRUJ SIĘ PRZEZ.
Prawdy oczywiste Twoja firma w obliczu nowej ustawy o prawach konsumenta - Księgowość bez tajemnic! INFOLINIA:
Najnowocześniejsze narzędzia rekrutacyjne i selekcyjne online.
„Sukces jest wynikiem właściwych decyzji” Eurypides Zapraszamy Cię do odkrycia swojej drogi do niezależności finansowej Przewodnik Multimedialny po Programie.
Budowanie wizerunku Marcin Sobaszek Wałbrzych
Mgr Wiznerowicz PROMOCJA.
Przewodnik Tworzenie powiadomień dotyczących wyszukiwania w EBSCOhost
Zintegrowane systemy informatyczne
Grupa: administratorzy lokalni JST. Użytkownik systemu CEIDG - materiały szkoleniowe2 Informacje wstępne Zakładanie konta w CEIDG -Wybór sposobu dostępu.
Michał Brzeszkiewicz Departament Nowych Technologii Polska Organizacja Turystyczna Nowe technologie w Informacji Turystycznej.
Wprowadzenie Firma On Product Publishing (OPP) jest właścicielem innowacyjnej formy etykietowania produktów, która pozwala na produkowanie Labelzine™
CELE I ZADANIA SYSTEMU Rejestracja użytkownika. Wejście do systemu. Redagowanie strony. Praca ze stroną. GPS UTWORZENIE I PRACA ZE STRONĄ INTERNETOWĄ DODATKOWE.
ZAŁOŻENIA PORTALU. teleKROWA.pl to portal, którego celem jest ułatwienie konsumentom znalezienia optymalnej oferty związanej z:  telefonami komórkowymi,
Kategoria: ODWAGA W PLANOWANIU MEDIÓW
PiszMów Dobowy Zabawa bez limitu
Facebook dla biznesu Agnieszka Dudek.
Zwiększenie efektywności sprzedaży dzięki platformie do delegowania i weryfikacji zadań pracowników w sieci sprzedaży.
SPOTKANIE FIRMOWE WARSZAWA, 25 SIERPIEŃ 2010.
Podpis elektroniczny – załóż profil zaufany
Platforma LearningApps
Zapis prezentacji:

Koncepcja wdrożenia i rozwoju Moja Amica Koncepcja wdrożenia i rozwoju

Cele • Budowanie trwałej lojalności klientów • Zwiększanie satysfakcji pozakupowej • Wykorzystanie potencjału społeczności (crowdsourcing) • Budowanie wizerunku Amica jako innowacyjnej firmy na rynku

Misja Zbudowanie i rozwój społeczności konsumentów skupionej wokół marki Amica opartej na trwałych relacjach z konsumentem, zaufaniu i pozytywnym postrzeganiu firmy.

Koncepcja programu Moja Amica Członkowie otrzymują szereg przywilejów z tytułu przynależności do programu Moja Amica, np.: • unikalne treści • gratisy • dedykowane promocje • porady dotyczące użytkowania i serwisu urządzeń Rejestracja w programie jest bezpłatna Podział na dwa rodzaje członków programu Moja Amica: • Konto Podstawowe – przewidziane dla każdego zarejestrowanego użytkownika • Konto Premium – otrzymuje osoba, która zarejestruje zakupiony produkt marki Amica

Jak przystąpić do programu? Rejestracja online • Rejestracji dokonuje się na stronie amica.pl Rejestracja offline •Klienci mogą dokonać również rejestracji offline za pośrednictwem specjalnego formularza papierowego dołączonego do produktów marki Amica • Formularz wysyłany jest pocztą • Użytkownik otrzymuje pocztą wiadomość zwrotną zawierającą wygenerowane dane do logowania na platformie Moja Amica

Platforma internetowa

Amica.pl/MojaAmica • Platforma Moja Amica dostępna jako część serwisu Amica.pl • Przeznaczona wyłącznie dla zalogowanych użytkowników • Platforma zawierać będzie następujące działy: • „Tablica” • „Zarejestruj produkt”, • „Moje Produkty”, • „Promocje”, • „Inteligentne rozwiązania”, • „Smart Life”, • „Architekt”, • „Tips”, • „Blog kulinarny”, • „Partnerzy Programu” • „Testuj produkty Amica”, • „Twoja opinia”, • „Centrum Pomocy”

Tablica Głównym ośrodkiem informacji jest Tablica (przypominająca Facebook Newsfeed) informująca o wszystkich nowościach na platformie. Każda nowa aktywność pojawia się w formie wpisu (np. „Nowa promocja”) Obok Tablicy znajduje się menu nawigacji pozwalające przechodzić do poszczególnych funkcji serwisu

Tablica Kup ekspres do kawy, blender otrzymasz w prezencie POGLĄDOWY PROJEKT GRAFICZNY 12.01.2014 Nowa Promocja Kup ekspres do kawy, blender otrzymasz w prezencie 20.01.2014 Blog kulinarny Przygotuj chleb w domowym piekarniku 08.02.2014 Tips Czy wiesz jak zaoszczędzić energię w Twoim domu? 16.02.2014 Inteligentne Rozwiązania Amica wprowadza nową linię ESTE – zobacz film 20.03.2014 Partnerzy Programu Tylko dla Klientów Amica. Wygraj roczny zapas przypraw Knorr!

Moje Produkty Koncepcja Realizacja Podnoszenie satysfakcji pozakupowej poprzez świadczenie dodatkowych usług do użytkowników, którzy nabyli produkty Amica Realizacja • Zakładka pozwalająca użytkownikowi na rejestrację produktu • Wymagany skan paragonu zakupu • Dzięki rejestracji produktu użytkownik otrzymuje status PREMIUM uprawniającydo korzystania z pełnej funkcjonalności platformy Moja Amica

Moje Produkty Koncepcja Realizacja Cross-selling, cross-promocje, profilowanie użytkowników w zależności od posiadanych produktów Realizacja Wizualizacja graficzna produktów, które posiada użytkownik, wyróżnienie zarejestrowanych

Moje Produkty

Moje Produkty Wykorzystanie • Różnicowanie ze względu na posiadany produkt – „Posiadasz kuchenkę? Sprawdź ofertę okapów” • Promocja produktów komplementarnych – np. „Kup kuchnię, okap otrzymasz z 10% rabatem” • Promocja produktów z jednej linii – „Zakup 2 produkty z linii ESTE, 3-ci dostaniesz gratis”

Promocje Koncepcja Realizacja Budowanie lojalności poprzez nagradzanie grupy stałych klientów gratisami oraz dostępem do dedykowanych promocji Realizacja • Zakładka zawierająca graficzne przedstawienie aktualnych promocji dla użytkowników programu Moja Amica • Promocje przewidziane dla wszystkich użytkowników • Promocje PREMIUM – dostępne tylko dla użytkowników, którzy zarejestrowali produkt

Promocje

Inteligentne rozwiązania Koncepcja Promocja innowacyjnych rozwiązań wprowadzanych w produktach Amica Realizacja • Po wprowadzaniu nowej funkcji lub nowego produktu nagrywany jest film z udziałem pracownika Amici (zapewniamy szkolenie ze specjalistą PR) • Filmy opowiada o wprowadzonych technologiach, innowacyjnych funkcjach itp. 39% Polaków przy wyborze sprzętu AGD zwraca uwagę w pierwszej kolejności na ich funkcjonalność i porównuje funkcje między sobą (Konsument portret własny, 2007)

Inteligentne rozwiązania Referencja Promocja innowacyjnych rozwiązań wprowadzanych w produktach Amica Częstotliwość publikacji Przynajmniej raz na 8 tygodni

Smart Life Koncepcja Realizacja Zbudowanie relacji użytkownika z marką Amica w silnie rosnącej płaszczyźnie technologii mobilnych. Realizacja Wdrożenie aplikacji mobilnej Smart Life oferującej użytkownikom szereg użytecznych funkcji takich jak tworzenie zadań dla domowników, przypomnienia, porady czy przepisy kulinarne, przy jednoczesnym promowaniu produktów Amica. Integracja aplikacji Smart Life z platformą Moja Amica umożliwiając dostęp do jego wybranych funkcjonalności: • Rejestrowanie zakupionego urządzenia marki Amica (możliwość zrobienia zdjęcia dowodu zakupu) • Dostęp do aktualnych promocji • Informacje o punktach sprzedaży • Treści z działów Moja Amica (inteligentne rozwiązania, blog kulirarny, tipsy itp.)

Smart Life Wykorzystanie • Lokowanie produktów marki Amica w poradach i przepisach kulinarnych • Prezentacja funkcji wybranych produktów Amiki • Powiadomienia z aktualnymi promocjami oraz nowościami • Pełnoekranowe reklamy Amiki

Smart Life Korzyści • Przywiązanie do marki poprzez codzienne użytkowanie aplikacji Smart Life • Zwiększenie wśród użytkowników świadomości produktów i funkcji, dzięki ich ulokowaniu wewnątrz podstawowych funkcjonalności aplikacji Smart Life • Prezentowanie inteligentnych rozwiązań produktów marki Amica jako ułatwiające codzienne czynności domowe. • Aplikacja stanowi uzupełnienie Inteligentnego stylu w kuchni Użytkownicy smartfonów w Polsce: 96% korzysta z aplikacji mobilnych na swoim urządzeniu 85% przyznaje się do ściągania aplikacji mobilnych i deklaruje, że ma ich w telefonie przynajmniej 10 93% w pierwszej kolejności zwraca uwagę czy aplikacja jest darmowa (Payback, 2013)

Architekt Koncepcja Realizacja Częstotliwość Dostarczanie użytkownikowi okazji do wyboru pomiędzy produktami Amica w planowaniu wyposażenia domu. Realizacja • Przygotowanie działu prowadzonego przez architektów i specjalistów ds. wyposażenia wnętrz (współpraca z firmą MODELINA), w którym będą pojawiać się wpisy na temat oryginalnych sposobów zabudowy. • Publikacje w formie wpisów lub nagrań video Częstotliwość raz w miesiącu „89% ludzi korzystających z usług architektów darzy ich opinię zaufaniem” (Pentor International Research, 2008) „64% respondentów inspiracji do zabudowy wnętrz poszukuje w Internecie” (Murator Dom, 2013)

Tips Koncepcja Realizacja Cross-selling, cross-promocje, profilowanie użytkowników w zależności od posiadanych produktów Realizacja Wizualizacja graficzna produktów, które posiada użytkownik, wyróżnienie zarejestrowanych

Blog kulinarny Koncepcja Realizacja Dostarczanie unikatowych treści dla uczestników programu Moja Amica „63 proc. osób korzystających z Internetu czerpie inspiracje do przygotowywania dań z sieci. W dalszej kolejności sięgają do innych źródeł informacji: rad znajomych (51 proc.), książek kucharskich (31 proc.), gazet (23 proc.) czy telewizji (14 proc.) (PBI, 2011)” (PBI 2011) Realizacja Stworzenia video bloga kucharskiego prowadzonego specjalnie dla marki Amica przez znanego Kucharza

Blog kulinarny Michel Moran Monika Mrozowska Beata Śniechowska prowadzący program Masterchef Monika Mrozowska prowadząca cykl kulinarny w programie Dzień Dobry TVN Beata Śniechowska zwyciężczyni II edycji Masterchef

Blog kulinarny Częstotliwość publikacji video postów raz na 2 tygodnie Cykl: Po 6 miesiącach zmiana Kucharza prowadzącego • Po zakończeniu każdego cyklu wydanie książki kucharskiej autorstwa Kucharza prowadzącego z 12 przepisami z bloga Moja Amica + 8 unikatowymi niepublikowanymi wcześniej • Konkurs dla uczestników programu Moja Amica – do wygrania ww. książki kucharskie

Partnerzy Programu Koncepcja Realizacja Pozyskanie firm partnerskich do współpracy przy akcjach promocyjnych Realizacja • Pozyskanie partnerów: • Grupa 1. Firmy z branży FMCG • Grupa 2. Firmy z branży Lifestyle • Pozyskanie nagród w konkursach od partnerów • Cross-promocje

Partnerzy Programu POGLĄDOWY PROJEKT GRAFICZNY

Testuj produkty Amica Koncepcja Realizacja Teaser zapowiadający wejście nowych produktów. Wykorzystanie idei crowdsourcingu przy wprowadzaniu nowych produktów Realizacja • Możliwość zapisania się na beta testy produktów • Pierwsze 10 osób otrzymuje produkt do testów • Użytkownik zobowiązany jest do testów i wypełnienia szczegółowego formularza zawierającego recenzję produktu • Za beta test użytkownik otrzymuje produkt w prezencie

Testuj produkty Amica POGLĄDOWY PROJEKT GRAFICZNY

Twoja opinia Koncepcja Realizacja Badania marketingowe na grupie użytkowników produktów marki Amica Realizacja • Zakładka zawierająca zbiór ankiet np. badających zadowolenie z użytkowania produktów Amica • Organizacja akcji wspierających np. „Wypełnij ankietę i wygraj…” • System zliczania wyników ankiet • Analiza i raportowanie wyników

Centrum Pomocy Koncepcja Realizacja Wsparcie techniczne w sytuacjach awaryjnych dla uczestników programu Moja Amica Realizacja • Stworzenie infolinii Moja Amica • „Zgłoś problem” – formularz kontaktowy ze zgłoszeniem problemu, który trafia do działu serwisowego

Typy użytkowników Użytkownik Użytkownik PREMIUM • Dostęp do działów: Tablica, Zarejestruj produkt, Tips, Centrum Pomocy • Po wejściu w dział zarezerwowany dla użytkowników PREMIUM, otrzymuje zaproszenie do rejestracji produktu Amica w celu korzystania z pełnej funkcjonalności serwisu Użytkownik PREMIUM • Dostęp do wszystkich działów

Raporty Analiza i raportowanie o wynikach działania platformy Moja Amica. Ewaluacja efektów i rozwój platformy. Mierniki • Ilość nowych użytkowników • Czas spędzony na platformie Moja Amica • Ilość użytkowników PREMIUM • Ilość zarejestrowanych produktów • Inne

E-mail marketing

GIODO Aktualna baza jest zgłoszona do Generalnego Inspektoratu Ochrony Danych Osobowych pod nr 005804/2009 oraz 003117/2010 Dostęp do bazy danych konsumentów jest zgodny z wytycznymi GIODO na poziomie zabezpieczeń: wysoki Administratorzy bazy danych odbyli szkolenie z zakresu bezpieczeństwa przetwarzania danych osobowych, w firmie funkcjonuje polityka bezpieczeństwa i instrukcja zarządzania systemem informatycznym.

Przegląd aktualnej bazy danych Ilość użytkowników w bazie danych: 55 361 Ilość użytkowników z pełnymi danymi osobowymi: 7558, w tym: • 4450 - mężczyźni • 3108 - kobiety Zgodna na wysyłanie wiadomości promocyjnych: 47 804 Zgoda na wysłanie wiadomości SMS: 957 Zgoda na wysyłkę pocztową: 3 227

Proponowany podział bazy danych Podział demograficzny: • Miasto - Region (przypisana wewnętrznie) • Wielkość miasta (przypisana wewnętrznie) • Płeć (przypisana wewnętrznie) Podział produktowy: • Rodzaj zarejestrowanego produktu • Data rejestracji produktu Podział społeczny: • Aktywność w serwisie

Fakultatywność danych Koncepcja Zwiększanie konwersji odwiedzających stronę na zarejestrowanych użytkowników poprzez uproszczenie procesu rejestracji; pozostawienie możliwości nieujawniania pełnych danych przez użytkownika. Realizacja • Ograniczenie procesu rejestracji do podstawowych danych – adresu e-mail i hasła. • Umożliwienie użytkownikowi uzupełniania pełnych danych w zakładce „Mój Profil”. • Aktywizacja użytkowników do uzupełniania pełnych danych poprzez formułę akcji promocyjnych – np. uzupełnienie adresu konieczne do wzięcia udziału w promocji.

Moja Amica jako źródło informacji Na podstawie zebranych danych możliwe jest przygotowywanie komunikacji skierowanej personalnie do właściwej grupy klientów, w zależności od: • Daty zakupu – np. „Klienci którzy kupili lodówkę ponad 2 lata temu” • Częstotliwości zakupów – np. „Klienci, którzy zarejestrowali 3 lub więcej produktów • Wartości zakupów - np. „Klienci, którzy kupują urządzenia z linii premium” • Koszyka zakupów – np. „Klienci posiadający blender, ale nie posiadający miksera” • Aktywności społecznej – np. „Klienci, którzy wypełnili przynajmniej 2 ankiety” • Elastyczności względem promocji – np. „Klienci, którzy wzięli udział w 2 lub więcej promocjach”

Wiadomości do użytkowników Koncepcja: Dzięki właściwemu zarządzaniu informacjami, możliwe jest przygotowanie mailingów z komunikatem sprofilowanym do wąskich grup docelowych. Realizacja: • Kreacja i wysyłka akcji mailingów w oparciu o przygotowany harmonogram • Profilowanie komunikatów do właściwej grupy docelowej – różny komunikat dla użytkowników PREMIUM i zwykłych użytkowników • Dzięki profilowaniu, akcje mailingowe mogę mieć dużą częstotliwość, a użytkownicy otrzymujący selektywne informacje nie poczują się „zasypywani” wiadomościami Częstotliwość Co 20 dni

Akcje e-mailingowe Koncepcja: Realizacja: Częstotliwość Wykorzystanie istniejącej bazy danych do stałej komunikacji e-mail marketing. Realizacja: Akcje mailingowe towarzyszące działaniom promocyjnym Częstotliwość Co 20 dni

Skuteczność e-mailingu w zależności od dnia tygodnia

Przykłady skutecznych kampanii e-mail marketing Konwersja sprzedażowa „Do końca września kup nową zmywarkę i odbierz wyjątkowy prezent” „Wymień swój stary czajnik na nowy” „Zarejestruj swój pierwszy produkt i wygraj blender” „Wygraj roczny zapas przypraw Knorr” Wizerunek „Amica sponsorem koncertu Alicii Keys. Do rozlosowania 100 biletów” „Zaproszenie na Warsztaty Kulinarne” Interakcja „Zostań beta-testerem, pierwszy korzystaj z produktu XYZ i otrzymaj go w prezencie” „Atrakcyjny temat wiadomości oraz rozpoznawalna nazwa firmy - tymi elementami kierują się subskrybenci podejmując decyzję o otworzeniu danego newslettera.” (Get Response dla WP.pl, 2013)

Przykładowy mailing Komunikowanie promocji Jednoczesne komunikowanie POGLĄDOWY PROJEKT GRAFICZNY Komunikowanie promocji Jednoczesne komunikowanie o nowych produktach Amica lub nowych treściach na platformie Moja Amica

Testy AB Koncepcja Realizacja Analiza skuteczności e-mailingu na podstawie wysyłki do grupy testowej. Realizacja Wdrożenie procesu wysyłki testowej: I. Wysyłka A- 100 wiadomości o tytule „xxx” i treści „yyy” II. Wysyłka B- 100 wiadomości o tytule „aaa” i treści „zzz” III. Porównanie skuteczności obu tytułów i obu treści IV. Wysyłka skuteczniejszej wersji e-mailingu do pełnej bazy

Czego nie wysyłać? Powiadomienia Informacje o działaniu firmy „Nowy post na blogu” „Powiadomienie o nowej aktywności w serwisie Moja Amica” Informacje o działaniu firmy „Amica wprowadziła nowy model okapu” „Publikacja raportu za IV kw. 2013 roku” Mało interesująca treść newsletterów, wysoka częstotliwość wysyłki, brak zainteresowania produktami lub usługami firmy – to najczęściej wybierane powody rezygnacji z dalszej subskrypcji listy mailingowej danej marki. (Get Response dla WP.pl, 2013)

Polityka ochrony przed SPAMem Koncepcja Wdrożenie wewnętrznej polityki Amica chroniącej przed rozsyłaniem spamu. Realizacja Przyjęcie procedury przygotowywania, zatwierdzania i częstotliwości e-malingów wraz ze zbiorem dobrych praktyk w tworzeniu kampanii z wykorzystaniem narzędzia e-mail marketingu.

Alternatywne wykorzystanie bazy Mobile marketing Masowa wysyłka wiadomości sms do grupy użytkowników, którzy pozostawili swój numer telefonu. Wykorzystywana przy wsparciu specjalnych akcji promocyjnych, jako kolejny kanał komunikacji. 36,4% Polaków zgadza się na otrzymywanie promocji w wiadomościach sms (Komunikacja SMS w Polsce, 2013) Wysyłka tradycyjna Wykorzystanie bazy danych w celu tradycyjnej wysyłki pocztowej – w wyjątkowych akcjach lub w przypadku selektywnego doboru grupy docelowej (np. klienci, którzy kupili produktu z najdroższej linii). 64% odbiorców jest zadowolona z przesyłki od firmy, której są klientem 70% odbiorców jest zadowolona z otrzymania listu, który gratyfikuje ich lojalność (Royal Mail SMP, 2013)

Polecanie udziału w programie Koncepcja Zwiększenie bazy konsumentów poprzez narzędzia marketingu bezpośredniego. Realizacja • Możliwość zaproszenia użytkownika do programu. Każdy użytkownik może zaprosić do programu innego użytkownika, przez co nagradzany będzie w dodatkowy sposób (np. spersonalizowanym giftem – zawieszka na piekarnik z własnym imieniem lub zdjęciem). • Dodatkowa aktywizacja internautów do korzystania z tej opcji poprzez formułę akcji promocyjnych – np. „Wyślij zaproszenie do wzięcia udziału w promocji Twoim znajomym”.

Rozwój bazy Ideą przyświecającą tworzeniu Mojej Amiki jest uczynienie z programu produktu, który sam w sobie jest wartościowy, gdzie użytkownicy będą chcieli rejestrować się w celu otrzymywania dodatkowych korzyści. Działania promocyjne będą bazować na jak najszerszym poinformowaniu konsumentów o istnieniu programu, jego zasadach i korzyściach płynących z rejestracji.

Mierniki • Ilość zarejestrowanych użytkowników • Przyrost zarejestrowanych użytkowników • Ilość zarejestrowanych produktów online • Przyrost zarejestrowanych produktów online • Średni czas spędzany na stronie Moja Amica

Promocja programu Moja Amica

Wykorzystanie obecnej bazy danych Koncepcja Rozpowszechnienie informacji o programie Moja Amica dla obecnych klientów Realizacja Zaproszenie do korzystania z platformy dla obecnych uczestników programu Moja Amica - cykl kampanii e-mail marketing

Own media Wykorzystanie own media Amica: • Kanał YouTube • Facebook • Pinterest • Strona internetowa amica.pl

Marketing informacyjny Karty o programie Moja Amica dołączone do produktów Amica

POS Informowanie o istnieniu programu Moja Amica w miejscu sprzedaży POGLĄDOWY PROJEKT GRAFICZNY Informowanie o istnieniu programu Moja Amica w miejscu sprzedaży

Kampania bannerowa POGLĄDOWY PROJEKT GRAFICZNY Kampania display w Internecie informująca o programie Moja Amica

Kampania Facebook Kampania postów sponsorowanych na kanale Facebook, profilowana do różnych grup docelowych

Eventy Koncepcja Realizacja Wzbudzenie poczucia afiliacji wśród użytkowników: „Skoro mam produkt Amica, to mam prawo korzystać z przywilejów programu Moja Amica” Realizacja • Eventy, gdzie specjalne zaproszenia otrzymują członkowie Moja Amica – np. cykl Live Cooking z Kucharzem prowadzącym Blog Moja Amica • Eventy generujące publikacje – np. warsztaty z udziałem bloggerów

Wdrożenie

Etapy 1. Specyfikacja + mock-upy 2. Projekty graficzne 3. Programowanie 4. Produkcja Kontentu 5. Wdrożenie 6. Testy 7. Przygotowanie kampanii 8. Start platformy Moja Amica 9. Promocja Programu Moja Amica