Budowa Lidera Polskiej Bankowości Informacja o postępie prac w programie integracji dla inwestorów Warszawa, 21 lutego 2007 r.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Spotkanie prasowe, Warszawa, 24 kwietnia 2012r.
Advertisements

Wpływ stosowania outsourcingu na wskaźniki ekonomiczno-finansowe banku
Zarządzanie Ryzykiem Operacyjnym
PREZES ZARZĄDU MR BANKU S.A.
1 Wyniki za IV kwartał 2003 Warszawa, luty 2004.
Warsztat z pomysłem, cz. III
CARS 2020: Plan działania na rzecz konkurencyjnego i zrównoważonego przemysłu motoryzacyjnego w Europie Konferencja prasowa 8 listopada 2012.
1 Szansa dla banków Konferencja Polskie regiony w Europie – szanse rozwoju Warszawa, 6 kwietnia 2006 r.
Jak najlepiej wykorzystać ? środki finansowe z Unii Europejskiej? 6 kwietnia 2006.
Bankowość Spółdzielcza 2006
Ministerstwo Polityki Społecznej DEPARTAMENT POŻYTKU PUBLICZNEGO październik – listopad 2005 r.
Koncepcja mBanku Naszym marzeniem było stworzenie oferty zmieniającej całkowicie standardy w ofercie dla klientów indywidualnych. Ludzi, którzy nie chcą.
1 Investing in the New Europe Rozwój eCommerce w sektorze finansowym z perspektywy inwestora kapitałowego Krzysztof Kulig Partner Innova Capital Warszawa.
Strategia rozwoju systemu płatniczego w Polsce Adam Parfiniewicz 21 marca 2006 Warszawa.
Maciej Bieńkiewicz, 15 marca 2012
1.
FM Banku SA i Polskiego Banku Przedsiębiorczości S.A.
Udział BIK w ocenie ryzyka kredytowego i ochronie aktywów banków spółdzielczych Falenty, 9 października 2008 r. dr Mariusz Wyżycki, Wiceprezes Zarządu.
The Stanford Game X edycja, listopad kwiecień 2012
Zarządzanie projektami
Rynek kapitałowo - pieniężny
Jak skutecznie zarządzać ryzykiem podatkowym?
AGENDA Wybrane produkty kredytowe Banku BPS S.A. Kredyty Preferencyjne
Nowoczesne Contact Center w firmie ubezpieczeniowej
Warszawa, 10 maja 2007 r. Trwały wzrost, postępy w procesie integracji GRUPA PEKAO S.A. Wyniki finansowe po pierwszym kwartale 2007 r.
2010 Benchmarking klastrów w Polsce Dr Aleksandra Nowakowska Zespół Konsultantów PARP Benchmarking jako instrument poprawy jakości zarządzania Warszawa,
Program Operacyjny Innowacyjna Gospodarka
WSPARCIE ROZWOJU POLSKICH PRZEDSIĘBIORC Ó W Część II Finansowanie MŚP Katowice, 15 maja 2012.
1. Konferencja Małe i średnie w Unii Europejskiej – finansowanie rozwoju przedsiębiorstw Wrocław,
Grupa BRE Banku Szlifujemy diamenty. 2 KRYZYS ? KRY.
SEKTOR BANKOWY WOBEC FINANSOWANIA INWESTYCJI INFRASTRUKTURALNYCH
Wyniki finansowe Grupy AB I kwartał 2009 roku. AB S.A., ul. Kościerzyńska 32, Wrocław | | 2 PODSTAWOWE INFORMACJE AB S.A. jest.
Sprawozdanie finansowe NoRiskNoFun. A. Sprawozdanie finansowe.
Copyright © 2008 Accenture. Zawartość prezentacji stanowi własność intelektualną Accenture. Wszelkie prawa zastrzeżone. Konferencja Hutnictwo 2008 Integracja.
Finansowanie dla przedsiębiorstw - alternatywne źródła pozyskiwania finansowania
Propozycja prac grup tematycznych Kujawsko-Pomorskiej Rady Innowacji KUJAWSKO-POMORSKA RADA INNOWACJI I ZESPÓŁ EKSPERTÓW DS. POLITYKI INNOWACYJNEJ WOJEWÓDZTWA.
Planowanie przepływów materiałów
Wpływ procesu prywatyzacji na przedsiębiorstwa stalowe
Budowa Lidera Polskiej Bankowości Informacja o postępie prac w programie integracji Warszawa, 10 maja, 2007.
Strategia LP Business Solutions Wrocław, styczeń 2013.
Współczesny bank – partner dla MSP
Współpraca banków z sektorem MSP w kontekście integracji europejskiej Dariusz Solski Zastępca Dyrektora Departament Obsługi Klientów Korporacyjnych 20.
Warszawa, 21 lutego 2007 r. GRUPA PEKAO S.A. Wyniki finansowe po czwartym kwartale 2006 r. Najlepszy kwartał, najlepszy rok, na drodze do integracji.
Finansowanie projektów sektora publicznego Barbara Cendrowska, Dyrektor Biura Analiz i Finansowania Sektora Publicznego Kraków, 3 pażdziernika 2011.
Poznań, – Warsztaty ILIM. „Proste eUsługi dla ukształtowania i wzmocnienia sieci MŚP w Europie Środkowej”  Program dla Europy Środkowej ->
Operacje interwencyjne na rynku pieniężnym i walutowym w przypadku zwykłym i w okresie kryzysu płynności Paulina Dziarek Paulina Gołdon.
Wsparcie dotacyjne w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego WD na lata
Piotr Kamiński Prezes Zarządu Bank Pocztowy S.A.
NADZÓR NAD RYNKIEM KAPITAŁOWYM. Historia Nadzór we Francji-lata 60 XIX w. Nadzór w Niemczech: lata 90.XIX w. USA 1934 r.:Security and Exchanfe Commission.
Zintegrowane systemy informatyczne
Raport o sytuacji mikro i małych firm – poprawa nastrojów polskich przedsiębiorców Warszawa, 4 lutego 2015.
1 Oferta dla Wybranej Grupy Zawodowej. 2 Kredyt Bank na rynku od 1990 r Grupa KBC w Europie Środkowej i Wsch. Fundusze z ochroną kapitałuNo. 1 Ubezpieczenia.
Kluczowe aspekty realizacji projektów PPP Listopad 2011.
Wprowadzenie akcji na NewConnect Zainwestuj w SEKA S.A. 7 października 2011 r.
Zasady funkcjonowania Kontraktu Terytorialnego w latach października 2012 r.
Organizowanie. Organizowanie sprawnych działań systemu dystrybucji Koordynacja działań wszystkich jego elementów – ich integracja tak, aby wszystkie przyczyniały.
Konsultacje społeczne projektu zaktualizowanej Strategii rozwoju społeczno-gospodarczego Polski Wschodniej do roku 2020 Spotkanie Zespołu Koordynacyjnego.
Graficzna Struktura Organizacyjna Nest Bank SA
Klaster Logistyczno-Transportowy „Północ-Południe”
Projekt strategiczny „Zintegrowane Inwestycje Terytorialne PLUS”
Prezentacja biznesplanu
Giełda jako atrakcyjne miejsce pozyskania kapitału i wyceny firmy
Bank zmieniającego się świata
Giełda jako atrakcyjne miejsce pozyskania kapitału i wyceny firmy
Projekt współfinansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego.
20 lat polskiej bankowości
WIELKOPOLSKI REGIONALNY PROGRAM OPERACYJNY NA LATA
Prezentacja biznesplanu
Prezentacja biznesplanu
Specjalność: Specjalista Bankowy
Zapis prezentacji:

Budowa Lidera Polskiej Bankowości Informacja o postępie prac w programie integracji dla inwestorów Warszawa, 21 lutego 2007 r.

1 AGENDA Pekao-BPH: unikalny proces integracji 1 Informacje na temat postępów procesu integracji –Skuteczne zarządzanie procesem podziału –Budowa Nowego Pekao – lidera w dziedzinie bankowości w Polsce –Stworzenie Nowego BPH – atrakcyjnej platformy wzrostu 2 Informacje o procesie sprzedaży 3 Kolejne kroki 4

2 INTEGRACJA PEKAO-BPH TO UNIKALNE PRZEDSIĘWZIĘCIE Podział działalności bankowej BPH, w tym funkcji sprzedaży i wsparcia, zarówno w sieci oddziałów, jak i centrali Proces bardzo złożony, ze względu na konieczność stworzenia dwóch nowych organizacji –Nowego Pekao, po procesie integracji aktywów –Nowego BPH, po procesie podziału Bezprecedensowa transakcja podziału banku w polskim systemie prawnym, ze specjalnymi wymaganiami prawnymi (plan podziału, wnioski do KNB, zgromadzenie akcjonariuszy) Systematyczna realizacja ambitnych celów integracji dzięki znakomitemu zespołowi (ponad 300 pracowników z obu banków) Projekt o unikalnym charakterze – podział funkcjonującego banku

3 WYJĄTKOWA WIELKOŚĆ TRANSAKCJI, TAKŻE NA TLE CAŁEGO REGIONU Transakcje w sektorze bankowym w Polsce w latach 1998 – Lata Wartość transakcji, szacunki Mld EUR Podział BPH i sprzedaż BPH Przejęcie Lukas Sprzedaż akcji BIG Banku Gdańskiego (Połączenie) Przejęcie Banku Handlowego Połączenie Pekao, PBK, PBG i BDK (Przejęcie Eurobanku) Największe transakcje w sektorze bankowym w Europie Środkowo-Wschodniej w latach 2005 – Mld EUR 7,23 Podział BPH i sprzedaż BPH ,75 Przejęcie BCR przez Erste Bank 0,97 Przejęcie Splitska Banka przez Societe Generale 0,65 Przejęcie Raiffeisen Bank Ukraine przez OTP 1Wybrane; bez transakcji prywatyzacji; dla transakcji przed 1999 w ECU 2Wybrane 3Cena akcji i EUR/PLN z 19 lutego 2007 r.; kapitalizacja rynkowa BPH 4Szacunkowo, kapitalizacja rynkowa Pekao z r. Źródło:Dealogic; Mergermarket, prasa

4 AGENDA Pekao-BPH: unikalny proces integracji 1 Informacje na temat postępów procesu integracji –Skuteczne zarządzanie procesem podziału –Budowa Nowego Pekao – lidera w dziedzinie bankowości w Polsce –Stworzenie Nowego BPH – atrakcyjnej platformy wzrostu 2 Informacje o procesie sprzedaży 3 Kolejne kroki 4

5 TRZY RÓWNOLEGŁE STRUMIENIE POMYŚLNEJ INTEGRACJI Skuteczny proces podziału i integracji Koncentracja na klientach i pracownikach Właściwy nadzór nad procesem integracji i skuteczne zarządzanie strumieniami prac Specjalnie wyznaczony zespół pracowników o wysokich umiejętnościach Nieprzerwana koncentracja na bieżącej działalności Stworzenie Nowego BPH Stworzenie wiodącego banku w Polsce Wykorzystanie najlepszych praktyk obu banków Realizacja synergii kosztowych i możliwości poprawy wydajności Stworzenie aktywnego banku, w pełni zdolnego do dalszego wzrostu Kontynuacja najlepszych praktyk BPH w dziedzinie bankowości detalicznej Stworzenie atrakcyjnego obiektu przejęcia Integracja Budowa nowego Pekao

6 Główne dotychczasowe osiągnięcia ZNACZĄCE I WYRAŹNE OSIĄGNIĘCIA ZESPOŁU INTEGRACYJNEGO Dotrzymano napięty harmonogram prawny, tzn. plan podziału przedłożono w listopadzie, uzyskano pozytywne opinie audytorów na temat planu podziału i wniesienia aportu, w styczniu 2007 złożono wnioski do KNB 2 Ciągły nacisk na działalność biznesową (utrzymano niską rotację klientów i pracowników) ze wspólną odpowiedzialnością za wyniki biznesowe na poziomie kraju 3 Stworzono model biznesowy, ofertę produktową i koncepcję sieci oddziałów Nowego Pekao w oparciu o wzorcowe praktyki obu banków, jednocześnie zachowując wartość i potencjał rozwoju Nowego BPH 4 Utrzymano najbardziej utalentowanych pracowników zgodnie z pierwotnym planem; stworzono silny zespół integracyjny 1

7 DZIĘKI SILNEMU ZESPOŁOWI DZIAŁALNOŚĆ BIZNESOWA PROWADZONA JEST BEZ ZAKŁÓCEŃ 1Miesięczna średnia za okres kwiecień 2005-marzec Miesięczna średnia za okres kwiecień 2006-grudzień 2006 Silny zintegrowany zespół Utrzymani utalentowani pracownicy Bardzo ograniczona liczba utraconych klientów 0,41% Przed ogłoszeniem transakcji 1 0,50% Po ogłoszeniu transakcji 2 Wydzie- lenie Centrali/ wsparcia Prawo/ podatki Finanse i księgo- wość Zasoby Ludzkie Ryzyko IT / operacje Logistyka Banko- wość detalicz- na Banko- wość indywidu- alna/MSP Skarbiec i rynki kapita- łowe Banko- wość korpora- cyjna Komuni- kacja Zespoły Zadaniowe Liczba zespołów z liderem z: 8 8 Rotacja pracowników obu banków Utrata rachunków w obu bankach Po ogłoszeniu transakcji 2 0,76% Przed ogłoszeniem transakcji 1 0,72% Spółki zależne (x2) 6 6

8 AGENDA Pekao-BPH: unikalny proces integracji 1 Informacje na temat postępów procesu integracji –Skuteczne zarządzanie procesem podziału –Budowa Nowego Pekao – lidera w dziedzinie bankowości w Polsce –Stworzenie Nowego BPH – atrakcyjnej platformy wzrostu 2 Informacje o procesie sprzedaży 3 Kolejne kroki 4

9 PODSTAWY STRATEGII NOWEGO PEKAO W DZIEDZINIE BANKOWOŚCI DETALICZNEJ ORAZ INDYWIDUALNEJ I MSP Podstawy strategii Nowego Pekao Wiodący bank detaliczny dla polskich rodzin, zapewniający najwyższy poziom obsługi dzięki wykorzystaniu najlepszych praktyk Pekao i BPH Niekwestionowany lider w segmencie małych i średnich przedsiębiorstw dzięki pełnej gamie kredytów, modelowi biznesowemu opartemu o sieć doradców oraz nowoczesnemu systemowi oceny zdolności kredytowej Pozycja lidera w segmencie klientów zamożnych dzięki odpowiedniemu doborowi produktów oszczędnościowych i inwestycyjnych dla różnych horyzontów czasowych i profili ryzyka Misja: pozycja lidera Dotychczasowe osiągnięcia Wdrożona nowa segmentacja bazy klientów, lepiej odzwierciedlająca potrzeby klientów Ukończony projekt największej i najbardziej dostępnej sieci dystrybucji, obejmującej placówki partnerskie oraz ogólnokrajową sieć bankomatów Zaawansowany projekt rozszerzenia platformy elektronicznej uzupełniającej pozostałe kanały sprzedaży i zwiększającej wydajność Przygotowany konkretny plan realizacji synergii pomiędzy działalnością brokerską i detaliczną/dla klientów zamożnych Dalsza automatyzacja procesu kredytowego dla MSP w celu poprawy szybkości udostępniania środków

10 PODSTAWY STRATEGII NOWEGO PEKAO W DZIEDZINIE BANKOWOŚCI KORPORACYJNEJ Podstawy strategii Nowego Pekao Pozycja najbardziej uznawanego banku korporacyjnego, spełniającego wszystkie potrzeby klientów (360 o ); z pomocą opiekunów klienta i dedykowanych specjalistów produktowych Bank pierwszego wyboru dla średnich i dużych klientów (klienci korporacyjni, instytucje finansowe i sektora publicznego) Misja: pozycja lidera Zaprojektowano koncepcję modelu obsługi z pojedynczym punktem kontaktu i wielopoziomowymi interakcjami przez Zespół ds. Obsługi Klienta Zaprojektowano nową organizację sieci, obejmującą większą liczbę regionów i dostosowaną do potencjału rynków geograficznych Nacisk na produkty o wartości dodanej i lepsze wykorzystanie kapitału (strukturyzowane rozwiązania kredytowe), produkty generujące opłaty oraz zarządzanie gotówką Dotychczasowe osiągnięcia

11 Oczekiwane źródła synergii % WSTĘPNA IDENTYFIKACJA ŹRÓDEŁ SYNERGII WSKAZAŁA NA OBSZARY O NAJWIĘKSZYM POTENCJALE 1 Np. materiały biurowe, przetwarzanie gotówki, ubezpieczenia Amorty- zacja Ochrona 2 PodróżeProjekty i inne RazemUsługi zewn. Komu- nikacja i IT Nieru- chomośc Utrzyma- nie dzia- łalności bizneso- wej 1 Proces oddolnego definiowania inicjatyw potwierdził oczekiwane synergie w wys. ok. 240 mln PLN w roku 2009 Określono kluczowe obszary oszczędności – wdrażenie w toku Znaczny wzrost efektywności osiągnięty zostanie dzięki: –Centralizacji funkcji wsparcia –Usprawnieniom IT i zwiększonej automatyzacji –Modyfikacjom procesów

12 AGENDA Pekao-BPH: unikalny proces integracji 1 Informacje na temat postępów procesu integracji –Skuteczne zarządzanie procesem podziału –Budowa Nowego Pekao – lidera w dziedzinie bankowości w Polsce –Stworzenie Nowego BPH – atrakcyjnej platformy wzrostu 2 Informacje o procesie sprzedaży 3 Kolejne kroki 4

13 STWORZENIE NOWEGO BPH WYMAGA SZEREGU DZIAŁAŃ PRAWNYCH I OPERACYJNYCH Działania prawneDziałania operacyjne Akceptacja planu podziału przez Zarządy i Rady Nadzorcze obu banków Weryfikacja planu przez niezależnych audytorów Zgoda KNB Akceptacja akcjonariuszy Podział funkcji Centrali i wsparcia Alokacja pracowników Reorganizacja ogólnokrajowej sieci oddziałów Zatwierdzono

14 BPH Oddział typu A Centrala Banku BPH BPH 200 Oddział typu B Oddział typu A Oddział typu B Placówki partnerskie NOWA STRUKTURA ORGANIZACYJNA GWARANTUJE EFEKTYWNE ZARZĄDZANIE ORAZ ODPOWIEDZIALNOŚĆ ZA WYNIKI BIZNESOWE BPH200 Regiony Oddziały BPH 285 Makroregion

15 NOWE BPH MA WSZYSTKIE NIEZBĘDNE ELEMENTY JAKO W PEŁNI OPERACYJNY BANK I PLATFORMA WZROSTU Ogólnokrajowa sieć 200 placówek Infrastruktura niezbędna do prowadzenia działalności (w tym IT, wsparcie i inne) Dobrze znana marka BPH Efektywna organizacja Możliwość dalszego oferowania obecnej gamy wysoce konkurencyjnych produktów przez wykwalifikowany i doświadczony personel Działalność TFI BPH Duży potencjał wzrostu Całkowite aktywa rzędu 8,6 mld PLN 1 Solidna platforma trwałego wzrostu 1 Stan na październik 2006

16 AGENDA Pekao-BPH: unikalny proces integracji 1 Informacje na temat postępów procesu integracji –Skuteczne zarządzanie procesem podziału –Budowa Nowego Pekao – lidera w dziedzinie bankowości w Polsce –Stworzenie Nowego BPH – atrakcyjnej platformy wzrostu 2 Informacje o procesie sprzedaży 3 Kolejne kroki 4

17 POSTĘPY W PROCESIE SPRZEDAŻY NOWEGO BPH 1 Terminy uzależnione od zgody odpowiednich organów nadzoru i kupującego Termin 1 Ukończenie due diligenceI kw. Złożenie ostatecznych ofertI kw. Podpisanie umowyII kw. Wywiady z kadrą zarządzającą Krótka lista nabywców Rozesłanie memorandum informacyjnego Rozesłanie wstępnych informacji o transakcji Kluczowe kroki

18 AGENDA Pekao-BPH: unikalny proces integracji 1 Informacje na temat postępów procesu integracji –Skuteczne zarządzanie procesem podziału –Budowa Nowego Pekao – lidera w dziedzinie bankowości w Polsce –Stworzenie Nowego BPH – atrakcyjnej platformy wzrostu 2 Informacje o procesie sprzedaży 3 Kolejne kroki 4

19 KOLEJNE KROKI Zgromadzenie Akcjonariuszy Przedłożenie prospektu emisyjnego do KNF Finalizacja integracji prawnej Operacyjne rozdzielenie BPH i Nowego Banku Integracja operacyjna Planowane na kwiecień 2007 II kw. Do III kw Koniec 2007