Sok, nektar czy napój? © TNS Luty 2015 K.0??/15 Sok, nektar czy napój? Oto jest pytanie!

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Kryteria wyboru żywności
Advertisements

Kontrolę przeprowadzono w II kwartale 2006 roku
Przepisy prawa dotyczące żywności
KRAJOWA UNIA PRODUCENTÓW
FRUPP Pierwszy dostępny na rynku produkt otrzymany ze świeżych owoców w postaci chrupiącego batonika!!!
[Aleksander Dziedzic]
Zdrowe Odżywianie Kto Nie Je Kapusty Ten Ma Brzuszek Pusty
Odżywiaj się zdrowo 1.
Autorzy: Natalia GÓRAS i Patrycja BONGILAJ
ZDROWE ODŻYWIANIE Wybór należy do Ciebie. Co wybierzesz? Julia Musiał.
WYKORZYSTYWANIE ROŚLIN PRZEZ CZŁOWIEKA
Desery Mleczne.
ZASADY ZDROWEGO ŻYWIENIA DZIECI I MŁODZIEŻY W WIEKU SZKOLNYM
Każdy powie, że sport to zdrowie!
PRZEPIS NA ZDROWIE – Czyli co robić aby być zdrowym?
Jak odżywiać się żeby być zdrowym?
Czy wiesz co jesz i jaki to ma na ciebie wpływ???.
Batony Natural Balance AKADEMIAWELLNESS MODUŁ PRODUKTOWY
Wiem co jem.
Konkurs Czas na Zdrowie
ZDROWE ODŻYWIANIE.
Zapraszam na prezentację
Zaprasza na VI edycję Piramidy Żywienia Przedszkolaka Wiosna 2014
Żeby zdrowym być, trzeba zdrowo żyć
NABIAŁ.
Zdrowe odżywianie.
Zespół Szkół w Bakałarzewie
WODA.
Zwyczaje związane z myciem okien
[ ] Sezon na fali cydru sprzedaż cydru w Polsce 70 milionów litrów
Wody, soki, napoje Przeczytaj uważnie tekst, a następnie odpowiedz na pytania w edytorze tekstu (WORD). Zapisz plik swoim imieniem, nazwiskiem i klasą.
SŁODKI ODŻYWCZY KOLOROWY
Co to znaczy zdrowo się odżywiać?
Bez białka nie ma ciałka!.
ZASADY ZDROWEGO ŻYWIENIA DZIECI I MŁODZIEŻY W WIEKU SZKOLNYM
JAK JEŚĆ I BYĆ ZDROWYM.
Żywienie dzieci w wieku szkolnym
WYKAZ WYMAGAŃ, JAKIE MUSZĄ SPEŁNIAĆ ŚRODKI SPOŻYWCZE STOSOWANE W RAMACH ŻYWIENIA ZBIOROWEGO DZIECI I MŁODZIEŻY W JEDNOSTKACH SYSTEMU OŚWIATY DZIENNIK.
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego  Zajęcia Pozalekcyjno – Pozaszkolne Z Chemii CZŁOWIEK.
WYKAZ WYMAGAŃ, JAKIE MUSZĄ SPEŁNIAĆ ŚRODKI SPOŻYWCZE STOSOWANE W RAMACH ŻYWIENIA ZBIOROWEGO DZIECI I MŁODZIEŻY W JEDNOSTKACH SYSTEMU OŚWIATY.
Rozporządzenie Ministra Zdrowia z dnia r. w sprawie
Surowce, dodatki do żywności i materiały pomocnicze
Smoothie.
Gimnazjum nr 2 im. Mikołaja Kopernika w Olecku – : ◦ Występ laureatów XI edycji Gminnego Konkursu Pieśni Patriotycznej pod hasłem „Dla Ciebie.
Organizacja zespołu projektowego
Program „Trzymaj formę!” w roku szkolnym 2015/16 st. asystent Aleksandra Wasilewska Oddział Promocji Zdrowia i Oświaty Zdrowotnej Wojewódzkiej Stacji Sanitarno-Epidemiologicznej.
Jakość soków i nektarów dostępnych na polskim rynku Stowarzyszenie Krajowa Unia Producentów Soków Konferencja Prasowa Warszawa, 11 lipca 2007.
Domowy tradycyjny naturalny bez konserwantów bez barwników bez sztucznych słodzików wolny od GMO kontrola Inspekcji Handlowej.
Rozdysponowanie jabłek przemysłowych w Polsce Bożena Nosecka Zakład Ekonomiki Ogrodnictwa IERiGŻ-PIB 24 lutego 2016 r. Lublin.
Analiza ankiety przeprowadzonej w klasach IV – VI Szkoły Podstawowej na temat zdrowego żywienia -Ankieta przeprowadzona we wrześni 2015r -Badanie miało.
 Żywność można uznać za autentyczną, gdy wyprodukowana została naturalnymi, tradycyjnymi metodami produkcji oraz gdy charakteryzuje się naturalnym składem.
Zdrowe Żywienie Człowieka
ZAKAZ „ ś mieciowego jedzeni a " Natalia Szul. W szkołach nie będzie można sprzedawać ani podawać „śmieciowego jedzenia". Zdecydował o tym Sejm, uchwalając.
Zdrowe i niezdrowe jedzenie
NIEBEZPIECZNY GLUTAMINIAN SODU
Marcin Świerkocki. Sangría Jest to tradycyjny w Hiszpanii i Portugalii napój alkoholowy, w którego skład wchodzą pokrojone owoce.
PORCJA ZDROWIA KAŻDEGO DNIA. DLACZEGO TYMBARK ?  W szerokiej ofercie Tymbarku każdy znajdzie coś dla siebie.  Wśród naszych produktów są 100% soki bez.
Szkolenie dla powiatowych koordynatorów programu „Trzymaj formę!” Szkolenie dla powiatowych koordynatorów programu „Trzymaj formę!” st. asystent.
Wojewódzka Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna w Krakowie Znakowanie wartością odżywczą Piotr Pokrzywa Kierownik Oddziału Nadzoru Higieny Żywności, Żywienia.
Jedzenie.
Wiosenny festiwal sprzątania
GDY SPRÓBUJESZ ŚWIEŻEGO SOKU TO NA PEWNO NIE ZABRAKNIE CI UROKU !
Żywność ekologiczna.
ZDROWA ŻYWNOŚĆ NIEZDROWA ŻWYNOŚĆ.
„Jedz aby żyć, a nie żyj aby jeść!”
Wyk. Przemysław Dubiński
Wydatki na zakup węgla w gospodarstwach domowych
Zdrowie na wyciągnięcie ręki!
Kopiowanie - w jakim celu, jakie materiały, jak często?
Zapis prezentacji:

Sok, nektar czy napój? © TNS Luty 2015 K.0??/15 Sok, nektar czy napój? Oto jest pytanie!

Sok, nektar czy napój? © TNS Luty 2015 K.0??/15 Informacja o badaniu Cytowanie, publiczne odtwarzanie, kopiowanie oraz wykorzystywanie w innej formie danych, informacji i opracowań zawartych w tej publikacji jest dozwolone pod warunkiem podania źródła: TNS Polska. „ Termin badania: 10–16 lipca 2015 roku Próba: ogólnopolska, reprezentatywna próba 1004 mieszkańców Polski w wieku 15 i więcej lat Technika: wywiady bezpośrednie wspomagane komputerowo (CAPI) Lato to czas upałów, podczas których szczególnie często sięgamy po różnego rodzaju napoje orzeźwiające. Chcąc zaspokoić pragnienie, możemy zdecydować się m.in. na sok owocowy, nektar lub napój. Zgodnie z prawem, aby dany produkt mógł posiadać w nazwie któreś z powyższych określeń, musi on spełniać określone kryteria. Sok owocowy musi zawierać 100% owoców; nie może posiadać sztucznych aromatów, barwników, konserwantów, ani też cukru czy słodzików. Nektar w swoim składzie musi posiadać od 25% do 100% owoców (w zależności od rodzaju owoców); podobnie, jak sok owocowy, nie może zawierać sztucznych aromatów, barwników ani konserwantów, ale za to może być dosładzany. Najmniejszą ilość owoców może posiadać napój. Jest to bardzo szeroka kategoria produktów – mogą one zawierać sok (ale nie muszą). Ponadto znaleźć w nich można czasem (nie zawsze) przyprawy, zioła, sztuczne aromaty, barwniki, konserwanty czy substancje słodzące. Aby zweryfikować stan wiedzy Polaków na ten temat, poprosiliśmy ich o połącznie nazw produktów i ich definicji w prawidłowe pary. Definicje poszczególnych produktów, powstały przy wsparciu merytorycznym Krajowej Unii Producentów Soków. 2

Sok, nektar czy napój? © TNS Luty 2015 K.0??/15 Proszę przyporządkować opisy poniższych produktów do odpowiednich opisów: N=1004 Nasz stan wiedzy na temat tego, czym charakteryzują się poszczególne produkty owocowe, takie jak soki owocowe, nektary i napoje jest dość zadowalający. Około dwie trzecie Polaków wie, że sok owocowy to produkt, który składa się w 100% z owoców oraz nie zawiera sztucznych aromatów, barwników czy konserwantów ani też dodatku cukru czy słodzika. Podobnie – nieco ponad dwie trzecie z nas – jest w stanie prawidłowo przyporządkować napój do odpowiedniej definicji (czyli produktu, który może – ale nie musi – zawierać w swoim składzie sok oraz może zawierać sztuczne aromaty, barwniki czy też konserwanty). Najwięcej wątpliwości budzi definicja nektaru. Dla połowy z nas nie jest jasne, że jest to produkt, który składa się z 25%–100% owoców oraz nie posiada sztucznych aromatów, barwników ani konserwantów. Około dwie piąte Polaków (43%) potrafi prawidłowo połączyć w pary definicje i nazwy wszystkich trzech produktów. SOK 100% owoców brak dodatku sztucznych aromatów, barwników, konserwantów, słodzików oraz wszelkich rodzajów cukrów opcjonalnie dodatek witamin i / lub soli mineralnych (deklarowany na etykiecie) NEKTAR od minimum 25% do 100% owoców (w zależności od rodzaju owoców) brak dodatku sztucznych aromatów, barwników, konserwantów opcjonalnie dodatek cukru/ miodu/ substancji słodzących, witamin i soli mineralnych (deklarowany na etykiecie) NAPÓJ szeroka kategoria produktów z dodatkiem lub bez dodatku soku lub przecieru z owoców (napoje owocowe z zaw. min. 20% soku lub przecieru z owoców są bogatsze w naturalne składniki z owoców) produkty te mogą być konserwowane lub pasteryzowane bez dodatku konserwantów opcjonalnie dodatek cukru / substancji słodzących, barwników, aromatów (również sztucznych), witamin i soli mineralnych (zawsze deklarowany na etykiecie) 67% 49% 69% 3

Sok, nektar czy napój? © TNS Luty 2015 K.0??/15 Zapraszamy do kontaktu Urszula Krassowska Account Director Zespół Badań Społecznych TNS Polska | ul. Wspólna 56 00–687 Warszawa | | 4