Poczuj przyjemność z podróży koleją w Kujawsko-Pomorskiem Dla rozwoju infrastruktury i środowiska POIiŚ Polepszenie jakości usług przewozowych poprzez poprawę stanu technicznego linii kolejowej nr 353 na odcinku Inowrocław – Jabłonowo Pomorskie (z wyłączeniem odcinka Toruń Główny – Toruń Wschodni) Toruń, 30 czerwca 2015 r.
Przebieg zrewitalizowanego odcinka Inowrocław – Jabłonowo Pomorskie Lokalizacja projektu Rewitalizowany odcinek Inowrocław – Jabłonowo Pomorskie jest fragmentem ok. 400 km linii kolejowej nr 353 – Poznań Wschód – Skandawa, która jest linią znaczenia państwowego, pierwszorzędną, dwutorową, zelektryfikowaną, wyposażoną w półsamoczynną blokadę liniową o prędkości konstrukcyjnej 120 km/h. Rewitalizacja obejmuje odcinek o długości prawie 90 km. Mapa woj. kujawsko-pomorskiego
Stan sprzed rewitalizacji Ograniczenia prędkości pociągów od 40 km/h do 100 km/h, Zły stan techniczny linii kolejowej, w tym: szyn, podkładów kolejowych, podrozjazdnic oraz zużycie części rozjazdowych. Kowalewo PomorskieWąbrzeźno Jabłonowo Pomorskie
zabudowa urządzeń zdalnej kontroli pracy ssp, zabudowa urządzeń TVU na przejazdach kat. A i B, zabudowa niezbędnej liczby półrogatek wraz z napędami na przejazdach kat. A i B, podniesienie kategorii przejazdów kolejowo-drogowych, wymiana nawierzchni na przejazdach kolejowo- drogowych, regulacja elementów sieci trakcyjnej, remont przepustów, wymiana rozjazdów. TVU - inaczej telewizja użytkowa, dozorowana, przemysłowa. Celem telewizji użytkowej jest umożliwienie zdalnej, lokalnej obserwacji oraz rejestracji zdarzeń mających miejsce na danym przejeździe kolejowym. System ten będzie miał możliwość np. identyfikacji pojazdu, który uszkodził rogatki. Nasz cel Podniesienie poziomu bezpieczeństwa Nieszawka Papowo Toruńskie
wymiana nawierzchni i podtorza, remont przejazdów, wymiana rozjazdów, wyregulowanie sieci trakcyjnej. Dzięki rewitalizacji przejazdów i montażu nowych urządzeń ssp pociągi będą mogły jeździć z wyższą prędkością. Jesienią po odnowionych torach składy pasażerskie przyspieszą do 120 km/h, zaś towarowe do 100 km/h. Dzięki inwestycji czas podróży koleją z Inowrocławia do Jabłonowa Pomorskiego skróci się o ponad 20 minut. Tym samym szybciej pojedziemy w kierunku Torunia czy Olsztyna. Skrócenie czasu przejazdu Papowo Toruńskie Wąbrzeźno Nasz cel
nowe, bezstykowe szyny i rozjazdy, trwałe, strunobetonowe podkłady, wzmocnione, stabilne podtorze. Tor bezstykowy złożony jest z szyn połączonych techniką spawalniczą. Jego wielką zaletą jest spokojna jazda (brak stukotu na połączeniach szyn), większa trwałość szyn i nawierzchni kolejowej. Strunobetonowe podkłady charakteryzują się wysoką jakością i wyjątkową trwałością. Do ich wytwarzania stosuje się beton sprężony. Zbrojenie podkładu na czas zalewania betonem jest rozciągane (struna), a po zastygnięciu betonu zwalnia się naciąg po czym następuje sprężenie betonu, co zabezpiecza przed pęknięciami podkładu torowego. Nasz cel Poprawa komfortu jazdy Papowo Toruńskie Turzno
Po zakończeniu wszystkich odbiorów końcowych PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. przekażą do użytku: 55 przejazdów kolejowo-drogowych 75 rozjazdów 8 przepustów 1 most 6 wiaduktów kolejowych 1 przejście pod torami 167,82 km torów Linia kolejowa nr 353 na trasie z Inowrocławia do Jabłonowa Pomorskiego odzyskała swoje pierwotne parametry techniczne. Dzięki temu zlikwidowane zostaną ograniczenia prędkości, co z kolei poprawi komfort jazdy i skróci czas podróży.
Efekty rewitalizacji Wymiana nawierzchni kolejowej, Wzmocnienie podtorza, Odtworzenie i naprawa odwodnienia. Książki Turzno Więcławice
Efekty rewitalizacji Remont szlaków kolejowych Gniewkowo - Nieszawka Toruń Wschodni - Turzno Kowalewo Pomorskie - Wąbrzeźno
Efekty rewitalizacji Wymiana rozjazdów Turzno Nieszawka Papowo Toruńskie
Efekty rewitalizacji Regulacja sieci trakcyjnej. Nieszawka Inowrocław – Jabłonowo Pomorskie
Efekty rewitalizacji Remont przejazdów kolejowo-drogowych. Inowrocław Papowo Toruńskie Wąbrzeźno
Efekty rewitalizacji Remont obiektów inżynieryjnych: most, wiadukty, przejście pod torami, przepusty. Jabłono Pomorskie - Fot. NDI S.A.Kowalewo Pomorskie Jabłonowo Pomorskie
Wykonawcą projektu i budowy jest NDI S.A. Inżynierem jest Egis Poland Okres realizacji robót (z projektowaniem): 2013 – 2015 Dla rozwoju infrastruktury i środowiska Realizacja przedsięwzięcia
Wartość projektu Umowę o dofinansowanie została podpisana r. (Aneks nr 1 z dnia , Aneks nr 2 z dnia ). Całkowita wartość projektu zgodnie z Umową o Dofinansowanie wynosi: zł Wartość dofinansowania: zł Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Funduszu Spójności w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko Dla rozwoju infrastruktury i środowiska
Dziękuję za uwagę Mariusz Rokicki Dyrektor Projektu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., ul. Targowa 74, Warszawa | | | | Dla rozwoju infrastruktury i środowiska