INFORMACJA O STANIE REALIZACJI ZADAŃ OŚWIATOWYCH W GMINIE MIASTO REDA W ROKU SZKOLNYM 2011/2012 REDA 28 LISTOPADA 2012 R.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Województwo Podkarpackie
Advertisements

Program wychowawczy szkoły i program profilaktyki
KONFERENCJA METODYCZNA pod hasłem Diagnostyka i ewaluacja - konieczność czy potrzeba?  Organizatorzy: Centrum Doskonalenia Nauczycieli w Koninie Miejski.
Kontrole doraźne w roku szkolnym Kontrole doraźne -71 na wniosek : organu prowadzącego szkołę lub placówkę - 4 Rzecznika Praw Obywatelskich.
Realizacja programów rządowych Radosna Szkoła i Wyprawka szkolna.
Prawa i obowiązki rodziców w świetle ustawy o systemie oświaty
Prawa dziecka/ucznia niepełnosprawnego wynikające z przepisów prawa oświatowego opracowała: Iwona Kapczyńska.
Drugi priorytet Ministra Edukacji Narodowej Wrzesień 2007 r.
KIERUNKI POLITYKI OŚWIATOWEJ PAŃSTWA
Dokonać kontroli zapewnienia bezpiecznych i higienicznych warunków korzystania z obiektów należących do szkoły, w tym bezpiecznych i higienicznych warunków.
RODZICE W SZKOLE umocowania prawne.
Egzamin gimnazjalny od roku 2012 Podstawa prawna: Rozporządzenie MEN z r. w sprawie warunków i sposobu oceniania, klasyfikowania i promowania.
„Samorząd Uczniowski w świetle obowiązujących przepisów”
Podstawy prawne funkcjonowania poradni
Najważniejsze zmiany w Karcie Nauczyciela
Realizacja obowiązku szkolnego i obowiązku nauki poza szkołą.
Indywidualne nauczanie
Zebranie rodziców uczniów klas szóstych szkół podstawowych 13 kwietnia 2012 r.
Nadzór pedagogiczny kontrole Ogółem w województwie przeprowadzono 1091 kontroli, w tym: planowych doraźnych - 81 – na wniosek MEN, –
NADZÓR PEDAGOGICZNY KURATORA OŚWIATY
Odsetek dzieci uczęszczających do przedszkoli publicznych i niepublicznych w Tychach w roku szkolnym 2009/2010.
Powiatowa Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna w Kłobucku ul. Ks
Organizacja pomocy psychologiczno - pedagogicznej
UCZEŃ NIEPEŁNOSPRAWNY W SZKOLE OGÓLNODOSTĘPNEJ
Informacja o stanie realizacji zadań oświatowych w Tychach w roku szkolnym 2013/2014 Opracowanie: Miejski Zarząd Oświaty, październik 2014r.
W w w. s t y p e n d i a j p 2. p l. Idea stypendiów Stypendia m.st. Warszawy im. Jana Pawła II skierowane są do uczniów szkół podstawowych, gimnazjów,
Opracowanie: Miejski Zarząd Oświaty, październik 2014r. Wyniki egzaminów zewnętrznych za rok szkolny 2011/2012.
EUROPOS SĄJUNGA EUROPOS REGIONINĖS PLĖTROS FONDAS VEIKLŪS KAIMYNAI.
Opracowanie: Miejski Zarząd Oświaty, październik 2014r. Wyniki egzaminów zewnętrznych za rok szkolny 2010/2011.
SAMORZĄD UCZNIOWSKI A PRAWO
Bezpłatny dostęp do podręczników, materiałów edukacyjnych, materiałów ćwiczeniowych Wydział Finansów i Infrastruktury Oświatowej Urzędu Miejskiego Wrocławia.
Opracowanie: Miejski Zarząd Oświaty, październik 2014r. Wyniki egzaminów zewnętrznych za rok szkolny 2013/2014.
INFORMACJA O STANIE REALIZACJI ZADAŃ OŚWIATOWYCH W GMINIE MIASTO REDA W ROKU SZKOLNYM 2010/2011 REDA 3 LISTOPADA 2011 R.
INFORMACJA O STANIE REALIZACJI ZADAŃ OŚWIATOWYCH W GMINIE MIASTO REDA W ROKU SZKOLNYM 2013/2014 REDA 29 PAŹDZIERNIKA 2014 R.
Informacja o stanie realizacji zadań oświatowych za poprzedni rok szkolny, w tym o wynikach sprawdzianu i egzaminów.
Nauczanie języka mniejszości narodowej w województwie opolskim.
Cele i zadania doradztwa zawodowego na poszczególnych etapach edukacyjnych. mgr Monika Weryńska Doradca zawodowy.
INFORMACJA O STANIE REALIZACJI ZADAŃ OŚWIATOWYCH W GMINIE JUCHNOWIEC KOŚCIELNY W ROKU SZKOLNYM 2014/2015, W TYM O WYNIKACH SPRAWDZIANU I EGZAMINÓW GIMNAZJALNYCH.
Kryteria rekrutacji do klas pierwszych ogólnodostępnych oraz integracyjnych gimnazjów prowadzonych przez Miasto Poznań.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w przedszkolu, szkole i placówce polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych.
„Organ wykonawczy jednostki samorządu terytorialnego, w terminie do dnia 31 października, przedstawia organowi stanowiącemu jednostki samorządu terytorialnego.
Informacja o wynikach sprawdzianu i egzaminu w publicznych szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach (dla których organem.
1 Plan nadzoru pedagogicznego Lubelskiego Kuratora Oświaty na rok szk. 2015/2016 wynikający z podstawowych kierunków polityki oświatowej państwa.
Informacja o stanie realizacji zadań oświatowych w Gminie Wielka Wieś w roku szkolnym 2008/2009 Wielka Wieś, październik 2009.
1 Nadzór pedagogiczny Lubelskiego Kuratora Oświaty w roku szkolnym 2014/2015.
Małopolski Program Stypendialny dla uczniów szczególnie uzdolnionych ZAPLANUJ SWOJĄ PRZYSZŁÓŚĆ! Kraków, dnia 13 czerwca 2008 roku Rafał Solecki Dyrektor.
im. K. K. Baczyńskiego w Jasieńcu
Wspomaganie w nadzorze pedagogicznym
INFORMACJA o stanie realizacji zadań oświatowych w Gminie Kartuzy, w roku szkolnym 2015/2016 w tym o wynikach sprawdzianów i egzaminów w szkołach, których.
Kształcenie dualne.
Aspekt prawny opinii o potrzebie wczesnego wspomagania rozwoju oraz orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego.
Wyniki egzaminu gimnazjalnego
Informacja o stanie realizacji zadań oświatowych
Funkcjonowania placówek w roku szkolnym 2017/2018
Podstawowe dylematy oświaty w kontekście jej efektywności
Zmiany w prawie oświatowym
Zmiana ustroju szkolnego i jej konsekwencje
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych.
Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 17 marca 2017 roku w sprawie szczegółowej organizacji publicznych szkół i przedszkoli (Dz.U. 2017,
Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego
Ustawa z dnia 14 grudnia 2016 r. Przepisy wprowadzające ustawę – Prawo Oświatowe (Dz. U. z 2017 r., poz. 60) Delegatura w Płocku.
Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego
Ustawa o finansowaniu zadań oświatowych
Urząd Marszałkowski Województwa Śląskiego
CZAS PRACY NAUCZYCIELA GODZINY PONADWYMIAROWE
Przykładowy model podziału środków
Rola oceny na lekcjach wychowania fizycznego
ZMIANY W PRAWIE OŚWIATOWYM – KWALIFIKACJE NAUCZYCIELI r.
WARTO WIEDZIEĆ…...
Zapis prezentacji:

INFORMACJA O STANIE REALIZACJI ZADAŃ OŚWIATOWYCH W GMINIE MIASTO REDA W ROKU SZKOLNYM 2011/2012 REDA 28 LISTOPADA 2012 R.

I. Stan organizacji oddziałów przedszkolnych i szkół publicznych w roku szkolnym 2011/ W roku szkolnym 2011/2012 Gmina Miasto Reda była organem prowadzącym dla: 3 szkół podstawowych oraz 2 zespołów szkół w skład których wchodziły 2 szkoły podstawowe i 2 gimnazja. 2.Do oddziałów przedszkolnych w szkołach podstawowych uczęszczało 307 wychowanków podzielonych na 14 oddziałów. 3.W szkołach podstawowych uczyło się 1505 uczniów w 69 oddziałach. 4.Do 29 oddziałów w gimnazjach uczęszczało 705 uczniów. 5.Ponadto na terenie miasta funkcjonował Zespół Szkół Ponadgminazjalnych prowadzony przez Starostwo Powiatowe w Wejherowie.

II. Stan organizacji przedszkoli i szkół niepublicznych w roku szkolnym 2011/ W roku szkolnym 2011/2012 na terenie Gminy Miasto Reda funkcjonowały 3 niepubliczne punkty przedszkolne, 5 przedszkoli niepublicznych, niepubliczna szkoła podstawowa 2.Do punktów przedszkolnych uczęszczało 65, a do przedszkoli 522 wychowanków. 3.W prywatnej szkole podstawowej uczyło się 52 uczniów w 4 oddziałach.

III. Kadra pedagogiczna. Administracja i obsługa 1.W roku szkolnym 2011/2012 w szkołach podstawowych i gimnazjach prowadzonych przez Gminę Miasto Reda zatrudnionych było 218 nauczycieli 2.Staż nauczycielski odbywało 7 nauczycieli, nauczycieli kontraktowych było 38, mianowanych 65, natomiast stopniem zawodowym nauczyciela dyplomowanego legitymowało się 108 nauczycieli. 3.W roku szkolnym 2011/ nauczycieli uzyskało stopień nauczyciela dyplomowanego, a 4 uzyskało stopień nauczyciela mianowanego.

4.Ponad 90 % zatrudnionych nauczycieli posiadało wykształcenie wyższe magisterskie z przygotowaniem pedagogicznym, pozostali nauczyciele mieli wykształcenie wyższe zawodowe z przygotowaniem pedagogicznym. 5.W administracji i obsłudze redzkich placówek oświatowych pracowało w sumie 49 osób na 46 etatach.

IV. Poziom nauczania. Wyniki sprawdzianu w klasie szóstej szkoły podstawowej w roku szkolnym 2011/ Osiągnięcia uczniów są wynikiem nauczania i uczenia się. W znacznym stopniu zależą od zdolności i aspiracji, ale także środowiska rodzinnego. Badanie postępów edukacyjnych i osiągnięć uczniów może przybierać różne formy. Najczęściej są to sprawdziany wewnętrzne i zewnętrzne oraz konkursy przedmiotowe. Wyniki poszczególnych szkół ze sprawdzianu na zakończenie szkoły podstawowej w roku szkolnym 2011/2012 obrazuje wykres nr 1. Wyniki ze sprawdzianu podaje się w punktach. Maksymalna liczba punktów – 40, minimalna – 0.

Wykres Nr 1. Wyniki ze sprawdzianu umiejętności w klasach VI szkół podstawowych w roku szkolnym 2011/2012

V. Poziom nauczania Wyniki egzaminu w klasie trzeciej gimnazjum w roku szkolnym 2011/ Miernikiem poziomu nauczania w gimnazjum jest egzamin gimnazjalny, a także edukacyjna wartość dodana czyli porównanie wyników egzaminu gimnazjalnego do wyniku sprawdzianu. Wyniki osiągane przez ucznia są uzależnione od jego uwarunkowań indywidualnych, takich jak zdolności i uprzednie osiągnięcia szkolne, uwarunkowań społecznych wynikających z kapitału kulturowego i społecznego czy wpływu grupy rówieśniczej, a także uwarunkowań szkolnych takich jak kwalifikacje i zaangażowanie nauczycieli, metody nauczania czy warunki nauczania. Wykresy od nr 2 do nr 8 przedstawiają wyniki z egzaminu gimnazjalnego na zakończenie roku szkolnego 2011/2012. Wyniki z egzaminu gimnazjalnego podaje się w procentach.

Wykres Nr 2. Wyniki z egzaminu gimnazjalnego w roku szkolnym 2011/2012. Część Humanistyczna – Język Polski

Wykres Nr 3. Wyniki z egzaminu gimnazjalnego w roku szkolnym 2011/2012. Część Humanistyczna – Historia i WOS

Wykres Nr 4. Wyniki z egzaminu gimnazjalnego w roku szkolnym 2011/2012. Część Matematyczno – Przyrodnicza - Matematyka

Wykres Nr 5. Wyniki z egzaminu gimnazjalnego w roku szkolnym 2011/2012. Część Matematyczno – Przyrodnicza – Przedmioty Przyrodnicze

Wykres Nr 6. Wyniki z egzaminu gimnazjalnego w roku szkolnym 2011/2012. Język angielski – poziom podstawowy

Wykres Nr 7. Wyniki z egzaminu gimnazjalnego w roku szkolnym 2011/2012. Język angielski – poziom rozszerzony

Wykres Nr 8. Wyniki z egzaminu gimnazjalnego w roku szkolnym 2011/2012. Język niemiecki – poziom podstawowy

VI. Stan realizacji zadań oświatowych Gminy na rzecz uczniów i szkół. 1.W roku szkolnym 2011/2012 realizowano szereg zadań wynikających z ustawowych obowiązków Gminy na rzecz uczniów i szkół. Najważniejszym zrealizowanym zadaniem Gminy było zabezpieczenie na odpowiednim poziomie, szkołom prowadzonym przez miasto, środków finansowych na prowadzenie działalności, w tym na wynagrodzenia pracowników i eksploatację budynków komunalnych, a także środków finansowych w formie dotacji do działających w Gminie niepublicznych punktów przedszkolnych i przedszkoli.

2. Dowożenie uczniów do szkół W roku szkolnym 2011/2012 Gmina Miasto Reda realizując obowiązki określone w art. 17 ust. 3a ustawy o systemie oświaty zapewniała dowożenie dla 27 uczniów niepełnosprawnych do placówek oświatowych w Rumi, Wejherowie, Pucku i Gdyni. Ponadto rodzicom 4 uczniów refundowano wydatki związane z dowożeniem swoich dzieci do placówek oświatowych samochodami prywatnymi.

3. Stypendia szkolne o charakterze socjalnym Zgodnie z dyspozycją art. 90b i art. 90m ustawy o systemie oświaty wspomagano uczniów w formie stypendiów szkolnych i zasiłków szkolnych. Z tej formy wsparcia korzystali uczniowie szkół podstawowych, gimnazjów oraz szkół ponadgimnazjalnych, którzy mieszkali na terenie Redy. Kryterium dochodowe uprawniające do uzyskania pomocy określone było w kwocie 351 zł na członka rodziny. Stypendia szkolne przyznawane były za okres od IX do XII 2011 r. w wysokości 292,00 zł (na ucznia) oraz za okres od III do VI 2012 r. w wysokości 330,00 zł. W sumie Miejska Komisja Stypendialna przyznała stypendia szkolne 140 uczniom.

4. Wyprawka szkolna Innym zadaniem o charakterze pomocy materialnej było wsparcie w zakresie zakupu podręczników w ramach rządowego programu ”Wyprawka szkolna” Z tej formy pomocy w roku szkolnym 2011/2012 skorzystało 76 uczniów rozpoczynających naukę w klasach I – III szkoły podstawowej, w klasach III gimnazjum oraz uczniów posiadających orzeczenia o potrzebie kształcenia specjalnego. Na realizację zadania pozyskano środki finansowe w kwocie ,00 zł z budżetu Pomorskiego Urzędu Wojewódzkiego.

5. Stypendia Burmistrza Miasta dla uczniów i studentów Za osiągnięcia naukowe, sportowe i artystyczne w roku szkolnym 2011/2012 stypendia Burmistrza Miasta Redy w formie finansowej otrzymało 84 uczniów oraz 10 studentów zamieszkałych w Redzie. Łączna kwota przyznanych stypendiów wyniosła zł.

6. Dofinansowanie kosztów kształcenia młodocianych pracowników. Wykonując obowiązki w zakresie wsparcia pracodawców w szkoleniu młodocianych pracowników zamieszkałych na terenie Gminy rozpatrywano zgodnie z dyspozycją art. 70b ustawy o systemie oświaty wnioski pracodawców o zwrot kosztów kształcenia młodocianych pracowników, którzy ukończyli przygotowanie zawodowe i zdali egzamin czeladniczy, lub egzamin potwierdzający uzyskanie kwalifikacji zawodowych. W 2011 r. dofinansowanie otrzymało 20 pracodawców, którzy wyszkolili 23 młodocianych pracowników zamieszkałych w Redzie. Na realizację powyższego zadania pozyskano środki finansowe z Funduszu Pracy w kwocie ,85 zł, które w 100% pokryły poniesione wydatki.

7. Obowiązek szkolny i obowiązek nauki Ważnym zadaniem realizowanym w roku szkolnym 2011/2012 była kontrola obowiązku szkolnego i obowiązku nauki. Obowiązkowi szkolnemu podlegają uczniowie w wieku od 7 lat do ukończenia gimnazjum, a obowiązkowi nauki uczniowie w wieku lat. Kontroli spełniania obowiązku szkolnego dokonują dyrektorzy szkół w obwodach, w których zamieszkują uczniowie, a obowiązku nauki Gmina. Kontrola wykazał, iż na 714 uczniów (roczniki ) zameldowanych w Redzie obowiązek nauki realizuje 700 uczniów, 12 uczniów wyjechało z Redy bez wymeldowania i nie można określić nowego adresu zamieszkania, natomiast 2 uczniów zrezygnowało z nauki w trakcie roku szkolnego lecz zobowiązało się do spełniania w/w obowiązku od września br.

VII. Działalność legislacyjna Gminy 1.W roku szkolnym 2011/2012 realizowano również szereg działań o charakterze analitycznym, planistycznym oraz prowadzono działalność normotwórczą w trybie i formach przewidzianych w ustawie. Podjęto uchwały w sprawie określenia zasad udzielania i rozmiar obniżek tygodniowego obowiązkowego wymiaru godzin zajęć nauczycielom, którym powierzono stanowiska kierownicze, określono tygodniowy obowiązkowy wymiar godzin zajęć nauczycielom realizującym w ramach stosunku pracy obowiązki określone dla stanowisk o różnym tygodniowym, obowiązkowym wymiarze godzin,

określono tygodniowy wymiar godzin dla pedagogów, psychologów, logopedów, terapeutów i doradców zawodowych, określono nowe obwody szkół i gimnazjów, przyjęto plan nadzoru nad żłobkami i klubami dziecięcymi, które prowadzą działalność na terenie Gminy Miasto Reda W sumie Rada Miejska w Redzie podjęła 8 uchwał odnoszących się do sfery oświaty. 2.W ramach wewnętrznego kierownictwa oprócz różnego rodzaju decyzji organizacyjno - kadrowych Burmistrz Miasta wydał 15 zarządzeń dotyczących spraw oświatowych, w tym 2 zarządzenia w sprawie powierzenia stanowiska dyrektora Zespołu Szkół nr 1 i Szkoły Podstawowej nr 5 oraz dokonał oceny pracy dwóch dyrektorów placówek oświatowych.

KONIEC PREZENTACJI DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ !