Standardy przetwarzania analogowo- cyfrowego Część II Motywacja („po co?”) Grzegorz Karwasz, Instytut Fizyki UMK.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Salon maturzystów 27/09/2007 UMK Toruń
Advertisements

Autorzy: Piotr Domański Piotr Dondaj Klasa 2r
1 Komputerowo wspomagane nauczanie przyrody Wojciech Dobrogowski, Andrzej Maziewski.
Akademia uczniowska Projekty matematyczno – przyrodnicze w gimnazjach
1. Standardy „różne” DWK – Doświadczenia wspomagane komputerowo – Mgr K. Służewski (IF WFAiIS UMK, s. 563) Sala ćwiczeń Po 6 grup (18 osób) 2x.
Standardy przetwarzania analogowo- cyfrowego Część I „Jak to działa?”
UTK Zestaw I.
Projekt AS KOMPETENCJI jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt realizowany przez Uniwersytet.
INTERAKTYWNE ROZWIĄZANIA DLA EDUKACJI
Podstawowe elementy zestawu komputerowego
Schemat blokowy komputera
PODSTAWY INFORMATYKI Wykładowca: mgr Tadeusz Ziębakowski
, Prawo Gaussa …i magnetycznego dla pola elektrycznego…
Techniczne aspekty wyboru komputera Paweł Pilarczyk, PCLab.pl 28 października 2005.
Wieloletni Plan Inwestycyjny kluczowe projekty: układ drogowy
„Komputer w pracy nauczyciela”
Temat : Części komputera
Oferta szkoleniowa Ośrodka rok szkolny 2009/10 semestr letni Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów.
Budowa Komputera.
ZAŁOŻENIA REALIZACJI IV EDYCJI PROGRAMU EDUKACYJNEGO
TECHNOLOGIE INFORMACYJNE
TECHNOLOGIE INFORMACYJNE
PODSTAWOWY ZESTAW KOMPUTEROWY
Budowa komputera
Przemiany energii w organizmie człowieka - projekt IT for US
2010 nanoświat nanonauka Prowadzimy badania grafenu
Podniesienie kompetencji nauczycieli z obszarów wiejskich Dolnego Śląska w zakresie innowacyjnych metod nauczania w obszarze ICT i nauk matematyczno-przyrodniczych.
Interaktywne oprogramowanie dla szkół
Komputerowo wspomagane laboratoria szkolne
Budowa komputera.
CZYLI, CO ZNAJDZIESZ W ŚRODKU
Szkolne pracownie komputerowe otwarte dla społeczności lokalnej.
Opracował: Piotr Ślęczkowski
Przygotowanie nauczycieli do prowadzenia zajęć edukacyjnych w ramach projektu Wstęp – zapoznanie z celami, uwarunkowaniami, realizacją i oczekiwanymi efektami.
UNIWERSYTET MIKOŁAJA KOPERNIKA
BUDOWA KOMPUTERA AUTOR: ROMAN ROŻEK.
Projekty realizowane w 2007 roku przez inne organizacje i instytucje działające na terenie Gminy Raciechowice.
1) Podstawowe (niezbędne) elementy zestawu komputerowego to: a) Jednostka centralna, mysz, monitor Jednostka centralna, mysz, monitor Jednostka centralna,
Elementy zestawu komputerowego
Budowa komputera.
Oferta na rok szkolny 2007/08 Ośrodek Edukacji Informatycznej i Zastosowań Komputerów.
Edukacja informatyczna w naszej szkole Beata Skowrońska.
Podsystem graficzny i audio
Innowacja pedagogiczna 2014/2015
Budowa komputera ProProgramer.
Elementy zestawu komputerowego
BUDOWA KOMPUTERA.
Komputer budowa.
SPRZET KOMPUTEROWY.
Co kryje komputer? Usuń tekst, który nie pasuje do zdjęć na slajdach. Poprawioną prezentację prześlij pod nazwą: co_kryje_komputer.
PRACA MAGISTERSKA Wykorzystanie środowiska LABVIEW jako platformy do sterowania procesem wymuszenia w badaniach zmęczeniowych Grzegorz Sus Wydział Mechaniczny.
Uniwersytet Rzeszowski
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacjaOdtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski informatyka +
Www. globisens.com Czas na coś nowego!
Budowa komputera Autor: Piotr Morawski.
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Rekrutacja 2014/2015. Propozycje klas na rok szk. 2014/2015.
III Forum Gospodarcze Województwo Kujawsko-Pomorskie.
Komputerowo wspomagane nauczanie Fizyki Wojciech Dobrogowski, Andrzej Maziewski.
Treści multimedialne - kodowanie, przetwarzanie, prezentacja Odtwarzanie treści multimedialnych Andrzej Majkowski 1 informatyka +
Prezentacja słuchacza policealnej szkoły PROFESJA CKK oddz. Wocław.
MONITORY I SYSTEM GRAFICZNY
Nowoczesne techniki nagłaśniania imprez masowych dla dużej widowni, oraz realizacji i rejestracji koncertów „Na żywo”
Czy substancje można przetwarzać?
Schemat blokowy komputera
Doświadczenia: propozycje i uwagi zawarte w instrukcjach czujników
Propozycje dla nauczycieli przedmiotów przyrodniczych
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Fizyka – dwa „potwory”: ruch jednostajny i jednostajnie przyspieszony
Co kryje komputer? Usuń tekst, który nie pasuje do zdjęć na slajdach. Poprawioną prezentację zapisz w swoim folderze osobistym pod nazwą: co_kryje_komputer.
Zapis prezentacji:

Standardy przetwarzania analogowo- cyfrowego Część II Motywacja („po co?”) Grzegorz Karwasz, Instytut Fizyki UMK

1° Zachowanie energii w drganiach harmonicznych (1)

1° Zachowanie energii w drganiach harmonicznych (2)

1° Zachowanie energii w drganiach harmonicznych (3)

2° Badanie dudnień akustycznych (PDF UMK)

2° Widmo dźwięku (PDF UMK)

3° Kinematyka (PDF UMK)

Spadek „swobodny” 2. Spadek magnesów neodymowych w rurach wykonanych z różnych materiałów. Mgr Tadeusz Kubiak prezentuje eksperyment w czasie seminarium w Toruniu

1° Ruch przyspieszony ↔ ruch jednostajny 2° ∫(dΦ/dt) dt = Φ Rura plastikowa Rura aluminiowa 1° Ruch przyspieszony ↔ ruch jednostajny 2° ∫(dΦ/dt) dt = Φ

Badanie przenikalności magnetycznej materiałów (mgr Mariusz Kamiński) different materials Coachlab II console power supply electromagnet magnetic field sensor Zestaw doświadczalny

II. Biologia i chemia Badanie zjawiska fotosyntezy i oddychania roślin (mgr Piotr Felski) Na podstawie uzyskanych wyników uczniowie wyciągnęli wniosek, że rośliny oddychają także w nocy (ciemności).

Zmiany pH mleka pochodzącego od różnych producentów w ciągu 10 godzin. Badanie procesu fermentacji mleka (mgr Agnieszka Dyszczyńska) Reakcja chemiczna opisująca proces fermentacji mleka: C6H12O6 + bakterie mlekowe --- > 2 CH3CHOHCOOH + 22,5 kcal cukier kwas mlekowy energia Zmiany pH mleka pochodzącego od różnych producentów w ciągu 10 godzin.

Propozycje modernizacji nauczania przedmiotów przyrodniczych w szkołach średnich (III 2007) 1. Organizacja Przyrodniczych Laboratoriów Komputerowych 2. Powołanie klas przyrodniczo-informatycznych 3. Dokształcanie nauczycieli do prowadzenia zajęć wspomaganych komputerowo 4. Integracja informatyki i przedmiotów przyrodniczych – zwiększenie liczby godzin

Komputer w szkolnym laboratorium przyrodniczym, Toruń, 3-7.12.2008 Seminarium odbywa się przy wsparciu: Polskiego Towarzystwa Fizycznego, Ministerstwa Nauki i Szkolnictwa Wyższego, Fundacji Rozwoju Systemów Edukacji, Urzędu Miasta Torunia,  Instytutu Fizyki UMK, Wydziału Fizyki, Astronomii i Informatyki Stosowanej UMK.

Wyposażenie stanowiska Szkolnego przyrodniczego laboratorium komputerowego Komputer PC z procesorem klasy Pentium IV 3GHz, zintegrowaną kartą dźwiękową i sieciową, z kartą graficzną PCI Express x16 Produkt Cena brutto Komputer 2 000,00 Klawiatura, mysz, kolumny 100,00 Monitor LCD 1 000,00 Karta internetowa 100,00 Drukarka 500,00 Razem 3 700,00 COACH 5 1 740,80 Czujniki 2 958,40 położenia, światła, dźwięku, temperatury, napięcia, natężenia, ciśnienia, pola magnetycznego, ruchu, siły, światła   Łącznie około 8 400 zł