Koncept 4U – strategia działań dla Planeta FM

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
{Instytut Adama Mickiewicza}
Advertisements

SPORT PR PREZENTACJA AGENCJI, ZAKRES USŁUG.
PRoto.pl prezentacja portalu. Czym jest PRoto.pl PRoto.pl jest polskim portalem specjalistycznym poświęconym tematyce public relations, promocji oraz.
FUNKCJONOWANIE I ROLA BIURA KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ W SAMORZĄDZIE TERYTORIALNYM ANTONI STYRCZULA.
III edycja projektu charity - program stażu-. …nieco teorii.
Strategia promocji Fundacji Hospicyjnej jako organizacji pomagającej hospicjom w całej Polsce Magdalena Milejska.
Strategia kampanii w Internecie dla Fundacji Dzieci Niczyje
PARTNERSTWO na rzecz rozwoju rynku pracy powiatu starogardzkiego Projekt 50+ doświadczenie.
Social Media Monitoring dla biznesu - zastosowanie oraz wykorzystanie przy pozyskiwaniu klientów czyli jak dzięki monitoringowi Internetu można zmienić.
Ryszard Solski, Sigma International
Patronat medialny Oferta dla organizatorów imprez i koncertów
NARODOWA STRATEGIA SPÓJNOŚCI dla rozwoju Polski.
Plan komunikacji PO KL - założenia
Promocja Narodowego Spisu Powszechnego Ludności i Mieszkań 2011 Zespół ds. promocji, popularyzacji oraz obsługi poligraficznej spisów Władysław Wiesław.
Dla nas ważny jest TWÓJ potencjał…
Jak dzięki mediamikser.pl być bliżej ludzi tworzących rynek mediów i reklamy?
Tegoroczny Katowicki Sylwester z gwiazdami odbędzie się na placu przed słynnym katowickim Spodkiem. Stanie tam duża nowoczesna scena z multimedialną scenografią.
Tegoroczny Katowicki Sylwester z gwiazdami odbędzie się na placu przed słynnym katowickim Spodkiem. Stanie tam duża nowoczesna scena z multimedialną scenografią.
PROMOCJA, czyli KOMUNIKACJA MARKETINGOWA (1)
Staże Ośrodka RENOWATOR.
Strategia komunikacyjna dla projektu edukacyjnego Amnesty International PRAWA CZŁOWIEKA – EDUKACJA - DZIAŁANIE Anna Kadzikiewicz.
Kobiety !!!!!!! Życie zaczyna się po 40.
Zwiększamy sprzedaż dzięki dialogowi
Województwo pomorskie –
PRoto.pl prezentacja portalu. Czym jest PRoto.pl PRoto.pl jest polskim portalem specjalistycznym poświęconym tematyce public relations, promocji oraz.
GOSPODARKA OPARTA NA DANYCH
ABC e-learningu.
Agata Blady, Komunikado PR,
PRoto.pl prezentacja portalu. Czym jest PRoto.pl Portal PRoto.pl: użytkownicy: UU/mc: liczba odsłon: PV/mc: % czytelników odwiedza portal.
Profesjonalizacja branży eventowej
Działamy na rynku od początku 2003 roku.
Koncern Bauera.
Olsztyńskie Centrum Organizacji Pozarządowych Strategia Rozwoju Organizacji Pozarządowych w Olsztynie rok.
To zaskakujące, ale… … motorem do uruchomienia platformy internetowej są…. problemy finansowe!* * z którymi boryka się tak wiele klubów sportowych...
Rozwijaj firmę z Biznes Multimedia Łukasz Grodzki, Tel Skype biznesmultimedia
OFE Sakiewka - OTWARTY FUNDUSZ EMERYTALNY. Target Osoby w wieku lat Osoby w wieku lat Mobilni (komunikacja miejska) Mobilni (komunikacja miejska)
Zadania projektu Wdrożenie dwóch form działań Roczny plan Sieć współpracy wspomagania szkoły i samokształcenia.
Stowarzyszenie Gmin RP Euroregion Bałtyk Produkty i usługi kulturalne
MEDIA TRENDY 2010 TurboDymoMan zawstydza w Internecie Tomasz Broda, Kierownik Zespołu ds. Komunikacji w Internecie Polkomtel SA Mariusz Majewski, Dyrektor.
Rozwijaj firmę z Biznes Multimedia
DZIENNIKARSTWO MODOWE
Opracowanie: Piotr Dereszewski. „…uniwersalna funkcja kreowania i oferowania wartości (użyteczności) dla innych w celu osiągnięcia pożądanych przez organizację.
Szanowni Państwo! Właśnie rozpoczęliście biznes i nie wiecie jak wypromować swoją firmę. Może Wasza firma ma już swoje miejsce na rynku, ale potrzebuje.
Strategie e-marketingu i e-komunikacji JST
Strategia Marketingowa i Handlowa KW SA
L. Firma powstała w 2000 r. jako wydawca magazynu Aktivist, a przez kolejne 14 lat sukcesywnie wzbogacała swoje portfolio o kolejne brandy. Valkea Media.
Budowanie wizerunku Marcin Sobaszek Wałbrzych
Mgr Wiznerowicz PROMOCJA.
Nasz cel - sprawny urząd i zadowoleni mieszkańcy Oparta na doświadczeniach ze współpracy z samorządami, ngo’s i mieszkańcami, Całościowe zrządzanie BO.
Zapewne Twoje dziecko rozpoczęło już przygodę z Internetem. Możliwe, że ma konto na jednym lub kilku serwisach społecznościowych. Samodzielnie:  komentuje.
MEDIA SPOŁECZNOSCIOWE. WIZERUNEK E-PR Obszar Public Relations związany z prowadzeniem komunikacji w internecie z uwzględnieniem jej uwarunkowań i specyfiki.
Wolontariat w Gdańsku Perspektywa lat 2011 i 2012 Gdańsk,
Wizerunek firmy na konkurencyjnym rynku pracy - Nowe formy rekrutacji 1 Martyna Ładkowska Agencja Pracy i Doradztwa Personalnego JOBHOUSE.
Sony Ericsson Vivaz – Fashion Show
Kampania informacyjno-promocyjna „OPP na 101%”
Innowacja w planowaniu mediów
Kategoria: ODWAGA W PLANOWANIU MEDIÓW
PiszMów Dobowy Zabawa bez limitu
Kategoria: BEST USE OF CONTENT
INNOWACYJNE WYKORZYSTANIE TREŚCI VIDEO
HOOP - Dzień Przytulania
Okno na Hooptymistyczny świat
Mobilna Bankowość Best Use of Content.
INNOWACYJNE DOTARCIE DO SPECYFICZNEJ GRUPY DOCELOWEJ
Kategoria: BEST USE OF CONTENT
Sopocka Akademia Tenisowa
SPOTKANIE FIRMOWE WARSZAWA, 25 SIERPIEŃ 2010.
[Nazwa produktu] Plan marketingowy
MARKETING INTERNETOWY
MENTORING IN CCI SECTOR Unit 4: MENTOR IN MUSIC
Zapis prezentacji:

Koncept 4U – strategia działań dla Planeta FM

Plan prezentacji Cele Strategia Komunikacji Plany Kierunki Komunikacji Projekty Działania Podsumowanie Budżet Kalendarium Harmonogram

Cele Zdobyć pozycję stacji radiowej pierwszego wyboru wśród młodych wykształconych i aspirujących do zdobycia wykształcenia ludzi Zbudować wizerunek stacji jako tej, którą przeniesie Cię na inną Planetę, stacji będącej Twoją drogą do gwiazd

Strategia komunikacji Planeta Fm jest jedyną polską stacją radiową, która jako pierwsza prezentuje najnowsze światowe przeboje dance, house itp. Planeta jest stacją, która przeniesie WAS do innego świata, na inną Planetę Słuchając Planeta Fm, poczujesz jak to jest być gwiazdą

Plany Przygotowanie nowej koncepcji marketingowej stacji opartej na haśle: „Planeta FM – Twoja droga do gwiazd” lub „Planeta FM – przenieś się na inną planetę” Zbudowanie nowej koncepcji wizualnej stacji Zbudowanie oraz nawiązanie szerszych relacji z poszczególnymi grupami docelowymi poprzez aktywności promocyjne i PR

Kierunki komunikacji Przygotowaliśmy trzy linie strategii oraz komunikacji wizualnej - Zmień Planetę - Twoja droga do gwiazd (styl glamour) - Twoja droga do gwiazd (styl imprezowo-klubowy) Linia 1 Linia 2 Linia 3

Linie wizualne Linia 1 Linia dotycząca hasła: „Zmień Planetę”. Linia nawiązuje do symboliki avatara. Ta symbolika ma sugerować nie tylko zmianę planety ale także odnosić się nowoczesności, wyprzedzania trendów i tworzenia nowej rzeczywistosći

Linia wizualna nr 1 Linia 1 Billboard

Linia wizualna nr 1 Billboard Linia 1

Ambient wkomponowany w przestrzeń miejską Linia wizualna nr 1 Ambient wkomponowany w przestrzeń miejską Linia 1

Film wirusowy w internecie Linia wizualna nr 1 Film wirusowy w internecie Linia 1

Alternatywne style do wykorzystanie w tej koncepcji wizualnej Linia 1

Linia wizualna nr 1 Celem koncepcji wizualnej jest oparcie strategii na budowie wizerunku stacji jako najnowocześniejszej, kreującej trendy swoimi przebojami, muzyką oraz stylem, przenoszącej słuchaczy na inną lepszą planetę Linia 1

Linia wizualna nr 2 Linia 2 Linia nawiązująca do hasła: „droga do gwiazd”. Linia ma symbolizować styl glamour, coś ekskluzywnego ze świata gwiazd i celbrytów ale zarazem dostępnego dla zwykłych ludzi czyli: Słuchaj Planeta FM, a poczujesz się jak gwiazda

Linia wizualna 2 – koncepcja strategiczna Celem koncepcji wizualnej jest budowa wizerunku stacji jako glamour. Miałoby to na celu przyciągnięcie młodych ludzi, których „pociąga” i fascynuje życie gwiazd i celbrytów Linia 2

Linia wizualna nr 3 Linia 3 Linia nawiązująca do hasła: „droga do gwiazd”. Linia nawiązuje do nocnego klubowego życia, muzyki klubowej. Ponadto celem tej linii jest również promocja polskich gwiazd rozgłośni

Linia wizualna 3 – koncepcja strategiczna Celem koncepcji wizualnej jest oparcie strategii na wykorzystaniu w odpowiedni sposób polskich gwiazd rozgłośni czyli: Wet Fingers, Dj Adamus i Dj Mafia Mike. Celem tego działania byłoby wypromowanie „swoich” gwiazd oraz promocję stacji poprzez znane nazwiska. Kontakt słuchaczy z polskimi gwiazdami spowodowałoby identyfikowanie się słuchaczy z gwiazdami rozgłośni oraz pozwoliłoby obejmować patronatem stacji wybrane imprezy klubowe, na których graliby ww. artyści Linia 3

Propozycje aktywności promocyjnych Działania eventowe Flashmob Akcje ambientowe Promocja internetowa (buzz marketing, filmy viralowe,) PR

Działania eventowe Występy DJ (np. którejś gwiazd rozgłośni) na mobilnej platformie ciągniętej przez ciężarówkę Ubrandowiona ciężarówka przemieszcza się po głównych ulicach miast Na platformie Dj gra na „żywo” na platformie odbywa się zabawa

Działania eventowe Występy DJ (np. którejś gwiazd rozgłośni) na mobilnej przemieszczającej się w nocy i zatrzymującej w okolicach klubów nocnych. Wokół, platformy chodzą hostessy, rozdające gadżety Planety FM oraz zachęcające do udziału w konkursie.

Działania eventowe   Lotne brygady Planeta FM – lotne brygady z wizażystami, stylistami i z drobnymi materiałami reklamowymi – czapki, szaliki w które ekipa promocyjna będzie mogła wyposażyć „balangowiczów”. Takie akcje odbywałyby się wieczorami w miejscach gdzie ludzie przenoszą się z imprezy na imprezę. Myśl przewodnia – Planeta.fm to planeta na której imprezujesz ( tak jak się jedzie wypocząć na Ibizę). Chętni mogliby by być charakteryzowani w stylu wizualu z linii nr 1

Działania eventowe Do klubów, w których odbywają się aktywności. Przyjeżdża grupa taneczna w ubrandowionych strojach – wykonuje kilkuminutowe show zachęcając gości do zabawy oraz wzięcia udziału w konkursie

Konkurs Podczas proponowanych eventów odbywałyby się konkurs. Celem konkursu byłoby wymyślenie najlepszego hasło reklamowego stacji Planeta FM. Hasła zapisywane byłyby na kuponach i zbierane przez hostessy. Nagrodą w konkursie byłaby np. możliwość zaprezentowania swoich ulubionych przebojów na antenie radia w czasie godzinnej audycji pod opieką jednego z DJ. Drugą i opcją jest np. znalezienie się na reklamie Palneta FM na billboardach

Flashmob Sztuczny tłum ludzi gromadzących się niespodziewanie w miejscu publicznym w celu przeprowadzenia krótkotrwałego zdarzenia, zazwyczaj zaskakującego dla przypadkowych świadków. W przypadku flashmobu dot. Planety FM proponujemy organizację akcji w każdym mieście objętym promocją. Akcja polegałaby na gromadzeniu się młodych, pozornie nieznających się ludzi, w często uczęszczanych miejscach, którzy brali by udział w spontanicznym evencie. Akcja polegałaby na pozornie spontanicznym układzie tanecznym. Występy byłyby z ukrycia filmowane i następnie umieszczane na youtube

Akcje ambientowe Wkomponowywanie niestandardowych reklam Planeta FM w przestrzeń miejską

Promocja internetowa (buzz marketing, filmy viralowe) Budowanie wizerunku poprzez aktywności na portalach internetowych Działania polegające na budowanie wizerunku oraz tworzeniu szumu komunikacyjnego na forach internetowych W trakcie aktywności w mediach internetowych buzz moderatorzy będą komunikowali strategiczne przekazy informacyjne istotne dla stacji Planeta FM Grupa buzz moderatorów będzie aktywna całodobowo przez 7 dni w tygodniu W okresie 6 miesięcy aktywności przewidujemy, że buzz moderatorzy wygenerują ponad 1500 pozytywnych dyskusji, tematów, opinii i komentarzy w strategicznych mediach, docierających do grupy docelowej kampanii wizerunkowej Planeta FM

Kanały kampanii Działania marketingu szeptanego będą polegały na systematycznym dostarczaniu wszystkich strategicznych informacji, dotyczących projektu do grup docelowych, poprzez następujące kanały komunikacji: serwisy informacyjne serwisy video portale społecznościowe fora i grupy dyskusyjne kluczowe portale tematyczne i informacyjne (w tym wątki pod artykułami) serwisy i portale tematyczne: dla kobiet i mężczyzn, młodzieżowe muzyczne, Kulturalne, lifestylowe, newsowe, nowych technologii, informatyczne, komputerowe *Agencja przygotuje szczegółową bazę mediów do akceptacji Klienta

AKTYWNOŚCI BUZZ COMMUNICATION W trakcie aktywności w mediach internetowych buzz moderatorzy będą komunikowali strategiczne przekazy informacyjne istotne dla stacji Planeta FM Grupa buzz moderatorów będzie aktywna całodobowo przez 7 dni w tygodniu W okresie 6 miesięcy aktywności przewidujemy, że buzz moderatorzy wygenerują ponad 1500 pozytywnych dyskusji, tematów, opinii i komentarzy w strategicznych mediach, docierających do grupy docelowej kampanii Wizerunkowej Planeta FM

Zakres aktywności buzz communication Budowanie i stała aktualizacja bazy strategicznych serwisów, forów, portali społecznościowych dla Planeta FM Budowanie i utrzymywanie wiarygodnych profili użytkowników na kluczowych forach internetowych Regularne zamieszczanie pozytywnych wypowiedzi i komentarzy na forach internetowych oraz w komentarzach pod artykułami prasowymi Stałe monitorowanie wypowiedzi internautów na temat Planeta FM W przypadku negatywnych wypowiedzi szybkie reagowanie i odpowiadanie na komentarze Działania buzz będą prowadzone przy każdorazowej wysyłce komunikatów prasowych – efekt synergii działań e-PR oraz buzz communication (istotny wcześniejszy briefing dla Agencji) Ewaluacja działań buzz communication (miesięczne raporty z pracy Agencji) Doradztwo w zakresie pozycjonowania marki w świadomości internautów na forach, portalach społecznościowych oraz w serwisach internetowych

Film wirusowy w internecie Filmik pokazywałby zwyczajną imprezę na, której bawią się ludzie. Konwencja byłaby szara i dość nudna. Dopiero po pojawieniu się muzyki z Planeta FM, postacie robiłyby się kolorowe i przekształcały się w coś w rodzaju avatarów Jak filmu wirusowe pojawiałyby się na youtube również filmiki z akcji flashmob

Działania PR

Rekomendacja agencji Biorąc pod uwagę nasze doświadczenie w działaniach z zakresu budowania wizerunku marek i firm oraz specyfikę rynku mediów uważamy, że działania komunikacyjne dla Planeta FM powinny być: Edukacyjno-informacyjne skierowane do mediów, dziennikarzy tematycznych oraz grup docelowych Eksperckie – pozycjonujące intensywnie dziennikarzy i prowadzących Planeta FM Proaktywne, czyli prowadzone z inicjatywą po naszej stronie do dziennikarzy i grup docelowych i wyróżniające markę spośród konkurencji (ESKA, RMF MAXXX) Długoterminowe, tak aby na stałe zaistnieć w świadomości obecnych klientów, potencjalnych Klientów oraz dziennikarzy.

Założenie kampanii Zgodnie z informacjami otrzymanymi od Klienta głównym wyzwaniem i zadaniem dla agencji będzie: Intensywne wsparcie planów biznesowych i rozwojowych Planeta FM Zbudowanie świadomości na temat kluczowych wartości i wyróżników Planeta FM Wywołanie zainteresowania zmianami i programami stacji Planeta FM Wyróżnienie Planeta FM spośród konkurencji (ESKA i RMF MAXXX)

Założenie kampanii Wygenerowanie szeregu publikacji na temat Planeta FM, programów, prowadzących, rozwoju stacji etc. Wygenerowanie w kluczowych mediach internetowych pozytywnych wątków, tematów, dyskusji oraz opinii na temat stacji Planeta FM. Zbudowanie i rozwój społeczności PLANETA w mediach internetowych za pomocą aktywności w portalach społecznościowych i blogach.

Cele i Strategia komunikacji Monitoring wizerunku i ewaluacja Aktywności wizerunkowe w Internecie – Marketing szeptany przekazów komunikacyjnych i e-PR Budowanie zainteresowania wśród internautów – grupy docelowej

STRATEGIA KOMUNIKACJI – kluczowe przesłania Działania wizerunkowe, marketingu szeptanego i e-PR w internecie będą miały na celu stałe i aktywne dostarczanie do grup docelowych kluczowych przekazów dotyczących m.in.: Stacji Planeta FM Muzyki POP, DANCE, RNB itd. (największa i najlepsza stacja w tym zakresie) Planeta FM to stacja wyznaczająca trendy Planeta FM to stacja, która informuje grupy docelowe na bieżąco o najważniejszych wydarzeniach Zmian i dynamicznego rozwoju stacji Prowadzących i dziennikarzy Poszczególnych programów *Przekazy wymagają szczegółowego omówienia z Klientem.

Jak dotrzemy do grup docelowych? Internet Liderzy opinii/ Ambasadorzy marki Planeta FM Kobiety, Mężczyźni (15-40) Słuchacze stacji konkurencyjnych Mieszkańcy miast (Warszawa, Kraków, Katowice, Poznań, Łódź)

Rekomendowane obszary komunikacji Agencja rekomenduje prowadzenie spójnych aktywności wizerunkowych, dostosowanych optymalnie do działań biznesowych Planeta FM i planów rozwojowych Planeta FM, w następujących obszarach dotarcia do grupy docelowej: Public relations E-Public relations Zarządzanie profilami Planeta FM w portalach społecznościowych oraz blogiem Planeta FM

I. Kompleksowe działania PR (PR wizerunkowy i produktowy)

I. PR wizerunkowy i produktowy Opracowanie planów wydawniczego kluczowych mediów i stała aktualizacja Przygotowanie i aktualizacja bazy mediów - baza opracowana pod kątem tematów i grup docelowych Planeta FM Selekcja strategicznych mediów w zależności od tematyki komunikatu Plasowanie publikacji otrzymanych od Klienta w strategicznych mediach Przygotowywanie komunikatów prasowych (2-3 miesięcznie) Dystrybucja komunikatów prasowych do wybranej grupy dziennikarzy Proaktywny follow-up wśród mediów Monitorowanie planów wydawniczych poszczególnych dziennikarzy i mediów Stałe i proaktywne relacje z mediami (indywidualne kontakty z dziennikarzami) Organizacja spotkań z dziennikarzami przy okazji ważnych wydarzeń

I. PR wizerunkowy i produktowy Monitorowanie ważnych wydarzeń w których marka Planeta FM powinna uczestniczyć Przygotowywanie tekstów eksperckich dla mediów Pozycjonowanie prowadzących Planeta FM w mediach (wypowiedzi, komentarze, opinie, szersze artykuły) Redagowanie tekstów Stały monitoring i analiza mediów internetowych Codzienna prasówka Raport z poszczególnych wysyłek komunikatów Ewaluacja działań PR (miesięczne raporty PR z pracy Agencji)

II. E–Public relations Relacje z dziennikarzami internetowymi Bieżące monitorowanie planów poszczególnych dziennikarzy internetowych Przygotowanie i aktualizacja bazy mediów elektronicznych Selekcja strategicznych mediów w zależności od tematyki komunikatu Przygotowywanie komunikatów prasowych na temat stacji Planeta FM dla mediów internetowych Dystrybucja komunikatów prasowych do wybranej grupy dziennikarzy wraz z wizualizacjami Proaktywny follow up wśród mediów i generowanie publikacji w strategicznych tytułach. Stałe i proaktywne relacje z mediami Stały monitoring i analiza mediów internetowych Prasówka z mediów elektronicznych

III. Zarządzanie profilami Planeta FM na portalach społecznościowych Zbudowanie koncepcji profilu na kanale Facebook Zbudowanie i rozwój bloga stacji Planeta FM Bieżąca komunikacji ważnych informacji i aktualności dotyczących zmian oraz rozwoju Planeta FM (przynajmniej 1 raz dziennie) Organizacja regularnych konkursów na blogu Planeta FM Zarządzanie profilami i systematyczny rozwój Bieżące komunikowanie nowych informacji, filmów video i virali internetowych Rozwój grupy aktywnych użytkowników profilu – budowanie społeczności Budowanie stałych dyskusji na profilu i kontynuowanie wątków rozpoczętych przez internautów Monitoring nowych opinii i reagowanie w razie potrzeby

Budżet Projekt Kwota Czas Przygotowanie nowej linii graficznej (nowa linia graficzna) 10 000-15 0000 PLN netto 1-2 tygodnie Przygotowanie szczegółowej strategii 10 000 PLN netto 2 tygodnie Działania eventowe Do ustalenia 3-4 tygodnie Ambient Buzz Marketing 7 500 PLN netto miesięcznie 6 miesięcy Działania PR i e-PR 6 miesięcy Flashmob 10 000-15 000 za akcję Filmy wirusowe Do ustalenia w zależności od długości i zawansowania technicznego filmu 12 miesięcy

dziękujemy za uwagę kontakt AGENCJA REKLAMOWA KONCEPT 4 U sp. z o.o. 05-092 Łomianki, ul. Brukowa 32 T +48 22 751 84 00 T +48 608 043 425 T +48 602 535 890 www.koncept4u.pl biuro@koncept4u.pl dziękujemy za uwagę