Raport z badań społecznego odbioru prowadzonych działań inwestycyjnych opracowany na zlecenie Gminy Zabrze oraz Zabrzańskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Miejski Obszar Funkcjonalny
Advertisements

Opinie Polaków na temat usług szpitalnych
FIRMY Badanie przeprowadzone przez: ASM- Centrum Badań i Analiz
Świadomość kierowców na temat zagadnień zrównoważonego transportu
1 EWALUACJA GŁÓWNYM NARZĘDZIEM PODNOSZENIA JAKOŚCI PRACY DORADCY ZAWODOWEGO Robert Fleischer –Zarząd Główny SDSiZ RP Lubniewice,
Filantropia korporacyjna w Polsce W Polsce 80% firm deklaruje zaangażowaniew działalność społeczną W 2008 roku firmy odliczyły od podatku darowizny na.
Plan komunikacji PO KL - założenia. PLAN OCENY Programu Operacyjnego Kapitału Ludzkiego Proces ewaluacji na lata
Metody badawcze w socjologii – ciąg dalszy
Inicjatywy lokalne w ramach Priorytetów VI, VII i IX Mrągowo, Szkolenie współfinansowane ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego.
Świadomość kierowców na temat zagadnień zrównoważonego transportu Departament Edukacji Ekologicznej.
Wyniki ankietowania Miasto Szczecin Młodzieżowa Rada Miasta Szczeciński Park Naukowo Technologiczny Szczecin, 20 czerwca
Przedstawienie Raportu z badań satysfakcji klientów i Jakości wody w opinii mieszkańców Gdańska i Sopotu.
Badanie świadomości ekologicznej i postaw mieszkańców Łodzi wobec segregacji odpadów i planowanej inwestycji infrastrukturalnej – instalacji termicznego.
Blog HGW Watch – przykład monitoringu władz lokalnych.
Prawno-finansowe bariery i ograniczenia tworzenia i działalności przedsiębiorstw społecznych Tomasz Schimanek Iza Przybysz.
Uniwersytety Trzeciego Wieku
RAPORT KOŃCOWY Z EWALUACJI PROJEKTU DOBRE PRAWO – DOBRE RZĄDZENIE.
Ankieta ma na celu badanie opinii publicznej Gminy Nasielsk. W ankiecie wzięło udział 500 osób. 100 mieszkańców miasta Nasielsk i 400 mieszkańców wsi.
Warsztat 3 Nowoczesne narzędzia wykorzystywane w cyklu polityk publicznych 26 lipca 2011.
Gimnazjum nr 4 im. Książąt Mazowieckich w Ciechanowie
MIESZKAŃCY O SWOIM MIEŚCIE Wykorzystanie badań opinii w tworzeniu i prowadzeniu działań promocyjnych 1.
Badanie opinii uczestników IX Bałtyckiego Festiwalu Nauki na Wydziale Zarządzania Uniwersytetu Gdańskiego Koło Naukowe Metod Ilościowych.
Zieleń w mieście – dlaczego jej potrzebujemy?
Kampania społeczna na temat picia alkoholu przez kobiety w ciąży Wyniki badań omnibusowych zrealizowanych dla Państwowej Agencji Rozwiązywania Problemów.
Cele i zadania organizacji wydarzeń pracowniczych
Budowa struktur dla właściwego przekazu i odbioru informacji
Ocena warunków życia i jakości usług publicznych
Radcy prawni o projekcie ustawy o zawodzie adwokata Wyniki badania TNS OBOP na zlecenie Krajowej Rady Radców Prawnych.
Program szkolenia: Wstęp – po co szkole promocja?
– Twój nowy Regionalny Portal Inwestycyjny ! Założenia projektu Special Investment Care – Specjalna Opieka Inwestycyjna.
Jak społeczność lokalna może wykorzystywać możliwości, które daje nam członkostwo w Unii Europejskiej?
„DEBATY SPOŁECZNE na terenie gminy Skrzyszów”
Jak wykorzystać możliwości, które daje nam członkostwo w Unii Europejskiej, w naszej gminie.
Szkolenie dla nauczycieli - szkolnych koordynatorów projektu „Sklep  wysypisko: ulica jednokierunkowa?” Warszawa, dn. 16 lutego 2007 r. Projekt współfinansowany.
Rada Statystyki Warszawa 19 maj Agenda Cel badania: Poznanie opinii właścicieli przedsiębiorstw i kluczowych menedżerów na temat statystyki publicznej,
OCZEKIWANIA CO DO INFORMACJI. Istnieje społeczne przyzwolenie na wydawanie pieniędzy na „dobre i potrzebne” kampanie informacyjne. Mówi się, że nieznajomość.
1 Projekt ROZÚZLENIE. 2 ANKIETA  dla poprawy współpracy między młodzieżą i samorządem lokalnym (miastem, gminą),  koncentrująca się na poznaniu preferowanych.
KIERUNKI ROZWOJU WSI OLSZYNA DOLNA LISTOPAD 2014r.
Strategie e-marketingu i e-komunikacji JST
Budżet Obywatelski Katowice 2015 w liczbach KatowiceLigota-Panewniki Środki zł zł Wniosków zgłoszonych Wniosków głosowanych
Warszawa, kwiecień 2015r. Badanie opinii na temat organizacji igrzysk The World Games.
Prezentacja wyników z badania opinii wielkopolskich przedsiębiorców na temat organizacji zrzeszających przedsiębiorców oraz samorządu gospodarczego Poznań,
RESPEKTOWANE SĄ NORMY SPOŁECZNE.
Raport z realizacji Miejskiego Planu Wsparcia w ramach projektu „Jeleniogórski system wsparcia placówek oświatowych” Konferencja dla dyrektorów szkół i.
PORTAL EDUKACYJNY WOJEWÓDZTWA ZACHODNIOPOMORSKIEGO - KOSZALIN Koszalin, marzec 2010 UM Koszalin: Biuro Informatyki Wydział Edukacji Województwo Zachodniopomorskie.
Instytut Eurotest BADANIE OPINII OSÓB PROWADZACYCH GOSPODARSTWA DOMOWE NA TERENIE GDAŃSKA DOTYCZACYCH ZMIANY SPOSOBU ZBIERANIA SELEKTYWNEGO ODPADÓW KOMUNALNYCH.
Serdecznie witam Państwa Dr Julian Kołodziej Konsultant Katedra Integracji Europejskiej WSM SIG Piaseczno, wrzesień 2005r.
Biuro Urządzania Lasu i Geodezji Leśnej Oddział w KrakowieBiuro Urządzania Lasu i Geodezji Leśnej Oddział w Białymstoku Postrzeganie koncepcji reintrodukcji.
OPINIE MIESZKAŃCÓW CZĘSTOCHOWY NA TEMAT ROZWOJU I PROMOCJI MIASTA JAKO CENTRUM TURYSTYCZNEGO Dr hab. Felicjan Bylok (kierownik badań) Dr Leszek Cichobłaziński.
Budżet w liczbach Za nami już trzy edycje: 2012, 2013, 2014 Kwota do podziału (przeszłość): 10 mln Liczba projektów: 265, 217, 207 Liczba uczestników:
Kampania informacyjno-promocyjna „OPP na 101%”
Lokalny Program Rewitalizacji Gminy Jedlicze na lata
Analiza wyników ewaluacji form doskonalenia realizowanych przez CEN w Gdańsku w okresie I-VII 2016
Głos Polaków w sprawie wina
Opracowanie: mjr dr Robert Poklek Zakład szkolenia penitencjarnego
Lokalny Program Rewitalizacji Gminy Iwonicz-Zdrój na lata
Lokalny Program Rewitalizacji Gminy Besko na lata
Raport z badania ilościowego przygotowany na zlecenie:
Lokalny Program Rewitalizacji Gminy Korczyna na lata
Ocena jakości powietrza we Wrocławiu Raport z badań sondażowych 2017
Lokalny Program Rewitalizacji Gminy Chorkówka na lata
Kampania społeczna na temat picia alkoholu przez kobiety w ciąży
Technologia informacyjna
Budżet w liczbach Za nami już trzy edycje: 2012, 2013, 2014 Kwota do podziału (przeszłość): 10 mln Liczba projektów: 265, 217, 207 Liczba uczestników:
Postępy w realizacji Strategii komunikacji Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego.
Krzysztof Szymański, Krzysztof Leja Wydział Zarządzania i Ekonomii
EWALUACJA BUDŻETU OBYWATELSKIEGO
TAJEMNICZY KLIENT URZĄD DZIELNICY BIELANY RAPORT Z BADANIA
Świadomość kierowców na temat zagadnień zrównoważonego transportu
TAJEMNICZY KLIENT URZĄD DZIELNICY WESOŁA RAPORT Z BADANIA
Zapis prezentacji:

Raport z badań społecznego odbioru prowadzonych działań inwestycyjnych opracowany na zlecenie Gminy Zabrze oraz Zabrzańskiego Przedsiębiorstwa Wodociągów i Kanalizacji przez WYG International Sp. z o.o. Katowice, marzec 2008

Wnioski Zdecydowana większość badanych deklaruje wiedzę o prowadzonej na terenie Gminy Zabrze inwestycji. Utrudnienia związane z prowadzonymi pracami dostrzega ponad 1/3 badanych, co uznać można już za wielkość znaczącą. W tym kontekście działania promocyjne powinny koncentrować się na szczególnym akcentowaniu docelowych korzyści z realizowanego projektu. W społecznym odbiorze działania inwestycyjne obejmują tereny, które tego wymagają, nie ma znaczących liczebnie postulatów rozszerzenia ich zasięgu, większość respondentów nie ma w tej kwestii zdania. Zdaniem większości badanych prowadzone działania inwestycyjne przyczynią się do poprawy stanu środowiska naturalnego w Gminie Zabrze.

Wnioski Stopień poinformowania o prowadzonej inwestycji jest w opinii badanych w przeważającej większości wystarczający, deklarowanymi źródłami czerpania informacji są przede wszystkim: prasa regionalna, Internet, billboardy, tablice i plakaty informacyjne. Postuluje się większe uszczegółowienie przekazywanych informacji, docieranie również przez telewizję, ulotki. Oceny władz miejskich i osób zaangażowanych bezpośrednio w realizację projektu są w większości pozytywne, przy czym zauważyć należy, iż zdecydowana większość badanej populacji raczej nie wykazuje potrzeby i nie prezentuje postawy czynnego, zainteresowanego, bądź roszczeniowego partnera prowadzonych działań. Deklaracje o zasięganiu informacji w Urzędzie czy zgłaszaniu negatywnych uwag pojawiają się sporadycznie.

Cel badań Umiejętne zarządzanie komunikacją zewnętrzną, ukierunkowaną na grupy celowe. Badania społecznego odbioru prowadzonych działań inwestycyjnych, poznanie opinii i oczekiwań mieszkańców miasta Zabrze – podstawa promocji Projektu i właściwej komunikacji osób uczestniczących w jego realizacji z otoczeniem. Opracowanie procedur komunikacji zwrotnej o zakresie prowadzonych robót, powstających utrudnieniach oraz zasad reagowania na krytykę mieszkańców. Badania ex-ante, na początku prowadzonej kampanii, badania ex-post – na kwartał przed planowanym terminem zakończenia Projektu.

Metoda i dobór próby Wywiady ankieterskie na próbie kwotowo-losowej 200 respondentów – mieszkańców Zabrza Rozkład brzegowy próby:

Analiza odpowiedzi respondentów ¾ badanych ma wiedzę na ten temat.

Analiza odpowiedzi respondentów 35% respondentów deklaruje, że spotkało się z utrudnieniami wynikającymi z prowadzonych prac inwestycyjnych.

Analiza odpowiedzi respondentów Wśród utrudnień stosunkowo najczęściej wymienia się problemy związane z ruchem drogowym, wskazuje na nie niemal połowa respondentów, którzy wcześniej odpowiedzieli twierdząco na pytania o utrudnienia.

Analiza odpowiedzi respondentów Tylko 12% badanych wskazuje, że prowadzona inwestycja nie obejmuje swoim zasięgiem wszystkich terenów, które tego wymagają.

Analiza odpowiedzi respondentów Najczęściej wymienia się jako wymagające remontu okolice ulicy Wolności i 3 Maja.

Analiza odpowiedzi respondentów Zdaniem większości respondentów prowadzone działania inwestycyjne przyczynią się do poprawy stanu środowiska naturalnego w Gminie Zabrze, odpowiedzi pozytywne stanowią aż 67% wszystkich wskazań, negatywne – tylko 18%.

Analiza odpowiedzi respondentów Łącznie 67% wskazań pozytywnych, 33% negatywnych.

Analiza odpowiedzi respondentów Oceny pozytywne: Liczne źródła, z których czerpać można informacje: przede wszystkim z prasy lokalnej, Internetu, billboardów, plakatów, ale również z Urzędu Miasta, od znajomych. Inwestycja miasta, o której mieszkańcy wiedzą najwięcej. Miasto stara się i dostarcza wyczerpujące informacje. Oceny negatywne: Informacji mogłoby być więcej, np. w formie ulotek. Wiedza ogólna, o samym tylko istnieniu projektu, bez szczegółowych założeń, coś tam wiem. Brak poinformowania, kiedy inwestycja prowadzona będzie w miejscach zamieszkania respondentów. Deklaracje całkowitego braku zainteresowania prowadzonymi pracami.

Analiza odpowiedzi respondentów Postawy bierne, mieszkańcy nie zasięgają informacji i nie zgłaszają uwag tą drogą, tylko 8% badanych deklaruje kontakt z osobami uczestniczącymi w realizacji projektu.

Analiza odpowiedzi respondentów Całkowicie bierną w tym względzie postawę prezentują osoby, które wcześniej negatywnie oceniły stopień poinformowania o prowadzonej inwestycji.

Analiza odpowiedzi respondentów Respondenci, którzy kontaktowali się z osobami uczestniczącymi w realizacji projektu, oceniają reakcje na uwagi lub pytania dotyczące inwestycji w przeważającej większości pozytywnie, wskazując w uzasadnieniach, że otrzymali potrzebne informacje, czy obsłużeni zostali sympatycznie.

Dziękujemy za uwagę