Budowa atomu aktywność chemiczna niemetali

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
metody otrzymywania soli
Advertisements

ZJAWISKO FIZYCZNE A REAKCJA CHEMICZNA
Biochemiczne zapotrzebowanie na tlen (5-dniowe)
Badania rozpuszczalnego tlenu w wodzie
Budowa atomu Porównanie aktywności metali i wodoru
Określenie pH wody na terenie gminy Raba Wyżna
Budowa atomu aktywność chemiczna metali
Budowa atomu Alotropia siarki
Witamy na pokazach chemicznych 19,
Budowa atomu Adsorpcyjne właściwości węgla
Scenariusz lekcji dla klasy II liceum ogólnokształcącego
Tajemnicze pismo z mąki
Wodorotlenek Potasu KOH.
POWIETRZE I JEGO TAJEMNICE
H2OBŁĘDNI w laboratorium chemicznym UAM
Sprawozdanie z doświadczenia
Rentgenografia a roztwory stałe Wykład 6
Za pomocą metody Benedicta sprawdzamy, czy w liściu jest skrobia.
Autor: Mateusz Marszałek Klasa IIIz. Alkany nazywane są często węglowodorami nasyconymi lub parafinami. Ogólny wzór alkanów ma postać: C n H 2n+2 gdzie.
Badanie wpływu temperatury na rozpuszczalność
Sonia Rucińska i Victoria Peplińska
Czas wyboru nadszedł- zostań chemikiem
DOŚWIADCZENIA Magda Woźnikowska Ewelina Drąg
Biologia jako nauka eksperymentalna
Temat: Reakcje strąceniowe
Wycieczka w chemię żywności
Obliczanie gęstości wody
Zajęcia z chemii – doświadczenia
BUDOWA, OTRZYMYWANIE, WŁAŚCIWOŚCI I ZASTOSOWANIE
DLACZEGO MYDŁO SIĘ PIENI?
Praca na kółku chemicznym gimnazjalistów
Prezentacja semestralna – semestr trzeci
Różnobarwny świat chemii
Dlaczego ciasto drożdżowe rośnie?
Sok z czerwonego buraka
„Zaczarowany Świat Chemii”
Materiał edukacyjny wytworzony w ramach projektu „Scholaris - portal wiedzy dla nauczycieli” współfinansowanego przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
Otrzymywanie wodoru.
Z MANGANIANU (VII) POTASU (KMnO4)
Repetytorium z chemii.
Ciekawe doświadczenia chemiczne.
Zapraszam do oglądania prezentacji
Co to jest mol?.
Wykrywanie białek Wykrywanie skrobi Wykrywanie glukozy
Tlen, wodór i tlenek węgla (IV)- otrzymywanie i badanie właściwości
Informacje na temat lekcji
Zajęcia pozalekcyjne i pozaszkolne z biologii
Potęga Eksperymentu.
Fenole.
Sole cz. 1– budowa, otrzymywanie i zastosowanie
Cz. 1. Świat metali – LITOWCE.
Kwaśne opady Wybuchowi Naukowcy.
Barwa pelargonii w glebie o odczynie zasadowym i kwasowym. Do zakwaszenia gleby użyliśmy specjalnego środka zakupionego w sklepie ogrodniczym. Zakwasiliśmy.
Prezentacja multimedialna Prezentacja multimedialna Szkolny Ośrodek Badania Środowiska Przedstawia: Projekt o wodach Wrocławia Stworzone przez Filipa Godlewskiego.
Zespół badawczy : Judyta Izabela Stepaniuk i Elżbieta Dzienis Zdjęcia : p. Ewa Karpacz, J. I. Stepaniuk i E. Dzienis P REZENTACJĘ OPRACOWAŁA J. I. S TEPANIUK.
Scenariusz lekcji chemii: „Woda jako rozpuszczalnik”
Reakcje charakterystyczne w chemii organicznej – identyfikacja związków i grup funkcyjnych -Grupy hydroksylowe, -Grupa aldehydowa, -Grupa ketonowa -Grupa.
Wzory i równania reakcji chemicznych.
Poznajemy kwasy nieorganiczne
Autorzy: Khava Aboubakarova i Jadwiga Kolewska
Do 250 cm 3 15% roztworu soli kuchennej (chlorek sodu, NaCl) dodano 200 g 15% roztworu chlorku potasu, KCl (substytut soli kuchennej w diecie bezsodowej).
 Sole –związki chemiczne wywodzące się od kwasów, których roztwory wodne zawierają kationy metali i aniony reszty kwasowej. Sole są ciałami stałymi.
Czy niemetale są użyteczne?
Metoda naukowa i wyjaśnianie świata
Właściwości chemiczne alkenów
Ile gramów 3% roztworu saletry potasowej (KNO 3 ) można otrzymać mając do dyspozycji 50 g tego związku i wodę? Gęstość roztworu 1,1 kg/litr.
BADANIE POWSTAWANIA GAZU W TRAKCIE FOTOSYNTEZY
Stężenia roztworów i sposoby ich wyrażania
Analiza wagowa (przykłady zadań z rozwiązaniem)
Kolorowa chemia czyli indykatory naturalne i sztuczne
Zapis prezentacji:

Budowa atomu aktywność chemiczna niemetali Prezentacja przygotowana na potrzeby projektu

Porównanie aktywności chemicznej chloru, bromu i jodu Odczynniki i sprzęt: odczynniki (roztwory wodne KBr, KI, KCl, chloroform, woda chlorowa, woda bromowa, roztwór wodny jodu w jodku potasu), sprzęt (probówki z korkami, statyw na probówki)

Porównanie aktywności chemicznej chloru, bromu i jodu Instrukcja wykonania doświadczenia Do sześciu ponumerowanych probówek z chloroformem wlej po 2 cm3: a) roztworu bromku potasu do probówki nr I i VI, b) roztworu jodku potasu do probówki nr II i IV, c) roztworu chlorku potasu do probówki nr III i V. Następnie: a) do dwóch pierwszych probówek dodaj 2 cm3 wody chlorowej, b) do probówek III i IV dodaj 2 cm3 wody bromowej, c) do probówek V i VI dodaj 2 cm3 jodu w jodku potasu. Probówki zatkaj korkami, wstrząśnij i obserwuj zabarwienie warstwy chloroformowej. Zapisz w zeszycie schemat doświadczenia, obserwacje i wnioski.

Porównanie aktywności chemicznej chloru, bromu i jodu Schemat doświadczenia

Wnioski Po wykonaniu doświadczenia zanotuj spostrzeżenia i zapisz wnioski. Wykorzystaj spostrzeżenia do porównania aktywności chemicznej niemetali. Postaraj się uzasadnić różnice w aktywności niemetali różnicą w budowie ich atomów