Maraton czytelniczy w Szkole Podstawowej nr 158 w Warszawie

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Projekt „Radosne Przedszkolaki” Termin realizacji wrzesień – grudzień 2008 Usługodawca Szkoła Podstawowa im. Bohaterów Powstania Warszawskiego w Brzeźnicy.
Advertisements

Wymiana Polska-Holandia
Adam Miratyński Towaroznawsto 1021b.
DROGA KRZYŻOWA ROZMOWA MATKI Z NIENARODZONYM DZIECKIEM.
Zakończenie językowego projektu z programu Socrates-Comenius Energia przyszłości w zjednoczonej Europie 6 – rok Delegacja młodzieży i jej opiekunów.
NASZ PROJEKT EDUKACYJNY
Nauczyciele przedmiotów matematyczno-przyrodniczych!!!
ZAJĘCIA DODATKOWE.
Agata Kowalska 1013 nr indeksu:
Program Polskiej Akcji Humanitarnej pod honorowym patronatem Ministra Edukacji Narodowej.
Teatr Dzień 1- W teatrze Dzień 2- Przygotowujemy przedstawienie
Który? Która? Które? pierwszy pierwsza pierwsze drugi druga drugie trzeci trzecia trzecie.
Koło Miłośników Poezji Biblioteka Szkolna
SZKOŁA PODSTAWOWA W ZEGRZU POMORSKIM
„Zainteresowania naszych rówieśników”.
Obliczamy czas.
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ i PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
Która godzina?.
Ćwiczenia technik efektywnego uczenia się Spotkanie 4
Szkoła Podstawowa nr 10 im. Henryka Sienkiewicza w Lublinie
Szkoła Podstawowa im. Kornela Makuszyńskiego
Szkoła Podstawowa Nr 122 w Łodzi Koordynatorzy projektu:
Aktywny udział w zajęciach, w których była wykorzystana TIK Opracowanie projektu kodeksu 2.0 Prowadzenie blogów 2.0 Realizacja mini projektu uczniowski.
Najlepsi sportowcy ostatnich lat z Gimnazjum nr 3 w Żywcu.
ZESPÓŁ SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCACYCH NR 11 W SOSNOWCU PODSUMOWANIE ANKIETY DLA UCZNIA – WARSZTAT PRACY NAUCZYCIELI.
Teraz będę czytał w twoich myślach...
Zajęcia prowadzone w ramach EFS Szkoła Podstawowa Nr 15 w Tarnowie
„Ortograffiti w mojej szkole”
,,Powiedz mi co czytasz, a powiem Ci kim jesteś’’
Formy pracy z książką (lekturą)
JESTEŚMY SZKOŁĄ PODSTAWOWĄ I PRZEDSZKOLEM Z POLSKIM JĘZYKIEM NAUCZANIA
Zajęcia odbywają się raz w tygodniu /wtorek/ od godziny do W grupie: TYGRYSKI JEŻYKI.
Sprawozdanie z realizacji projektu edukacyjnego:
Junior Academy Przedszkole Językowe
„Zajęcia z metod i technik uczenia się” 1.
System edukacji w Polsce
Konferencja Procedury rozwijania uczenia i nauczania stycznia 2014 SPACER EDUKACYJNY Dobra Praktyka Szkoła Podstawowa im. Jana Pawła II w Szczodrzykowie.
Czytanie ułamków to nic trudnego:
Biografia.
Tydzień Bibliotek Dziecięcych 22 – 26 września. Warszawska akcja czytania Pod koniec września w Warszawie odbył się Tydzień Bibliotek Dziecięcych. Nasze.
Temat: ? /praca w grupach: wykonanie projektu pt. „Gwiazda sukcesu” - załącznik nr 1 i nr 2/
INFORMACJE O SPRAWDZIANIE SZÓSTOKLASISTY. Sprawdzian szóstoklasisty jest egzaminem powszechnym i obowiązkowym. W roku 2015 sprawdzian w klasie VI szkoły.
Pasowanie uczniów klas I na czytelników biblioteki szkolnej
WYCHOWANIE PRZEZ CZYTANIE
ZADANIE VIII CZYTANIE ŁĄCZY POKOLENIA – RODZICE, DZIADKOWIE, NAUCZYCIELE.
Sprawdzian w klasie szóstej szkoły podstawowej w roku szkolnym 2015/2016.
SPRAWDZIAN W KLASIE SZÓSTEJ SZKOŁY PODSTAWOWEJ OD ROKU SZKOLNEGO 2014/2015.
Innowacja pedagogiczna
Nasz dzień w Przedszkolu Grupa 4 latki Wychowawca: mgr Jolanta Pawlik mgr Małgorzata Kolonko 1.
Szkolny projekt edukacyjny „Książki naszych marzeń’’
Realizacja projektu edukacyjnego „Wybrane bajki i baśnie” Daleszyce, 1 marca 2016r. Klasa I „ D” pod kierunkiem Małgorzaty Pietruch.
Autor: Małgorzata Paszyńska
Czy nasza szkoła jest dobra? Przygotowała: Marta Jankowicz.
Książki naszych marzeń Projekt edukacyjny klasy V Szkoła Podstawowa w Bursztynowie 2016 r.
EWALUACJA DOTYCZĄCA BADANIA LOSÓW ABSOLWENTÓW (rocznik ) w Publicznym Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie.
Projekt czytelniczy dla klas piątych
ANALIZA WYNIKÓW DIAGNOZY WSTĘPNEJ
W ramach powyŻszego tematu PODJĘLIŚMY SZEREG DZIAŁAŃ:
Jak pomóc dziecku w nauce. pedagog: Halina Gromek
SZKOŁA PODSTAWOWA – 37 uczniów GIMNAZJUM – 28 uczniów
Erasmus+ European Rainbow
Dlaczego warto czytać dziecku ?
DEBATA KODEKS 2,0 KLASA II B GOOGLAKI.
I CZYTELNICTWA NA ROZWÓJ
Rozwój mowy dziecka.
Imię i nazwisko nauczyciela
Z UMIEJĘTNOŚCI JĘZYKOWYCH PO PRAKTYKACH ZAGRANICZNYCH W LIPSKU
GRUPA OF W BIBLIOTECE..
Szkoła Podstawowa Nr 122 w Łodzi Koordynatorzy projektu:
Imię i nazwisko nauczyciela
Zapis prezentacji:

Maraton czytelniczy w Szkole Podstawowej nr 158 w Warszawie 12 – 15 maja 2008 r.

Koorydynatorem był nauczyciel bibliotekarz – Lucyna Zająkała W ramach Tygodnia Bibliotek szkoła przystąpiła do programu czytelniczo-edukacyjnego: „Od czytania do tworzenia: wychowanie dla przyszłości” Maraton trwał 17 godzin. Koorydynatorem był nauczyciel bibliotekarz – Lucyna Zająkała

Maraton zainaugurowała klasa 3 B Pani Lucyna wyjaśnia szczegóły

„Nie głaskać kota pod włos” Krystyny Boglar czyta p. Iwona Wójcik

tak słuchamy

Po wysłuchaniu fragmentu wykonaliśmy rysunki dotyczące powieści klasa 3 B

Druga godzina czytania odbyła się w bibliotece czyta p. Katarzyna Strzewiczek

Czytamy „Wierszykarnię” Danuty Wawiłow Każdy mógł spróbować swoich sił

Na koniec p. Kasia przeczytała nam o Rupakach Ciekawe jak one wyglądają?

Postanowiliśmy sprawdzić i uznaliśmy, że nasze Rupaki wyglądają właśnie tak

wykonane przez dzieci ze świetlicy Rupaki wykonane przez dzieci ze świetlicy

Trzecia godzina maratonu odbyła się w klasie 1 B czyta p. Dorota Sabak

Słuchaliśmy legendy „O Smoku wawelskim” bowiem w tym dniu zdobywaliśmy wiadomości na temat Krakowa

Rysujemy historię Smoka wawelskiego

Nasze prace Klasa 1 B

Czwarta godzina maratonu odbyła się w klasie 6 D czyta p. Beata Orczyk

„Pelé - autobiografia”

Pani Beata wybrała tę pozycję, gdyż jesteśmy klasą piłkarską i z Pelém wiele nas łączy.

Wykonaliśmy pracę pisemną „Moje marzenia” Klasa 6 D

Piąta godzina maratonu odbyła się w klasie 4 A czyta p. Hanna Zajkowska

Czytaliśmy “Wierszyki łamiące języki” M. Strzałkowskiej Po gimnastyce buzi, każdy z nas mógł sprawdzić swoje umiejętności

Śmiechu było co niemiara

Wierszyki bardzo się podobały

Nie mogło zabraknąć wspólnego zdjęcia Klasa 4 A

Szósta godzina maratonu odbyła się w klasie 6 A czyta p. Henryka Tomaszewska

Książka nawet nas zainteresowała! Słuchamy “Jak zakochałem Kaśkę Kwiatek” Pawła Beręsewicza Książka nawet nas zainteresowała!

Napisaliśmy dalsze losy bohaterów Klasa 6 A

Siódma godzina maratonu miała miejsce w klasie 2 A czyta p. Hanna Zajkowska

Słuchamy “„Tere-fere-kuku. Wyliczanki stare i nowe” D. Wawiłow i N Słuchamy “„Tere-fere-kuku! Wyliczanki stare i nowe” D. Wawiłow i N. Usenko Było bardzo radośnie!

Hej ho czyli „go” chodźcie ze mną bo jak nie ja się schowam a wy nie. Ułożyliśmy wyliczanki: Za górami, za lasami Szymon Majewski czyta z gwiazdami. Czyta dzieciom, dzieci mówią: Miecio! Hej ho czyli „go” chodźcie ze mną bo jak nie ja się schowam a wy nie.

Klasa 2 A

Ósma godzina maratonu odbyła się w klasie 1 A czyta p. Małgorzata Goszczyńska

którą poznaliśmy już wcześniej P. Małgosia czytała nam dalszy ciąg przygód “Bułeczki” J. Korczakowskiej, którą poznaliśmy już wcześniej Dziś usłyszeliśmy historię Czaroduszki

Rysujemy historię Czaroduszki

Nasze prace Klasa 1 A

Dziewiąta godzina maratonu miała miejsce w I grupie klasy 6 B czyta p. Tomasz Sobczak

P. Tomek czytał w języku angielskim „The Olimpic Games” oraz zadawał pytania sprawdzające zrozumienie tekstu. Naszym zadaniem było zbudowanie jak najdłuższego zdania, w którym wszystkie wyrazy rozpoczynały się od tej samej litery – oczywiście w języku angielskim!

Nieodzowną pomoc stanowiły słowniki „The teacher Tomasz teaches the teacher Tolek to talk” - to jedno z ułożonych zdań Nieodzowną pomoc stanowiły słowniki

I grupa klasy 6 B

Dziesiąta godzina maratonu odbyła się w klasie 4 B czyta p. Iwona Wójcik

Przygotowujemy się do łamania języka

Czytamy „Wiersze, że aż strach” Małgorzaty Strzałkowskiej

To wcale nie jest takie trudne!

A jakie zabawne!

Niektórzy nawet nauczyli się na pamięć!

Wierszyki rozeszły się jak ciepłe bułeczki Klasa 4 B

Jedenasta godzina maratonu odbyła się w klasie 5 B czyta p. Halina Chaczyńska

Usłyszeliśmy „Sekrety słów” H. Tomaszewskiej i Z. Olkiewicza Następnie układaliśmy zdania, z wyrazów rozpoczynających się na tę samą literę.

Jedno z ułożonych zdań: Wład wygrał wyróżnienie wśród wszystkich wychowawców we wszystkich województwach we wszechświecie.

Klasa 5 B

Dwunasta godzina maratonu miała miejsce w klasie 1 C czyta p. Grażyna Tomczyk

Wysłuchaliśmy „Fiku-miku na patyku jestem w twoim pamiętniku” N. Usenko

A potem próbowaliśmy ułożyć wpisy do pamiętnika „Na górze spineczki na dole gumeczki niech się lubimy jak dwa aniołeczki”

Trzynasta godzina maratonu odbyła się w klasie 2 B czyta p. Ewa Pasternak

Wyliczanki bardzo nas rozbawiły! Słuchamy “„Tere-fere-kuku! Wyliczanki stare i nowe” D. Wawiłow i N. Usenko Wyliczanki bardzo nas rozbawiły!

Co tu wymyśleć? “Kiedy będziesz przy ulicy napisz sobie na tablicy: S.O.S. mądry pies tam go nie ma a tu jest”

Klasa 2 B

Czternasta godzina maratonu odbyła się w klasie 6 B czyta p. Lucyna Zająkała

Następnie dyskutowaliśmy na temat dalszych losów bohaterów. Wyłuchaliśmy: “Jak zakochałem Kaśkę Kwiatek” Pawła Beręsewicza Następnie dyskutowaliśmy na temat dalszych losów bohaterów.

Piętnasta godzina maratonu odbyła się w klasie 5 A czyta p. Beata Orczyk

Słuchamy: „Wiersze, że aż strach” Małgorzaty Strzałkowskiej

„Rozgrzewamy” nasz narząd mowy poprzez ćwiczenia przygotowane przez p. Lucynę

trudne do wymówienia wierszyki Losujemy trudne do wymówienia wierszyki

i do dzieła...

Wychodzi nam całkiem dobrze...

Bardzo nam się podobało

Klasa 5 A

Szesnasta godzina maratonu miała miejsce w klasie 3 A czyta p. Ewa Luty

„Fiku-miku na patyku jestem w twoim pamiętniku” N. Usenko

“Na górze róże na dole maczek my się lubimy jak kot i ptaszek” Wymyślamy wieszyki do pamiętnika “Na górze róże na dole maczek my się lubimy jak kot i ptaszek”

Wymyślamy wieszyki do pamiętnika “Bądź zawsze szczęśliwa złym losem nieznana uprzejma, czuła, tkliwa przez wszystkich kochana”

Klasa 3 A

Ostatnia (17) godzina maratonu miała miejsce w klasie 6 C czyta p. Marta Zajdel

“Jak zakochałem Kaśkę Kwiatek” Pawła Beręsewicza

Napisaliśmy dalsze losy bohaterów

Wystawka wykonanych prac w bibliotece

Biblioteka zamieniła się w prawdziwą galerię

Biblioteka zamieniła się w prawdziwą galerię

chętnie odwiedzaną i podziwianą

przygotowała Lucyna Zająkała nauczyciel bibliotekarz Bardzo dziękuję wszyskim, którzy czynnie zaangażowali się w przeprowadzenie maratonu. przygotowała Lucyna Zająkała nauczyciel bibliotekarz