Maraton czytelniczy w Szkole Podstawowej nr 158 w Warszawie 12 – 15 maja 2008 r.
Koorydynatorem był nauczyciel bibliotekarz – Lucyna Zająkała W ramach Tygodnia Bibliotek szkoła przystąpiła do programu czytelniczo-edukacyjnego: „Od czytania do tworzenia: wychowanie dla przyszłości” Maraton trwał 17 godzin. Koorydynatorem był nauczyciel bibliotekarz – Lucyna Zająkała
Maraton zainaugurowała klasa 3 B Pani Lucyna wyjaśnia szczegóły
„Nie głaskać kota pod włos” Krystyny Boglar czyta p. Iwona Wójcik
tak słuchamy
Po wysłuchaniu fragmentu wykonaliśmy rysunki dotyczące powieści klasa 3 B
Druga godzina czytania odbyła się w bibliotece czyta p. Katarzyna Strzewiczek
Czytamy „Wierszykarnię” Danuty Wawiłow Każdy mógł spróbować swoich sił
Na koniec p. Kasia przeczytała nam o Rupakach Ciekawe jak one wyglądają?
Postanowiliśmy sprawdzić i uznaliśmy, że nasze Rupaki wyglądają właśnie tak
wykonane przez dzieci ze świetlicy Rupaki wykonane przez dzieci ze świetlicy
Trzecia godzina maratonu odbyła się w klasie 1 B czyta p. Dorota Sabak
Słuchaliśmy legendy „O Smoku wawelskim” bowiem w tym dniu zdobywaliśmy wiadomości na temat Krakowa
Rysujemy historię Smoka wawelskiego
Nasze prace Klasa 1 B
Czwarta godzina maratonu odbyła się w klasie 6 D czyta p. Beata Orczyk
„Pelé - autobiografia”
Pani Beata wybrała tę pozycję, gdyż jesteśmy klasą piłkarską i z Pelém wiele nas łączy.
Wykonaliśmy pracę pisemną „Moje marzenia” Klasa 6 D
Piąta godzina maratonu odbyła się w klasie 4 A czyta p. Hanna Zajkowska
Czytaliśmy “Wierszyki łamiące języki” M. Strzałkowskiej Po gimnastyce buzi, każdy z nas mógł sprawdzić swoje umiejętności
Śmiechu było co niemiara
Wierszyki bardzo się podobały
Nie mogło zabraknąć wspólnego zdjęcia Klasa 4 A
Szósta godzina maratonu odbyła się w klasie 6 A czyta p. Henryka Tomaszewska
Książka nawet nas zainteresowała! Słuchamy “Jak zakochałem Kaśkę Kwiatek” Pawła Beręsewicza Książka nawet nas zainteresowała!
Napisaliśmy dalsze losy bohaterów Klasa 6 A
Siódma godzina maratonu miała miejsce w klasie 2 A czyta p. Hanna Zajkowska
Słuchamy “„Tere-fere-kuku. Wyliczanki stare i nowe” D. Wawiłow i N Słuchamy “„Tere-fere-kuku! Wyliczanki stare i nowe” D. Wawiłow i N. Usenko Było bardzo radośnie!
Hej ho czyli „go” chodźcie ze mną bo jak nie ja się schowam a wy nie. Ułożyliśmy wyliczanki: Za górami, za lasami Szymon Majewski czyta z gwiazdami. Czyta dzieciom, dzieci mówią: Miecio! Hej ho czyli „go” chodźcie ze mną bo jak nie ja się schowam a wy nie.
Klasa 2 A
Ósma godzina maratonu odbyła się w klasie 1 A czyta p. Małgorzata Goszczyńska
którą poznaliśmy już wcześniej P. Małgosia czytała nam dalszy ciąg przygód “Bułeczki” J. Korczakowskiej, którą poznaliśmy już wcześniej Dziś usłyszeliśmy historię Czaroduszki
Rysujemy historię Czaroduszki
Nasze prace Klasa 1 A
Dziewiąta godzina maratonu miała miejsce w I grupie klasy 6 B czyta p. Tomasz Sobczak
P. Tomek czytał w języku angielskim „The Olimpic Games” oraz zadawał pytania sprawdzające zrozumienie tekstu. Naszym zadaniem było zbudowanie jak najdłuższego zdania, w którym wszystkie wyrazy rozpoczynały się od tej samej litery – oczywiście w języku angielskim!
Nieodzowną pomoc stanowiły słowniki „The teacher Tomasz teaches the teacher Tolek to talk” - to jedno z ułożonych zdań Nieodzowną pomoc stanowiły słowniki
I grupa klasy 6 B
Dziesiąta godzina maratonu odbyła się w klasie 4 B czyta p. Iwona Wójcik
Przygotowujemy się do łamania języka
Czytamy „Wiersze, że aż strach” Małgorzaty Strzałkowskiej
To wcale nie jest takie trudne!
A jakie zabawne!
Niektórzy nawet nauczyli się na pamięć!
Wierszyki rozeszły się jak ciepłe bułeczki Klasa 4 B
Jedenasta godzina maratonu odbyła się w klasie 5 B czyta p. Halina Chaczyńska
Usłyszeliśmy „Sekrety słów” H. Tomaszewskiej i Z. Olkiewicza Następnie układaliśmy zdania, z wyrazów rozpoczynających się na tę samą literę.
Jedno z ułożonych zdań: Wład wygrał wyróżnienie wśród wszystkich wychowawców we wszystkich województwach we wszechświecie.
Klasa 5 B
Dwunasta godzina maratonu miała miejsce w klasie 1 C czyta p. Grażyna Tomczyk
Wysłuchaliśmy „Fiku-miku na patyku jestem w twoim pamiętniku” N. Usenko
A potem próbowaliśmy ułożyć wpisy do pamiętnika „Na górze spineczki na dole gumeczki niech się lubimy jak dwa aniołeczki”
Trzynasta godzina maratonu odbyła się w klasie 2 B czyta p. Ewa Pasternak
Wyliczanki bardzo nas rozbawiły! Słuchamy “„Tere-fere-kuku! Wyliczanki stare i nowe” D. Wawiłow i N. Usenko Wyliczanki bardzo nas rozbawiły!
Co tu wymyśleć? “Kiedy będziesz przy ulicy napisz sobie na tablicy: S.O.S. mądry pies tam go nie ma a tu jest”
Klasa 2 B
Czternasta godzina maratonu odbyła się w klasie 6 B czyta p. Lucyna Zająkała
Następnie dyskutowaliśmy na temat dalszych losów bohaterów. Wyłuchaliśmy: “Jak zakochałem Kaśkę Kwiatek” Pawła Beręsewicza Następnie dyskutowaliśmy na temat dalszych losów bohaterów.
Piętnasta godzina maratonu odbyła się w klasie 5 A czyta p. Beata Orczyk
Słuchamy: „Wiersze, że aż strach” Małgorzaty Strzałkowskiej
„Rozgrzewamy” nasz narząd mowy poprzez ćwiczenia przygotowane przez p. Lucynę
trudne do wymówienia wierszyki Losujemy trudne do wymówienia wierszyki
i do dzieła...
Wychodzi nam całkiem dobrze...
Bardzo nam się podobało
Klasa 5 A
Szesnasta godzina maratonu miała miejsce w klasie 3 A czyta p. Ewa Luty
„Fiku-miku na patyku jestem w twoim pamiętniku” N. Usenko
“Na górze róże na dole maczek my się lubimy jak kot i ptaszek” Wymyślamy wieszyki do pamiętnika “Na górze róże na dole maczek my się lubimy jak kot i ptaszek”
Wymyślamy wieszyki do pamiętnika “Bądź zawsze szczęśliwa złym losem nieznana uprzejma, czuła, tkliwa przez wszystkich kochana”
Klasa 3 A
Ostatnia (17) godzina maratonu miała miejsce w klasie 6 C czyta p. Marta Zajdel
“Jak zakochałem Kaśkę Kwiatek” Pawła Beręsewicza
Napisaliśmy dalsze losy bohaterów
Wystawka wykonanych prac w bibliotece
Biblioteka zamieniła się w prawdziwą galerię
Biblioteka zamieniła się w prawdziwą galerię
chętnie odwiedzaną i podziwianą
przygotowała Lucyna Zająkała nauczyciel bibliotekarz Bardzo dziękuję wszyskim, którzy czynnie zaangażowali się w przeprowadzenie maratonu. przygotowała Lucyna Zająkała nauczyciel bibliotekarz