Autorzy: Aleksandra Walasek Kinga Urban Klasa 1a www.mrat.pl/klasa1a Gimnazjum im. Macieja Rataja w Żmigrodzie Ja i Świat Autorzy: Aleksandra Walasek Kinga Urban Klasa 1a www.mrat.pl/klasa1a
Menu Czego się nauczyłem/-łam pracując nad kolejnymi projektami? Kim jestem? (na czym mi zależy, co jest dla mnie ważne, co chcę osiągnąć, co mnie interesuje?) Czego się nauczyłem/-łam pracując nad kolejnymi projektami? W jaki sposób mogę się podzielić z innymi tym czego się nauczyłem/-łam? Menu Czego dowiedziałem/-łam się o innych ludziach, czego nauczyłem/-łam się o sobie? Kiedy uczę się najszybciej, najłatwiej Czy mogę podać jakiś konkretny przykład? Czy zmieniłem/-łam się pod wpływem udziału w projekcie? Jakie wnioski wypływają z moich wypowiedzi?
Kim jestem? (na czym mi zależy, co jest dla mnie ważne, co chcę osiągnąć, co mnie interesuje?) - Zależy mi na tym, aby nasza planeta była czysta - Zależy mi na przyjaciołach (uznaniu rówieśników), prawdziwej PRZYJAŹNI, chcę być lubiana - Ważne są dla mnie prawa dziecka, ponieważ one mnie dotyczą - Ważny jest pokój na świecie oraz mniej przemocy - Ważne jest aby wszyscy byli szczęśliwi
Czego się nauczyłem/-łam pracując nad kolejnymi projektami? - Podczas projektów dużo się nauczyłam, rozwinęłam swoją wiedzę, zdobyliśmy doswiadczenia - Dowiedziałam się, że potrafię pracować z innymi w grupie oraz, że mogę liczyć na każdego z nich - Dbać o środowisko - Zdobywać nowe doświadczenia - Przeprowadzać wywiady
W jaki sposób mogę podzielić z innymi tym czego się nauczyłem/ -łam? - Rozmawiając przez komputer (komunikator, forum) i pokazując to co zrobiliśmy - Mogę to pokazać dzięki stronom www, prezentacją oraz zdjęciom wykonanym podczas projektów - Zorganizować warsztaty - Najlepszym sposobem przekazania naszych wiadomości to przeprowadzenie prezentacji o naszych projektach
Czego dowiedziałem/-łam się o innych ludziach, czego dowiedziałem/-łam się o sobie? - O sobie dowiedziałam się, że nie jestem obojętna na środowisko - Dowiedziałam się , że moja klasa jest wspaniała i szczera - Poznałam lepiej moją klasę - Potrafię odnaleźć się w grupie, pracować w grupie - Dowiedziałam się jak razem można dojść do porozumienia - Dowiedziałam się, że nie każdy może być szefem grupy :) - Ludzie zanieczyszczają środowisko (bezmyślnie), bezdusznie wyrzucają śmieci do lasu
Kiedy uczę się najszybciej, najłatwiej Kiedy uczę się najszybciej, najłatwiej? Czy mogę podać jakiś konkretny przykład? - Gdy coś mnie interesuje - Uczę się najszybciej wtedy gdy jest to zabawa i gdy uczę się z przyjaciółmi - Najłatwiej uczę się robiąc prezentacje i projekty - Poprzez zabawę, gdy można się pośmiać i uczyć, a nie tylko siedzieć w ławkach i sępić na tablicę lub nauczyciela - Kiedy są ilustracje i dźwięk - Najszybciej uczę się podczas tzw. luźnych zajęć
Czy zmieniłem/-łam się pod wpływem udziału w projekcie? - Teraz wiem, że nie można śmiecić gdzie popadnie - Łatwiej pracuje mi się w grupie Zmieniłam się stałam się milsza dla innych, lepiej dogaduję się w grupie Nie jestem już obojętna na środowisko - Zmieniłam nastawienie do środowiska i innych ludzi
Jakie wnioski wypływają z moich odpowiedzi? - Uważam, że przez takie projekty wzbogacamy swoją wiedzę - Zaprzyjaźniamy się z ludźmi, o których nie myśleliśmy, że mogą być naszymi przyjaciółmi! - Przekonałam się do pracy w grupie - Przez projekty stałam się bardziej otwarta - Praca metodą projektu jest WSPANIAŁA
Dziękujemy serdecznie za oglądnięcie naszej prezentacji!!! Wszystkie wypowiedzi uczniów znajdują się w pliku podumowanie.htm