Korzyści płynące z udziału w programie

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Poland - DAPHNE subproject
Advertisements

Session 6 Case Study – Elektrim SA Saturday, January 15, 2011 SAL Wroclaw Lectures on Corporate Governance Geoffrey Mazullo Principal Emerging Markets.
Primary School in Kaźmierz Szkoła Podstawowa imienia Marii Dąbrowskiej w Kaźmierzu w Kaźmierzu.
Projekt Do kariery na skrzydłach – studiuj Aviation Management Projekt współfinansowany ze ś rodków Europejskiego Funduszu Społecznego. Biuro projektu:
Projekt Do kariery na skrzydłach – studiuj Aviation Management Projekt współfinansowany ze ś rodków Europejskiego Funduszu Społecznego. Biuro projektu:
Projekt Do kariery na skrzydłach – studiuj Aviation Management Projekt współfinansowany ze ś rodków Europejskiego Funduszu Społecznego. Biuro projektu:
Projekt Do kariery na skrzydłach – studiuj Aviation Management Projekt współfinansowany ze ś rodków Europejskiego Funduszu Społecznego. Biuro projektu:
Saint Nicolaus.
Moja przyszłość Whom am I supposed to be? When everything deceptive? To the destination the long road, but difficult tasks... Kim mam być? Gdy wszystko.
Copyright for librarians - a presentation of new education offer for librarians Agenda: The idea of the project Course content How to use an e-learning.
Materiały pochodzą z Platformy Edukacyjnej Portalu Wszelkie treści i zasoby edukacyjne publikowane na łamach Portalu
Exchange rates. Definition The price of a currency. 1 euro = 4 zloties means that 1 zloty = 0,25 euro.
Strona Bierna.
Team Building Copyright, 2003 © Jerzy R. Nawrocki Requirements Engineering Lecture.
Ministerstwo Gospodarki Poland'sexperience Waldemar Pawlak Deputy Prime Minister, Minister of Economy March 2010.
Autor prezentacji: Maria Rzepecka Mariusz Pałka
Creating Public Value Lazarski School of Commerce and Law May, 2011 Edward T. Jennings, Jr. University of Kentucky Martin School of Public Policy and Administration.
POLSKA SZKOŁA PODSTAWOWA IM. LECHA BĄDKOWSKIEGO W LUZINIE
Learning in Later Life in Europe MyRandoStory - creative writing software for seniors Anna Grabowska,
MS SQL SERVER udział w rynku. Source: Gartner Dataquest (May 2006) Company Market Share (%) Market Share (%) Growth (%) Oracle6, ,
Jan Amos Komensky ( ) pedagog czeski, reformator szkolnictwa i twórca nowożytnej pedagogiki, działacz społeczny i religijny Czech pedagogue, school.
DIRECT &INDIRECT QUESTIONS
Testy. Test I 1. You dont have to watch the move if you dont want to. 2. How old is your sister? 3. We are going to meet Tom next week. 4. They live in.
My experience from Marie Curie Actions
Projekt "Zagraniczna mobilność szkolnej kadry edukacyjnej w ramach projektów indywidualnych współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego.
Lodz Regional Development Agency
Useful expressions Przydatne zwroty.
Pierwszy dzień w collegu St. Augustin w Angers. Czwartek, 20 maja To był nasz pierwszy dzień w collegu St. Augustina w Angers, który rozpoczął się o 8:00.
1 Office for supporting social initiatives BORIS.
Future Perfect i Future Continuous
Europejska współpraca szkół Zespół Szkolno-Przedszkolny w Janowicach w projekcie Zdobądź gola.
Do you know who I am? Czy wiesz kim ja jestem Soy alguien con quien convives a diario Im somebody you live with every day.. Jestem kims z kim żyjesz.
Profile of the patron School history Success story – our achievements School anthem Project members.
Granty i Fundacje w Polsce. Granty naukowe Unii Europejskiej.
Piotr Nowak Development Manager Construction Innovation and Development Department The Chartered Institute of Building.
United Kingdom.
In the mobile showroom. Excuse me. Welcome, sir!
W ś wiecie ba ś ni Andersena In the world of Andersen.
Comenius The Great Wonders of Europe The Polish school is called … is called …
About a risk in our area, do we know enough ?
- For students (12 questions) - For parents (6 questions) - For grandparents (6 questions)
Global Financial Crisis and its Consequences for Polish Housing Market
REGIONALNE CENTRUM INFORMACJI I WSPOMAGANIA ORGANIZACJI POZARZĄDOWYCH REGIONAL INFORMATION and SUPPORT CENTER for NGOs EVALUATION V BALTIC SEA NGO FORUM.
BLOOD DONATION.
POLAND. we will take you on a journey during which you will learn something about us.
Stakeholder Analysis Lazarski University May, 2011 Edward T. Jennings, Jr. University of Kentucky Martin School of Public Policy and Administration.
Build desk – today, importnat but difficult market Advisory/technical support for professionals Advisory/technical support for energy consumers Many governmental.
A to Polska właśnie.
PICNIC 2010 / 2011 Autorzy: Piotr Widomski Karol Mosakowski Marysia Sikorska.
The European Day Of Languages The European Day Of Languages W dniu członkowie Otwartej Pracowni Językowo- Informatycznej uczestniczyli.
I L.O. im. Mikołaja Kopernika in Bielsko-Biała The following presentation has been created within the confines of Socrates- Comenius Programme Teaching.
NEW MODEL OF SCHOOL HEADS PREPARATION, INDUCTION AND CONTINUING PROFESSIONAL DEVELOPMENT IN POLAND Roman Dorczak, Grzegorz Mazurkiewicz   Jagiellonian.
Old quantum theory New quantum theory Fizyka klasyczna - Mechanika klasyczna – prawa Newtona - Elektrodynamika – prawa Maxwella - Fizyka statystyczna.
Cracow University of Technology Faculty of Mechanical Engineering Internships programmes at CERN Seminar Piotr Dziurdzia.
I am sorry, but I can’t go out with you
legend
The legend of amber Reda, Poland 2010.
NIEPUBLICZNA SZKOŁA PODSTAWOWA
Ślady krajów w Polsce... Hiszpania...Niemcy...Szwecja... Holandia... By Peter.
Sławomir Kępczyński 10 may 2010 ACTV. Agenda ACTV Sławomir Kępczyński; ul. Rudnickiego 3a lok. 78; Warszawa; NIP ; Regon
POLISH FOR BEGINNERS.
A. When we celebrate? Celebrating the European Day of Languages ​​ on September 26 since We celebrate it in 47 countries.
 Primary School no 17  John Paul II, Chorzow, Poland  Made by Monika Winkler`s Project Group.
Rights of the child. Kliknij, aby edytować format tekstu konspektu Drugi poziom konspektu  Trzeci poziom konspektu Czwarty poziom konspektu  Piąty poziom.
Running Dictation Activity to Engage Students in Reading, Writing, Listening, and Speaking.
and a medical prescription is not always the answer.
Connecticut Core Standards for English Language Arts & Literacy
Previously discusses: different kinds of variables
Zapis prezentacji:

Korzyści płynące z udziału w programie The exchange allowed me to learn about the working system of Gustometria. I really appreciated working with the host company’s staff and I thank them for their warm welcome! The Erasmus for Young Entrepreneurs programme is an enriching experience and absolutely concrete, which I highly recommend to anyone who seriously wants to launch a business.My exchange was extremely useful to understand the environment, rules and procedure for starting my business, an essential occasion for structuring a useful network.  Luca was working just like another team member. Thanks to Erasmus for Young Entrepreneurs, we have found a dynamic partner who supports us actively in our expansion activities. Spain could be an interesting market for us and we hope to get an easier access to the market with the support of Ms. Huber. Thanks to the Erasmus for Young Entrepreneurs, I had the opportunity to learn more about Moverim Consulting and the EU affair consultancy sector. During my stay here, I understood which business model is suitable for my company and which difficulties I should expect while running my own business. For me the EYE programme was a very good opportunity, formative from any point of view, as much in exchange of knowledge as in terms of human relations. I have also quite improved in English, a real advantage for me. It is certain that our relations will not stop with the end of my EYE stay. I stumbled on EYE program by chance and thought, what better way to prepare for the launch of a business than to learn from someone who has already done the walk?

ERASMUS (NIE TYLKO) DLA MŁODYCH PRZEDSIĘBIORCÓW Bogna Grochola Politechnika Krakowska Centrum Transferu Technologii grochola@transfer.edu.pl Tel. 12 628 25 88

EYE – Erasmus for Young Entrepreneurs: dla kogo i jak to działa. W programie: EYE – Erasmus for Young Entrepreneurs: dla kogo i jak to działa. Korzyści płynące z udziału w programie. Jak wziąć udział: krótki przewodnik po systemie składania aplikacji i wymaganiach projektu.

EYE – Erasmus for Young Entrepreneurs: dla kogo. Początkujący przedsiębiorca New Entrepreneur (NE) Doświadczony przedsiębiorca przyjmujący Host Entrepreneur (HE)

EYE – Erasmus for Young Entrepreneurs: dla kogo. Początkujący przedsiębiorca, czyli New Entrepreneur (NE), to taki, który: (może wziąć udział w EYE tylko raz) poważnie planuje założyć firmę; ma (w miarę) skonkretyzowaną wizję przyszłego biznesu (i do tego biznes plan); prowadzi własną działalność nie dłużej niż 3 lata; mówi płynnie po angielsku lub przynajmniej/i w języku swojego przyszłego gospodarza (HE); - nie miał wcześniej żadnych relacji biznesowych ze swoim HE.

EYE – Erasmus for Young Entrepreneurs: dla kogo. Doświadczony przedsiębiorca przyjmujący, czyli Host Entrepreneur (HE), to taki, który: (może gościć NEs wielokrotnie) z sukcesem prowadzi własną firmę lub firmą zarządza (NIE jest jej pracownikiem); prowadzi lub zarządza firmą od ponad 3 lat.

EYE – Erasmus for Young Entrepreneurs: jak to działa. IO IOs Intermediary Organization (Politechnika Krakowska) IOs Umowa Stypendium HEs NEs

EYE – Erasmus for Young Entrepreneurs: jak to działa. IO IOs Intermediary Organization (Politechnika Krakowska) IOs Umowa Stypendium HEs NEs

EYE – Erasmus for Young Entrepreneurs: jak to działa. Czas trwania stażu: 1-6 miesięcy Stypendium wypłacane na podstawie umowy: 50% przed wyjazdem 50% po powrocie i oddaniu (wypełnieniu) feedbacku Stawka stypendium zależy od kraju

EYE – Erasmus for Young Entrepreneurs: jak to działa. Recommended monthly financial assistance paid by IOs to NEs while staying in the respective country Belgium €830 Bulgaria €560 Czech Republic €610 Denmark €1100 Germany €830 Estonia €670 Ireland €1000 Greece €780 Spain €830 France €900 Italy €900 Cyprus €780 Latvia €610 Lithuania €560 Luxembourg €830 Hungary €670 Malta €720 Netherlands €830 Austria €900 Poland €610 Portugal €780 Romania €560 Slovenia €720 Slovakia €610 Finland €950 Sweden €950 United Kingdom €1000

EYE – Erasmus for Young Entrepreneurs: jak to działa. Co będzie potrzebne młodemu przedsiębiorcy? CV Europass Biznes Plan Gotowość pokrycia kosztów pobytu przekraczających wysokość stypendium Motywacja, Zaangażowanie, Odpowiedzialność, Kreatywność, Dynamizm, etc. MUSISZ WIEDZIEĆ PO CO TAM JEDZIESZ! Obowiązkowo: - Jasny opis oferowanych produktów lub/i usług Analiza rynku (grupa docelowa, konkurencja) Plan marketingowy Analiza finansowa (punkt osiągnięcia rentowności)

EYE – Erasmus for Young Entrepreneurs: jak to działa. Co będzie potrzebne przesdiębiorcy przyjmującemu stażystę? CV (Europass) Sprecyzowane oczekiwania w stosunku do gościa Motywacja, Zaangażowanie, Odpowiedzialność

Korzyści płynące z udziału w programie Młody Przedsiębiorca Zdobywasz doświadczenie Poznajesz zagraniczny rynek Zyskujesz know-how do zastosowania u siebie Nawiązujesz współpracę zagraniczną Zyskujesz mentora (przyjaciela?) Wzbogacasz swoje CV (certyfikat) Szlifujesz język Itd..

Korzyści płynące z udziału w programie Przedsiębiorca przyjmujący Międzynarodowe kontakty bez wychodzenia z firmy Wiedza z pierwszej ręki na temat nowego rynku Możliwość rozszerzenia działalności na rynki zagraniczne Praca z młodymi, zmotywowanymi i pełnymi innowacyjnych pomysłów (do wykorzystania w firmie), młodymi ludźmi Szlifowanie języka Certyfikat udziału w programie ERASMUS Pomoc Centrum Transferu Technologii Itd..

Jak wziąć udział: krótki przewodnik po systemie składania aplikacji i wymaganiach projektu. Aplikacja ON-LINE http://www.erasmus-entrepreneurs.eu/

Korzyści płynące z udziału w programie The exchange allowed me to learn about the working system of Gustometria. I really appreciated working with the host company’s staff and I thank them for their warm welcome!  Luca was working just like another team member. The Erasmus for Young Entrepreneurs programme is an enriching experience and absolutely concrete, which I highly recommend to anyone who seriously wants to launch a business.My exchange was extremely useful to understand the environment, rules and procedure for starting my business, an essential occasion for structuring a useful network. I stumbled on EYE program by chance and thought, what better way to prepare for the launch of a business than to learn from someone who has already done the walk? Thanks to the Erasmus for Young Entrepreneurs, I had the opportunity to learn more about Moverim Consulting and the EU affair consultancy sector. During my stay here, I understood which business model is suitable for my company and which difficulties I should expect while running my own business. For me the EYE programme was a very good opportunity, formative from any point of view, as much in exchange of knowledge as in terms of human relations. I have also quite improved in English, a real advantage for me. It is certain that our relations will not stop with the end of my EYE stay. Dziękuję za uwagę Bogna Grochola Politechnika Krakowska Centrum Transferu Technologii grochola@transfer.edu.pl Tel. 12 628 25 88 Thanks to Erasmus for Young Entrepreneurs, we have found a dynamic partner who supports us actively in our expansion activities. Spain could be an interesting market for us and we hope to get an easier access to the market with the support of Ms. Huber.