ORGANIZACJA I KIEROWANIE ZESPOŁEM PRACOWNICZYM

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Konflikt w negocjacjach
Advertisements

Praca w zespole Tomasz Filipionek.
Zarządzanie transakcyjne czy przywództwo transformacyjne?
Metaprogramy Metaprogramy są to utrwalone na nieświadomym poziomie umysłu schematy postępowania, które wywierają wpływ na sposób, w jaki postrzegasz otaczającą.
Psychologia Zarządzania
AUTOPREZENTACJA.
Analiza ryzyka projektu
Grupy społeczne Wykład III cz. 2 dr Barbara Przywara.
Skuteczne zachowania na rynku pracy
Kierowanie twórczością w organizacji
FUNDAMENTY PRACY W ZESPOLE
Czynniki wpływające na motywację wewnętrzną
Wspieranie rozwoju indywidualnego ucznia gimnazjum
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Prowadzenie wywiadów grupowych MODUŁ IV Sesja 2B PROGRAM WZMOCNIENIA.
w edukacji przedszkolnej
Anna Paszkowska-Rogacz
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Planowanie działań.
Zarządzanie projektami
Ewa Miłuch - Szewczyk konsultant Dzielenie się swoją wiedzą Wiedza jest podstawą zarządzania instytucjami, placówkami obecnego XXI wieku Pracownik i pracodawca.
Uzależnienia a rozwój dziecka
IDENTYFIKACJA POTRZEB
Etapy podejmowania decyzji
6 kroków do porozumienia
Dobra reklama, czyli coś między małpą a robotem
FLOW Rzecz o efektywności w biznesie Jacek Rozenek Jan Marcinowski.
COBIT 5 Streszczenie dla Kierownictwa
zarządzaniu projektami
Przedsiębiorczość – moda, konieczność, czy wyzwanie
Rola matki i ojca w wychowaniu dziecka.
dr hab., prof. UW Barbara Tryjarska
Pozycja lidera – kierowanie
RADY DLA WSZYSTKICH, KTÓRZY CHCĄ BYĆ DOBRYMI RODZICAMI
Prezentacja Prezentacja Dynamika pracy grupy 1.
jaka jest różnica między marzycielem a przedsiębiorcą
Lider kompetencje i asertywność Rozważania
Zarządzanie pracownikami Działu Reklamacji
Sposoby podejmowania decyzji
Bydgoszcz ANIMATOR ROZWOJU TECHNOLOGICZNEGO Czynności:  Projektowanie, wdrażanie, promocja i ocena nowych rozwiązań technologicznych, wydawanie.
Pierwsza sesja Rozpoznanie i planowanie terapii. Jak pokierować pierwszą sesją jak postawić diagnozę i przygotować plan terapii Postępuj metodycznie,
Warsztat diagnostyczno-rozwojowy
Ministerstwo Finansów
Humanistyczne aspekty zarządzania jakością
Postawa asertywna.
BPR – zarządzanie personelem Podczas reengineeringu / i w trakcie wdrażania systemu zarządzania sukces w zasadniczej mierze zależy od akceptacji zmian.
THE LEADER IN ME KUBA TERKA. THE LEADER IN ME UMIEJĘTOŚĆ UWAŻNEGO SŁUCHANIA Wielu ludzi zapomina, że rozmowa z drugim człowiekiem to nie tylko mówienie,
Czy jesteś przywódcą? Liderem,... Z. Korzeniewski, DODN.
KOMUNIKACJA MIĘDZYLUDZKA
Karolina Muszyńska. Spis zagadnień Wprowadzenie Znaczenie zarządzania komunikacją dla powodzenia projektu Praktyki zarządzania komunikacją w zespołach.
7 nawyków lidera.
Zarządzanie komunikacją Zarządzanie grupami i zespołami roboczymi
KULTURA I ETYKA W PRACY BIUROWEJ
Delegowanie uprawnień decyzyjnych
8 zasad postępowania lidera
Praca w zespole.
Zarządzanie partnerstwem z wykorzystaniem zasad dotyczących współpracy w zespołach wirtualnych/ rozproszonych. Włodawski Obszar Funkcjonalny Gmina Miejska.
Tytuł projektu: Partnerstwo Nyskie 2020 – dialog między Partnerami Nazwa partnerstwa: Partnerstwo Nyskie 2020 Podmiot zgłaszający: Gmina Nysa.
The Leader in Me.
Marzenie o edukacyjnej wspólnocie Dr Stanisław Kowal Kierownik Studium Kształcenia Nauczycieli Uniwersytetu Pedagogicznego 28 listopada 2015.
Specyfika zachowań międzyorganizacyjnych Zachowania odbywają się na poziomie: indywidualnym (pojedynczych osób), grup (zespołów), ale także na poziomie.
środowisko wychowawcze
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
GRUPY LOKALNE CECHY EFEKTYWNYCH ZESPOŁÓW. 2 1– WYRAŹNY PORYWAJĄCY CEL (tracą poczucie czasu, częsta komunikacja między członkami, postęp, wywołuje dużo.
Funkcjonowanie LGD – uzależnienie czy kreatywność? Czy da się zapewnić stabilność organizacji i trwałe partnerstwo na obszarach wiejskich? LUBORADZA, 8-9.
Tracy: praca z klientką (model poznawczo-behawioralny)
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
COBIT 5 Streszczenie dla Kierownictwa
studentki Wydziału Pedagogicznego Uniwersytetu Warszawskiego
Szkoła Podstawowa w Annopolu Starym 9 listopada 2016 roku
„Szkoły Aktywne w Społeczności” SAS
Zapis prezentacji:

ORGANIZACJA I KIEROWANIE ZESPOŁEM PRACOWNICZYM Dr Agnieszka Skowrońska Uniwersytet Ekonomiczny we Wrocławiu Wydział Gospodarki Regionalnej i Turystyki Katedra Zarządzania Strategicznego i Logistyki Ul. Nowowiejska 3, 58-500 Jelenia Góra e-mail: skowronska.agnieszka@poczta.onet.pl agnieszka.skowronska@ue.wroc.pl

ZESPÓŁ TO DWIE LUB WIĘCEJ OSÓB, KTÓRE WSPÓŁDZIAŁAJĄ I WZAJEMNIE NA SIEBIE ODDZIAŁUJĄ W DĄŻENIU DO WSPÓLNEGO CELU

CECHY EFEKTYWNEGO ZESPOŁU: SILNE POCZUCIE WSPÓLNEGO CELU POCZUCIE WSPÓŁODPOWIEDZIALNOŚCI ZA TO, CO DZIEJE SIĘ W FIRMIE SZYBKA I SPRAWNA PRACA DOBRA ATMOSFERA OTWARTY I BEZPOŚREDNI SPOSÓB POROZUMIEWANIA SIĘ WEWNĄTRZ ZESPOŁU

ETAPY TWORZENIA ZESPOŁU: ETAP FORMOWANIA ETAP ŚCIERANIA ETAP NORMOWANIA ETAP DZIAŁANIA

ZASADY, KTÓRE MUSI MIEĆ NA UWADZE LIDER: ZASADA OPTYMALNEJ LICZEBNOŚCI ZESPOŁU ZASADA REZERWY KWALIFIKACYJNEJ ZASADA PERSPEKTYWY DZIAŁANIA ZASADA DOSTĘPNEJ BAZY TECHNICZNEJ

CO ZYSKAM TWORZĄC ZESPOŁY? LEPSZĄ JAKOŚĆ PRODUKTÓW I USŁUG LEPSZĄ PRODUKTYWNOŚĆ LEPSZĄ KOMUNIKACJĘ

KIEDY NIE JEST WSKAZANE TWORZENIE ZESPOŁÓW ????

ZALEŻY CI NA SZYBKICH ZMIANACH I NISKICH KOSZTACH PRODUKCJI GDY: ZALEŻY CI NA SZYBKICH ZMIANACH I NISKICH KOSZTACH PRODUKCJI

TWÓJ PRODUKT JEST STANDARDOWY I NIE CHCESZ W NIM WPROWADZAĆ ZMIAN GDY: TWÓJ PRODUKT JEST STANDARDOWY I NIE CHCESZ W NIM WPROWADZAĆ ZMIAN

GDY: POJAWIAJĄCE SIĘ PROBLEMY MOGĄ BYĆ ROZWIĄZANE NA POZIOMIE DZIAŁU/KOMÓRKI

PRACA ZESPOŁU NIE DA LEPSZYCH EFEKTÓW NIŻ PRACA JEDNOSTKI GDY: PRACA ZESPOŁU NIE DA LEPSZYCH EFEKTÓW NIŻ PRACA JEDNOSTKI

JAKIE SĄ ZALETY PRACY ZESPOŁOWEJ ???

SYNERGICZNY EFEKT DZIAŁANIA ZESPOŁOWEGO

WZROST WYDAJNOŚCI PRACY

SPRZYJAJĄCE WARUNKI DO WYKORZYSTANIA INDYWIDUALNYCH UMIEJĘTNOŚCI W INTERESIE ZESPOŁU

ZMNIEJSZENIE POCZUCIA ZALEŻNOŚCI OD PRZEŁOŻONEGO

ODCIĄŻENIE APARATU KIEROWNICZEGO OD WYKONYWANIA ZADAŃ PROSTYCH I ZADAŃ O NISKIM STOPNIU ODPOWIEDZIALNOŚCI

JAKIE SĄ WADY PRACY ZESPOŁOWEJ ???

KONFORMIZM

MOŻLIWOŚĆ POJAWIENIA SIĘ LIDERA-SAMOZWAŃCA WYMUSZAJĄCEGO NA CZŁONKACH ZESPOŁU PRZYJĘCIE POSTAW NEGATYWNYCH

KONIECZNOŚĆ REZYGNACJI Z WŁASNYCH AMBICJI NA RZECZ NORM I WARTOŚCI ZESPOŁOWYCH

WYDŁUŻANIE SIĘ CZASU ZWIĄZANEGO Z PODJĘCIEM DECYZJI/ ROZWIĄZANIEM PROBLEMU

JAK CZŁONKÓW ZESPOŁU SKŁONIĆ DO NATYCHMIASTOWEGO DZIAŁANIA ???

OGRANICZ LICZBĘ MOŻLIWOŚCI WYBORU

WYZNACZ OSTATECZNY I NIEPRZEKRACZALNY TERMIN

WYKORZYSTAJ PRAWO BEZWŁADNOŚCI

WYKORZYSTAJ PRAWO SPEŁNIAJĄCYCH SIĘ PRZEWIDYWAŃ

UPROŚĆ PROCES PRZEKAZYWANIA INFORMACJI

W SYTUACJI, GDY ZADANIE JEST ZŁOŻONE: ZAOFERUJ DODATKOWĄ GRATYFIKACJĘ

TAKTYKI SKŁANIANIA LUDZI DO NATYCHMIASTOWEGO DZIAŁANIA - PODSUMOWANIE -

OGRANICZANIE WYBORU W CELU UNIKNIĘCIA NIEKOŃCZĄCYCH SIĘ DELIBERACJI

WYZNACZANIE OSTATECZNYCH TERMINÓW UKOŃCZENIA PRACY

WYKORZYSTYWANIE POTRZEBY POCZUCIA KONSEKWENCJI DZIAŁANIA I ZACZYNANIE OD „MAŁEJ PROŚBY”

POSŁUGIWANIE SIĘ SŁOWAMI I GESTAMI W CELU WYKORZYSTANIA PRAWA SPEŁNIAJĄCYCH SIĘ PRZEWIDYWAŃ

POTĘGOWANIE DZIAŁANIA PRAWA BEZWŁADNOŚCI PRZEZ SPROWADZANIE OCZEKIWANEGO DZIAŁANIA DO PROSTYCH KROKÓW

OFEROWANIE DODATKOWEJ NAGRODY ZA PODJĘCIE DZIAŁANIA TERAZ/ZARAZ

JAK SKUTECZNIE PRZEKONAĆ ZESPÓŁ DO NASZYCH POMYSŁÓW I PROPOZYCJI ???

ODWOŁAJ SIĘ DO EMOCJI I UCZUĆ

PRZEDSTAW KONKRETNY PLAN DZIAŁANIA Z JASNO OKREŚLONYMI KROKAMI

WSKAŻ SKUTKI REALIZACJI TWOJEGO POMYSŁU

WEŹ POD UWAGĘ CZTERY CZYNNIKI:

1. LUDZIE PRZYCHYLNIEJ PRZYJMUJĄ ROZWIĄZANIA, GDY WIERZĄ, ŻE PLAN DZIAŁANIA WYSZEDŁ OD NICH

LUDZIE MAJĄ POTRZEBĘ POCZUCIA KONSEKWENCJI DZIAŁANIA 2. LUDZIE MAJĄ POTRZEBĘ POCZUCIA KONSEKWENCJI DZIAŁANIA

LUDZIE NIE LUBIĄ SŁUCHAĆ MĘDRKÓW 3. LUDZIE NIE LUBIĄ SŁUCHAĆ MĘDRKÓW

ENTUZJAZM JEST ZARAŹLIWY 4. ENTUZJAZM JEST ZARAŹLIWY

SPOSOBY SKUTECZNEGO PRZEKONYWANIA - PODSUMOWANIE -

PRZEMAWIANIE DO UCZUĆ I EMOCJI

PROPONOWANIE KONKRETNEGO PLANU POSTĘPOWANIA Z WYRAŹNIE WYPUNKTOWANYMI KROKAMI

PODKREŚLANIE NEGATYWNYCH KONSEKWENCJI ODMIENNEGO DZIAŁANIA, KTÓRYCH PRZYJĘCIE PLANU POZWOLI UNIKNĄĆ

PODKREŚLANIE, ŻE POMYSŁEM ZAINSPIROWAŁA NAS OSOBA, KTÓRĄ STARAMY SIĘ PRZEKONAĆ

PODKREŚLANIE, ŻE NOWY SPOSÓB MYŚLENIA JEST SPÓJNY Z TYM, JAKI PREZENTUJE NASZ ROZMÓWCA

OKAZYWANIE ZAPAŁU DO WŁASNEGO POMYSŁU

JAK POGODZIĆ I ZJEDNOCZYĆ GRUPĘ ORAZ SKŁONIĆ LUDZI DO WSPÓŁPRACY ????

NALEŻY WSKAZAĆ CEL/ ZAGROŻENIE ZEWNĘTRZNE

NALEŻY ZJEDNOCZYĆ GRUPĘ W OPOZYCJI DO INNEJ GRUPY Z NIĄ RYWALIZUJĄCEJ

JAK ZMNIEJSZYĆ RYZYKO KONFLIKTÓW POMIĘDZY OSOBAMI, KTÓRE SIĘ NIE LUBIĄ ???

PODCZAS SPOTKAŃ NALEŻY ZWAŚNIONE OSOBY SADZAĆ OBOK SIEBIE

NIE WOLNO STWORZYĆ SYTUACJI, W KTÓREJ JEDNA ZE ZWAŚNIONYCH OSÓB PODLAGAŁABY DRUGIEJ

NALEŻY ZWAŚNIONYM OSOBOM STWARZAĆ CZĘSTE OKAZJE DO KONTAKTÓW

NALEŻY STWARZAĆ SYTUACJE, W KTÓRYCH ZWAŚNIONE OSOBY MUSIAŁYBY PODAĆ SOBIE RĘCE

JAK PRZEKONAĆ UPARTĄ OSOBĘ DO ZMIANY ZDANIA ???

A OSOBA, KTÓRA Z REGUŁY NA WSZYSTKO MÓWI „NIE”. OBOJĘTNIE O CO CHODZI, Z GÓRY WIADOMO, ŻE JEJ SIĘ NIE SPODOBA. WSZYSTKO, CO NOWE, BUDZI W NIEJ LĘK I NIECHĘĆ

B. CZŁOWIEK UPRZEDZONY WOBEC CIEBIE. BEZ WZGLĘDU NA TO, JAK DOBRY JEST TWÓJ POMYSŁ, WYSTARCZY, ŻE POCHODZI OD CIEBIE, BY ZOSTAŁ ODRZUCONY

C. OSOBA, KTÓREJ WŁAŚNIE PRZYTRAFIŁA SIĘ PRZYKRA HISTORIA. NIE MA TO NIC WSPÓLNEGO Z TOBĄ, ALE OSOBA ZOSTAŁA ZROBIONA W KONIA I STRACIŁA ZAUFANIE DO SWOICH KOMPETENCJI

D. CZŁOWIEK, KTÓREMU NIE PODOBA SIĘ CAŁA SYTUACJA. TO, CO PROPONUJESZ JEST SPRZECZNE Z JEGO WYOBRAŻENIEM O WŁASNEJ OSOBIE – JAKI JEST I JAK POSTĘPUJE

JAKA JEST METODA NA „UPARCIUCHA” A, B, C ???

KROK 1: SKŁONIENIE GO DO AKCEPATACJI POMYSŁU LUB ROZUMOWANIA ANALOGICZNEGO DO TEGO, JAKI ZAMIERZASZ ZAPROPONOWAĆ

KROK 2: POSTAWIENIE PRZESZKODY NA DRODZE DO PROPONOWANEGO CELU I STWORZENIE OKAZJI, BY „UPARCIUCH” JĄ PRZEZWYCIĘŻYŁ

JAKA JEST METODA NA „UPARCIUCHA” D ???

ZMIEŃ SPOSÓB, W JAKI POSTRZEGA SIEBIE I ŚWIAT

NIE ODDZIELAJ POCZUCIA TOŻSAMOŚCI „UPARCIUCHA” OD JEGO POCZYNAŃ

ZBLIŻ MNIEMANIE, JAKIE ŻYWI DANA OSOBA NA SWÓJ TEMAT DO JEJ POSTĘPOWANIA

GDY KTOŚ ZAWZIĘCIE BRONI WŁASNEGO ZDANIA, ZMIEŃ JEDNO CO MOŻESZ ZMIENIĆ, JEGO FIZJOLOGIĘ

JEŚLI TO MOŻLIWE, PODKREŚL ROLĘ OSOBY, KTÓRĄ PRZEKONUJESZ, W POWSTANIU PROPONOWANEJ KONCEPCJI

ROZPATRZ DOBRE I ZŁE STRONY SWOJEJ PROPOZYCJI, ZACZYNAJĄC OD DOBRYCH (EFEKT DOMINACJI PIERWSZEGO WRAŻENIA)

ŁATWIEJ PRZEKONAĆ OSOBĘ, KTÓREJ WCZEŚNIEJ PRZYZNAŁO SIĘ RACJĘ (WZAJEMNOŚĆ PERSWAZJI)

SPRÓBUJ TAK ZAARANŻOWAĆ SYTUACJĘ, ABY PODWYŻSZYĆ SAMOŚWIADOMOŚĆ ROZMÓWCY

ZANIM POPROSISZ O POWTÓRNE ROZWAŻENIE TWOJEJ PROPOZYCJI, DOSTARCZ ŚWIEŻYCH INFORMACJI

JAK PRZEKONAĆ UPARTĄ OSOBĘ DO ZMIANY ZDANIA - PODSUMOWANIE -

1. SKŁOŃ JĄ DO AKCEPTACJI POMYSŁU LUB ROZUMOWANIA ANALOGICZNEGO DO TEGO, JAKI ZAMIERZASZ ZAPROPONOWAĆ

2. POSTAW PRZESZKODY NA DRODZE DO REALIZACJI CELU I STWÓRZ JEJ OKAZJĘ, ABY JE PRZEZWYCIĘŻYŁA

WPŁYŃ NA JEJ FIZJOLOGIĘ 3. WPŁYŃ NA JEJ FIZJOLOGIĘ

4. ZANIM POPROSISZ O PONOWNE ROZWAŻENIE TWOJEJ PROPOZYCJI, DOSTARCZ ŚWIEŻYCH INFORMACJI

PRZYPOMNIJ, ŻE DAŁEŚ SIĘ JEJ OSTATNIO PRZEKONAĆ 5. PRZYPOMNIJ, ŻE DAŁEŚ SIĘ JEJ OSTATNIO PRZEKONAĆ

ROZPATRZ DOBRE I ZŁE STRONY SWOJEJ PROPOZYCJI 6. ROZPATRZ DOBRE I ZŁE STRONY SWOJEJ PROPOZYCJI

7. PODKREŚL ROLĘ OSOBY, KTÓRĄ PRZEKONUJESZ, W POWSTANIU PREZENTOWANEJ KONCEPCJI

JAK RADZIĆ SOBIE ZE SKARGAMI I ZAŻALENIAMI ???

ZAPYTAJ, CZEGO DANA OSOBA OCZEKUJE OD CIEBIE WYSŁUCHAJ PRZYZNAJ RACJĘ „UGŁASKAJ EGO” ZAPYTAJ, CZEGO DANA OSOBA OCZEKUJE OD CIEBIE

JAKIE CZYNNIKI SKŁADAJĄ SIĘ NA DYNAMICZNE I SKUTECZNE PRZYWODZTWO ???

MECHANIZMY PRZYWÓDZTWA OSOBOWOŚĆ LIDERA MECHANIZMY PRZYWÓDZTWA

OSOBISTE ODDZIAŁYWANIE OSOBOWOŚĆ LIDERA: IDENTYFIKACJA POKORA PROSTOTA OSOBISTE ODDZIAŁYWANIE

JAK WPŁYWAĆ NA CZŁONKÓW ZESPOŁU, BY ZAPEWNIĆ SOBIE ICH WSPÓŁPRACĘ ???

NIGDY NIE MYL ŻARLIWOŚCI Z AUTORYTETEM

NIGDY NIE PODNOŚ GŁOSU NA PODWŁADNYCH

OKAZUJ WSZYSTKIM SZACUNEK

WZBUDZAJ W LUDZIACH ICH WIARĘ WE WŁASNE SIŁY

MECHANIZMY PRZYWÓDZTWA: DOPUSZCZANIE ODPOWIEDNIEGO POZIOMU WKŁADU SZEREGOWYCH CZŁONKÓW ORGANIZACJI W PODEJMOWANIE DECYZJI

PSYCHOLOGICZNE TAJNIKI PRZYWÓDZTWA - PODSUMOWANIE -

NIE ODRYWANIE SIĘ OD GRUPY I POZOSTAWANIE JEJ CZĘŚCIĄ

POKORA PRZYWÓDCY I NIE STWARZANIE PRZEZ NIEGO BARIER W KONTAKTACH Z PODWŁADNYMI

UPOWSZECHNIANIE JASNYCH, PROSTYCH I UPORZĄDKOWANYCH WIZJI

NIE MYLENIE EGZALTACJI Z AUTORYTETEM

NIE UDZIELANIE PUBLICZNYCH REPRYMEND

OKREŚLENIE OPTYMALNEGO POZIOMU UCZESTNICTWA

DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ! ...Ach... i jeszcze jedno...