Możliwości lokalizacji stacji KDP w zachodniej części woj. łódzkiego

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Waldemar Węgrzyn Dyrektor Projektu
Advertisements

Przygotowanie budowy linii dużych prędkości Warszawa – Łódź – Wrocław/Poznań Warszawa, 28 sierpnia 2009 r.
ZAŁOŻENIA DO ROCZNEGO ROZKŁADU JAZDY POCIĄGÓW 2009/2010
POŁĄCZENIE SZYNOBUSOWE W RAMACH AGLOMERACJI KALISKO- OSTROWSKIEJ Prezentacja przygotowana w oparciu o dokument Studium zasadności utworzenia połączeń oraz.
Zasady określania zdolności przepustowej linii kolejowych zarządzanych przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. mgr inż. Ricardo Grabowski Biuro Eksploatacji.
Program budowy linii dużych prędkości w Polsce
Jarosław Wróbel – Biuro Sprzedaży
Z Modernizacja linii E 65 - Południe na odcinku Grodzisk Mazowiecki – Kraków/Katowice – Zwardoń/Zebrzydowice – granica państwa Andrzej Biały – Kierownik.
ZMIANY W KOMUNIKACJI MIEJSKIEJ PO ROZPOCZĘCIU BUDOWY DWORCA ŁÓDŹ FABRYCZNA FAZA I Łódź, 4 październik 2011 r. Zarząd Dróg i Transportu w Łodzi.
Z Modernizacja linii E 65 - Południe na odcinku Grodzisk Mazowiecki – Kraków/Katowice – Zwardoń/Zebrzydowice – granica państwa Andrzej Góźdź – Kierownik.
Kierunki rozwoju kolei dużych prędkości w Polsce
SITK Radom - XX Radomskie Dni Techniki
Projekt planu robót na rok 2008 na terenie województwa lubelskiego
Konferencja Promocyjna Sektorowego Programu Operacyjnego Transport
Kierunki rozwoju infrastruktury transportowej na Mazowszu
Kierunki rozwoju kolei dużych prędkości w Polsce
Kierunki rozwoju kolei dużych prędkości w Polsce
Program budowy linii dużych prędkości
Kierunki rozwoju kolei dużych prędkości w Polsce Katowice, r. Konrad Gawłowski Zastępca Dyrektora Centrum Kolei Dużych Prędkości.
Studium wykonalności – -dokumentacja przedprojektowa
Restrukturyzacja Łódzkiego Węzła Kolejowego
TRANSPORT KOLEJOWY INFRASTRUKTURA.
STAN PRZYGOTOWAŃ POLSKIEJ INFRASTRUKTURY KOLEJOWEJ DO EURO 2012
INFORMACJA dotycząca strategii działań
JO16-75 Dane techniczne: Wysokość-130 Płaszczyzna dolna-90
Studium wykonalności - dokumentacja przedprojektowa
Podsumowanie badań potoków podróznych na terenie Powiatu Krotoszyńskiego 1 kwartał 2007 Instytut Rozwoju i Promocji Kolei.
Analiza bezpieczeństwa osób i mienia na terenie zarządzanym przez PKP PLK S.A. Rok 2010.
Lotnisko Warszawa/Modlin Świat U Progu Twojego Domu !
Informacje o SKM Szybka Kolej Miejska Wpisana do rejestru przedsiębiorstw w 2004r. Kapitał zakładowy 72,5 mln zł, wszystkie udziały posiada m. st. Warszawa.
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Centrum Kolei Dużych Prędkości
Kierunki rozwoju kolei dużych prędkości w Polsce
Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej UEFA EURO 2012
Najważniejsze zadania inwestycyjne we Wrocławiu
MATERIAŁ INFORMACYJNY o planach inwestycyjnych
Marek Kubera, Dyrektor Projektu w PKP Polskie Linie kolejowe S.A.
BARIERY TRANSPORTU PASAŻERSKIEGO NA TERENIE WOJEWÓDZTWA ŚLĄSKIEGO
Czytelność układu linii
Marek Kubera, Dyrektor Projektu w PKP Polskie Linie kolejowe S.A.
Kierunki rozwoju kolei dużych prędkości w Polsce
Centrum Kolei Dużych Prędkości Zakres i harmonogram Studium Wykonalności linii Warszawa – Łódź – Poznań/Wrocław Warszawa, 30 listopada 2010.
Perspektywy rozwoju wysokiej jakości połączeń intercity w Polsce
Potrzeby Przewozów Regionalnych w obliczu rozwoju kolei dużych prędkości Warszawa,
Polityka transportowa
12.Szosą równoległą do toru kolejowego jedzie rowerzysta z prędkością 18km/h. Dogania go pociąg o długości 125m i mija po upływie 5s. Jaka jest prędkość.
„Rozwiązanie komunikacyjne dla Naramowic”
Regionalny Program Operacyjny: PLN
Największe miasta POLSKI.
ZASILANIE (ELEKTROENERGETYKA TRAKCYJNA) Struktura układu zasilania
Historia kolei na terenach południowej Polski
6. ZASILANIE Struktura układu zasilania
Poczuj przyjemność z podróży koleją w Kujawsko-Pomorskiem Dla rozwoju infrastruktury i środowiska POIiŚ Polepszenie jakości usług przewozowych poprzez.
1. 2 Olkusz jest miastem powiatowym położonym na Jurze Krakowsko Częstochowskiej pomiędzy dwoma dużymi centrami gospodarczymi.
Prezentacja projektu Usytuowanie inwestycji: Lokalizacja inwestycji: Przebieg trasy: Os. Lecha – ul. Piaśnicka – Centrum Handlowe M1- pętla Franowo.
PROJEKT ELITON TOMICE PROWADZĄCY ZARZĄD DRÓG POWIATOWYCH W POZNANIU ZAMAWIAJĄCY STAROSTA POZNAŃSKI MARSZAŁEK WOJEWÓDZTWA WIELKOPOLSKIEGO.
Podpisanie Umowy o Dofinansowanie dla zadania pn.
Krótsze podróże z Opola do Kędzierzyna Koźla i Katowic
Współczesne środki transportu
Wrócą pociągi na trasę Jarocin – Września – Gniezno
Kolejowa odnowa Modernizacja estakady w Gorzowie Wielkopolskim
Ciągi transportowe do przewozu ładunków Terminale intermodalne
Marek Kubera, Dyrektor Projektu w PKP Polskie Linie kolejowe S.A.
Waldemar Węgrzyn Dyrektor Projektu
Zarządca infrastruktury Krajowy Program Kolejowy
KDP W POLSCE Autor: Adam Maćkowiak.
Koleje Dużych Prędkości we Włoszech
"Koleje Mazowieckie - KM" sp. z o.o.
Koleje dużych prędkości w Belgii i Holandii
Kłodzko Miasto – kolej dostępniejsza dla podróżnych
Porównanie czasów przejazdów samochodu i pociągu na czterech liniach kolejowych, na których 10 czerwca 2018 roku będą uruchamiane połączenia w systemie.
Zapis prezentacji:

Możliwości lokalizacji stacji KDP w zachodniej części woj. łódzkiego Przykłady regionalnych stacji KDP w Europie Piotr Malepszak PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Centrum Kolei Dużych Prędkości Warta, 12.11.2010

Poznań Warszawa Łódź Wrocław 5 odcinków o łącznej długości ok. 450 km 125 km Warszawa 105 km stacja KDP? 10 km Łódź 110 km (Nowe) Skalmierzyce 100 km Podstawowe parametry: - prędkość - 350 km/h Zasilanie linii: - w węzłach - 3kV DC - na szlaku - 25kV AC 50Hz Wrocław 2

Przewidywany przebieg linii KDP

Przesłanki budowy stacji KDP w zachodniej części woj. łódzkiego Znaczący potencjał demograficzny regionu, liczba mieszkańców w promieniu 20 km od stacji - ponad 100 tys. mieszkańców. Unikanie „efektu tunelu” dla linii KDP dzięki funkcjonowaniu stacji regionalnych. Możliwość stworzenia nowego centrum komunikacyjnego dla regionu w oparciu o szybkie połączenia regionalne i międzyaglomeracyjne.

Charakterystyka stacji KDP Węzeł komunikacyjny łączący różne środki transportu. Bliska lokalizacja drogi głównej lub autostrady. Budynek stacyjny wraz z infrastrukturą. Parking samochodowy. Układ torowy stacji: - dwa tory główne zasadnicze dla przejazdu pociągów bez zatrzymania; - dwa tory główne dodatkowe wraz z peronami, służące pociągom dużych prędkości zatrzymującym się na stacji oraz pociągom regionalnym; - tory dodatkowe dla pociągów regionalnym i technicznym

Stacja na linii TGV Est Paryż - Strasburg

Wykorzystanie linii KDP dla połączeń między aglomeracjami Przykładowe czasy przejazdów w poszczególnych relacjach z wykorzystaniem pociągów dużych prędkości (V≤350km/h): regionalna stacja KDP- Poznań - 35 minut regionalna stacja KDP- Wrocław - 40 minut regionalna stacja KDP- Warszawa - 55 minut regionalna stacja KDP- Kraków - 2 godziny 20 minut

Linia ……., stacja Limburg Sud

Stacja TGV Haute Picardie na linii Paryż – Bruksela

Wykorzystanie linii KDP dla połączeń regionalnych Przykładowe czasy przejazdów w poszczególnych relacjach z wykorzystaniem szybkich pociągów regionalnych (V=200km/h): regionalna stacja KDP - Łódź - 18 minut regionalna stacja KDP - (Kalisz/Ostrów) - 20 minut regionalna stacja KDP - Jarocin - 40 minut regionalna stacja KDP - Poznań- 65 minut

Ekspres regionalny na stacji Kinding w Niemczech

Liczba pasażerów na regionalnych stacjach KDP we Francji CHAMPAGNE-ARDENNE- 427 724 LORRAINE TGV- 444 535 MEUSE TGV- 74 222 TGV HAUTE PICARDIE- 335 718 MACON LOCHE TGV- 409 164 LE CREUSOT MONTCEAU MONTCHANIN- 688 253 VALENCE TGV RHONE-ALPES SUD- 1 573 839 AIX EN PROVENCE TGV- 2 442 593

Dziękuję za uwagę Projekt współfinansowany przez Europejski Fundusz Spójności, Program Operacyjny Infrastruktura i Środowisko