Wymagania dotyczące mebli szkolnych

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Ergonomia.
Advertisements

JAK ZADBAĆ O STANOWISKO PRACY UCZNIA
Użytkowanie Sieci Marcin KORZEB WSTI - Użytkowanie Sieci.
Postrzeganie koloru NAZWA MODUŁU NUMER MODUŁU GEN_CAR_121
ROMAN QUALITY SUPPORT - - cell:
Samochody pożarnicze - walidacja wymagań
COM_CAR_406_Car Colour Register _0203_PL NAZWA MODUŁU COM_CAR_406 NUMER MODUŁU Rejestr Kolorów.
Warszawa 2012 Tytuł projektu: Klient: Nazwa kategorii: Numer kategorii:
Różne metody wpływania na podejmowanie decyzji.. DWÓCH WINNYCH Decyzja podjęta w jednym pomieszczeniu może być inna niż ta podjęta w oddzielnych pomieszczeniach.
Ile wiem o swojej szkole?
Jaki jest koszt wyremontowania pokoju.
Zagrożenia jakie niesie
Realizacja projektów systemowych w ramach Poddziałania i PO KL.
Podkarpacki program stypendialny dla uczniów szczególnie uzdolnionych
Zasady konstruowania programów projakościowych
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
WYNIKI EGZAMINU POTWIERDZAJĄCEGO KWALIFIKACJE ZAWODOWE KRAKÓW czerwiec 2012r. OPRACOWAŁY : AGATA KUC – FREMEL, JOLANTA NYCZ.
Zasady BHP w pracy z komputerem
BEZPIECZEŃSTWO PLACU ZABAW I GIER
ANALIZA BADANIA STATYSTYCZNEGO
Różne kryteria oznaczania hydrofobowości zapraw na bazie cementu
projekt stroju Mikołaja - przód
SYLWETKA SZÓSTOKLASISTY
Autoewaluacja Szko ł a Promuj ą ca Zdrowie rok szkolny 2010 rok szkolny 2013 Specjalny Ośrodek Szkolno-Wychowawczy nr 1 w Krakowie.
BŁĘDY KSIĘGOWE Przygotowały: Pod kierunkiem: Martyna Kupińska
Zespół Szkół w Babkach Oleckich
Ze względu na źródła, światło dzieli się na: naturalne, sztuczne.
T23 Podstawowe parametry podawane na tabliczkach znamionowych
Tytuł Szablon prezentacji
AECHITEKTURA OBIEKTÓW TECHNICZNYCH
Poradnik-jak uniknąć kłopotów
Dostawa towaru.
Test de français international. > Obiektywny i uznany egzamin Stworzony w odpowiedzi na potrzeby firm i instytucji z kapitałem francuskim Stosowany przez.
Sok z czerwonego buraka
Tytuł projektu: Klient: Nazwa kategorii: Numer kategorii:
BHP przy obsłudze monitorów ekranowych
Propozycja saszetek i pudełek do wkładek i podpasek higienicznych
Tytuł projektu: Klient: Nazwa kategorii: Numer kategorii:
AKTYWNOŚĆ FIZYCZNA Program „Trzymaj formę”
JAK PRAWIDŁOWO DOBRAĆ MEBLE DO WZROSTU UCZNIA
GIMNAZJUM Z ODDZIAŁAMI DWUJĘZYCZNYMI NR 93 IM
- czyli czego nie wolno uczniowi. Gimnazjum z Oddziałami Dwujęzycznymi nr 93 w Warszawie.
Warszawa 2009 Tytuł projektu: Klient: Nazwa kategorii: Numer kategorii:
Tytuł Szablon prezentacji
PRZEDSZKOLA, ŻŁOBKI - wymagania Krosno,
Centralny Instytut Ochrony Pracy – Państwowy Instytut Badawczy
Kolory w kodzie RGB i HEX
Departament Ewidencji Gospodarstw ARiMR
Temat nr 10 : WYMIAROWANIE ( PN-ISO 129 : 1996)
CENTRUM SERWISOWE NOVA TRADING.
BHP na stanowiskach pracy z komputerem
4/3/2015Opracowała Ewa Barańska1 Formatowanie czcionki HTML.
Program Szkoła z klasą 2.0. W roku szkolnym 2012/2013 nasza szkoła po raz drugi zgłosiła swój udział w programie Szkoła z klasą 2.0.
Komputerowe stanowisko pracy
Ergonomia pracy przy komputerze.
BUDŻET PARTYCYPACYJNY SZKOŁA PODSTAWOWA NR 66. BUDŻET PARTYCYPACYJNY PROJEKTY DOTYCZĄCE NASZEJ SZKOŁY POZYTYWNIE ZAOPINIOWANE.
Opracował :© 2015 Jerzy Płatakis Biuro Spraw Studenckich Centrum Kształcenia i Obsługi Studiów UMCS na rok akademicki 2015/2016 WYPEŁNIANIE FORMULARZA.
BHP PRZY KOMPUTERZE.
Organizacja stanowiska pracy z komputerami
STANOWISKO PRACY UCZNIA
OŚRODEK DOSKONALENIA TECHNIKI JAZDY Rzeszów, 29 marca 2012.
„Promocja projektu w ramach Działania 6.4 PO IG” Szkolenie współfinansowane przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego.
Środowisko szkolne Ewa Pitrus Oddział Higieny Dzieci i Młodzieży
Grupy szlaków Wyróżnia się dwie grupy znaków stosowanych do oznakowania szlaków: a. znaki określające przebieg szlaku; b. znaki informacyjne i ostrzegawcze.
Zasady BHP oraz ochrony przeciwporażeniowej
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
JAK PRAWIDŁOWO DOBRAĆ MEBLE DO WZROSTU UCZNIA
Przepisy BHP w pracowni komputerowej Zasady pracy z komputerem.
Zapis prezentacji:

Wymagania dotyczące mebli szkolnych PN-EN 1729-1:2007, Meble. Krzesła i stoły dla instytucji edukacyjnych. Część 1: Wymiary funkcjonalne PN-EN 1729-2:2007, Meble. Krzesła i stoły dla instytucji edukacyjnych. Część 2: Wymagania bezpieczeństwa i metody badań.

PN-EN 1729-1:2007 Norma Europejska oparta jest na zasadzie, że krzesła i stoły przewidziane do użytku w instytucjach edukacyjnych o ogólnym charakterze edukacyjnym zaleca się zaprojektować w sposób promujący zachowanie prawidłowej postury. Wyszczególnione wymiary minimalne są rozumiane jako minimum absolutne. Zaleca się stosowanie nadmiarów.

PN-EN 1729-1:2007, Meble. Krzesła i stoły dla instytucji edukacyjnych. Część 1: Wymiary funkcjonalne Część 2: Wymagania bezpieczeństwa i metody badań. ►Norma ma zastosowanie do mebli, na których użytkowane są komputery przenośne lub inne urządzenia przenośne. ►Norma nie ma zastosowania do mebli używanych przez personel nauczycielski. ►Norma nie na zastosowania do miejsc pracy specjalnego przeznaczenia, np. laboratoria, siedziska szeregowe czy warsztaty.

ROZMIAR STOŁU I KRZESŁA DLA ZAKRESU WZROSTU (bez butów) PN-EN 1729 – 1 : 2007 ROZMIAR STOŁU I KRZESŁA NR KOD KOLORU DLA ZAKRESU WZROSTU (bez butów) BIAŁY od 800 do 950 I POMARAŃCZOWY od 930 do 1160 II FIOLETOWY od 1080 do 1210 III ŻÓŁTY od 1190 do 1420 IV CZERWONY od 1330 do 1590 V ZIELONY od 1460 do 1765 VI NIEBIESKI od 1590 do 1880 VII BRĄZOWY od 1740 do2070

Wymagania dotyczące mebli szkolnych o pochyleniu siedziska -5° i +5° PN-EN 1729 – 2007 NR WYSOKOŚĆ SIEDZISKA ±10 WYSOKOŚĆ PULPITU ±10 KOLOR 210 400 BIAŁY I 260 460 POMARAŃCZOWY II 310 530 FIOLETOWY III 350 590 ŻÓŁTY IV 380 640 CZERWONY V 430 710 ZIELONY VI 760 NIEBIESKI VII 510 820 BRĄZOWY

Krzesło o ujemnym kącie pochylenia siedziska

Krzesło o dodatnim kącie pochylenia siedziska

WZROST DZIECI (bez butów) PN – EN 1729 – 1 : 2007 Wymagania dotyczące wysokich mebli szkolnych o pochyleniu dwustronnym siedziska NR WYSOKOŚĆ SIEDZISKA ±10 WYSOKOŚĆ PULPITU±10 WZROST DZIECI (bez butów) 210 + 220(tg 2α) h8 + 190 od 800 do 950 I 260 + 240 h8 + 200 od 930 do 1160 II 310 + 270 h8 + 220 od 1080 do 1210 III 350 + 300 h8 + 240 od 1190 do 1420 IV 380 + 340 h8 + 260 od 1330 do 1590 V 430 + 380 h8 + 280 od 1460 do 1765 VI 460 + 420 h8 + 300 od 1590 do 1880 VII 510 + 460 h8 + 310 od 1740 do 2070

Krzesło o dwustronnym pochyleniu siedziska

Przykład pomiaru kąta dla siedzisk o pochyleniu dwustronnym z dodatnim kątem pochylenia.

Przykładowe wymiary krzeseł regulowanych PN-EN 1729-1:2007 ZAŁĄCZNIK A Numer rozmiaru 3 4 5 6 7 KRZESŁO REGULOWANE KRZESŁO REGULOWANE Wzrost (bez butów) 1190 – 1765 1460 – 2070 Wysokość siedziska ± 10 350 – 430 430 – 510 Wysokość płyty roboczej 590 – 710 710 – 820

PN-EN 1729 – 1:2007 ZNAKOWANIE „Znakowanie krzeseł i stołów regulowanych i nieregulowanych powinno być czytelne i trwałe oraz powinno zawierać co najmniej następujące informacje: a) numer rozmiaru lub kod koloru lub jedno i drugie; b) na meblach regulowanych oznakowanie zakresu numerów rozmiarów; c) nazwa i/lub nazwa handlowa, i/lub nazwa i adres producenta lub jego autoryzowanego przedstawiciela w formie pełnej lub skróconej, pod warunkiem, że skrót umożliwia identyfikację producenta i/lub jego autoryzowanego przedstawiciela; d) data produkcji określająca co najmniej rok i miesiąc produkcji”.

Propozycja przymiaru wg PN-EN 1729-1: 2007

80 – 93 cm – biały, 95 – 108 cm – pomarańczowy, 116 – 119 cm – fioletowy, 121 – 133 cm – żółty, 142 – 146 cm - czerwony, 188 – 207 cm - brązowy, 159 cm – czerwony, zielony, niebieski, 174 – 176,5 cm – zielony, niebieski, brązowy

93 - 95 cm – biały, pomarańczowy, 108 – 116 cm – pomarańczowy, fioletowy, 119 - 121 cm – fioletowy, żółty, 133 - 142 cm – żółty, czerwony, 146 - 159 cm – czerwony, zielony, 159 - 174 cm – zielony, niebieski, 176,5 – 188 cm – niebieski, brązowy

ocena łączna* wysokość ciała ucznia nr krzesła ANALIZA STANOWISKA PRACY UCZNIA / PRZEDSZKOLAKA Klasa (Oddział)/grupa..................... liczba dzieci......................, w tym obecnych...................... Data badania.............................................................................................................................. lp. ocena łączna* wysokość ciała ucznia nr ławki/stolika nr krzesła Zestawienie ławka + wzrost ucznia WZROST UCZNIA W CENTYMETRACH Zestawienie tylko krzesła i stolika tylko krzesła i stolika Zestawienietylko krzesła i stolika Liczba stanowisk nieprawidłowych ……………........................ Liczba uczniów/przedszkolaków korzystających ze stanowisk niedostosowanych do ich wzrostu ...................

ANALIZA STANOWISKA PRACY UCZNIA Klasa............... liczba dzieci......................... w tym obecnych…………….. Data badania………………… lp. ocena łączna* (uczeń+ławka) wysokość ciała ucznia (w cm) (dotyczy tylko ławek) nr stolika nr krzesła *: P – prawidłowe, N – nieprawidłowe Liczba stanowisk nieprawidłowych.......................................... Liczba uczniów/przedszkolaków korzystających ze stanowisk niedostosowanych do wzrostu………..

Uczniowie siedzą w meblach niedostosowanych do wzrostu np. Uczniowie siedzą w ławkach niedostosowanych do wzrostu. Uczniowie posiadają stanowiska pracy niedostosowane do wzrostu.

DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ