Wyniki badania na temat czytania dzieciom

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Zdrowie największą wartością człowieka” Opracowanie: Alicja Krawczyk
Advertisements

Opinie Polaków na temat usług szpitalnych
CAŁA POLSKA CZYTA DZIECIOM – raport Przygotowany dla Fundacji ABC XXI 30 października 2006.
BADANIE ANKIETOWE Wyniki ankiety dotyczącej mediów,
MOJA SZKOŁA W LICZBACH.
Analiza przeprowadzonej ankiety na temat.
Emerytury pomostowe Badanie SMG/KRC dla FOR i Projekt: Polska
Jaki personel zatrudniamy a jaki byśmy chcieli?
KORZYSTANIE Z INTERNETU – przemiany i konsekwencje dla użytkowników INTERNET A SZANSE ŻYCIOWE I NIERÓWNOŚCI SPOŁECZNE - problem 'cyfrowego wykluczenia'
ROLA KOMPUTERA W ŻYCIE MŁODYCH LUDZI Z TERANU GMINY NIEPOŁOMICE
Konsumpcja informacji
Projekt edukacyjny Spędzanie czasu wolnego przez młodzież z terenu miasta i gminy Wadowice.
Osoby, które samodzielnie wybrały zamiennik w trakcie ostatniej naprawy/wymiany części, najczęściej (38%) wskazywały, że powodem do wybrania takiego rozwiązania.
Internet jako źródło informacji dla pacjenta na temat schorzeń i leków
1. Jak Polacy świętują? Grudzień 2008 Badanie zostało zrealizowane w dniach 2-7 grudnia 2008 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie Polaków powyżej.
1. Zwyczaje zakupowe Polaków Metodologia badania 3 Badanie zrealizowane zostało w dniach stycznia 2010 roku na 1000 osobowej reprezentatywnej próbie.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- V Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat a.
Korzystanie z usług edukacyjnych w świetle wyników Diagnozy Społecznej 2011 Irena E. Kotowska, Izabela Grabowska Instytut Statystyki i Demografii Szkoła.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Projekt pn. Wzrost jakości obsługi administracyjnej placówek.
TREŚĆ I WARUNKI PRACY OSÓB PRACUJĄCYCH SYTUACJA OBECNA I OCZEKIWANIA Kamil Zawadzki Uniwersytet Mikołaja Kopernika w Toruniu.
Ogólnopolski Konkurs Wiedzy Biblijnej Analiza wyników IV i V edycji Michał M. Stępień
ANKIETA ZESPOŁU SZKÓŁ OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH nr 3 WE WROCŁAWIU
Uniwersytety Trzeciego Wieku
Ankieta ma na celu badanie opinii publicznej Gminy Nasielsk. W ankiecie wzięło udział 500 osób. 100 mieszkańców miasta Nasielsk i 400 mieszkańców wsi.
EWALUACJA WSPÓŁPRACY Z RODZICAMI PROWADZONEJ PRZEZ SZKOŁĘ
MOJA SZKOŁA W LICZBACH Prezentacja projektu z zakresu przedmiotów przyrodniczych: matematyka, biologia, chemia. Projekt wykonała: Monika Wojtyła, kl.
Społeczeństwo informacyjne – wpływ Internetu na uczniów Gimnazjum nr 3 im. Janusza Kusocińskiego w Szczecinie i ich rodziców uczniowie.
KORZYSTANIE Z INTERNETU – przemiany i konsekwencje dla u ż ytkowników INTERNET A SZANSE Ż YCIOWE I NIERÓWNO Ś CI SPO Ł ECZNE - problem 'cyfrowego wykluczenia.
Konsumpcja mediów Sposoby korzystania z mediów wśród internautów gemiusReport listopad-grudzień 2006.
EDI NET - badania.
Zwyczaje żywieniowe Polaków
Zbigniew Gruszka. prezentacja Tablica 1 Wykształcenie słuchaczy Podstawowe 9 osób (1,1%) Średnie 201 osób (40,7%) Wyższe 300 osób (53,6%) Nieznane 32.
WYNIKI ANKIETY PRZEPROWADZONEJ WŚRÓD DZIENNIKARZY OCENIAJĄCYCH PRACĘ DZIAŁÓW PR SPÓŁEK GRUPY PKP OPRACOWANIE: BIURO MARKETINGU I KOMUNIKACJI SPOŁECZNEJ.
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
Ankieta Ile czasu uczeń spędza przy klawiaturze, w internecie, oglądając telewizję? Ile czasu uczeń spędza ucząc się i czytając? W jakim celu korzystają.
1. Pomyśl sobie liczbę dwucyfrową (Na przykład: 62)
Ewaluacja 2011/2012 semestr II Profil szkoły.
Kampania na rzecz przejrzystości mediów w Polsce Wybrane wyniki badań Listopad 2004.
Projekt edukacyjny pt. „Czy możemy czuć się bezpieczni w Internecie”
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VII Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat.
Analiza ankiety dla uczniów klas V.
Ewa Migaczewska i Tomasz Masłyk
Case study gemiusAdHoc luty 2006 Prezentacja wyników wyszukiwania – preferencje internautów i opinie klientów.
WYNIKI ANONIMOWEJ ANKIETY „BEZPIECZEŃSTWO W SIECI”
TEMAT Czy mądrze korzystamy z portali społecznościowych?
NETYKIETA, TIK I ŚWIADOMOŚĆ JĘZYKOWA MIESZKAŃCÓW NOWEJ WSI
EcoCondens Kompakt BBK 7-22 E.
Nowe technologie w edukacji
Praca wykonana na podstawie ankiety pod tytułem:
Projekt Badawczo- Rozwojowy realizowany na rzecz bezpieczeństwa i obronności Państwa współfinansowany ze środków Narodowego Centrum Badań i Rozwoju „MODEL.
WYNIKI EGZAMINU MATURALNEGO W ZESPOLE SZKÓŁ TECHNICZNYCH
 W szkole przeprowadziliśmy ankietę dotyczącą 7 punktu Szkolnego Kodeksu 2.0., w której udział wzięły klasy gimnazjalne.  Liczba uczniów, która wzięła.
Testogranie TESTOGRANIE Bogdana Berezy.
Inwestor w sieci Badanie w liczbach Paweł Piekarski, dyrektor zarządzający Instytutu Badań Pollster.
Badanie kwartalne BO 2.3 SPO RZL Wybrane wyniki porównawcze edycji I- VI Badanie kwartalne Beneficjentów Ostatecznych Działania 2.3 SPO RZL – schemat a.
Jak Jaś parował skarpetki Andrzej Majkowski 1 informatyka +
ANALIZA KWESTIONARIUSZA PROGRAMU COMENIUS, styczeń 2015
EDUKACJA W INTERNECIE JAK MŁODZIEŻ KORZYSTA Z INTERNETU?
Dostępność Internetu a wyniki egzaminów próbnych Dr Jacek Stańdo Politechnika Łódzka.
Gimnazjum w Starym Kurowie, r.. Wyniki ankiety dla uczniów Gimnazjum w Starym Kurowie.
Ankieta „Czy jesteś bezpieczna (y) w sieci?”. Czy jesteś bezpieczna (y) w sieci? W badaniu ankietowym przeprowadzonym w kwietniu 2014 r. wzięło udział.
Elementy geometryczne i relacje
Strategia pomiaru.
LO ŁobżenicaWojewództwoPowiat pilski 2011r.75,81%75,29%65,1% 2012r.92,98%80,19%72,26% 2013r.89,29%80,49%74,37% 2014r.76,47%69,89%63,58% ZDAWALNOŚĆ.
Jaki jest statystyczny wrześnianin?
Cyfrowi Polacy 2015 Dominik Batorski. Internet, komputery i telefony komórkowe Przyrost nowych użytkowników komputerów, internetu i telefonów komórkowych.
Polacy w internecie 2011 dr Dominik Batorski Uniwersytet Warszawski R ADA M ONITORINGU S POŁECZNEGO D IAGNOZA S POŁECZNA 2011.
PODSUMOWAINE WEWNETRZNEJ EWALUACJI PRZEPROWADZONEJ W ROKU SZKOLNYM 2016/2017 W ZESPOLE SZKÓŁ MIEJSKICH NR 4 W KĘDZIERZYNIE – KOŹLU.
Głos Polaków w sprawie wina
Bezpieczny internet – analiza ankiety dla rodziców
Zapis prezentacji:

Wyniki badania na temat czytania dzieciom Maj 2007

O badaniu Badanie przeprowadzone zostało w drugiej połowie marca 2007 roku metodą ankiety internetowej Ankieta podzielona była na kilka części – pytania dotyczyły opinii respondentów (co sądzą o wpływie komputera i książek na rozwój dziecka), zwyczajów respondentów (ile czasu poświęcają na telewizję, komputer, książki) oraz zwyczajów ich dzieci Z tego względu główną część ankiety wypełniali jedynie badani posiadający dziecko – badani bez dzieci odpowiadali tylko na pytania metryczkowe Do badania zaproszono użytkowników serwisu eDziecko oraz forów dyskusyjnych o dzieciach na portalu Gazeta.pl Ankietę wypełniły 1 092 osoby © Agora S.A.

Profil badanych W ankiecie zgodziły się wziąć udział głównie kobiety – stanowiły ponad 90% respondentów Ankietę wypełniły osoby młode – ponad 2/3 badanych miało od 25 do 34 lat, młodszych niż 25 lat było 12%, a starszych niż 34 lata – 19% Baza: wszyscy respondenci; n=1092 © Agora S.A.

Profil badanych Badani cechowali się dobrym wykształceniem – ponad 70% deklarowało wykształcenie wyższe, a 26,5% średnie Znacznie częściej ankietę wypełniali mieszkańcy miast niż wsi: aż 43% badanych pochodziło z wielkich miast powyżej 500 tysięcy mieszkańców, a jedynie 10% ze wsi Baza: wszyscy respondenci; n=1092 © Agora S.A.

Profil badanych Po 20% badanych to specjaliści/przedstawiciele wolnych zawodów i urzędnicy/pracownicy biurowi; pracownicy naukowi/nauczyciele stanowią 15% próby, uczniów i studentów jest ok. 10%, podobnie jak niepracujących/szukających pracy Największa grupa badanych (30%) deklaruje miesięczny dochód w wysokości 1000-2000 złotych, 21% ma dochód niższy niż 1000 złotych, a 29% wyższy niż 2000 złotych. Prawie 20% odmówiło odpowiedzi na pytanie o dochód Baza: wszyscy respondenci; n=1092 © Agora S.A.

Badani bez dzieci 19,4% badanych nie miało dzieci – osoby te nie odpowiadały na pytania głównej części ankiety Osoby nieposiadające dzieci w porównaniu do osób z dziećmi są znacznie młodsze (średnia wieku w tej grupie jest niższa o 6 lat), a co za tym idzie aż 40% stanowią wśród nich uczniowie i studenci Wśród osób bez dzieci jedynie 20,8% jest zamężna, podczas gdy w grupie osób z dziećmi aż 87,2% Baza: „Z dziećmi” - respondenci którzy mają dzieci, n=880; „Bez dzieci” – respondenci którzy nie mają dzieci, n=211 © Agora S.A.

Badani z dziećmi 2/3 badanych miało jedno dziecko, pozostali – dwójkę lub więcej Prawie połowa badanych miała dziecko w wieku 2-3 lata, 1/3 respondentów miała dziecko w wieku 4-6 lat, a 28% dziecko do 1 roku życia. 25% badanych miało dziecko w wieku szkolnym Baza: respondenci którzy mają dzieci; n=880 Baza: respondenci którzy mają dzieci; n=880 © Agora S.A.

Oglądanie telewizji 95% rodziców dzieci w wieku powyżej 3 lat deklaruje, że ich dziecko ogląda telewizję 37% rodziców wskazuje, że ich dziecko spędza przed telewizorem ok. godziny dziennie, 35% – że spędza 2 godziny i więcej, a 24% że mniej niż godzinę Natomiast wśród samych respondentów 86% ogląda telewizję poświęcając na to nieco mniej czasu niż dzieci – 2 godziny lub więcej przed telewizorem spędza 29% badanych rodziców Baza: „Rodzice” - respondenci którzy mają dzieci, n=880; „Dzieci” – odpowiedzi respondentów z dziećmi powyżej 3 roku życia, n=277 © Agora S.A.

Korzystanie z komputera 72% rodziców dzieci w wieku powyżej 3 lat deklaruje, że ich dziecko korzysta z komputera Wśród dzieci korzystających z komputera, 82% poświęca na to godzinę dziennie lub mniej 80% dzieci używających z komputera gra w gry komputerowe, a 55% korzysta z internetu Baza: respondenci którzy mają dzieci; n=880 © Agora S.A.

W jakim wieku dziecko zaczyna oglądać telewizję i korzystać z komputera? Wszystkie dzieci (98%) zaczynają oglądać telewizję przed 6 rokiem życia, w tym czasie ¾ dzieci zaczyna też korzystać z komputera Telewizję dzieci zaczynają oglądać zwykle w wieku 2-3 lat, a korzystać z komputera w wieku 4-6 lat Baza: „Telewizja” – respondenci z dziećmi w wieku pow. 3 lat oglądającymi telewizję, n=263; „Komputer” – respondenci z dziećmi w wieku pow. 3 lat korzystającymi z komputera, n=200 © Agora S.A.

Gry komputerowe i internet a wiek dziecka Wraz z wiekiem, dzieci korzystające z komputera coraz więcej czasu przeznaczają na internet, a coraz mniej na gry komputerowe: wśród dzieci w wieku 4-6 lat 80% gra w gry, a 39% korzysta z internetu; w grupie powyżej 15 lat te odsetki wynoszą odpowiednio 63% i 96% Ze wzrostem odsetka korzystających z internetu rośnie również czas przebywania w sieci: dzieci w wieku 4-6 lat spędzają w internecie nieco ponad pół godziny, zaś te w wieku powyżej 15 lat już prawie 2 godziny Baza: respondenci z dziećmi w wieku pow. 3 lat korzystającymi z komputera; n=200 © Agora S.A.

Korzystanie z internetu przez rodziców Rodzice którzy wypełnili ankietę, stanowią grupę doświadczonych internautów – ponad 50% korzysta z internetu już ponad 5 lat, średnio spędzają w sieci 2 godziny i 10 minut dziennie, czyli ponad 2 razy więcej niż przeciętny polski internauta Baza: respondenci którzy mają dzieci; n=880 © Agora S.A.

Czytanie książek przez dzieci Z deklaracji rodziców wynika, że wśród dzieci powyżej 6 roku jedynie 8% nie czyta książek Dzieci poświęcają zwykle na czytanie książek poniżej godziny dziennie Czas spędzany na oglądaniu telewizji i czytaniu książek niewiele zmienia się wraz z wiekiem dziecka – znacznie rośnie natomiast czas spędzony przed komputerem, a w ramach tego – czas korzystania z internetu Baza: respondenci z dziećmi w wieku pow. 3 lat; n=277 © Agora S.A.

Czytanie książek przez rodziców Badani rodzice czytają dość dużo książek: 89% respondentów deklaruje, że w ciągu ostatniego roku przeczytało więcej niż jedną książkę, prawie 40% twierdzi, że przeczytanych książek było ponad 10 Baza: respondenci którzy mają dzieci, n=880 © Agora S.A.

Czytanie książek dzieciom 92,5% badanych rodziców czyta swoim dzieciom, z czego 65% robi to codziennie, a kolejne 30% kilka razy w tygodniu Choć niemal wszyscy badani czytają swoim dzieciom, to jednak widać pewne różnice ze względu na inne zmienne, na przykład: nieco rzadziej czytają dzieciom rodzice, którym nie czytano w dzieciństwie, rzadziej czytają również rodzice dzieci najmłodszych i najstarszych, czytanie zadeklarowali natomiast wszyscy bez wyjątku rodzice dzieci w wieku 4-6 lat Czy Pana/i rodzice czytali Panu/i w dzieciństwie wiek dziecka Baza: respondenci którzy mają dzieci; n=880 © Agora S.A.

Czytanie książek dzieciom Ilość czasu spędzanego w internecie nieznacznie wpływa na czytanie dzieciom – rodzice którzy dłużej korzystają z internetu nieco rzadziej deklarują czytanie dzieciom Większy jest wpływ telewizji – wśród rodziców oglądających dużo telewizji czytanie dzieciom deklaruje poniżej 85% korzystanie z internetu przez rodziców oglądanie telewizji przez rodziców Baza: respondenci którzy mają dzieci; n=880 © Agora S.A.

Czytanie książek dzieciom Książki wybierane do czytania dzieciom rodzice zwykle znają jeszcze ze swojego dzieciństwa (53%), 15% rodziców w poszukiwaniu książek najczęściej korzysta z internetu – badani dwa razy chętniej szukają informacji o książkach w internecie niż w bibliotece Baza: respondenci którzy czytają dzieciom, n=813 © Agora S.A.

Wpływ książek na dzieci Zdecydowana większość badanych stwierdza, że książki mają bardzo pozytywny wpływ na rozwój ich dziecka – oceniając ten wpływ na 10 punktowej skali „pozytywny-negatywny” aż 75% respondentów wskazało najwyższą odpowiedź Opinie badanych są znacznie bardziej podzielone przy ocenie wpływu komputera i internetu na rozwój dziecka – większość odpowiedzi lokuje się na środku skali, wpływ komputera jest oceniany nieco bardziej pozytywnie niż internetu Baza: respondenci którzy mają dzieci; n=880 © Agora S.A.

Wpływ książek na dzieci Przy ocenie wpływu komputera i internetu na rozwój dziecka znaczenie ma korzystanie przez rodziców z internetu – osoby intensywniej korzystające z sieci pozytywniej wypowiadają się o wpływie komputera i internetu na dzieci Analogicznie istnieje zależność między oceną wpływu książek na rozwój dziecka a czytaniem dzieciom – rodzice którzy rzadziej czytają na głos dzieciom wyraźnie niżej oceniają wpływ książek na dziecko (choć nadal ocena książek jest znacznie wyższa niż komputera czy internetu)‏ wpływ książek wpływ komputera wpływ internetu korzystanie z internetu przez rodziców czy czyta Pan/i swojemu dziecku Baza: respondenci którzy mają dzieci; n=880 © Agora S.A.

Wpływ książek na dzieci Z pozytywną oceną wpływu książek na rozwój dzieci wiąże się bardzo duża liczba twierdzących odpowiedzi na pytanie czy dziecku powinno się czytać – stwierdzili to w zasadzie wszyscy ankietowani, różnice wystąpiły jedynie w określeniu wieku dziecka, w jakim powinno się mu czytać 82% badanych uważa, że powinno się czytać dziecku w wieku 2-3 lub 4-6 lat, 97% wskazuje któryś z etapów życia dziecka do 10 roku Baza: respondenci którzy mają dzieci; n=880 © Agora S.A.

Podsumowanie Badani użytkownicy Gazety.pl jednoznacznie pozytywnie oceniają wpływ książek na rozwój dziecka, uważają że powinno się czytać i czytają swoim dzieciom Intensywne korzystanie z internetu ma pewien negatywny wpływ na czytanie dzieciom, ale nie tak duży jak oglądanie telewizji; z drugiej strony internet służy rodzicom do wyszukiwania książek, które potem czytają swoim dzieciom Używanie komputera i internetu przez dzieci nie wpływa na ilość czasu poświęcanego przez nie na czytanie książek Dla starszych dzieci internet jest najważniejszym medium – w sieci spędzają więcej czasu niż na oglądaniu telewizji czy czytaniu książek © Agora S.A.