BAW SIĘ Z NAMI ZABYTKAMI

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Przegląd Projektu Zakres nauczania Przedział wiekowy Cele
Advertisements

Metoda projektu Opracowała: Katarzyna Otorowska.
Zamki średniowieczne na Górnym Śląsku Uczestnicy : Szkolne Koło Miłośników Historii Zespołu Szkół nr 1 – Gimnazjum nr 5 w Siemianowicach Śląskich Opiekun:
KWASY W MEDYCYNIE Nauczyciel: mgr Monika Kosmala Uczestnicy:
Kleider machen Leute Zespół Oświatowy w Liniewie
Wyrównywanie szans edukacyjnych
METODA PROJEKTU Metoda ta polega na samodzielnym realizowaniu przez uczniów zadania przygotowanego przez nauczyciela na podstawie wcześniej ustalonych.
KODEKS 2.0.
Zakres Przedział wiekowy Cele Oprogramowanie Opis
Projekt edukacyjny – królowa metod aktywnych
Systemy zarządzania treścią CMS
Wyrównywanie szans edukacyjnych.
Biblioteka Pedagogiczna w Kazimierzy Wielkiej
Projekt Szkoła z klasą 2.0 Edycja 2011/2012. Cele projektu Celem Programu jest promowanie wykorzystywania w nauczaniu nowoczesnych technologii informacyjno.
Starorzecze Rzeki Łeby – wartość przyrodnicza naszego regionu.
Adrian Bukowski Dolnośląskie Centrum Rozwoju Lokalnego.
Oprac. - M. Rostkowska 1 Warsztaty Komputery w edukacji COMPUTERS IN EDUCATION.
WYRÓWNYWANIE SZANS EDUKACYJNYCH SZKOŁA PODSTAWOWA NR 45 W BYTOMIU.
SERDECZNIE WITAMY W GIMNAZJUM NR 1 W LUBONIU
Co to jest TIK?.
W O L N T A R I.
WebQuest wykonane w ramach projektu BelferOnLine
Witam w module I. Powołanie zespołu, który w szkole wykonuje zadania z uczniami, a na zakończenie dostarcza informacje z wykonanych zadań
WYKORZYSTANIE KOMPUTERA NA ZAJĘCIACH POZALEKCYJNYCH
Pozyskujemy Fundusze z Unii Europejskiej w projektach edukacyjnych.
SZKOŁA BLISKA MEMU SERCU
Wykorzystanie pracowni otrzymanej z funduszy EFS.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Szkoła Podstawowa nr 11 im. Wł. Broniewskiego.
KOŁO PLASTYCZNE.
Współpraca z innymi szkołami Gimnazjum nr 12 w Tychach.
Projekt realizowany w Zespole Szkół nr 5 im. Józefa Rymera VII Liceum Ogólnokształcące i V Liceum Profilowane w latach
TARGI
Sieć Internet pozwala na tanią i błyskawiczną komunikację. Dzięki temu uczniowie mogą pracować w międzynarodowych grupach, nawiązują znajomości, doskonalą
Jak wykorzystujemy technologię informacyjną w procesie dydaktyczno – wychowawczym w kształceniu zintegrowanym?
PROJEKT EDUKACYJNY JAKO METODA PRACY Z DZIEĆMI
Na wysokościach myślenia jest sfera,
Realizacja podstawy programowej poprzez różne formy aktywności w klasach I-III, cz.2 Aleksandra Klimza
Realizacja programu rozwojowego
Co chcieliśmy osiągnąć?
Szkoła z klasą 2.0. „ Szkołą z klasą 2.0” ma na celu wypracowanie zasad korzystania z nowoczesnych technologii informacyjno-komunikacyjnych (TIK) w edukacji.
Dziennik.
W którym z krajów europejskich żyje się dostatnio? Autorami projektu są uczniowie klasy Ig Gimnazjum w Bieńkowicach pod opieką nauczyciela Łukasza Zaborowskiego.
Dobre praktyki TIK. Dla kogo program? Program skierowany jest do wszystkich tych nauczycieli, którzy widzą potrzebę edukacji medialnej w szkole, chcą.
HISTORIA POLSKI W LEGENDACH
„Szkoła Współpracy. Uczniowie i rodzice kapitałem społecznym nowoczesnej szkoły” w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki.
 Uczniowie przygotowują materiały na wybrane lekcje wykorzystując różne programy komputerowe, np. Power Point, Paint, Microsoft Word, Microsoft Excel,
Szkoła z klasą 2.0 Kodeks 2.0.
SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Spotkanie otwierające. SZKOŁA Z KLASĄ 2.0 Serdecznie witam Was w kolejnej – trzeciej już – edycji programu Szkoła z klasą 2.0. W tym.
Debata klasowa Klasa 4 KODEKS 2.0. Zestaw zasad wypracowanych przez ekspertów i rozwiniętych przez nauczycieli i uczniów. Główne punkty kodeksu: bezpieczeństwo.
Prawa człowieka i ich ochrona w Polsce Alicja Kopczyńska
KODEKS 2.0 Gimnazjum Gminy Oleśnica im. Szarych Szeregów.
SPOTKANIE OTWIERAJĄCE Edycja 2012/2013 w Szkole Podstawowej im. H. Sienkiewicza w Konarzewie J. Liszkowska- koordynator.
Lekcje z komputerem, 2006.
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
W naszej szkole każdy uczeń mający trudności w nauce bądź pragnący bardziej pobudzić i rozwinąć swoje zainteresowania znajdzie coś dla siebie. Nauka przy.
OTWARTA FIRMA Otwarta firma Poznajemy zawody w miejscu pracy.
ALEKSANDER KŁODNICKI Koło TIK W zajęciach uczestniczy 15 uczniów, rozwijających swoje zainteresowania w obszarze nowoczesnych technologii.
INTERNET jako „ocean informacji”
O nowych zadaniach nauczyciela matematyki w kontek ś cie wyboru podr ę czników i programów nauczania.
Sieci współpracy i samokształcenia. SIEĆ to statek, na którym nie ma pasażerów, wszyscy jesteśmy załogą.
Dariusz Kessel OFEK. OFEK od trzech lat konsekwentnie rozwija program e-Szkoła Wielkopolska, mający na celu wspomaganie systemu oświaty poprzez wprowadzanie.
„Aby mierzyć drogę przyszłą, Trzeba wiedzieć, skąd się przyszło.” Cyprian Kamil Norwid.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ. Edukacja: Poziom: Temat: Czas realizacji: społeczna klasa I segregacja śmieci 1 godz. lekcyjna.
20 LUTY 2016 GIMNAZJUM NR UCZ I UCZ SIĘ Z TIK – WYKORZYSTUJEMY TECHNOLOGIĘ NA LEKCJACH 2. PRZESTRZEGAMY ZASAD NETYKIETY 3. RESPEKTUJEMY PRAWA AUTORSKIE.
WEBQUEST JAKO METODA Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Modelowy program praktyk podnoszący jakość.
Publiczna Szkoła Podstawowa nr 3 w Obornikach Śląskich
Program eTwinning Planowanie projektów
NARZĘDZIA INFORMATYCZNE WSPOMAGAJĄCE WSZYSTKIE ETAPY PROJEKTU
Program eTwinning Planowanie projektów
TIK w szkole.
Zapis prezentacji:

BAW SIĘ Z NAMI ZABYTKAMI Katarzyna Nowak "Lecz aby drogę mierzyć przyszłą Trzeba nam pomnieć, skąd się wyszło„ Cyprian Kamil Norwid Gimnazjum nr 1, 66-300 Międzyrzecz BAW SIĘ Z NAMI ZABYTKAMI Opiekun : Katarzyna Nowak Uczestnicy : członkowie koła historycznego

Katarzyna Nowak Cele projektu Gimnazjum nr 1, 66-300 Międzyrzecz Rozbudzanie indywidualnych zainteresowań ucznia historią, kulturą i tradycją własnego regionu. Rozwijanie wiedzy o własnym regionie. Ugruntowanie poczucia tożsamości narodowej poprzez rozwój tożsamości regionalnej. Kształcenie umiejętności poszukiwania, gromadzenia i wykorzystywania wiedzy z różnych dyscyplin i różnych źródeł. Docenianie walorów własnego regionu – jego kultury, tradycji, obyczajów. Uczenie się odpowiedzialnego i aktywnego uczestniczenia w życiu społeczności lokalnej.

Katarzyna Nowak Opis projektu Gimnazjum nr 1, 66-300 Międzyrzecz Grupa uczniów uczęszczających na kółko historyczne, postanowiła zrobić miły prezent dla młodszych koleżanek i kolegów. Długo zastanawiali się jak będzie wyglądał efekt końcowy ich pracy. Postawili na rzecz przyjemną ale, jak się potem okazało, nie do końca łatwą. Pracowali trzy miesiące, spotykając się raz w tygodniu. Zgromadzili materiały związane z naszym regionem, patronami szkół podstawowych, dowiedzieli się czym są materiały dydaktyczne. Wszystko zebrali w portfolio i dokonali segregacji. W czasie trwania projektu Gaal Anonim spisywał, relację z naszych spotkań. Efektem końcowym są gry i zabawy dla dzieci z klas I-III, nagrane na CD, znajdujące się również na stronie http://www.historianaokraglo.yoyo.pl

Wykorzystane narzędzia Katarzyna Nowak Wykorzystane narzędzia i programy komputerowe Gimnazjum nr 1, 66-300 Międzyrzecz Strony WWW http://www.miedzyrzecz.zamki.pl http://www.miedzyrzecz.pl http://www.miedzyrzecz.biz http://www.bunkry.pl http://www.sptrzy.republika.pl http://www.reporter2.w.interia.pl http://www.czworkanadlugiej.republika.pl http://www.gim1miedzyrzecz.scholaris.pl http://www.google.pl

Wykorzystane narzędzia Katarzyna Nowak Wykorzystane narzędzia i programy komputerowe Gimnazjum nr 1, 66-300 Międzyrzecz Sieć Internet, przeglądarka internetowa IE/FireFox – źródło informacji Microsoft Word – edycja tekstu Google Picassa – edycja grafiki Gadu-Gadu - komunikacja E-mail – elektroniczna korespondencja Blog – elektroniczny pamiętnik Strona WWW - proces rejestracji domeny oraz wirtualnego serwera, udostępniającego miejsce na stronę WWW. obsługa języka PHP i baz danych MySQL; wykorzystanie opcji preistalowania systemu CMS; wybranie systemu PHP-Fusion; konfiguracja systemu (zmiana szaty graficznej witryny, stworzenie kont użytkowników); obsługa PHP-Fusion (publikacja artykułów, ogłoszeń, stworzenie działu pobierania plików).

Katarzyna Nowak Organizacja pracy Gimnazjum nr 1, 66-300 Międzyrzecz Nad projektem pracowali uczniowie kółka historycznego, podzieleni na trzy zespoły zadaniowe, nad którymi czuwało trzech liderów. Grupa 1 - grafika, kosmetyka, dekoracja - Aleksandra Kudlak. Grupa 3 - Internet, Blog, WWW - Michał Gaweł. Grupa 2 - gry i zabawy - Agata Burakiewicz. Spotkania odbywały się raz w tygodniu, w każdy czwartek O godzinie 17.00. Na spotkania przychodziło od 15 do 22 osób

Organizacja pracy Planowanie Działanie Praca Katarzyna Nowak Gimnazjum nr 1, 66-300 Międzyrzecz Planowanie Działanie Praca

Rola nauczyciela Podanie propozycji tematów Podział na grupy Katarzyna Nowak Rola nauczyciela Gimnazjum nr 1, 66-300 Międzyrzecz Podanie propozycji tematów Podział na grupy Korekta błędów ortograficznych i językowych Sprawdzanie efektów pracy Segregacja Komunikacja Pomoc w potrzebie Podanie propozycji tematów projektu

Katarzyna Nowak Opis działań uczniów Gimnazjum nr 1, 66-300 Międzyrzecz Podział na grupy - uczniowie dobrali się pod kątem swoich umiejętności i wiadomości. Nad grupami zwierzchnictwo objęli liderzy grup. Sporządzono kalendarz z podziałem na funkcje i terminy. Przygotowanie - uczniowie zebrali wiadomości o szkołach podstawowych i regionie – portfolio. Segregacja - uczniowie wybierali najlepsze pomysły Powstał blog jako forma relacjonowania prac nad projektem http://www.historianaokraglo.blog.onet.pl Powstała strona WWW - http://www.historianaokraglo.yoyo.pl Ocena i prezentacja projektu

Rezultaty pracy Gry i zabawy: 1. Rebusy 2. Krzyżówki 3. Domino Katarzyna Nowak Rezultaty pracy Gimnazjum nr 1, 66-300 Międzyrzecz Gry i zabawy: 1. Rebusy 2. Krzyżówki 3. Domino 4. Pamięć 5. Legenda Zamieszczone są na stronie http://www.historianaokraglo.yoyo.pl

Rezultaty pracy Mini relacja z pracy nad naszym projektem Katarzyna Nowak Rezultaty pracy Gimnazjum nr 1, 66-300 Międzyrzecz Mini relacja z pracy nad naszym projektem znajduje się na stronie blog`u http://www.historianaokraglo.blog.onet.pl

Katarzyna Nowak Prezentacja Gimnazjum nr 1, 66-300 Międzyrzecz Prezentacja polegała na zasadzie przekazania pracy uczniów do następujących szkół. Szkoła Podstawowa nr 2 im. Szarych Szeregów Szkoła Podstawowa nr 3 im. Powstańców Wlkp. Szkoła Podstawowa nr 4 im. Czerwonych Gitar Ewentualne pozytywne bądź negatywne oddźwięki dopiero się pojawią. Według uczniów: "Trudno zrobić coś dla kogoś takiego, aby był to materiał edukacyjny."

Opinie i wnioski uczniów Katarzyna Nowak Opinie i wnioski uczniów Gimnazjum nr 1, 66-300 Międzyrzecz Praca nad serwisem WWW „Się martwię, bo mnie denerwuje takie coś czego nie umiem, ja będę siedział do 24 i to zrobię, taka natura." Mateusz Pęczkowski „Umiem już tak zapisać linka, aby go nie było widać na stronie, tylko w głębi."

uczniów oraz nauczyciela Katarzyna Nowak Opinie i wnioski uczniów oraz nauczyciela Gimnazjum nr 1, 66-300 Międzyrzecz "Szukałyśmy legend, ale bardzo trudno je przerobić na taki język, by małe dzieci to zrozumiały" Aleksandra Kudlak „Zintegrowałam grupę uczniów, którzy w przyszłym roku będą chętni do dalszych projektów. Sobie narzuciłam samodyscyplinę. Uczniowie już nie boją się komputerów i nieznanych programów. Pozwoli nam to rozwinąć skrzydła nad innymi projektami.” Katarzyna Nowak - opiekun koła historycznego

Wszelkie pytania i uwagi proszę kierować na adres e-mail: Katarzyna Nowak Kontakt Gimnazjum nr 1, 66-300 Międzyrzecz Dziękuję za uwagę  Wszelkie pytania i uwagi proszę kierować na adres e-mail: wagner@poczta.onet.eu Katarzyna Nowak