2009-03-06 Wykorzystanie funduszy strukturalnych 2007-2013, a światowe tendencje rozwoju firm branży technologie informacyjne, komunikacyjne i informatyczne,

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Słabe strony administracji publicznej wg Narodowej Strategii Spójności 2007
Advertisements

SKUTECZNOŚĆ i EFEKTYWNOŚĆ SYSTEMU
EBPP - nowy trend na rynku
Definicja Clienting to nowe pojęcie, które umożliwia odmiennie niż w tradycyjny sposób postrzeganie marketingu i klientów. Prekursorem tego nurtu jest.
Strategia rozwoju społeczeństwa informacyjnego w Polsce do roku 2013
Analiza ryzyka projektu
Hotel Courtyard – Warszawa
Analizy marketingowe – analizy odbiorców.
Dyskusja strategiczna Podsumowanie oraz ocena skuteczności i efektywności polityki spójności w okresie programowania dr Piotr Żuber Dyrektor.
zarządzanie produkcją
SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
DOKUMENTOWANIE PROCESU ZINTEGROWANEGO
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
Raport z audytu technologicznego dla przedsiębiorstwa ROD-LOCK Sp. z o
INFORMAYZACJA PRZEDSIĘBIORSTW
1 Investing in the New Europe Rozwój eCommerce w sektorze finansowym z perspektywy inwestora kapitałowego Krzysztof Kulig Partner Innova Capital Warszawa.
Maciej Bieńkiewicz, 15 marca 2012
Koncepcje i rozwiązania praktyczne stosowania e-faktur
7. Platformy informatyczne przyszłości (wizja SAP)
STRATEGIE MARKETINGOWE FIRM
Zarządzanie projektami
„Template” Prezentacji Inwestorskiej
Marketing elektroniczny w turystyce
Copyright Status-C, 2010r.. Crowdsourcing – czerpanie wiedzy z t ł umu Metoda konkursu – wybór najlepszych z wielu nadesłanych. Wykorzystanie potencjału.
„Teraz nie pora myśleć czego Ci brak.
WORKFLOW KLUCZEM DO MINIMALIZACJI KOSZTÓW DZIAŁANIA ORGANIZACJI
Microsoft Solution Framework
BADANIE RYNKOWE I MARKETINGOWE
Projekty systemowe i konkursowe realizowane przez Ministerstwo Edukacji Narodowej na rzecz kształcenia zawodowego i ustawicznego Katowice, 29 października.
Bezpieczny Mobilny Podpis Elektroniczny
Szkolenia, Coaching, PR.
Wymiana integracja ? oprogramowania dr Danuta Kajrunajtys.
Krajowy System Usług Kierunki rozwoju Krajowego Systemu Usług i jego oferta wsparcia przedsiębiorczości Warszawa, 26 listopada 2010 r. 1.
Elektroniczne Biuro Obsługi Interesanta Tamara Ossowska Zakopane, 21 czerwca 2001.
Ogólnokrajowa karta miejska
WORTAL TRANSFERU WIEDZY
JAK SKUTECZNIE WDROŻYĆ SYSTEM ZARZĄDZANIA JAKOŚCIĄ
Analiza i planowanie startegiczne 3
Program Operacyjny Kapitał Ludzki
Dlaczego Perfect NDF SA ?. Dzisiejsze oczekiwania Klienta wobec Doradcy Ubezpieczeniowo-Finansowego Uczciwość Rzetelność Wiedza, doświadczenie, profesjonalizm.
Zmiany w wymaganiach normy ISO (w kontekście EMAS)
Model łańcucha wartości
1. 2 Zarządzanie wiedzą i kwalifikacjami pracowników jako element procesu restrukturyzacji procesu restrukturyzacji Maciej Łukawski.
Audyt wewnętrzny jako źródło oceny kontroli zarządczej w jednostce
Business Consulting Services © 2005 IBM Corporation Confidential.
Dodatkowe slajdy (Koszty jakości)
Maria Góreczna Innowacje w budownictwie Poznań, 22 stycznia 2008 r.
Eksploatacja zasobów informatycznych przedsiębiorstwa.
Wdrażanie SYSTEMU Jacek WĘGLARCZYK.
Politechnika Śląska w Gliwicach Wydział Organizacji i Zarządzania Katedra Zarządzania Przedsiębiorstwem i Organizacji Produkcji Kierownik Katedry: prof.
Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy Nie jesteśmy w stanie odpowiedzieć na wszystkie wyzwania... ~ … ale jesteśmy.
Moduł e-Kontroli Grzegorz Dziurla.
Propozycje kryteriów wyboru finansowanych operacji dla poszczególnych działań w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Mazowieckiego na.
Sektorowe Rady ds. Kompetencji Ocena Strategiczna Warszawa, 1 grudnia 2015 roku.
Cyfrowa Polka, cyfrowy Polak – portret niewyraźny Dr hab. Katarzyna Śledziewska Diagnoza kompetencji cyfrowych polskich małych i średnich przedsiębiorstw.
Zintegrowany monitoring infrastruktury IT w Budimex
Sprzedaż lokalnych produktów trystycznych WARSZAWA_27_10_2015.
Opracował: Jan Załęcki – Wiceprezes Marketing Relacji Sp z o.o. na podstawie publikacji Philipa Kotlera oraz opracowania Mark Angelo Reyes, MARKMA Warszawa,
Zintegrowane systemy informatyczne
Specjalność INNOWACYJNY BINZES Katedra Informatyki Ekonomicznej Katedra Przedsiębiorczości i Zarządzania Innowacyjnego Katowice,
Plan konsultacji społecznych I część – prezentacja zakresu prac nad Strategią, celów strategicznych I i II rzędu II część – pytania skierowane do uczestników.
„Infrastruktura zakładu opieki zdrowotnej i aparatura medyczna – jak efektywnie dokonywać pożądanych zakupów” KIELCE 20 WRZEŚNIA 2012 WITOLD PONIKŁO.
PORTAL DIGITALIZACJA AGATA BRATEK Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego Konferencja POLSKIE ZBIORY W EUROPEANIE – Toruń, dn. 19 X 2012 r. Japoński.
INSTRUMENTY WSPIERANIA PROJEKTÓW INNOWACYJNYCH ARP S.A.
Druk.doc Specjalistyczne usługi poligraficzne dla firm Autorzy: Kamil Bartosiński Mateusz Bilski Marcin Krupa Tomasz Kunisz Jarosław Małyska Piotr Perkowski.
Zespół telematyczny ERA Warszawa,
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Perspektywa Programu Uproszczenie procedur i ograniczenie wymagań tylko do unijnych bez dodatkowych krajowych Większa ilość szkoleń wysokiej jakości/ dostęp.
„Metodologia Zarządzania Cyklem Projektu (PCM) — klucz do sukcesu
Stowarzyszenie Klubu Polskie Forum ISO – INEM Polska, istnieje od 1996
Zapis prezentacji:

Wykorzystanie funduszy strukturalnych , a światowe tendencje rozwoju firm branży technologie informacyjne, komunikacyjne i informatyczne, elektronika ( PO IG Działanie 4.4 Nowe inwestycje o wysokim potencjale innowacyjnym) Innowacyjny potencjał nowych technologii 06 marca 2009 mgr inż. Marcin Błaszczok ekspert PARP w obszarze technologie informacyjne, komunikacyjne i informatyczne, elektronika.

Agenda spotkania Wprowadzenie Charakter nowych technologii w kontekście zagrożeń i szans Elementy ryzyka w projektach rozwojowych Wymierne korzyści innowacyjności Metody poszukiwania nowych technologii Sposoby oceny nowatorskich rozwiązań w rozwoju projektów Możliwości rozwijania innowacyjności Modułowa budowa projektów Zarządzanie projektem od początku do...

Wprowadzenie Innowacyjność, czyli jak wymyślić proch ? Podstawowe pytanie: Kto ma wymyślić ten proch? Tak jest Państwo !!

Dlaczego Państwo jesteście najlepszym źródłem innwacyjności Najlepsza teoria bez praktyki jest jałowa. Sama technologia to narzędzia, które trzeba dopiero użyć w konkretnym celu Najlepsza praktyka bez teorii jest ślepa. Najlepsze doświadczenie i wiedza bez odpowiednich technicznych środków da słabe efekty

Dlaczego Państwo jesteście najlepszym źródłem innwacyjności

( ) Wzór na sukces technologia Praktyka i umiejętności + = Ciekawy produkt pomysłowość ostrożność

Źródła innowacyjności Nowa oprawa Modernizacja Reorganizacja Integracja

Innowacyjność przez Nową oprawę Proces pozostaje jak był Ewentualna konieczność sprawdzenia zgodności z założeniami Brak możliwości pełnego wykorzystania siły nowej technologii Łatwiejsze i tańsze w utrzymaniu Bezpieczniejsze

Innowacyjność przez Modernizację Proces poprawiony i dostosowany (zoptymalizowany) Konieczność sprawdzenia zgodności z założeniami Znacznie większa możliwości wykorzystania siły nowej technologii Łatwiejsze i tańsze w utrzymaniu Bezpieczniejsze

Innowacyjność przez Reorganizację Proces stworzony na nowo optymalnie dla technologii Konieczność sprawdzenia zgodności z założeniami Pełna możliwość wykorzystania siły nowej technologii Łatwiejsze i tańsze w utrzymaniu Bezpieczniejsze

Innowacyjność przez Integracje Nowe możliwości automatyzacji Łatwe połączenie z pozostałymi elementami Nowe funkcje płynące z nowej technologii Łatwiejsze i tańsze w utrzymaniu Bezpieczniejsze

Przykładowy projekt Zakład fotograficzny Co mamy: Tradycję Umiejętności Stałych klientów Malejącą liczbę zamówień

Jakie mamy perspektywy ? Dać się wyprzeć gigantom Zmodernizować się Zwiększyć ofertę Zacząć konkurować

Kierunki rozwoju nowych technologii Integracja Miniaturyzacja Alternatywne formy komunikacji –Uproszczone –Wykorzystujące różne media –Integrujące ze sprzętem użytkownika

Charakter nowych technologii w kontekście zagrożeń i szans „Lepsze” konieczne „dobremu” Konieczność konkurowania Konkurowanie jakością i funkcjonalnością Nowe technologie najlepszą tego realizacją

Przykładowy projekt Zakład fotograficzny Aby rozwijać się musimy: Poprawić jakość usług Poszerzyć ofertę Przyspieszyć obsługę Przejście na technologię cyfrową

Elementy ryzyka w projektach rozwojowych Brak rozeznania zagrożeń Możliwość wycofania się twórców z dalszego rozwoju Trudność w oszacowaniu kosztów zastosowania Czynnik ludzki (słabość i siła)

Model sprzyjający eksperymentom

Metodologie projektowe PRINCE2 jako standard brytyjskiej administracji publicznej i biznesu organizacja planowanie nadzór podział na etapy zarządzanie ryzykiem zarządzanie jakością zarządzanie konfiguracją zarządzanie zmianami

Zarządzanie ryzykiem Do głównych ryzyk biznesowych zalicza się: trafność i aktualność uzasadnienia biznesowego, zgodność projektu ze strategią firmy, konsekwencje związane z niepowodzeniem projektu, stabilność biznesowa obszarów objętych projektem, wymagania programu, którego projekt jest częścią, zmiany prawne, czynniki polityczne, w tym opinia publiczna, wpływ na środowisko, wpływ rezultatów projektu na klienta, ryzyko spełnienia wymagań i niespełnienia oczekiwań.

Zarządzanie ryzykiem Główne kategorie zarządzanego ryzyka projektowego to: zależność od dostawców, czynniki organizacyjne, czynniki specjalistyczne

Zarządzanie ryzykiem składa się z czterech głównych działań: planowania – określenie zasobów i nakładów potrzebnych do wykonywania działań związanych ze zmniejszaniem poziomu lub akceptacją ryzyka – na każdym poziomie planowania, zapewnienie zasobów i nakładów zgodnie z planem, monitorowania – ocena skuteczności podjętych działań i obserwacja symptomów materializacji ryzyka, nadzoru – zapewnienie, że plan jest realizowany.

Zarządzanie jakością Wymagania jakościowe klienta powinny zostać zebrane w następujące grupy: - wymagania funkcjonalne, - wydajność, - praktyczność, - bezpieczeństwo, - kompatybilność, - dostępność, - łatwość rozbudowy, - skalowalność, - elastyczność, - czytelność, - porównanie do innych produktów, - koszt, - termin.

Przykładowy projekt Ryzyko przy przejściu na technologię cyfrową: Nowe narzędzia Nowe procedury Inne formy archiwizacji Nowy sprzęt o innej eksploatacji

Wymierne korzyści innowacyjności Oszczędność czasu Nowe możliwości Nowe kręgi odbiorców Nowy wizerunek, nowe argumenty, nowe hasła, nowi sprzymierzeńcy

Najważniejsze zyski Proekologiczność Nowoczesność Elastyczność Zdolność dostosowania Wygoda Bezpieczeństwo

Przykładowy projekt Korzyści przejścia na technologię cyfrową: Oszczędność Wygoda Poprawa jakości Poszerzenie grona klientów Poprawa bezpieczeństwa Przyspieszenie wykonania usług

Standaryzacja i certyfikacja na przykładzie ISO Pozytywne postrzeganie firmy przez klientów jako stabilnej na rynku Uporządkowanie dokumentacji wewnętrznej w przedsiębiorstwie Podniesienie jakości pracy Wzrost satysfakcji klientów Przewaga konkurencyjna Wzrost prestiżu firmy i jej usług/produktów zarówno w oczach jej obecnych, jak i potencjalnych klientów Ograniczenie liczby reklamacji Lepszy dostęp do rynku krajowego i zagranicznego Wzrost zysku wywołany obniżką kosztów własnych na skutek poprawy jakości.

Przykładowy projekt Korzyści wprowadzenia ISO w zakładzie fotograficznym Wzrost prestiżu Wzrost jakości usług Wzrost wiarygodności

Metody poszukiwania nowych technologii Prasa techniczna i hobbystyczna Serwisy informacyjne (działy tech) Specjalistyczne serwisy internetowe Strony internetowe producentów

Sposoby oceny nowatorskich rozwiązań w rozwoju projektów Kto jest autorem, kto produkt rozwij Jakie jest aktualnie zainteresowanie produktem Czy są technologie konkurencyjne aktualnie rozwijane

Możliwości rozwijania innowacyjności Zebrać dokładnie to na czym się znamy Zebrać i scharakteryzować klientów jakich obecnie mamy Wyznaczyć grupę „prawie klientów” i wskazać czego nam brakuje aby byli z nami Znaleźć technologie, które przyciągną nowych klientów

Przykładowy projekt Zebranie tego na czym się znamy: Profesjonalnie wykonujemy zdjęcia Kompleksowo obsługujemy uroczystości Wywołujemy filmy i wykonujemy odbitki Korygujemy uszkodzone zdjęcia

Przykładowy projekt Aktualnie posiadani klienci: Amatorzy fotografiki Organizatorzy uroczystości Na potrzeby dokumentów

Przykładowy projekt Grupy „prawie” klientów: Oddalone od naszego zakładu Nie dysponujące wystarczającym czasem Chcące dokonać ingerencji w zdjęciach Posiadające aparat cyfrowy

Przykładowy projekt Technologia cyfrowa: Możliwość przesłania zdjęć pocztą Wykonanie odbitek w kilka minut Pełna możliwość retuszu zdjęć Możliwość obsługi dowolnych formatów zdjęć

Przykładowy projekt Kompleksowa wizja rozwoju: Pełne przejście na technologię cyfrową Rozbudowanie archiwum Uruchomienie serwisu www do przyjmowania zleceń Rozszerzenie oferty usługowej o: –retusz –publikację elektroniczną zdjęć

Przykładowy projekt Końcowy efekt modernizacji: Pozyskanie nowych klientów –Poszerzenie oferty –Dostosowanie do klienta –Poprawa jakości Redukcja kosztów –Uproszczenie procesów –Tańsze eksploatacyjnie

Modułowa budowa projektów Robię sam –Pełne koszty po naszej stronie –Dokładnie znamy rozwiązanie Korzystam z gotowego –Musimy dostosować się czyjejś koncepcji –Minimalne koszty

PRINCE 2 Obszary zarządzania projektem Organizacja Planowanie Nadzór Podział na etapy

Dziękuję za uwagę