Zasady określania zdolności przepustowej linii kolejowych zarządzanych przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. mgr inż. Ricardo Grabowski Biuro Eksploatacji.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Waldemar Węgrzyn Dyrektor Projektu
Advertisements

ZAŁOŻENIA DO ROCZNEGO ROZKŁADU JAZDY POCIĄGÓW 2009/2010
Projektowanie urządzeń automatycznego rozrządzania wagonów na górkach rozrządowych Zawiercie, 15 – 16 września 2011r.
Janusz Cobala – IZAT Tarnowskie Góry
Teoria maszyn i części maszyn
Jarosław Wróbel – Biuro Sprzedaży
Zarządzanie transportem KURS INŻYNIERSKI
Możliwości lokalizacji stacji KDP w zachodniej części woj. łódzkiego
ORGANIZACJA KOLEJOWYCH PRZEWOZÓW OSÓB
SITK Radom - XX Radomskie Dni Techniki
Baza kart rozrządowych i wynikowych
Mechanik Samochodowy.
Kryteria wyboru projektów pomocy technicznej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko Departament Koordynacji Programów Infrastrukturalnych.
Restrukturyzacja Łódzkiego Węzła Kolejowego
KINEMATYKA Kinematyka zajmuje się związkami między położeniem, prędkością i przyspieszeniem badanej cząstki – nie obchodzi nas, skąd bierze się przyspieszenie.
TRANSPORT KOLEJOWY INFRASTRUKTURA.
Zapotrzebowanie PKP CARGO SA
Najważniejsze Uwagi do Projektu Instrukcji kalkulacji stawek jednostkowych opłaty podstawowej za minimalny dostęp do infrastruktury.
4. OBLICZENIA TRAKCYJNE Przejazd teoretyczny
INFRASTRUKTURA KOLEJOWA
Analiza bezpieczeństwa osób i mienia na terenie zarządzanym przez PKP PLK S.A. Rok 2010.
Analiza katastrofy kolejowej z dnia 3 marca 2012 roku
MATERIAŁ INFORMACYJNY o planach inwestycyjnych
ZAŁOŻENIA DO ROZKŁADU JAZDY POCIĄGÓW WKD WAŻNEGO OD DO ROZKŁAD JAZDY POCIĄGÓW WKD 2011/2012 GRODZISK MAZOWIECKI 2011.
Marek Kubera, Dyrektor Projektu w PKP Polskie Linie kolejowe S.A.
GRZEGORZ WĄSOWICZ TEMAT PRACY:
Potrzeby Przewozów Regionalnych w obliczu rozwoju kolei dużych prędkości Warszawa,
Skrajnia budowli.
„Rozwiązanie komunikacyjne dla Naramowic”
Zarządzanie przesyłem w wybranym łączu prądu stałego
STREFA DYLEMATU Prezentację wykonali studenci specjalności DUA gr. 2:
ZAŁOŻENIA DO ROZKŁADU JAZDY POCIĄGÓW WKD WAŻNEGO OD DO ROZKŁAD JAZDY POCIĄGÓW WKD 2009/2010 GRODZISK MAZOWIECKI 2009.
Ruch jednostajny prostoliniowy i jednostajnie zmienny Monika Jazurek
Odcinek zdalnego prowadzenia ruchu
Zasady dostępności centralnych obszarów Warszawy dla komunikacji indywidualnej Warszawa, grudzień 2011.
ZASILANIE (ELEKTROENERGETYKA TRAKCYJNA) Struktura układu zasilania
Historia kolei na terenach południowej Polski
6. ZASILANIE Struktura układu zasilania
7.     PODSTAWY STEROWANIA RUCHEM POCIAGÓW    Zasada bezpiecznej jazdy pociągu Ruch pociągów na liniach kolejowych odbywa się według ściśle określonych.
Poczuj przyjemność z podróży koleją w Kujawsko-Pomorskiem Dla rozwoju infrastruktury i środowiska POIiŚ Polepszenie jakości usług przewozowych poprzez.
Prezentacje opracowali
Projekt inwestycyjny modernizacji połączenia kolejowego objęty Programem Operacyjnym Infrastruktura i Środowisko Wrocław – Poznań - Szczecin współfinansowany.
© IEn Gdańsk 2011 Wpływ dużej generacji wiatrowej na pracę PSE Zachód Część II Robert Jankowski Andrzej Kąkol Bogdan Sobczak Instytut Energetyki Oddział.
Próba ściskania metali
Zarządzanie transportem Wybrane elementy
Podpisanie Umowy o Dofinansowanie dla zadania pn.
Szczecińska Kolej Metropolitalna
Regionalne warsztaty TAF TSI
Krótsze podróże z Opola do Kędzierzyna Koźla i Katowic
Tytuł …. KOLEJOWE PRZEWOZY TOWAROWE Katowice, 18.X.2007
Wrócą pociągi na trasę Jarocin – Września – Gniezno
Kolejowa odnowa Modernizacja estakady w Gorzowie Wielkopolskim
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Andrzej Bąkowski Leszek Radziszewski Zbigniew Skrobacki
Informacja o stanie bezpieczeństwa na obszarze kolejowym za 2016 rok.
INWESTUJEMY W KOMFORT I BEZPIECZEŃSTWO NA LATA
Wygodniej w podróż ze Szczecina
Koncepcja modernizacji linii Wrocław – Jelenia Góra
KDP W POLSCE Autor: Adam Maćkowiak.
Zarządca narodowej sieci linii kolejowych
Koleje Dużych Prędkości we Włoszech
IV Konferencja Naukowo-Techniczna "Nowoczesne technologie w projektowaniu, budowie.
Kłodzko Miasto – kolej dostępniejsza dla podróżnych
Wyrok WSA z Kielcach z dnia 16 listopada 2017 r., I SA/Ke 531/17
Rewizja TSI Hałas Aktualny stan prac Piotr Sieczkowski
Porównanie czasów przejazdów samochodu i pociągu na czterech liniach kolejowych, na których 10 czerwca 2018 roku będą uruchamiane połączenia w systemie.
Działania na rzecz poprawy bezpieczeństwa ruchu pociągów
przejazdów kolejowo-drogowych
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. Zakład Linii Kolejowych w Nowym Sączu
Zapis prezentacji:

Zasady określania zdolności przepustowej linii kolejowych zarządzanych przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. mgr inż. Ricardo Grabowski Biuro Eksploatacji Centrala PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. E-mail: r.grabowski@plk-sa.pl Warszawa, 12 grudnia 2011 r.

System został opracowany w oparciu o zalecenia Karty UIC 406 ZAŁOŻENIA SYSTEMU System został opracowany w oparciu o zalecenia Karty UIC 406 Założenia: Obliczenia przeprowadzane są na podstawie danych z rocznego rozkładu jazdy. System opiera się na metodzie kompresji tras rozkładowych w okresie wybranym do obliczeń i umieszczania dodatkowych tras pociągów (kopie istniejących tras wybieranych przez system), aż do dojścia do granicznego czasu zajętości infrastruktury.

OD CZEGO ZALEŻY ZDOLNOŚĆ PRZEPUSTOWA ? Zdolność przepustowa zależy od: charakterystyki technicznej danego elementu sieci, tj. liczby torów, prędkości drogowej i ewentualnych ograniczeń tej prędkości, topologii układu torowego, sieci trakcyjnej, urządzeń sterowania ruchem kolejowym, rozmieszczenia stacji i innych posterunków ruchu na linii

OD CZEGO ZALEŻY ZDOLNOŚĆ PRZEPUSTOWA ? charakterystyki technicznej pociągów przejeżdżających przez dany element sieci, tj. rodzaju pociągów, prędkości technicznej, masy i długości składów pociągów, charakterystyk trakcyjnych lokomotyw, wymaganych dróg hamowania

OD CZEGO ZALEŻY ZDOLNOŚĆ PRZEPUSTOWA ? rozkładu jazdy, a więc rozmieszczenia tras pociągów na wykresie ruchu, uzależnień między poszczególnymi trasami i powiązań z trasami na sąsiednich odcinkach i liniach potrzeb rynku, wyrażających się zamówieniami na trasy pociągów składanymi przez przewoźników kolejowych

WNIOSKI Z ANALIZY PRZYJĘTEJ METODY OBLICZEŃ podstawą do obliczania zdolności przepustowej jest wykorzystana przepustowość określona na podstawie rocznego rozkładu jazdy metoda uwzględnia rozmieszczenie tras pociągów na wykresie ruchu, uzależnienia między poszczególnymi trasami i powiązania z trasami na sąsiednich odcinkach i liniach

WNIOSKI Z ANALIZY PRZYJĘTEJ METODY twórcy metody zalecają stosowanie mechanizmu kompresji na krótkich odcinkach, a więc liczenie zdolności przepustowej dla szlaków w związku z powyższym, przepustowości linii nie można określić jedną liczbą za zdolność przepustową odcinka należy uznać wyniki obliczeń dla szlaku krytycznego

WNIOSKI Z ANALIZY PRZYJĘTEJ METODY wyniki są w dużym stopniu zależne od przyjętego okresu do obliczeń (np. różnice w natężeniu ruchu w dni robocze i świąteczne, dotyczy to też szczytu wyjazdów urlopowych), niemożność obliczenia zdolności przepustowej dla linii na której w chwili obecnej nie ma rozkładu jazdy zastosowana metoda może powodować trudności z porównywaniem zdolności przepustowych dla różnych rozkładów jazdy pociągów na tym samym odcinku

Dane o sieci kolejowej - instrukcja Wykaz linii (Id-12). DANE DO OBLICZEŃ Do obliczenia zdolności przepustowej wymagane są niżej wymienione dane: Dane o sieci kolejowej - instrukcja Wykaz linii (Id-12). Rozkład jazdy pociągów pobierany z aktualnej bazy danych systemu Konstruowania Wykresów Ruchu (KWR). Wykaz szlaków i posterunków ruchu na sieci kolejowej ( dane z systemu KWR). Wyposażenie posterunków ruchu i szlaków w urządzenia srk.

PODZIAŁ LINII NA SZLAKI

WYBÓR SZLAKU DO OBLICZEŃ

WYBÓR PARAMETRÓW DO OBLICZEŃ Określenie dnia do obliczeń. Określenie okresu doby do obliczeń. Określenie granicznego czasu zajętości infrastruktury.

WYNIKI OBLICZEŃ

WNIOSKI Przedstawiony system liczenia zdolności przepustowych jest ściśle powiązany z systemem konstruowania rozkładu jazdy (KWR). Dla systemu dostępne są tylko dane z aktualnie obowiązującego rocznego rozkładu jazdy, dotyczy to też stanu infrastruktury. System nie uwzględnia tras zamówionych przez przewoźników w ramach indywidualnego rozkładu jazdy. W okresie przygotowywania projektu stawek nie ma możliwości symulowania rozkładu jazdy dla parametrów infrastruktury na okres obowiązywania nowych stawek

WYKORZYSTANE MATERIAŁY W przedstawionej prezentacji wykorzystane zostały: Karta UIC 406 Opracowanie CNTK: Metoda określania zdolności przepustowej linii i odcinków sieci kolejowej PKP PLK S.A.; autor: mgr inż. Tadeusz Kusiński

Dziękuję za uwagę