Koncepcje projektowe statków pasażerskich nowej generacji przeznaczonych do eksploatacji na ograniczonych akwenach śródlądowych PROJECT EUREKA E!3065 Wykonał.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Tomasz Piechal redaktor prowadzący działu "Partnerstwo dla Kultury"
Advertisements

SEMINARIUM PODSUMOWUJĄCE PROJEKT INCOWATRANS
Modernizacja wejścia do portu wewnętrznego Nr SPOT/1.2.1/20/04 Uroczyste zakończenie realizacji Projektu 30 maja 2008 roku.
Tytuł: Ramowa technologia budowy kadłuba pchacza w stoczni wirtualnej
TECHNICZNE, EKONOMICZNO-SPOŁECZNE I ŚRODOWISKOWE
Projekt: INCOWATRANS E!3065
TRANSPORT Roman Idczak.
Konferencja Nowa koncepcja polityki regionalnej Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Warszawa, 4 sierpnia 2008 r.
Program Partnerstwa Transgranicznego założenia i rezultaty Supraśl,
Restrukturyzacja Łódzkiego Węzła Kolejowego
MOŻLIWOŚCI POZYSKANIA ŚRODKÓW NA BADANIA NAUKOWE POLSKO-NORWESKI FUNDUSZ BADAŃ NAUKOWYCH PROGRAMY WSPÓŁPRACY TERYTORIALNEJ.
Projekt EUREKA E!3065 „Incowatrans”
Stan implementacji aktów prawa UE do krajowego porządku prawnego
Transport śródlądowy Wykonali: Piotr Czyż Bartłomiej Szewczyk
Prof. zw. dr hab. Józef Perenc
ZESPÓŁ SZKÓŁ ŻEGLUGI ŚRÓDLĄDOWEJ
Priorytet : Harmonijny transport powierzchniowy
WYŻSZA SZKOŁA TECHNICZNA W KATOWICACH
Czysty transport miejski
„Zachodniopomorski Szlak Żeglarski”
AKADEMIA MORSKA w Gdyni.
Potrzeby i perspektywy innowacji w polskim przemyśle okrętowym
POLITECHNIKA GDAŃSKA WYDZIAŁ OCEANOTECHNIKI I OKRĘTOWNICTWA
Strategia Rozwoju Miasta Włocławek jako podstawa do aplikacji o środki zewnętrzne w tym Unii Europejskiej Włocławek, 24 września 2012 roku.
Wodne Ochotnicze Pogotowie Ratunkowe WOPR-OS OSTROŁEKA
POLITECHNIKA CZĘSTOCHOWSKA
XIII MIĘDZYNARODOWE FORUM GOSPODARCZE GDYNIA 2013
Warsaw Rosji, - 70 km do Rosji, Litwy, - 85 km do Litwy, Białorusi km do Białorusi. Rosji, - 70 km do Rosji, Litwy, - 85 km do Litwy, Białorusi.
KONCEPCJE ROZWOJU WIELOFUNKCYJNEJ FLOTY ŚRÓDLĄDOWEJ
Ekojazda.
Prezentacja sylwetek opiekunów prac dyplomowych
Zapraszamy na prezentację pod tytułem Polskie statki
Przedmiot: OBSŁUGA RUCHU TURYSTYCZNEGO W POLSCE I NA ŚWIECIE
Narodowy Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej
Doradca do spraw odnawialnych źródeł energii (OZE) Robert Szlęzak PREZENTACJA WPROWADZAJĄCA.
Wydział Przedsiębiorczości i Towarozanwastwa
Rzeki w Polsce :3.
EDYTA LASKA MONIKA KANIA BESTER RAFAŁ SZPYRKA STANISŁAW
KONGRES ESC Sztokholm Na polskich kardiologach i kardiochirurgach możesz polegać jak na Zawiszy.
Architektura obiektów technicznych
„Poprawa czystości wód Morza Bałtyckiego poprzez rozbudowę systemów gospodarki wodnej – I etap (RAINNET I)” Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego.
X Posiedzenie ZR ds. koordynacji wdrażania SUE RMB
Prezentacja sylwetek opiekunów prac dyplomowych
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską z Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu Operacyjnego Pomoc Techniczna
Akademia Morska w Szczecinie Wydział Inżynieryjno-Ekonomiczny Transportu Instytut Zarządzania Transportem Zakład Organizacji i Zarządzania Projekt rozwojowy.
Województwo Zachodniopomorskie
Tramwaje Warszawskie przyjazne ludziom i miastu
KIERUNEK: BUDOWNICTWO BUDOWNICTWO WODNEI GEOTECHNIKA
l Idealne miejsce dla Twojego biznesu.
T EMATY REFERATÓW ORAZ PRAC PROJEKTOWYCH Z BEZPIECZEŃSTWA PAŃSTWA Ewa Wolska-Liśkiewicz Leszek Baran C2.
Bezpieczeństwo w komunikacji powszechnej i transporcie (ćwiczenia)
Środki transportu wodnego
Znacznie portu lotniczego dla rozwoju regionu
Jak uczynić przełomową inwestycję przyjazną dla lokalnej społeczności?
Punkt Informacyjny Funduszy Europejskich, styczeń 2014 r.
Akademia Morska w Gdyni w procesie identyfikacji Inteligentnych Specjalizacji Pomorza dr hab. inż. Ireneusz Czarnowski, prof. AMG 1 Gdynia - 9|02|2016.
Konferencja podsumowująca projekt „Eko – turystyczne wybrzeże – rozwój sieci miast i gmin morskich przez edukację ekologiczną” Koszalin, 3 grudnia 2012.
Gdańsk, 29 maja 2015 PIERWSZE KONKURSY W REGIONALNYM PROGRAMIE OPERACYJNYM WOJEWÓDZTWA POMORSKIEGO NA LATA Regionalny Program Operacyjny dla.
Temat 4: Obowiązywanie kodeksu karnego skarbowego w przestrzeni (co do miejsca i osób)
„Wdrażanie elektronicznych usług dla ludności woj. podlaskiego – część II, administracja samorządowa” BIAŁYSTOK, 10 sierpnia 2010.
Podpisanie Umowy o Dofinansowanie dla zadania pn.
Perspektywy rozwoju śródlądowych dróg wodnych w Polsce
„Transport morski w systemie transportu intermodalnego”
Operator ARP Sp. z o.o. to założona przez państwową Agencję Rozwoju Przemysłu S.A. spółka, zajmująca się sprzedażą majątku przejętego od restrukturyzowanych.
Kolejowa odnowa Modernizacja estakady w Gorzowie Wielkopolskim
Zadania Gminy Miasta Koszalin zrealizowane w ramach projektu:
Międzynarodowe prawo morza
Partnerstwo samorządów Koszalińskiego Obszaru Funkcjonalnego szansą na wzmocnienie potencjału rozwojowego regionu Koszalin, 20 kwietnia 2017.
Zarządca infrastruktury Krajowy Program Kolejowy
Budowa Trasy Północnej w Szczecinie – etap II
Zapis prezentacji:

Koncepcje projektowe statków pasażerskich nowej generacji przeznaczonych do eksploatacji na ograniczonych akwenach śródlądowych PROJECT EUREKA E!3065 Wykonał Międzykatedralny Zespół Projektowy przy Katedrze Technologii Okrętu, Systemów Jakości i Materiałoznawstwa Wykonawcy: W. Hołówko – architekt wnętrz okrętowych; J. Michalski – główny projektant; K. Rosochowicz – koordynator projektu

Zakres prac Zespołu Projektowego: Wykonanie studium projektowego statku pasażerskiego na śródlądową trasę Berlin-Królewiec; Rozwój metod projektowania statków śródlądowych; Współudział w opracowaniu i weryfikacji dokumentacji projektów koncepcyjnych śródlądowych statków towarowych wykonanych przez firmę SINUS.

Państwa UE oraz międzynarodowe organizacje transportu wodnego zainteresowane są przedłużeniem śródlądowych dróg wodnych Europy Zachodniej w kierunku wschodnim – w tym na szlaki polskie – celem połączenia: portów Morza Bałtyckiego i Północnego z portami Morza Śródziemnego; portów Morza Bałtyckiego i Północnego z portami Morza Czarnego; portów śródlądzia UE z rejonem Zatoki Gdańskiej, Zalewu Wiślanego i Zalewu Kurońskiego; portów śródlądzia UE ze śródlądowymi szlakami Białorusi, Ukrainy i Rosji; - zarówno w sensie transportu towarowego, jak i w aspekcie pasażerskiego ruchu turystyczno-rekreacyjnego. Studium dotyczyło statku na trasę BERLIN-KRÓLEWIEC:

TRASA 1 TYGODNIOWYCH REJSÓW WYCIECZKOWYCH

Założenia projektowe dotyczące statku Aspekt ekologiczny niski poziom emisji zanieczyszczeń w spalinach; system zamkniętego obiegu ścieków; Aspekt ekonomiczny wysoki komfort bytowania w czasie podróży; efektywność kapitałowa – max liczba pasażerów oraz całoroczna eksploatacja statku; Aspekt techniczny ograniczenie wymiarów głównych statku; zwarta konstrukcja kadłuba z paneli sandwichowych; układ napędowy zasilany paliwem ekologicznym.

Członowy statek pasażerski m/v EUREKA z 60 miejscami sypialnymi w kabinach Statek: barka hotelowa + pchacz, o wymiarach: L=55.00 m < 56.0 m; T= 1.00 m < 1.2 m; B= 9.00 m < 9.6 m; H= 4.90 m H-1.2<3.90 m (prześwit); Restauracja = 80.0 m2; (pchacz) Bar kawowy = 90.0 m2; (pchacz) Kuchnia = 40.0 m2; (pchacz)

WARIANTY FUNKCJONALNE STATKÓW: Eureka I – rekreacyjno-wycieczkowy statek pasażerski przeznaczony do 1 lub 2 tygodniowych turnusów; Eureka II – sanatoryjno-wycieczkowy statek pasażerski przeznaczony do 1 lub 2 tygodniowych turnusów; 14 kabin klasy „Standard” (15 m²) dla 28 pasażerów; 6 kabin klasy „Classic” (18 m²) dla 24 pasażerów; 2 kabiny klasy „Luxe” (34 m²) dla 4 pasażerów; 2 kabiny klasy „Disable” (17 m²) dla 4 pasażerów; 16 kabin klasy „Crew” (10 m²) dla 26 czł. załogi; Pomieszczenia sanatoryjne 58 m2 (pchacz) 145 m2 (barka)

SIŁOWNIA Z UKŁADEM Spalinowo-hydraulicznym napędzającym 2 śruby w obrotowych dyszach Korta; (elektryczny) 2 silniki Iveco 2x220 kW 2000 obr/min; Generator elektr. Iveco 160 kW 2000 obr/min; 2 pompy hydrauliczne Rexroth; 2 silniki hydrauliczne Rexroth; Gneratory elektr. Leroy 2x40 kW.

Konstrukcji kadłuba wykonana z paneli sandwichowych służy uzyskaniu konfiguracji kadłuba o dwóch kondygnacjach - przy ograniczonej wysokości bocznej statku:

Koncepcja planu generalnego statku m/v EUREKA I - wersja funkcjonalna rekreacyjno-wycieczkowa; Studium architektoniczno-funkcjonalne:

Koncepcja planu generalnego statku m/v EUREKA II - sanatoryjno-wycieczkowa wersja funkcjonalna; Studium architektoniczno-funkcjonalne modułu pchacza

Koncepcja planu generalnego statku m/v EUREKA II - sanatoryjno-wycieczkowa wersja funkcjonalna; Studium architektoniczno-funkcjonalne modułu barki hotelowej:

KONKLUZJE I PROGNOZY Nowe koncepcje statków śródlądowych, dostosowanych do ekologicznej eksploatacji na płytkich akwenach mogą posłużyć do: zwiększenia przepustowości komunikacyjnej na europejskim kierunku W-Z; absorpcji siły roboczej w regionach leżących przy śródlądowych szlakach wodnych; rozwoju sektora usług turystycznych w regionach o unikalnych walorach przyrodniczych; integracji i ożywienia współpracy regionów przygranicznych. Dziękuję za uwagę