PODSTAWY PROJEKTOWANIA I GRAFIKA INŻYNIERSKA

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
RYSUNKU TECHNICZNEGO GEOMETRYCZNE ZASADY
Advertisements

PODSTAWY PROJEKTOWANIA I GRAFIKA INŻYNIERSKA
PODSTAWY PROJEKTOWANIA I GRAFIKA INŻYNIERSKA
PODSTAWY PROJEKTOWANIA I GRAFIKA INŻYNIERSKA
PODSTAWY PROJEKTOWANIA I GRAFIKA INŻYNIERSKA
PODSTAWY PROJEKTOWANIA I GRAFIKA INŻYNIERSKA
PODSTAWY PROJEKTOWANIA I GRAFIKA INŻYNIERSKA
Funkcja liniowa – - powtórzenie wiadomości
Ostrosłupy SAMBOR MARIUSZ O A B C D E F H R S α S H h r R a S b h H a
Figury płaskie-czworokąty
PROSTOKĄTNY UKŁAD WSPÓŁRZĘDNYCH
Rzutowanie 3D  2D Rzutowanie planarne Rzut równoległe
Eliminacja powierzchni niewidocznych Wyznaczanie powierzchni widocznych Które powierzchnie, krawędzie i punkty są widoczne ze środka rzutowania (albo wzdłuż.
Podstawy projektowania i grafika inżynierska
Podstawy projektowania i grafika inżynierska
Geometria obrazu Wykład 13
KLOCKI RZUTY PROSTOKATNE Opracowała: Anna Pawlak.
Napory na ściany proste i zakrzywione
Rzutowanie w rzutach prostokątnych.
RZUTOWANIE PROSTOKĄTNE
RZUTY PROSTOKĄTNE.
Definicje matematyczne - geometria
,, W KRAINIE CZWOROKĄTÓW ,, Adam Filipowicz VA SPIS TREŚCI
Rzut równoległy Rzuty Monge’a - część 1
Rzut środkowy – część 2 Plan wykładu Równoległość i prostopadłość
Zastosowanie rzutu środkowego na przykładzie zdjęć
Rzuty Monge’a cz. 3 Transformacje układu odniesienia
Klasa III P r. TEMAT: Rzut równoległy na płaszczyznę. Rzut prostokątny na płaszczyznę. Kąt między prostą a płaszczyzną. Prowadzący: Przemysław.
Autor: Krystyna Bręk ZSZ im. Gen. I.Prądzyńskiego w Augustowie
Podstawy projektowania i grafika inżynierska
Rzut środkowy- cz. 3 Perspektywa pionowa
Rysunek techniczny w klasach IV-VI
Rzut cechowany dr Renata Jędryczka
Przygotował: Elvis Mendek Marcin Przybyła
Rzuty Monge’a cz. 1 dr Renata Jędryczka
Środek dydaktyczny dla klasy VI szkoły podstawowej
Prezentacja Multimedialna
Dane INFORMACYJNE (do uzupełnienia)
Wykład 6. Redukcje odwzorowawcze
RODZAJE CZWOROKĄTÓW.
Czworokąty.
Konstrukcje geometryczne
RZUTOWANIE PROSTOKĄTNE.
Zapis graficzny płaszczyzn
GRAFIKA INŻYNIERSKA wykład 11 Cieniowanie Aksjonometria.
RZUTOWANIE PROSTOKĄTNE
Czworokąty Opr. Elżbieta Brożyńska.
Grafika i komunikacja człowieka z komputerem
Bryły ostrosłupy graniastosłupy bryły obrotowe.
Kąt nachylenia krawędzi bocznej do płaszczyzny podstawy w ostrosłupie prawidłowym trójkątnym. Opracował: Jerzy Gawin.
RZUTOWANIE PROSTOKĄTNE
Kąt nachylenia krawędzi bocznej do płaszczyzny podstawy w ostrosłupie prawidłowym czworokątnym. Opracował: Jerzy Gawin.
Podstawy projektowania i grafika inżynierska
Podstawy projektowania i grafika inżynierska Wydział Zarządzania i Ekonomii Politechnika Gdańska 2008 r.
Rzuty prostokątne.
Projektowanie Inżynierskie
70 lat obecności Geometrii Wykreślnej w murach Politechniki Śląskiej
RZUTOWANIE PROSTOKATNE
Blok I: PODSTAWY TECHNIKI
Obliczanie długości odcinków w układzie współrzędnych.
Rzutowania Rzutowanie jest przekształceniem przestrzeni trójwymiarowej na przestrzeń dwuwymiarową. Rzutowanie polega na poprowadzeniu prostej przez dany.
Figury geometryczne.
W prezentacji wykorzystano rysunki z książki
 ROZWINIĘCIE POBOCZNICY STOŻKA - rozwinięcie powierzchni stożka ściętego płaszczyzną rzutującą na π 2   PRZEKROJE I PRZECIĘCIA FIGUR OBROTOWYCH PŁASZCZYZNĄ.
Rzut sił na oś. Twierdzenie o sumie rzutów.
Projektowanie wspomagane komputerem
Grafika inżynierska – geometria wykreślna 11. Rzut cechowany.
Lekcja Temat: Figury na płaszczyźnie – ćwiczenia przed sprawdzianem.
Klasa III P r. TEMAT: Rzut równoległy na płaszczyznę. Rzut prostokątny na płaszczyznę. Kąt między prostą a płaszczyzną. Prowadzący: Przemysław.
Zapis prezentacji:

PODSTAWY PROJEKTOWANIA I GRAFIKA INŻYNIERSKA PROJEKT nr 2 PODSTAWY PROJEKTOWANIA I GRAFIKA INŻYNIERSKA mgr inż. Krzysztof Redlarski e-mail: kred@zie.pg.gda.pl mgr Tomasz Gardzioła e-mail: tga@zie.pg.gda.pl

RZUTOWANIE PROSTOKĄTNE RZUTOWANIE to metoda polegająca na przedstawieniu przedmiotu 3D na płaszczyźnie za pomocą wzajemnie prostopadłych rzutni. Poszczególne płaszczyzny nazywany: I – Rzutnia pionowa (główna), II – Rzutnia boczna, III – Rzutnia pozioma.

RZUTOWANIE PROSTOKĄTNE Zasady tworzenia rzutu prostokątnego: przedmiot ustawiamy równolegle do rzutni, tak aby znalazł się pomiędzy obserwatorem a rzutnią, patrzymy na przedmiot prostopadle do płaszczyzny rzutni, z każdego widocznego punktu prowadzimy linię prostopadłą do rzutni, punkty przecięcia tych linii z rzutnią łączymy odpowiednimi odcinkami otrzymując rzut prostokątny tego przedmiotu na daną rzutnię.

RZUTOWANIE PROSTOKĄTNE Przykład:

RZUTOWANIE PROSTOKĄTNE Przykład – cd.

RZUTOWANIE PROSTOKĄTNE Zadanie: