Leonardo da Vinci project 2010 – 2012

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Wymiana doświadczeń w zakładzie pracy.
Advertisements

NASZE KOCHANE DZIECIAKI...
Przyjmowanie telefonów i interesantów.
Nakrywanie do stołu Nakrycia stołowe
Nakrywanie do stołu Bielizna stołowa
Servicearten Sposoby serwowania -
Organizacja spotkań i przyjmowanie delegacji
TECHNIKI AUTOPREZENTACJI I WYSTĄPIEŃ PUBLICZNYCH
Kuchnia francuska.
„Kuchnia i restauracja dla początkujących”
Menu.
Leonardo da Vinci Partnership: “Kitchen and Restaurant Guide for Starters” ŹRÓDŁA SŁODYCZY.
Leonardo da Vinci Partnership: “Kitchen and Restaurant Guide for Starters” Mięso i drób.
N a k r y c i e s t o ł u.
W niektórych miejscach, np. u przyjaciół.Przyjęte jest wpadanie bez zapowiedzi. Trzeba jednak pamiętać, że przyjaciel, do którego pragnie się wpaść,
Jak bezpiecznie korzystać
Savoir –vivre czyli ABC dobrego wychowania
Bezpieczeństwo w sieci !
KILKA SŁÓW O ZAWODZIE KELNERA.
Sposób jedzenia sushi.
Savoir vivre w kontaktach z Rosjanami
Narodowe potrawy Wielkiej Brytanii
Do zapoznani się z naszą ofertą świąteczną
Oferta specjalna Wigilia 2013
W kierunku podnoszenia kwalifikacji zawodowych – konferencja podsumowująca kampanię Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego.
2) Wózek kelnerski, kredens, Guéridon, 3)Obrusy ,serwetki, nakładki
W restauracji.
Leonardo da Vinci – Partnership Kitchen and restaurant guide for starters -F&B4you Sibiu, Romania th April 2011.
Wprowadzenie do cateringu i branży hotelarskiej
PRZY RODZINNYM STOLE.
Jak ? I co? – jedzenie w starożytnym Rzymie
INSTYTUCJA WYSYŁAJĄCA: INSTYTUCJA ODBIERAJĄCA: Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych w Somoninie im. Józefa Wybickiego Somonino ul. Wolności 39 Koordynator.
System zamawiania on-line
Prezentacja projektu „OBYCIE UMILA ŻYCIE”
Co spożywali polscy magnaci w okresie Baroku
usług gastronomicznych
KONCEPCJA PROWADZENIA RESTAURACJI
Organizacja przyjęć i imprez oficjalnych
KITCHEN AND RESTAURANT GUIDE FOR STARTERS F&B4YOU Leonardo da Vinci project 2010 – 2012 COLEGIUL TEHNIC DE ALIMENTATIE SI TURISM DUMITRU MOTOC, GALATI,
Konferencja sędziowska Starachowice, lutego 2007
TRZYMAJ FORMĘ Program edukacyjny.
Savoir vivre.
Prezentację Budżetu Jak przeżyć Prezentację Budżetu (Garść rad dla uczestników)
Wiesz co jesz! W Cucinie można zobaczyć smaki, usłyszeć zapachy i podotykać świeżości. Poczuć tętno Kuchni – bo tu ona żyje. Ludźmi, którzy ją tworzą i.
Zasady dobrego wychowania czyli savoir vivre na co dzień.
Pe ł ni apetytu na moc Uczniowie klasy III a Szko ł y Podstawowej nr 6 w Ś widnicy.
Praktyki zawodowe w Londynie r.
EUROPEJSKI NUMER ALARMOWY
Pamiętaliśmy o myciu rąk i fartuszkach.
ZAWÓD KELNER Szkoła – Zawód – Praca.
Rodzaje śniadań Martyna Voigt 3H2.
Śniadanie daje moc Szkoła Podstawowa Nr 1 im. Janusza Korczaka w Lądku-Zdroju klasa 2b.
Organizacja przyjęć i imprez oficjalnych
Cafe D. Pownd. Cafe D. Pownd:  Stołówka studencka  Dla 550 studentów The National Academy of Liberal Arts  Otwarta 7:00-19:00 w dni powszednie, zamknięta.
Tel lub mail:
to wyjątkowe chwile, na które czeka każdy.
Katarzyna Brych Katarzyna Ciupa
Wszystko o nakrywaniu do stołu
Kucharz w kuchni króluje. Dobre posiłki gotuje ;).
Kipfenberg-Grösdorf.. Praca na stanowisku służby pięter: Główne zajęcia to: Ścieranie kurzy Ścielenie łóżek Mycie okien Odkurzanie jednostek mieszkalnych.
Kompleksowa obsługa gościa hotelowego
Hotel zum Schiff MEERSBURG
Savoir - Vivre na talerzu
Savoir vivre – czyli dobre maniery. Zachowanie przy stole.
TAJEMNICZY KLIENT URZĄD DZIELNICY BIELANY RAPORT Z BADANIA
PRZYJĘCIE URODZINOWE SAVOIR-VIVRE
Egzamin gimnazjalny. Instrukcja dla uczniów
czyli zasady dobrego zachowania
TAJEMNICZY KLIENT URZĄD DZIELNICY WESOŁA RAPORT Z BADANIA
Jedzenie w Hiszpanii.
Zapis prezentacji:

Leonardo da Vinci project 2010 – 2012 ETYKIETA Leonardo da Vinci project 2010 – 2012 ,,KITCHEN AND RESTAURANT GUIDE FOR STARTERS” F&B4YOU Viešoji įstaiga Kuršėnų politechnikos mokykla-Kursenai - Lithuania, Colegiul Tehnic de Alimetatie si Turism “Dumitru Motoc” - Galati - Romania

STYLE I TECHNIKI OBSŁUGI Silver Service Gueridon Service Plate service Family service Bufet / Carvery service

Silver Service - metoda francuska Silver Service jest to styl obsługi, kiedy kelner przynosi potrawę na półmisku i sam nakłada ją na talerz konsumenta, stojąc po jego lewej stronie. Zwykle do serwowania używa łyżki i widelca. Na Litwie, w Rumunii oraz w Niemczech znana jest jako francuska metoda obsługi, albo angielska metoda obsługi we Włoszech i Hiszpanii.

Gueridon Service – metoda angielska Ta metoda ma miejsce, kiedy wymagany jest kelner lub kelnerka do przygotowania, gotowania, wykończenia potrawy na oczach konsumenta na bocznym stoliku lub wózku kelnerskim. Zwykle pociąga za sobą procedury filetowania, carvingu albo flambirowania. Na Litwie znana jako styl angielski, w Rumunii jako styl francuski.

Plate Service Jest to serwowanie całego dania na talerzu, ułożonego wcześniej przez szefa kuchni, przy czym każda jego część ma wyznaczone miejsce na talerzu. Podawane jest niekiedy konsumentowi wraz z dodatkowym zamówieniem, które może być realizowane metodą „silver” lub prezentowane na dodatkowym talerzu.

Family Service – metoda rosyjska Jest to metoda obsługi, gdzie danie główne może być serwowane metodą albo „plate” albo „silver”. Wszystkie potrawy: ziemniaki, warzywa i sałatki z sosami i inne dodatki są położone na stole i gość sam może sobie nakładać. W Niemczech i na Litwie znana jest jako metoda rosyjska, w Belgi zwana jest metodą stołową.

Buffet / Carvery Service – bufet Jest to styl obsługi, gdzie gość sam się obsługuje w obrębie punktu serwowania posiłków. Konsumenci mają większą kontrolę nad swoim posiłkiem, odbywa się to w czasie pory posiłku i gość sam decyduje o tym, co wybierze do jedzenia, o wielkości porcji i cenie, którą zapłaci. Przykłady: Śniadanie Lunch Szczególne okazje - konferencje, bankiety, śluby itp.

ETYKIETA PODCZAS ROZMOWY TELEFONICZNEJ(I) Bądź uprzejmy i używaj odpowiednich wyrażeń i zwrotów. Upewnij się o numerze pokoju podczas rozmowy. Upewnij się, czy na pewno dobrze zrozumiałeś zamówienie klienta, by uniknąć wszelkich nieporozumień. Najpierw zamówienie telefoniczne jest zapisywane na karcie wiadomości telefonicznych, później kelner stosuje rachunek za zamówienie.

ETYKIETA PODCZAS ROZMOWY TELEFONICZNEJ(II) Bądź wrażliwy na specjalne życzenia gości, zapisuj je. Jeśli coś nie jest jasne, kelner musi zapytać o życzenie gościa jeszcze raz. Po przyjęciu zamówienia kelner informuje gościa o czasie, w jakim zostanie to zamówienie zrealizowane i dziękuje za telefon.

Powitanie i usadzenie przy stole(I) Przyjmując gościa, musisz pokazać, że cieszysz się z jego wizyty. Serdecznie przywitany gość będzie w dobrym nastroju i będzie czuł się wspaniale. Witający idzie przodem i pokazuje drogę. Kelner proponuje kobiecie miejsce przy stole po prawej stronie mężczyzny. Jeśli kelner jest mężczyzną, pomaga usiąść kobiecie.

Powitanie i usadzenie przy stole(II) Dziecko powinno mieć zapewnione wyższe krzesło i specjalną uwagę. Jeśli goście sami zajmą miejsca przy stole, nie powinni być proszeni o jego zmianę. Usadzanie gości do obiadu na umówionym spotkaniu jest niestosowne bez zapytania obecnych gości. Zwykle jeden gość zasiada przy jednym nakryciu.

Prezentacja menu (I) Menu podawane jest otwarte, z lewej strony gościa. Menu jest podawane każdej osobie, bieżący cennik napojów jest podawany jeden na jeden stolik. Aperitif jest oferowany gościowi w momencie podawania menu. Kelner zwraca uwagę gościa na ofertę dań firmowych i nowo wprowadzonych do menu. Jeśli gość prosi o polecenie czegoś, kelner uprzejmie odpowiada na prośbę i pomaga podjąć decyzję, wyjaśniając skład przystawek i głównego dania.

Prezentacja menu (II) W czasie przyjmowania zamówienia kelner stoi naprzeciw gościa. Odbierając zamówienia, kelner porusza się zgodnie z ruchem wskazówek zegara. Kiedy gość złoży już zamówienie, kelner czyta je jeszcze raz, aby się upewnić, czy dobrze wszystko zapisał.

Polecanie i sprzedaż potraw i napojów/wina Ważne jest, by kelner powiedział gościowi o wyróżniających się lub specjalnych daniach dnia, ile dań jest w ofercie tego dnia. Kelner musi wiedzieć, które dania wymagają długiego czasu przygotowania. Kelner musi wiedzieć, jak wytłumaczyć skład i sposób przyrządzania przystawek, dań głównych i deserów. Kelner nie może zapomnieć zaoferować wody mineralnej lub drinków.

Serwowanie potraw i napojów(I) W restauracji jedzenie powinno być serwowane w poniższy sposób: - gość honorowy, - kobieta, - mężczyzna, - gospodyni, - gospodarz.

Serwowanie potraw i napojów(II) Stoły są odpowiednio ustawione według standardów danej restauracji i według specjalnych wymogów gościa. Napoje bezalkoholowe mogą być przynoszone przed posiłkiem, przystawki są przynoszone później. Napoje alkoholowe są podawane z daniami. Obsługując dużą ilość osób przy stole, kelner musi przynieść potrawy tej samej kategorii dla wszystkich. Jeśli jest to ryba lub drób, powinien być po prawej stronie talerz do kości/ości.

Serwowanie potraw i napojów(III) Przed głównym daniem, kelner powinien szybko sprawdzić, czy nie ma żadnych problemów z zamówieniem i czy goście mają wystarczającą ilość napojów oraz czy potrzebują coś jeszcze. Zawsze zdejmij talerze, sztućce i szklanki z poprzednich dań zanim podasz deser. Jeśli gość nie zamawiał deseru, okaż menu ponownie. Staraj się obsługiwać jak najciszej.

Płatność i pożegnanie(I) Rachunek jest wypisywany i prezentowany gościowi na życzenie. Gość nigdy nie powinien czekać na rachunek. Kiedy zapłata jest pobierana od gospodarza do kasjera, wtedy rachunek oraz reszta wraca do gospodarza. Należy zostawić resztę na specjalnej tacy i podziękować za wizytę. Indywidualne zamówienia są bardziej wymagające. Obowiązkiem kelnera jest, by przygotował i przyniósł oddzielne rachunki dla każdego gościa.

Płatność i pożegnanie (II) Zawsze uprzejmie jest zapytać się gościa, czy ma jakieś inne życzenia. Zawsze szczerze podziękuj konsumentowi za każdy napiwek. Odsuń krzesło od stołu, aby konsument mógł łatwiej wstać. Pożegnaj serdecznie gościa i zaproś do ponownej wizyty.