SPRAWOZDANIE PSYCHOLOGA SZKOLNEGO za rok szkolny 2014/2015

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Pomoc psychologiczno –pedagogiczna w szkole ponadgimnazjalnej
Advertisements

INDYWIDUALIZACJA PRACY Z DZIECKIEM W WIEKU PRZEDSZKOLNYM W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOŚCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW ZE SPECJALNYMI.
FORMY POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ W SZKOLE
Lucyna Maculewicz - Dyrektor Poradni Psychologiczno-Pedagogicznej Nr 3
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna na terenie Gimnazjum nr 18
Rok szkolny 2009 / 2010 PEDAGOG SZKOLNY BOŻENA BOGOJŁO PSYCHOLOG EWA BOGUSZ - DURCZAK.
Podstawy Pomocy Psychologicznej
Jestem aktywny i aktywizuję innych
Zadania nauczyciela i jego rola w udzielaniu pomocy psychologiczno-
KARTA INDYWIDUALNYCH POTRZEB UCZNIA, oraz PLAN DZIAŁAŃ WSPIERAJĄCYCH
Pomoc psychologiczno - pedagogiczna
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
Podstawy prawne funkcjonowania poradni
 Pomoc psychologiczno-pedagogiczna w oświacie w świetle nowego rozporządzenia materiał opracowany na podstawie rozporządzenia oraz spotkań szkoleniowych.
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 30 kwietnia 2013 r.
Barbara Łaska Wydział Wspierania Rozwoju Kuratorium Oświaty w Łodzi
Stowarzyszenie Pomocy Dzieciom „Bratek” w Barlinku ( Barlinek, ul
Publiczne Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie
Planowane zmiany w aktach prawnych Październik 2010.
KIM JEST SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY?
Poradnia Psychologiczno-Pedagogiczna nr 5
PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
Rodzice jako sprzymierzeńcy w działaniach profilaktycznych szkoły
„Dziecko 6-letnie w szkole”
Powiatowa Poradnia Psychologiczno - Pedagogiczna w Kłobucku ul. Ks
PEDAGOG SZKOLNY.
Patent żabki Szkoła Podstawowa nr 4 z Oddziałami Integracyjnymi w Bielawie.
Organizacja pomocy psychologiczno - pedagogicznej
Organizacja pomocy psychologiczno-pedagogicznej na terenie szkoły
 W ankiecie uczestniczyło 93 rodziców uczniów z 267 rodziców uczniów zapisanych do naszej szkoły. Stanowi to 34,83%. Na niektóre pytania nie została.
ZADANIA Cel podejmowanych działań, określenie na czym polega realizacja zadania Formy realizacji Diagnozowanie dzieci i młodzieży. diagnoza określająca.
REFORMA SYSTEMU POMOCY PSYCHOLOGICZNO-PEDAGOGICZNEJ
W roku szkolnym podjęliśmy działania, których celem było poprawienie funkcjonowania szkoły. Aby pozyskać potrzebne informacje : - Zwróciliśmy.
Prowadzenie badań i działań diagnostycznych uczniów  Przeprowadzenie rozmów z uczniami, których tematem były m.in. sytuacja edukacyjna, motywacja do.
 Dla uczniów z orzeczeniem: o potrzebie indywidualnego obowiązkowego, rocznego przygotowania przedszkolnego indywidualnego nauczania  Dla uczniów z opinią.
EUROPOS SĄJUNGA EUROPOS REGIONINĖS PLĖTROS FONDAS VEIKLŪS KAIMYNAI.
Pomoc psychologiczno – pedagogiczna w szkole
Ewaluacja Szkolnego Programu Profilaktyki za rok
PORADNIA Oferta doradcy zawodowego Powiatowego Ośrodka Rozwoju Edukacji w Giżycku Marty Knaś.
KONTROLE PLANOWE odbyły się pod kątem sprawdzenia: 1.Zgodności realizacji wybranych zajęć edukacyjnych z ramowymi planami nauczania w publicznym gimnazjum.
KOORDYNATORZY ZESPOŁU : M.Orłowska-Gaweł , J. Kowalska,M. Rajterowska,
Prezentacja pedagoga szkolnego Violetta Orska
Kontrole planowe przeprowadzono w zakresie: 1.Zgodności realizacji wybranych zajęć edukacyjnych z ramowymi planami nauczania w publicznym gimnazjum (w.
ORGANIZOWANIE I UDZIELANIE UCZNIOM POMOCY PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNEJ W ŚWIETLE NOWYCH REGULACJI PRAWNYCH PODNIESIENIE EFEKTYWNOSCI KSZTAŁCENIA UCZNIÓW.
Kontrole planowe Szkoły podstawowe Ośrodki doskonalenia nauczycieli Poradnie psychologiczno-pedagogiczne Podsumowanie nadzoru pedagogicznego w roku szkolnym.
Wczesne wspomaganie rozwoju dziecka i jego rodziny
Kontrole planowe przeprowadzono w zakresie: 1.Realizacji przez szkołę obowiązku prowadzenia zajęć wychowania fizycznego (w 125 szkołach podstawowych).
Szkoła Podstawowa nr 172 im. Polskiej Organizacji Wojskowej.
Pomoc psychologiczno-pedagogiczna udzielana uczniowi w przedszkolu, szkole i placówce polega na rozpoznawaniu i zaspokajaniu indywidualnych potrzeb rozwojowych.
Na podstawie Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 1 lutego 2013 r. w sprawie szczegółowych zasad działania publicznych poradni psychologiczno-pedagogicznych,
1  Zamość  ul. Okrzei 24  ;  
System pomocy psychologiczno- pedagogicznej po zmianach Dorota Jurczyk.
ZESPÓŁ SZKÓŁ SPECJALNYCH NR 6 W ŁODZI. Szkoła mieści się w pięknej, secesyjnej kamienicy w samym sercu miasta. Usytuowanie:
Opracowanie : Joanna Zamojska
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie warunków organizowania kształcenia, wychowania i opieki dla dzieci i młodzieży niepełnosprawnych,
PROJEKT rozporządzenia Ministra Edukacji Narodowej w sprawie pomocy psychologiczno-pedagogicznej w publicznych przedszkolach, szkołach podstawowych.
Podstawa: art. 47 ust. 1 pkt 5 ustawy z dnia 14 grudnia 2016 roku
SZKOŁA PODSTAWOWA NR 12 WE WROCŁAWIU   RAPORT Z EWALUACJI WEWNĘTRZNEJ WYMAGANIE Szkoła lub placówka wspomaga rozwój uczniów z uwzględnieniem ich indywidualnej.
Na wniosek dyrektora przedszkola, szkoły i placówki:
Zadania pedagoga szkolnego
ROZPORZĄDZENIE MINISTRA EDUKACJI NARODOWEJ z dnia 9 sierpnia 2017 r
Przykłady dobrych praktyk
I FUNDACJA KONSTRUKTYWNEGO ROZWOJU
WCZESNE WSPOMAGANIE ROZWOJU DZIECKA
Aneta Żurek RODN „WOM” Częstochowa
Kształcenie specjalne
Rola Poradni Psychologiczno- Pedagogicznej w procesie wsparcia ucznia o specjalnych potrzebach edukacyjnych.
Akademia wychowawcy. Jak krok po kroku zorganizować pomoc psychologiczno – pedagogiczną? Elżbieta.
POMOC PSYCHOLOGICZNO – PEDAGOGICZNA WEDŁUG AKTUALNYCH PRZEPISÓW PRAWA – cz. 3 Elżbieta Doroszuk
KIM JEST SZKOLNY DORADCA ZAWODOWY?
Zapis prezentacji:

SPRAWOZDANIE PSYCHOLOGA SZKOLNEGO za rok szkolny 2014/2015 Najważniejsze działania: Uczniowie: 41 uczniów w I i II semestrze objęto stałą pomocą psychologiczną (I sem. - 23 uczniów na zajęciach terapeutycznych i 18 uczniów na socjoterapii; II sem. – 21 uczniów – zajęcia terapeutyczne, 20 – socjoterapia) Ok. 30 godzin zajęć psychoprofilaktycznych w klasach Rodzice: ok. 100 indywidualnych spotkań z rodzicami (wywiady, konsultacje psychologiczne, porady) + 21 spotkań interdyscyplinarnych (z udziałem p. dyrektor/ wicedyrektor, wychowawcy, pedagoga specjalnego, pedagoga szkolnego oraz rodziców ucznia) Grono pedagogiczne: niezliczone  rozmowy/ konsultacje w sprawie uczniów, sytuacji w klasie, wspólne ustalanie planu działań z pedagogami specjalnymi i wychowawcami

Co nowego? Nawiązanie współpracy z Fundacją Jose Torresa (kolorowa i roztańczona akcja „Tydzień Tolerancji) i Stowarzyszeniem „Ocalić Szansę” (program „Bezpieczny Internet”) Udział w Targach Edukacji Międzykulturowej i spotkaniu Ambasadorów Dialogu - organizowanych przez Wrocławskie Centrum Rozwoju Społecznego. Dzięki udziałowi w powyższych imprezach nawiązano kontakty z organizacjami pozarządowymi zajmującymi się edukacją międzykulturową i otrzymano ofertę działań prowadzonych przez te organizacje. Większość z nich adresowana jest niestety do szkół ponadpodstawowych, ale niektóre ze stowarzyszeń wyraziły gotowość podjęcia współpracy z naszą szkołą. Impuls rozwoju – ukończenie szkolenia EEG-Biofeedback i możliwość prowadzenia terapii usprawniającej funkcjonowanie m.in. dzieci z nadpobudliwością psychoruchową, z zaburzeniami zachowania,  z trudnościami w koncentracji uwagi, z dysleksją, z trudnościami emocjonalnymi, itd. Chmura frekwencji – działa coraz lepiej!

Wnioski, plany mniej znaczy więcej! Mniej dzienników = więcej czasu dla dzieci - warto usprawnić dokumentację z zajęć dodatkowych Mniej uczniów na zajęciach grupowych = większe efekty - Zajęcia socjoterapeutyczne w grupach 5-6 osobowych przyniosły zdecydowanie lepsze efekty niż w grupie 10 osobowej Plany: Współpraca z instytucjami pozaszkolnymi, które mogą wspierać działania profilaktyczne Ścisła współpraca z rodzicami uczniów – bez niej trudno o efekty terapii Doskonalenie wewnątrzszkolne: zaproszenie np. prawnika specjalizującego się w prawie rodzinnym, psychiatry, pracownika poradni pp. Terapia EEG-Biofeedback

Dziękuję za współpracę! M. Rajterowska Udanego wypoczynku!  Dziękuję za współpracę! M. Rajterowska