1 ICT in the assessment of speaking and writing Autorka: Małgorzata Rzeźnik Automatyczne ocenianie umiejętności pisania i mówienia.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Program eTwinning to łączenie i współpraca bliźniaczych szkół w Europie za pomocą mediów elektronicznych i promowanie szkolenia nauczycieli.
Advertisements

Kursy języka polskiego i niemieckiego dla dzieci
PRACA Z UCZNIAMI ZDOLNYMI W PROJEKCIE DIAMEnT POWUZ II KRAKÓW 19 LUTY – 18 MAJ JĘZYK ANGIELSKI.
Egzaminy Pearson Test of English General zwany dawniej London Test of English zostały wprowadzone w 1992 roku przez University of London Examination Board.
Donald M. McCloskey The Rhetoric of Economics Kuba Kościelski.
Study in Poland Warszawa r. Dr Liliana Szczuka- Dorna.
Absolwent PW staje się użytkownikiem samodzielnym języka obcego: 1.potrafi sprawnie komunikować się w sprawach ogólnych i zawodowych 2.posiada umiejętność
Podczas sprawdzianu badano umiejętności z następujących obszarów:
- Mobilność szkolnej kadry edukacyjnej Program
NOWA MATURA Z JĘZYKA ROSYJSKIEGO
Prezentacja przygotowana przez zespół badawczy przy CKE pod kierunkiem dr R.Dolaty PRIORYTETY POMORSKIEGO KURATORA OŚWIATY w roku szkolnym 2008/
(na podstawie badań ankietowych)
Języki obce online - oczami studentów WSG.
Kurs: Seminarium dyplomowe WPPT PWr Kierunek: Fizyka Techniczna Specjalność: Fizyka komputerowa w nauce i technice Studia inżynierskie Rok ak. 2005/2006.
Zestawienie wyników egzaminu
Informacje ogólne Zgodnie z Rozporządzeniem Ministra Edukacji Narodowej z dnia 30 kwietnia 2007r w sprawie warunków i sposobie oceniania, klasyfikowania.
narzędzie w językowych pracach projektowych
Egzaminy YLE.
Certyfikacja Kompetencji Informatycznych w standardzie ECCC
Nowa podstawa programowa wprowadzona w styczniu 2009 r. niesie ze sobą zmiany formuły egzaminu maturalnego z języka obcego w szkołach ponadgimnazjalnych.
Egzamin maturalny ustny z języka obcego obowiązujący od roku szkolnego 2011/2012 Prezentacja przygotowana na podstawie informacji zawartych w informatorze.
Konkurs międzyszkolny z języka angielskiego pod Honorowym Patronatem Mirosława Piotrowskiego- posła do Parlamentu Europejskiego.
Zebranie informacyjne
Analiza wyników sprawdzianu ‘2013
Wrzesień Rok 2010   Test diagnostyczny składał się z pięciu zadań i sprawdzał umiejętności: • rozumienie ze słuchu • rozumienie tekstu czytanego • umiejętność.
Maksymalnie za część humanistyczną testu można było uzyskać 20 punktów.
Analiza wyników egzaminu gimnazjalnego w części humanistycznej
Umiejętność komunikowania się i pracy zespołowej
Opracowała : Kinga Awgul STRUKTURA EGZMINU MATURALNEGO USTNEGO Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO OD 2012 ROKU.
Das Deutsche Sprachdiplom Niemiecki Dyplom Językowy
1 Egzamin maturalny i zawodowy w 2015 roku podstawowe informacje Egzamin maturalny i potwierdzający kwalifikacje zawodowe – technik informatyk w 2015 roku.
Wyniki próbnego egzaminu gimnazjalnego z języków obcych 2008.
System edukacji w Polsce
Zmiany w ustnym egzaminie maturalnym z języków obcych od 2012 roku
SPRAWDZIAN Z JĘZYKA ANGIELSKIEGO W KLASIE SZÓSTEJ Czy powinien wzbudzać nasze obawy?
Szkolenie Moodle Tworzenie testów Anna Mandzewska.
Sprawdzian z języka angielskiego w klasie szóstej
SPRAWDZIAN W KLASIE VI. INFORMACJE DLA RODZICÓW Termin sprawdzianu Termin sprawdzianu 2 kwietnia 2009 roku (czwartek) godz godz Termin dodatkowy:
INFORMACJE DLA RODZICÓW
Sprawdzian po klasie szóstej Informacje w pigułce Sprawdzian odbył się 4 kwietnia 2013r. Do sprawdzianu przystąpiło 42 uczniów Test składał się.
18, 19, 20 kwietnia 2016 Podstawę prawną przeprowadzania egzaminu gimnazjalnego stanowią następujące akty prawne: 1. Ustawa z dnia 7 września 1991 r.
1 kwietnia 2015 roku odbył się kolejny ogólnopolski sprawdzian dla uczniów klas szóstych szkoły podstawowej. Został on zorganizowany i przeprowadzony na.
Certyfikowany egzamin końcowy ACERT
Część „Gramatyka i słownictwo”
EGZAMIN POTWIERDZAJĄCY KWALIFIKACJE ZAWODOWE w nowej formie 1 Opracował Tadeusz Gierszewski Opracował Wąbrzeźno 2014.
1 kwietnia 2015 roku odbył się kolejny ogólnopolski sprawdzian dla uczniów klas szóstych szkoły podstawowej. Został on zorganizowany i przeprowadzony na.
Mobilność szkolnej kadry nauczycieli w Książnicach Wielkich MALTA 18
Informacja o wynikach sprawdzianu i egzaminu w publicznych szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach szk o ł ach podstawowych i gimnazj ach (dla których organem.
Jakość w szkoleniach zawodowych Europejski System Opisu Kształcenia Językowego Wojewódzki Urząd Pracy w Krakowie, 18.III.2016 Elżbieta Jarosz Instytut.
EGZAMIN MATURALNY Z JĘZYKA NIEMIECKIEGO Matura ustna.
1 Międzywydziałowe Centrum Języków Obcych. 2 Zajęcia językowe odbywają się w grupach o różnych poziomach, zależnie od stopnia opanowania języka obcego.
Ocenianie na ekranie – wizja strategiczna. Plan C zym jest e-ocenianie Trendy i wdrożenie Powody dla których warto wdrożyć system e-oceniania Wizja strategiczna.
Mobilność kadry nauczycielskiej
ANALIZA WYNIKÓW DIAGNOZY WSTĘPNEJ
Podstawowe informacje o egzaminie ósmoklasisty
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.
Podczas sprawdzianu badano umiejętności z następujących obszarów:
PRZEDMIOTOWY SYSTEM OCENIANIA
Egzamin gimnazjalny z języka obcego nowożytnego
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego - poziom podstawowy.
Homerton College Cambridge,
Europejski wymiar w nowatorskich działaniach kadry edukacyjnej koszalińskiego Ekonoma Małgorzata Kwiatkowska Uczestnik Erasmus+ MALTA 2017 ETI Zespół Szkół.
Sposoby dostosowania warunków i form przeprowadzania egzaminu ósmoklasisty i egzaminu gimnazjalnego Opracowane na podstawie Komunikatu dyrektora Centralnej.
Z UMIEJĘTNOŚCI JĘZYKOWYCH PO PRAKTYKACH ZAGRANICZNYCH W LIPSKU
DOSTOSOWANIE WARUNKÓW EGZAMINACYJNYCH DO INDYWIDUALNYCH POTRZEB UCZNIÓW rok szkolny 2018/2019.
Próbny egzamin ÓSMOKLASISTy 2018/2019
Egzamin gimnazjalny z języka angielskiego
egzaminy, egzaminy, egzaminy….
Wykonanie: Amelia Kowalczyk
Centrum Języków Obcych Uniwersytet Rzeszowski
Zapis prezentacji:

1 ICT in the assessment of speaking and writing Autorka: Małgorzata Rzeźnik Automatyczne ocenianie umiejętności pisania i mówienia

2 ICT in the assessment of speaking and writing Główne punkty: Dlaczego ocenianie przez komputer? Problemy związane z oceną pisania przez komputer Problemy związane z oceną mówienia przez komputer Przykłady programów – Versant English Test

3 Dlaczego ocenianie przez komputer? Instytucje egzaminacyjne: Standaryzacja kryteriów; Mniejsze problemy logistyczne i finansowe związane ze szkoleniem egzaminatorów. Szkoły, nauczyciele, słuchacze kursów Wykorzystanie takich programów w celach treningowych.

4 Dlaczego ocenianie przez komputer? Bo w pewnym stopniu już jest to możliwe

5 ICT in the assessment of speaking and writing Problemy związane z oceną mówienia Ogólne 1. Wybór standardu 2. Co oceniamy: język, czy umiejętność komunikowania się.

6 ICT in the assessment of speaking and writing Problemy związane z oceną mówienia Związane z wykorzystaniem ICT: 1. Koszty budowy systemu; 2. Koszty gromadzenia korpusów językowych; 3. Opór rynku.

7 ICT in the assessment of speaking and writing Problemy związane z oceną pisania Ogólne 1.Dysleksja. 2. Dysgrafia. 3. Ewolucja form pisania związana z rozwojem Internetu.

8 ICT in the assessment of speaking and writing Problemy związane z oceną pisania Związane z wykorzystaniem ICT 1.Statystyczna analiza i ocena – ortografia (BrE vs. AmE), interpunkcja, gramatyka (BrE vs. AmE), organizacja tekstu. 2. Analiza semantyczna. 3. Czy łatwo oszukać komputer?

9 Przykład testu: Versant English Test (Pearson Knowledge Technologies) Format testu: 1.Czytanie na głos zdań z kartki/ekranu 2. Powtarzanie usłyszanych zdań 3. Tworzenie zdań z usłyszanych elementów 4.Odpowiedzi na pytania (słówka) 5. Powtarzanie usłyszanych historyjek 6. Odpowiedzi na pytania otwarte

10 ICT in the assessment of speaking and writing – Versant English Test

11 Porównanie wyników Versant English Test z wynikami egzaminu z człowiekiem Versant English Test – Pearson Knowledge Technologies

Oceny cząstkowe - człowiek

Oceny cząstkowe - komputer

14 Porównanie wyników Versant English Test z wynikami egzaminu z człowiekiem – wymowa (Pronunciation) Czy komputer i człowiek oceniali to samo?

15 Porównanie wyników Versant English Test z wynikami egzaminu z człowiekiem – biegłość/płynność (Fluency) Czy komputer i człowiek oceniali to samo?

16 Porównanie wyników Versant English Test z wynikami egzaminu z człowiekiem – słownictwo (Vocabulary) Czy komputer i człowiek oceniali to samo?

Porównanie wyników Versant English Test z innymi egzaminami InstrumentCorrelationSample size Common European Framework, 1st experiment Common European Framework, 2nd experiment Common European Framework, 3rd experiment TOEFL iBT Speaking IELTS Speaking

18 ICT in the assessment of speaking and writing Questions?