Symbol grupy: SP - JA – GR I

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
PRACA Z UCZNIAMI ZDOLNYMI W PROJEKCIE DIAMEnT POWUZ II KRAKÓW 19 LUTY – 18 MAJ JĘZYK ANGIELSKI.
Advertisements

IV Warsztaty Przedszkolaków
klasy 3a,b,c miały dwugodzinne spotkanie z wójtem gminy Nawojowa dr inż. Stanisławem Kiełbasą, na którym głównie poruszany był temat ekologii.
Sprawozdanie z realizacji akcji prozdrowotnej
Metoda projektu Opracowała: Katarzyna Otorowska.
na projekt edukacyjny zrealizowany w Powiatowych Ośrodkach Wspierania
Kleider machen Leute Zespół Oświatowy w Liniewie
Turniej tańca dyskotekowego z udziałem uczniów klas I – VI.
WEBQUEST COMENIUS Eco & Art POZNAJ INNYCH UCZESTNIKÓW PROGRAMU.
JEM ZDROWO PROJEKT EDUKACYJNY W RAMACH PROGRAMU SZKOŁA Z KLASĄ 2.0
Przedszkolak Pełen Zdrowia
"Szkoła dobrych praktyk" w Zespole Szkół Nr 1 w Puławach
Akcja Akademii Zdrowego Przedszkolaka Zboża zjadamy, energię z nich mamy w Przedszkolu nr 57, w grupie V Akcja rozpoczęła się w połowie września 2013 W.
warsztat dla rodziców uczniów klas I szkoły podstawowej
SPRAWOZDANIE Z AKCJI „PODRÓŻ DO MLECZNEJ KRAINY”
PROJEKT EDUKACYJNY W GIMNAZJUM NR 16 informacje. Co to jest projekt edukacyjny? PROJEKT EDUKACYJNY JEST ZESPOŁOWYM, PLANOWYM DZIAŁANIEM UCZNIÓW, MAJĄCYM.
Prezentacja działań z zakresu promocji zdrowia w Szkole Podstawowej nr 88 w Poznaniu w roku 2008 Poznań, styczeń 2009 r.
Realizacja projektu eTwinning w Gimnazjum nr 2 w Koluszkach rok szkolny 2008/2009.
KATARZYNA KONCEWICZ KRYSTYNA POKOJOWCZYK ANNA REJMAN
Projekt ROZWÓJ PRZEZ KOMPETENCJE jest współfinansowany przez Unię Europejską w ramach środków Europejskiego Funduszu Społecznego Program Operacyjny Kapitał
Projekt „Szkoła z klasą” klasa III A
Wiem, co jem?! Webquest dla uczniów klasy VI szkoły podstawowej
Przedszkole Miejskie Nr 1 „Tęczowa Jedyneczka” Rawa Mazowiecka
Obszar nr 3 – Edukacja zdrowotna. Scenariusz zajęć nr 2
Opracowała Agnieszka Balcerak
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI AKCJI „ZBOŻA ZJADAMY, ENERGIĘ Z NICH MAMY”
„Podróż do mlecznej krainy” - sprawozdanie z realizacji
Raporty semestralne dotyczące efektywności wdrażanych programów nauczania.
Rok szkolny 2011/2012.
Publiczne Przedszkole w Dobroniu
Dlaczego warto jeść owoce i warzywa?
Wsparcie psychologiczno - pedagogiczne
GESZKO Gesunde Schule Zdrowa szkoła Targi Projektowe
ZDROWY STYL ODŻYWIANIA W SZKOLE
Dbamy o prawidłowe i zdrowe odżywianie oraz aktywność społeczną.
PRZEDSZKOLE MIEJSKIE NR 52 W SOSNOWCU
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE
AKCJA EDUKACYJNA PROMUJĄCA ZDROWY STYL ŻYCIA I ZBILANSOWANE ODŻYWIANIE realizowana w Szkole Podstawowej nr 3 im. Stefana Czarnieckiego w Słubicach w dniu.
Przedszkole Samorządowe w Słupach „Książka Kucharska”
Szkoła Filialna w Brzuścach, grupa dzieci 4, 5, 6- letnich.
SPRAWOZDANIE Z REALIZACJI PROGRAMU „AKADEMIA ZDROWEGO PRZEDSZKOLAKA” OPRACOWAŁY: DANUTA SZMANDRA, ANNA BEDNAREK „ODPORNOŚĆ WZMACNIAMY BO O ZDROWIE I HIGIENĘ.
Projekt edukacyjny w ramach programu Szkoła z Klasą 2
8 listopada 2011r. ~DZIEŃ ZDROWEGO ŚNIADANIA~ SZKOŁA PODSTAWOWA NR 23 W KALISZU.
Śniadanie daje moc Stowarzyszenie św. Celestyna Mikoszów,
w Przedszkolu nr 4 w Stalowej Woli
ŚNIADANIE DAJE MOC! 8 listopada przyłączyliśmy się do akcji i zorganizowaliśmy w klasie wspólne śniadanie. Wydarzenie to poprzedziły przygotowania. Dzieci.
„Śniadanie daje moc” SP Gronowo
W DNIU ZDROWEGO ŚNIADANIA Publiczna Szkoła Podstawowa w Szwarszowicach prowadzona przez Stowarzyszenie Przyjaciół Oświaty w Szwarszowicach Szwarszowice.
„8 LISTOPADA-DZIEŃ ZDROWEGO ŚNIADANIA
1a Aleksandra Natanek Natalia Rymarz 2a Karolina Święs Emila Witek Martyna Bińkowska 2b Arek Głowacki Natalia Dębska Artur Szewczyk Nauczyciel prowadzący.
PROJEKT EDUKACYJNY W RAMACH DZIAŁA Ń SZKOŁY Z KLAS Ą 2.0 OPIEKUN: mgr MARTA KARMELITA REALIZATORKI: KAROLINA WINIARSKA KAROLINA DŁUGOSZ KAROLINA KOPE Ć.
Szkoła Podstawowa im. Piotra Wysockiego w Dropiu.
Zespół Szkół Ogólnokształcących Publiczna Szkoła Podstawowa im. Marszałka Józefa Piłsudskiego w Jedlni Letnisku Oddziały Pięciolatków opracowała Bernarda.
Analiza ankiety przeprowadzonej w klasach IV – VI Szkoły Podstawowej na temat zdrowego żywienia -Ankieta przeprowadzona we wrześni 2015r -Badanie miało.
MULTIMEDIALNY SCENARIUSZ ZAJĘĆ
W wybranym przez nas projekcie wzięli udział wybrani uczniowie ze wszystkich klas Zasadniczej Szkoły Zawodowej Specjalnej oraz Szkoły Specjalnej Przysposabiającej.
Szkoła Podstawowa nr 2 im. Wł. Broniewskiego w Kościanie rok szkolny 2011/2012.
Wielka Powtórka Szóstoklasisty WebQuest dla klasy 6 szkoły podstawowej Pomysł: Katarzyna Krywult
Sieć Szkół Promujących Zdrowie. W styczniu 2015 roku przystąpiliśmy do programu Lubelskiej Sieci Szkół Promujących Zdrowie. Nasza szkoła od wielu lat.
Piramida żywieniowa przedstawia prawidłowy sposób odżywiania. Na samym dole piramidy są produkty, których należy spożywać najwięcej, a na górze –najmniej.
Projekt edukacyjny w ramach programu Szkoła z Klasą 2.0 Jem kolorowo, odżywiam się zdrowo.
Projekt czytelniczy dla klas piątych
Prezentacja działań z zakresu promocji zdrowia podjętych przez Przedszkole nr 14 w Koninie w latach 2014/2017.
PRZEDMIOTOWY SYSTEM OCENIANIA
Szkoła Sportowych Talentów
Międzyprzedszkolny konkurs wiedzy na temat zdrowego i ekologicznego żywienia.
SZKOŁA W RUCHU AKCJA „ĆWICZYĆ KAŻDY MOŻE” ZAPRASZAMY DO ZAPOZNANIA SIĘ
Doradzamy - wybieramy zawód
Dni otwarte Nazwa szkoły Data.
Szkoła Promująca Zdrowie
Zapis prezentacji:

Symbol grupy: SP - JA – GR I Prezentacja projektu pt. „Jak jeść i żyć zdrowo?” zrealizowanego podczas zajęć językowych w POWUZ IV Symbol grupy: SP - JA – GR I

Informacje ogólne Współpracując z Panią Małgorzatą Wodą zaplanowaliśmy realizację projektu – nasze spotkanie rozpoczęliśmy od obejrzenia humorystycznego filmiku, który miał naprowadzić nas na tematykę projektu jak również rozbudzić naszą kreatywność i pomysłowość. Wszystkich zapraszamy do kliknięcia w link i obejrzenia filmu! http://www.youtube.com/watch?v=KMXObc0RzdM

Informacje ogólne cd. Po burzliwej dyskusji zdecydowaliśmy się utworzyć Centrum Zdrowia (Health Centre) - naszą pracę rozpoczęliśmy od utworzenia pytania głównego i mniejszych pytań szczegółowych związanych ściśle z tematem projektu. Następnie wspólnie ustaliliśmy rodzaje pokojów, zabiegów proponowanych w ramach naszego centrum, sposób promocji naszego przyszłego dzieła jak również kwestię równego podziału pracy w grupach. Całość ustaleń została przypieczętowana grupowym kontraktem – znając swoje przywileje i obowiązki przystąpiliśmy energicznie do pracy 

Naszymi głównymi celami było: rozwijanie zintegrowanych sprawności językowych poprzez czytanie tekstów o zdrowym i niezdrowym stylu życia, dyskutowanie o nawykach żywieniowych, pisanie tekstów kulinarnych itd.; używanie czasów teraźniejszych, konstrukcji like/love/hate + ing oraz czasownika modalnego should/shouldn’t w celu opisywania upodobań i udzielania rad o żywieniu; ćwiczenie słownictwa związanego z żywieniem i zdrowiem; poznawanie wiadomości dotyczących zdrowego stylu życia i żywienia; rozwijanie zdolności współpracowania w grupie.

NASZE DZIAŁANIA

1. POKÓJ DIETETYKA: NASZE DZIAŁANIA Pierwsza grupa poszukiwała odpowiedzi na pytania: „Co warto a czego nie warto jeść?” - grupa utworzyła piramidy zdrowego i niezdrowego żywienia, opisała produkty i ustaliła ich „ważność” w poszczególnych piramidach; „Co jada się w innych krajach? Czy żywność ta jest zdrowa?” - grupa utworzyła album prezentujący nawyki żywieniowe różnych krajów. NASZE DZIAŁANIA

PIRAMIDY ZDROWIA

ALBUM

ALBUM – PRZYKŁADOWE STRONY

2. STOŁÓWKA: NASZE DZIAŁANIA Druga grupa poszukiwała odpowiedzi na pytania: „Jak jeść zdrowo?” - grupa utworzyła zdrowe menu zaproponowane przez Centrum Zdrowia, opisała proponowane dania i wymyśliła zdrowy przepis do wykonania w domu; „Jak przygotować zdrowe śniadanie lub kolację?” – grupa zrobiła zdrowe kanapki z przygotowanych produktów wybierając tylko zdrowe produkty i rezygnując z wszystkich niezdrowych. NASZE DZIAŁANIA

NASZE MENU:

KANAPECZKI:

3. KĄCIK RELAKSU: NASZE DZIAŁANIA Kolejna grupa poszukiwała odpowiedzi na pytania: „Jaki typ relaksu wypromuje i pobudzi do zdrowego trybu życia?” – para A utworzyła krzyżówkę o tematyce zdrowotnej; para B układała wiersz promujący zdrowy tryb życia i nowe Centrum Zdrowia. NASZE DZIAŁANIA

NASZA POEZJA:

4. POKÓJ MANAGERA: NASZE DZIAŁANIA Czwarta grupa poszukiwała odpowiedzi na pytania: „Co robić a czego nie robić aby żyć zdrowo?” – grupa A utworzyła poradnik „Dziesięć rad zdrowego człowieka”; grupa B postawiła znak zakazu mówiący o „7 zdrowotnych grzechach głównych” popełnianych przez współczesnych ludzi. NASZE DZIAŁANIA

PORADNIK:

A CZEGO NIE ROBIĆ?

3. POKÓJ MANAGERA CD.: NASZE DZIAŁANIA W grupie tej szukano również odpowiedzi na pytania typu: „Jak wypromować zdrowy tryb życia oraz nasze Centrum Zdrowia?” grupa A utworzyła plakat zapraszający na otwarcie centrum; uczniowie zachęcali w nim do zdrowego żywienia i życia, opisując jednocześnie cele i ofertę proponowaną przez nowe Centrum Zdrowia jak również atrakcje, które pojawią się na otwarciu grupa B utworzyła makietę naszego centrum z uwzględnieniem wszystkich ustalonych zabiegów i pomieszczeń – uczniowie opisali poszczególne elementy w języku obcym. NASZE DZIAŁANIA

4. SALA GIMNASTYCZNA: NASZE DZIAŁANIA Piąta grupa poszukiwała odpowiedzi na pytania: „Jak zorganizować rowerową ścieżkę zdrowia, która wraz ze zdrowym odżywianiem będzie okazją do rozwijania i promowania zdrowego trybu życia? Którędy pojechać? Co zobaczyć? Gdzie jeść i spać?” – grupa zaplanowała, rozpisała i zilustrowała na plakacie rowerową ścieżkę zdrowia z uwzględnieniem trasy, atrakcji turystycznych, punktów noclegowych i gastronomicznych. NASZE DZIAŁANIA

OTO I NASZA TRASA:

CZAS UCIAKAŁ A MY PRACOWALIŚMY W POCIE CZOŁA

W NASZEJ PRACY KORZYSTALIŚMY Z RÓŻNYCH ŹRÓDEŁ np. http://www. anvari W NASZEJ PRACY KORZYSTALIŚMY Z RÓŻNYCH ŹRÓDEŁ np. http://www.anvari.org/fun/Misc/Eating_Habits_of_People_around_the_World.html http://www.brianmac.co.uk/eating.htm www.google.pl http://www.breastcancer.org/tips/nutrition/healthy_eat http://en.wikipedia.org http://www.ldoceonline.com http://www.synonyms.net www.ling.pl www.maps.google.pl

Prezentacja i ewaluacja 5. Prezentacja działań: Po zakończeniu zadań w projekcie przystąpiliśmy do prezentacji efektów. Prezentacja zawierała 10-15 minutowe wystąpienia zespołów zadaniowych wzbogacone o przygotowane i opracowane materiały tj. albumy, plakaty, makiety itp. Wspólnie rozwiązaliśmy krzyżówkę zaprezentowaną na tablicy oraz zajadaliśmy się zdrowymi kanapkami. Nauczycielka wspierała nas w działaniach, naprowadzała nas gdy się „zgubiliśmy” podając wskazówki językowe i nie tylko. Razem przeprowadziliśmy ewaluację naszych działań. Mogliśmy oceniać się nawzajem jak również ocenić samych siebie. Nauczycielka zasugerowała ostatecznie mocne i słabe strony naszego wystąpienia. Prezentacja i ewaluacja