Losy Absolwentów IV Liceum Ogólnokształcącego im. M

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Podkarpackie Centrum Edukacji Nauczycieli
Advertisements

Opracowały: Dorota Gajda i Małgorzata Adamczyk
1 Projekt Nowoczesna edukacja – rozwój potencjału dydaktycznego Politechniki Lubelskiej.
LOSY ABSOLWENTÓW LO im. Wł. Sikorskiego
Losy absolwentów 2012 Losy absolwentów 2012
Planowanie przyszłości edukacyjnej i zawodowej?
Opracował: Zbigniew Łuczka M A T U R A W R O K U Co nowego.
Co dalej gimnazjalisto?
Agata Kowalska 1013 nr indeksu:
MATURA w bliższej i dalszej przyszłości Salon Maturzystów 2008.
Czy masz jakieś określone plany dotyczące przyszłości? a) tak, wiem dokładnie co chcę robić b) nie,nie mam pojęcia co chcę robić c) nie jestem pewien\na,
OFERTA EDUKACYJNA na rok szkolny 2011/12 I Liceum Ogólnokształcącego im. Adama Mickiewicza w Głubczycach.
nacisk na indywidualny rozwój ucznia wspieranie uzdolnień współpraca międzynarodowa Szkoła wspierająca uzdolnienia, otwarta na Unię Europejską
MATURA 2010 RAPORT Opracowały: Dorota Gajda i Małgorzata Adamczyk.
Losy absolwentów 2010 Liceum Ogólnokształcące im. gen. Wł. Sikorskiego
NA KIERUNKACH I SPECJALNOŚCIACH NAUCZANIA: OGRODNICTWO KSZTAŁTOWANIE TERENÓW ZIELENI STUDIA W PWSZ W SULECHOWIE.
Kształcenie na kierunku gospodarka przestrzenna w uniwersytetach ekonomicznych na przykładzie Uniwersytetu Ekonomicznego w Krakowie Prof. dr hab. Tadeusz.
Matura w XV LO im.Narcyzy Żmichowskiej. Egzaminy obowiązkowe ustne: 1.Język polski ( jeden poziom - prezentacja ) 2.Język obcy nowożytny ( do wyboru.
DOKUMENTACJA SKŁADANA W SZKOLE PONADGIMNZJALNEJ podanie 2 zdjęcia zaświadczenie lekarskie o braku przeciwwskazań do kształcenia w zawodzie Termin składania.
co po gimnazjum ? Wybierz swoją przyszłość Przygotowała:
Badanie losów absolwentów
Losy absolwentów II Liceum Ogólnokształcącego im
Chojnice 2009 rok. Wiedza pozwala dobrze wybra ć !
Egzamin maturalny w 2014 roku podstawowe informacje.
Dolnośląski Zakład Doskonalenia Zawodowego Zespół Szkół al
STRUKTURA ZESPOŁU SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH W CZAPLINKU
Ministerstwo Nauki i Szkolnictwa Wyższego Szkolnictwo Wyższe i Nauka Priorytet IV Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Departament Wdrożeń i.
Ankieta C Metryczka Rekrutacja.
W naszej szkole naucza wysoko wykwalifikowana kadra dydaktyczna. Znajdziecie tutaj pracownie multimedialne z dostępem do internetu, dwie sale.
Co uczeń gimnazjum i jego rodzic powinni wiedzieć o nauczaniu w szkole ponadgimnazjalnej od 1 września 2012 r.? Podkarpackie Centrum Edukacji Nauczycieli.
MODU Ł Kszta ł cenie ponadgimnazjalne – systemy rekrutacyjne Klasa II.
Obowiązuje od roku szkolnego 2012/2013 © FILOMATA.
Dołącz do IV Liceum Ogólnokształcącego im. KEN w komfortowych warunkach, z najlepszą kadrą pedagogiczną i najlepszą młodzieżą
Czynniki potrzebne GIMNAZJALIŚCIE przy wyborze szkoły marzeń
Liceum Ogólnokształcące Nr II im. L. Kruczkowskiego
ORGANIZACJA I FUNKCJONOWANIE SYSTEMU OŚWIATY W BAWARII
Sprawozdanie z działań szkolnego doradcy zawodowego
Co po gimnazjum? Struktura szkolnictwa ponadgimnazjalnego.
Losy absolwentów ZSP Nr 2 im. Tadeusza Kościuszki w Stalowej Woli Rok ukończenia szkoły 2014.
Matura 2013/2014 Analiza wyników zdających 144 uczniów.
Matura 2014 Wyniki egzaminu maturalnego w I Liceum Ogólnokształcącym im. A. Mickiewicza w Białymstoku.
DSD II I Liceum Ogólnokształcące im. Stanisława Staszica w Chrzanowie.
IV Liceum Ogólnokształcące im. Komisji Edukacji Narodowej w Gdyni.
Informacje dla kandydatów do klas pierwszych X LO
I Liceum Ogólnokształcące im. Stanisława Staszica w Chrzanowie
Klasa dziennikarska – I A Jeżeli masz duszę humanisty, temperament dziennikarza, poszukujesz inspiracji, cechujesz się otwartym umysłem i chcesz rozwijać.
STANISŁAW WYSPIAŃSKI ( ) polski dramaturg, poeta, malarz, grafik i architekt. Patronem XII LO jest Stanisław Wyspiański, wybitny twórca epoki.
1 Egzamin maturalny w roku 2008 czyli co każdy uczeń, absolwent, nauczyciel, rodzic powinien wiedzieć na temat matury w 2008 roku.
Oferta na rok szkolny 2013/14 Symbol oddziału Przedmioty z rozszerzonym programem nauczania Języki obce Przedmioty uwzględnione w procesie rekrutacji.
EWALUACJA DOTYCZĄCA BADANIA LOSÓW ABSOLWENTÓW (rocznik ) w Publicznym Gimnazjum im. Jana Pawła II w Adamowie.
Egzamin maturalny w 2017 roku
XVII Liceum Ogólnokształcące im. Marii Konopnickiej w Warszawie
Badanie losów edukacyjnych absolwentów
Losy absolwentów 2016.
Losy absolwentów 2015.
Zmiany w kształceniu zawodowym – czyli jak zdobyć upragniony zawód?
Autor: mgr Anna Świrniak – doradca zawodowy
SZKOLNICTWO PONADGIMNAZJALNE WARSZTATY DLA RODZICÓW
Losy absolwentów 2017 Losy absolwentów 2012
Zespół Szkół Ogólnokształcących nr 1
MIEJSKI OŚRODEK DOSKONALENIA NAUCZYCIELI
PORADNICTWO EDUKACYJNO-ZAWODOWE WYBIERAM, WIĘC MYŚLĘ…
I LO W BYTOWIE SZKOŁĄ MATURALNEGO SUKCESU
I Liceum Ogólnokształcące im. Stanisława Staszica w Chrzanowie
Liceum Ogólnokształcące im. Sebastiana Petrycego w Pilźnie
Liceum Ogólnokształcące im. Sebastiana Petrycego w Pilźnie
Liceum Ogólnokształcące im. Sebastiana Petrycego w Pilźnie
REKRUTACJA rok szkolny 2019/2020
Wydział Biochemii, Biofizyki i Biotechnologii
Opracowanie wyników egzaminów maturalnych 2019
Zapis prezentacji:

Losy Absolwentów IV Liceum Ogólnokształcącego im. M Losy Absolwentów IV Liceum Ogólnokształcącego im. M. Kopernika w Rzeszowie

Od wielu lat w IV Liceum Ogólnokształcącym im. M Od wielu lat w IV Liceum Ogólnokształcącym im. M. Kopernika monitoruje się losy absolwentów szkoły. Pierwsze informacje zbierane są przez wychowawców klas maturalnych przed i po maturze ( na ostatnich spotkaniach z wychowawcami – w dniu rozdania świadectw ukończenia szkoły i świadectw dojrzałości.)

Uczniowie wiedzą doskonale jakie studia i uczelnie są dla nich tymi wymarzonymi i gdzie będą składali dokumenty. Informacje te weryfikowane są we wrześniu, kiedy absolwenci tradycyjnie odwiedzają szkołę i nauczycieli, chcąc się pochwalić na jakie uczelnie się dostali. W dobie internetu informacje takie uzyskujemy również dzięki mailowym kontaktom uczniów z wychowawcami i sekretariatem szkoły.

O tym co robią nasi absolwenci po ukończeniu studiów, gdzie pracują, jak przebiega ich kariera zawodowa i życie prywatne dowiadujemy się również z organizowanych w każdym roku przez różne roczniki jubileuszy ukończenia szkoły ( 5 – lecia matury, 10 – lecia, 20 – lecia itd.).

Wybory uczniów z tamtych lat: studia na politechnikach ( głównie PRz) IV Liceum od początku swojego istnienia nastawione było na kształcenie w kierunku przedmiotów ścisłych i przyrodniczych. Wybory uczniów z tamtych lat: studia na politechnikach ( głównie PRz) akademie medyczne prawo (UMCS)

Oczywiście szkoła bacznie obserwowała zarówno preferencje uczniów, rynek pracy ale też fakt wybierania przez wielu tzw. „ modnych kierunków studiów” (psychologię, socjologię, marketing i zarządzanie, politologię, j. obce itd.)

Konieczna więc wydała mi się modyfikacja profili kształcenia: utworzony został 1 oddział o profilu humanistycznym (rozszerzony j. polski, wos, historia, wiedza o kulturze przygotowujący do studiów humanistycznych) 2 oddziały o profilu językowym z rozszerzoną geografią i matematyką lub historią i geografią (studia ekonomiczne, SGH, studia językowe).

Nadal jednak w IV LO przeważają klasy: mat – fiz – inf – po 4 w każdym roczniku 3 klasy biol – chem – fiz (medycyna, biotechnologia, biochemia, biofizyka itp.) 1 kl. – j. obcy geogr. mat. 1 kl. – j. obcy hist. geogr. 1 kl. – humanistyczna z obowiązkową łaciną + 2 języki nowożytne, hist + wos).

Analizując aktualne potrzeby rynku należy podkreślić, że dramatycznie powiększa się rozbieżność pomiędzy ofertą uczelni a zapotrzebowaniem rynku. Nadprodukcji humanistów towarzyszy deficyt studentów z kierunków inżynieryjno – technicznych. Zapotrzebowanie rynku jest dokładnie odwrotne.

W roku 2007/2008 w Polsce było 1,92 miliona studentów W roku 2007/2008 w Polsce było 1,92 miliona studentów. Tylko 6,7 % - to studenci kierunków technicznych.

Od 1999 r. polskie uczelnie kształcą coraz więcej młodych ludzi na kierunkach społecznych, pedagogicznych i humanistycznych. Grono studentów kierunków inżynieryjno – technicznych zmniejszyło się o 42%. Tymczasem jak wykazują badania Międzyresortowego Zespołu Prognozowania Popytu na Pracę, do 2010 r. najbardziej poszukiwani będą m. in. inżynierowie, specjaliści. Według badań TNS OBOP do 2013 r. zapotrzebowanie na absolwentów kierunków ścisłych może sięgnąć nawet 47 tysięcy osób.

Maturzyści chcą studiować tam, gdzie będą mogli rozwijać swoje zainteresowania. Oczekują ciekawych relacji z wykładowcami, dobrej atmosfery, sprawiedliwych ocen. Nieliczni duże znaczenie przypisują szansie, jaką stwarza ukończenie dobrych studiów w momencie poszukiwania pracy.

Gdzie studia, gdzie rynek? Kluczowym argumentem przy wyborze kierunku studiów powinny być perspektywy znalezienia pracy po ich ukończeniu. Uniwersytet nie przygotowuje do konkretnego zawodu – ma kształcić osoby zdolne do przekraczania granic, podejmowania nowych wyzwań współczesnej nauki i technologii. Uniwersytet ma w końcu również uczyć, jak się uczyć przez całe życie.

Analizując aktualne potrzeby rynku i wybory absolwentów IV LO jestem optymistką i twierdzę, że są one mądre i wyważone.

Konkrety: z 387 ubiegłorocznych maturzystów IV LO: 189 osób wybrało politechniki ( w tym PRz i AGH – 48,8%) 79 osób AM (stomatologię) – 20,4% Uniwersytety i Akademie Ekonomiczne w tym SGH – 48 – 12,4% Łącznie 316 osób. Studia uniwersyteckie (Urz, UJ, KUL, Uniwersytet Lubelski, UW – 69 osób (w tym prawo)) – 17,8%. Nieliczni wybrali studia związane z wybitnymi uzdolnieniami artyst. PWST, Wyższa Szkoła Muzyczna – kilka osób - 0,6%.

Podsumowując: profil szkoły w dużym stopniu determinuje dalsze losy swoich wychowanków.

często jest to związane z życiem prywatnym (założenie rodziny) Na koniec można postawić sobie pytanie: czy Ci którzy studiowali na różnych uczelniach w kraju i za granicą wracają do Rzeszowa i tu podejmują pracę? Tak, wielu z nich (lekarze, prawnicy, nauczyciele, pracownicy wyższych uczelni, biznesmeni, właściciele firm, urzędnicy). Około 30-40% pozostaje jednak w miastach w których studiowali (Warszawa, Kraków, Szczecin, Poznań, Wrocław, Katowice, Lublin). często jest to związane z życiem prywatnym (założenie rodziny) w wielu przypadkach fakt ten wiąże się ze znalezieniem tam pracy.

Na koniec kilka znanych w Rzeszowie i regionie nazwisk absolwentów IV LO:

p. Adam Góral – Asecco Poland p. Jolanta Waligóra – Soft System p. Janusz Bober, Wacław Ireński – Opteam Comfort p. Krystyna Lenkowska i Jej syn Szymon – absolwent „łódzkiej filmówki”

p. Grzegorz Gilewicz – Prezes Elektrociepłowni w Załężu panowie Bijoś, Ostrowski, Zgórski – właściciele firmy „BOZ” p. Bernard Waśko - dyr. Szpitala Spec. im. F. Chopina – pracownicy naukowi – p. prof. Leszek Woźniak – prorektor Prz. p. Marek Ustrobiński – wiceprezydent Rzeszowa

p. Konrad Fijołek – przewodniczący RM Rzeszowa p. Andrzej Mossoń i Wiesław Ciekliński – kancelaria adwokacka ( już rodzinna – rodzice i dzieci absolwenci IV LO p. Jaromir Kwiatkowski, p. Anna Leśniewska – podkarpackie media prof. Uniwersytetu w Oxfordzie – p. Artur Ekert (fizyk kwantowy)

26 nauczycieli różnych przedmiotów ( fizyki, chemii, biologii, matematyki, j. polskiego, j. obcych) w 70-o osobowym gronie pedagogicznym IV LO – to absolwenci szkoły.

Wymienione nazwiska potwierdzają, że absolwenci IV zostają w regionie, tu pracują i osiągają spektakularne sukcesy. Ci którzy pracują poza Rzeszowem jak np. p. Anna Sieńko (absolwentka IV-go i PRz. – Dyrektor Generalna IBM Polska – mają rodziny i domy w Rzeszowie.

Danuta Stępień Dyrektor IV Liceum Ogólnokształcącego im. M Danuta Stępień Dyrektor IV Liceum Ogólnokształcącego im. M. Kopernika w Rzeszowie