Warszawa, dnia 19 maja 2004 roku

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Związek Banków Polskich
Advertisements

Fundusze kapitałowe (private equity / venture capital) w rozwoju firm
1.
niemiecki z ekonomią w tle
Rozwój e-commerce/m-commerce i płatności on-line.
EBPP - nowy trend na rynku
Finanse przedsiębiorstwa (3)
system bezpośredniej płatności (pay-by-link) w mBanku
Dla każdego ucznia i studenta w wieku od 18 do 26 lat oferujemy
FUNDUSZE POWIERNICZE I INWESTYCYJNE
Najlepsze miejsce do kupowania funduszy inwestycyjnych
Perspektywy rozwoju instrumentów finansujących zakup nowych samochodów w Polsce Przemysław Kowalczyk - Członek Zarządu Volkswagen Bank Polska,
Kontrakty Terminowe Futures
1 Wyniki za IV kwartał 2003 Warszawa, luty 2004.
1 Szansa dla banków Konferencja Polskie regiony w Europie – szanse rozwoju Warszawa, 6 kwietnia 2006 r.
1 Założenia do ustawy o wypłacie emerytur kapitałowych PIU.
Warszawa, 3 sierpnia 2007 r. Kolejny rekordowy kwartał, pełna gotowość do integracji GRUPA PEKAO S.A. Wyniki finansowe po 2 kwartale 2007 r.
Produkty inwestycyjne oparte o rynek nieruchomości
Seminarium Bank w komórce Warszawa 16 lipca 2002.
Koncepcja mBanku Naszym marzeniem było stworzenie oferty zmieniającej całkowicie standardy w ofercie dla klientów indywidualnych. Ludzi, którzy nie chcą.
1 Investing in the New Europe Rozwój eCommerce w sektorze finansowym z perspektywy inwestora kapitałowego Krzysztof Kulig Partner Innova Capital Warszawa.
Technologia czy model biznesowy ?
Gwarancje i poręczenia BGK w ramach programów rządowych
Struktura rynku lokat i oszczędności Polaków
1. 2 Warszawa, czerwiec 2010 Płatności bezstykowe w opinii bankowców i klientów banków Eugeniusz Śmiłowski Marcin Idzik.
Oferta dla Klientów indywidualnych
SYSTEMY INFORMATYCZNE - Altamira, CRM i Remedy
Historia rozwoju produktów i usług
Legal and Financial Aspects of Establishing and Managing Endowments Warszawa, dn
Dlaczego rachunek Nordea Spektrum ?
Zysk Absolutny Zyskuj niezależnie od sytuacji na rynku Opis Strategii.
Udział grup inwestorów w obrotach giełdowych – rok 2003 Warszawa,
Promocje w Hossa Finance Szanowni klienci specjalnie dla was stworzyliśmy ofertę prezentującą nasze najlepsze produkty finansowe od kredytów po ubezpieczenia.
Program „Samorządowa Polska” – mechanizm wspierania lokalnej
„Template” Prezentacji Inwestorskiej
Rachunek inwestycyjny prowadzony jako IKZE w Domu Maklerskim BDM SA w Domu Maklerskim BDM SA.
Rynek otwartych funduszy emerytalnych Raport miesi ę czny, kwiecie ń 2009.
Konferencja poprzedzająca VIII Kongres Ekonomistów Polskich BANKI W POLSKIEJ GOSPODARCE Działalność Deutsche Bank Polska S.A. na rzecz Polskiej Gospodarki.
Centrum Oszczędzania MultiBanku
Eurotel SA GRUPA TELEKOMUNKACYJNA
Warszawa, 10 maja 2007 r. Trwały wzrost, postępy w procesie integracji GRUPA PEKAO S.A. Wyniki finansowe po pierwszym kwartale 2007 r.
BANKOWOŚĆ DLA MŁODZIEŻY
Rynek otwartych funduszy emerytalnych Raport roczny,
Finansowanie bieżącej działalności przedsiębiorstwa
Grupa BRE Banku Szlifujemy diamenty. 2 KRYZYS ? KRY.
Sprawozdanie finansowe NoRiskNoFun. A. Sprawozdanie finansowe.
Rynek otwartych funduszy emerytalnych Raport roczny, 2009.
Debata „20-lecie rynku finansowo-kapitałowego w Polsce”
Rachunkowość zakładów ubezpieczeń i funduszy emerytalnych
Strona 1 Branża Grzewczo-Instalacyjna w Internecie 2013 Poznań, Ireneusz Jeleń 664/
Akademia Oszczędzania Oszczędności i Inwestycje
Nowa strategia MultiBanku: klienci zamożni i małe firmy
Wykład 3.  Działalność lokacyjna związana jest z nabywaniem aktywów, z którymi Z.U. wiąże oczekiwania osiągnięcia korzyści ekonomicznych.  W działalności.
Współczesny bank – partner dla MSP
Warszawa, 21 lutego 2007 r. GRUPA PEKAO S.A. Wyniki finansowe po czwartym kwartale 2006 r. Najlepszy kwartał, najlepszy rok, na drodze do integracji.
Rachunek inwestycyjny prowadzony jako IKZE w Domu Maklerskim BDM SA w Domu Maklerskim BDM SA.
Rachunek inwestycyjny prowadzony jako IKE w Domu Maklerskim BDM SA w Domu Maklerskim BDM SA.
Rachunek inwestycyjny prowadzony jako IKE w Domu Maklerskim BDM SA.
BYĆ PRZEDSIĘBIORCZYM - nauka przez praktykę Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
Plan Marketingowy Twoja droga do sukcesu Wolę zarabiać 1% dzięki pracy 100 osób, niż 100% dzięki pracy własnej…
1 Oferta dla Wybranej Grupy Zawodowej. 2 Kredyt Bank na rynku od 1990 r Grupa KBC w Europie Środkowej i Wsch. Fundusze z ochroną kapitałuNo. 1 Ubezpieczenia.
Rynek funduszy inwestycyjnych w Polsce. Etapy rozwoju rynku funduszy inwestycyjnych w Polsce Od lipca 1992 do lutego 1998 – od utworzenia pierwszego funduszu.
Fundusze emerytalne. Otwarty Fundusz Emerytalny Fundusz emerytalny to fundusz, którego przedmiotem działalności jest gromadzenie środków pieniężnych,
Otwarty fundusz emerytalny (OFE) jest osobą prawną posiadającą odrębną masę majątkową w stosunku do instytucji nią zarządzającej, czyli powszechnego.
Rynek funduszy inwestycyjnych w Polsce
Rachunek inwestycyjny prowadzony jako IKE w Domu Maklerskim BDM SA
Bank zmieniającego się świata
Giełda jako atrakcyjne miejsce pozyskania kapitału i wyceny firmy
Rynek funduszy inwestycyjnych w Polsce
Nowoczesne usługi dla firm z sektora MSP sposobem na oszczędność
Zapis prezentacji:

Warszawa, dnia 19 maja 2004 roku Open Finance mBank „Supermarket Funduszy Inwestycyjnych – nowa jakość w finansach osobistych” Warszawa, dnia 19 maja 2004 roku

Maksimum korzyści i wygoda w finansach osobistych Misja mBanku: Maksimum korzyści i wygoda w finansach osobistych

mBank: typowe bankowe produkty finansowe Podstawowe produkty Karty kredytowe Innowacyjne mPlany hipoteczne Kredyty konsumpcyjne* Produkty dla mikrofirm Rachunki bieżące: eKONTO (z linią kredytową) izzyKONTO + inne usługi Produkty depozytowe: eMAX eMAX Lokata mLokata VISA Electron VISA Classic VISA Gold Co-brand mPlan - hipoteczny - pożyczka hipoteczna mBiznes Plan dla małych firm - Pożyczka zabezpieczona hipoteką Pożyczki Rachunek bieżący: mBiznes Konto (z saldem debetowym) +inne usługi mBiznes MAX * Z wyłączeniem kart kredytowych, linii kredytowych oraz sald debetowych

PLATFORMA OPEN FINANCE mBank: najszersza na rynku oferta produktów „niebankowych” Fundusze Inwestycyjne Ubezpieczenia Fundusze Emerytalne eCommerce PLATFORMA OPEN FINANCE Oparta na integracji z systemem transakcyjnym oraz narzędziami takimi jak system płatności mTRANSFER, eKARTA, Polecenie Zapłaty. mBANK zyskuje na umożliwieniu innym instytucjom sprzedaży poprzez platformę. Supermarket FI: Brak opłat manipulacyjnych Integracja z rachunkiem osobistym Szeroki wybór funduszy Supermarket ubezpieczeń: Bardzo konkurencyjne ceny, on-line Obecnie 1 dostawca: Generali Ubezpieczenia podróżne, życiowe i majątkowe Spodziewana większa liczba dostawców OFE Supermarket: on-line Integracja z serwisem transakcyjnym mSzop, mOBILE, mTRANSFER, eKARTA Dostarcza online najlepsze produkty po konkurencyjnych cenach Dostawcy znajdują nowe obiecujące rynku mBank zarabia i zyskuje lojalność klientów

Rynek funduszy inwestycyjnych w styczniu 2003 roku Klient: Głównie klient „naziemny” Klient masowy Posiadający nadwyżki finansowe Produkt: Drogi – opłaty transakcyjne Trudno dostępny (konieczność odwiedzenia dystrybutora) Wąska oferta produktów u dystrybutora Dystrybucja: Okienka bankowe Domy Maklerskie Sieć agentów naziemnych Zaczątki internetu – strony transakcyjne TFI

78% aktywów 20% aktywów 2% aktywów Tradycyjny model dystrybucji funduszy inwestycyjnych TFI-1 Wysoka cena Niewielki wybór Konieczność fizycznej obecności DYSTRYBUTOR: * Bank * Dom Maklerski KLIENT TFI-2 78% aktywów Wysoka cena Brak wyboru funduszy Konieczność fizycznej obecności KLIENT Agent naziemny TFI 20% aktywów Ograniczona funkcjonalność Brak spójnych standardów KLIENT Strona www Towarzystwa 2% aktywów

Tradycyjny model dystrybucji funduszy inwestycyjnych Dominacja sieci naziemnej (okienka bankowe, Domy Maklerskie) konieczność osobistej obecności stosunkowo skomplikowany proces zakupu Wysoka cena produktu – front load opłata za nabycie jednostek utrudnione aktywne zarządzanie kapitałem Relatywnie niewielki wybór funduszy u wybranego dystrybutora trudność w dywersyfikacji ryzyka Brak edukacji finansowej Klientów brak narzędzi i szeroko pojętej edukacji Niska skłonność do realokacji w warunkach zmienności rynku kapitałowego

Główne cechy modelu mBanku: Wysoka dostępność wybranych funduszy możliwość składania zleceń 24 h na dobę minimum formalności prosty mechanizm transakcyjny Radykalne obniżenie ceny zakupu brak opłat dystrybucyjnych możliwość aktywnego zarządzania kapitałem Szeroka oferta funduszy wielu TFI możliwość dywersyfikacji ryzyka możliwość budowania personalizowanych portfeli Edukacja finansowa poprzez serwis www narzędzia doradcze

Internetowa dystrybucja funduszy – komentarze autorytetów „Internet na pewno nie wyprze tradycyjnej, bankowej sieci sprzedaży funduszy inwestycyjnych, tak, jak nie wyparł jej w przypadku normalnej oferty bankowej" - Zbigniew Jagiełło, Prezes Pioneer Pekao, Gazeta Wyborcza 28.04.2004 "Internet odgrywa większą rolę w sprzedaży funduszy tylko w Wielkiej Brytanii o krajach skandynawskich. Tradycyjne banki mają miażdżącą przewagę i to one będą głównym dystrybutorem przez lata" - Sebastian Buczek, wiceprezes TFI ING, Gazeta Wyborcza, 28.04.2004

Rynek funduszy inwestycyjnych vs Supermarket mBanku 2004 - SFI Ilość rejestrów internet. 25.000* * Dane szacunkowe Ilość rachunków: 50.000 Aktywa: 23 mld PLN (ok. 400 mln – z kanałów zdalnych) Aktywa: 315 mln PLN

Wzrost znaczenia SFI mBanku jako dystrybutora: SIERPIEŃ 2003 Przyrost aktywów ogółem – fundusze SFI 450 042 tyś PLN Przyrost aktywów w SFI 23 859 tyś PLN % udziału SFI w nowych aktywach 5,30% STYCZEŃ 2004 Przyrost aktywów ogółem – fundusze SFI 145 631 tyś PLN Przyrost aktywów w SFI 24 877 tyś PLN % udziału SFI w nowych aktywach 17,08% LUTY 2004 Przyrost aktywów ogółem – fundusze SFI 160 787 tyś PLN Przyrost aktywów w SFI 27 527 tyś PLN % udziału SFI w nowych aktywach 17,12%

Wzrost znaczenia SFI mBanku jako dystrybutora: W odniesieniu do całości rynku, SFI w ciągu 1 roku osiągnął wyższy udział w nowo pozyskiwanych aktywach, niż w 2002 roku posiadał kanał internetowy ogółem

Nowa jakość w zarządzaniu finansami osobistymi: Bezpośrednie korzyści finansowe Klienci mBanku zaoszczędzili ok. 5,9 mln PLN (2004) Łatwość reakcji na zmianę trendów rynkowych Klienci mBanku zarobili 16,5 mln PLN (2004) Osobiste plany finansowe – zaawansowana funkcjonalność Około 15% klientów korzysta ze zleceń stałych

Brak opłat i prowizji – ile zaoszczędzili Klienci mBanku: Średni miesięczny wolumen nabyć – 58,2 mln PLN (ok. 42% obrotów) Średnia wielkość prowizji „front load” przy strukturze aktywów mBanku – 2,5% Średnio miesięcznie Klienci mBanku nie wydają 1.492 tyś PLN na prowizje Z tytułu braku prowizji Klienci mBanku zaoszczędzili około 12 mln zł: 5,9 mln PLN w roku 2004 6,1 mln PLN w roku 2003

Łatwość reakcji na zmianę trendów – zaleta czy wada?: „Częste przenoszenie pieniędzy z jednych funduszy do innych zazwyczaj kończy się źle dla inwestorów. Tracą oni na takich operacjach, bo sprzedają jednostki w dołku a odkupują na górce. Poza tym prowizje pobierane przy zakupie jednostek ograniczają opłacalność krótkoterminowych inwestycji" Marek Przybylski, prezes CU TFI. Parkiet, 23.04.2004

Łatwość reakcji na zmianę trendów – ile zyskali Klienci mBanku: Czerwiec 2003 – „dojrzewa” nowa fala koniunktury na rynku papierów wartościowych – szansa na ponadprzeciętne zyski z inwestycji Styczeń 2004 – fala hossy jest już dojrzała, Klienci funduszy akcyjnych osiągają wyższe zyski z inwestycji

Kto reagował szybciej? Rynek czy Klienci mBanku?: Czerwiec 2003 – struktura rynku Styczeń 2004 – struktura rynku Kapitał jest „uśpiony” – powoli zmienia się struktura rynku funduszy Klienci w niewielkim stopniu są w stanie skorzystać z dobrej koniunktury na rynku papierów wartościowych – tylko 8,05% aktywów jest alokowana w funduszach akcyjnych

Kto reagował szybciej? Rynek czy Klienci mBanku?: Czerwiec 2003 – struktura SFI Styczeń 2004 – struktura SFI Łatwość dokonywania transakcji oraz brak bariery cenowej pozwoliły w ciągu 6 miesięcy zmienić strukturę aktywów w SFI, a co za tym idzie, Klienci mBanku osiągnęli wyższe zyski, korzystając z dobrej koniunktury na Warszawskiej Giełdzie Papierów Wartościowych.

Inwestycje w fundusze – zyski Klientów mBanku – 2004: Łączne zyski: 16.560.000 pln Liczba Klientów: 50.000 Zysk na 1 Klienta: 330 pln Zaangażowanie Klienta: 6250 pln Przeciętny Klient mBanku osiągnął w pierwszych 4 miesiącach 2004 roku stopę zwrotu z inwestycji w fundusze na poziomie 15,8% rocznie (zannualizowana)

Osobiste plany finansowe – promocja długoterminowych inwestycji: Rozbudowane narzędzia doradcze pozwalają na dostrzec zalety długoterminowych osobistych planów finansowych Dzięki funkcjonalności zleceń stałych Klient może zbudować własny długookresowy plan finansowy i nie pamiętać o tym, żeby co miesiąc nabywać jednostki funduszy. System zrobi to za niego. Możliwe jest również zrealizowanie takiego zlecenia w ciężar kredytu odnawialnego. Funkcjonalność ta pozwala w pełni skorzystać ze zjawiska kumulowania odsetek.

7500 – tylu klientów mBanku posiada zlecenia stałe w SFI Osobiste plany finansowe – efekty biznesowe: 7500 – tylu klientów mBanku posiada zlecenia stałe w SFI 31.000.000 – aktywów netto pochodzi z osobistych planów finansowych

Nowe produkty inwestycyjne uzupełniają ofertę mBanku tworząc najszersze spektrum produktów i usług finansowych na rynku 2003 Supermarket FI 2004 Usługa Maklerska Otwarte Fundusze Emerytalne Indywidualne Konta Emerytalne 2005 Fundusze Zagraniczne Rynek walutowy - FOREX

Usługa maklerska mBanku – model biznesowy: Integracja rachunku bieżącego z rachunkiem maklerskim Swobodny przepływ kapitału pomiędzy rachunkami (online) Wgląd w pozycje na rynku kapitałowym z poziomu serwisu Banku Uproszczony interfejs skierowany do Klienta masowego Atrakcyjny system prowizyjny dostępny od początku istnienia rachunku Brak bariery „utrzymania” konta CEL: 12 - 15 tysięcy rachunków inwestycyjnych w ciągu 3 lat

Dziękujemy za uwagę