Wyzwania w zarządzaniu prawnikami Pokolenia Y Copyright © HRK 2012
Nowe pokolenie prawników Prawnicy są bardzo wymagającą grupą zawodową, wytrenowaną w postrzeganiu każdego problemu z wielu perspektyw. Prawnicy są przyzwyczajeni do oceniania zjawisk, przepracowywania ich i wydawania opinii. Nie wystarczą im słowa i dobre chęci. Aby zyskać aprobatę, musisz udowodnić, że to, co głosisz, jest prawdą. Copyright © HRK 2008
Nowa kultura prawa Wzrost zainteresowania równowagą między życiem zawodowym i prywatnym. Firmy prawnicze są znane z tego, że wymagają nadgodzin i ciężkiej pracy. Dotąd były częścią “kultury macho”. Wraz z nowym pokoleniem pojawiają się jednak nowe wartości. Copyright © HRK 2008 3
Nowa kultura prawa Dla młodszej generacji zostanie partnerem niekoniecznie oznacza nałożenie łańcucha. Jej reprezentanci są bardziej świadomi i przedsiębiorczy, zadają sobie pytania: dlaczego mam tak ciężko pracować? Co na tym zyskam? Najważniejsza jest polityka równowagi pomiędzy pracą a życiem prywatnym, oferująca prawnikom i pracownikom administracji większą elastyczność w dopasowywaniu harmonogramu pracy do ich osobistych potrzeb. Źródło: Raport: Badanie Korporacji HRK S.A., Magazyn Exclusive Info , 2012 Copyright © HRK 2007
Kancelaria jako atrakcyjny pracodawca Employer Branding Działania zewnętrzne Działania wewnętrzne Budowanie wizerunku pracodawcy już na etapie rekrutacji
Emlpoyer Branding Zewnętrzny Skierowany głównie do potencjalnych pracowników Tworzenia wizerunku jako atrakcyjnego pracodawcy Aktywna promocja firmy Copyright © HRK 2012
Emlpoyer Branding Wewnętrzny Skierowany do obecnych pracowników firmy Tworzenie przyjaznej atmosfery pracy i możliwości rozwoju Dla przedsiębiorstw z branży prawniczej wewnętrzny employer branding jest najważniejszy Nikt nie jest lepszym ambasadorem firmy niż jej pracownik
Czynniki brane pod uwagę przy podjęciu pracy Zdaniem pracodawców Możliwość rozwoju kariery zawodowej Prestiż pracodawcy/poziom wynagrodzenia Atmosfera w pracy Możliwość rozwoju i szkoleń Zachowanie równowagi pomiędzy pracą i domem Employer branding/ praca pełna wyzwań Zgodność wykonywanych zadań z własnymi zainteresowaniami Zakres odpowiedzialności i samodzielności na stanowisku Praca w międzynarodowej firmie/pozapłacowe warunki zatrudnienia Copyright © HRK 2007
Czynniki brane pod uwagę przy podjęciu pracy Zdaniem studentów Atmosfera pracy Możliwość rozwoju kariery zawodowej Poziom wynagrodzenia Możliwość rozwoju i szkoleń Employer branding Zgodność wykonywanych zadań z własnymi zainteresowaniami Praca pełna wyzwań Prestiż pracodawcy Duży zakres samodzielności i odpowiedzialności Copyright © HRK 2007
8 rad dla pracodawców Nie robić problemu z mobilności, ale szukać jej sensu Odpowiedzieć na ambicje przedsiębiorcze Poważnie traktować sygnały od pracowników początkowych szczebli Budować na wartościach firmy Wspierać nieformalne relacje, ale dostrzegać i zapobiegać patologiom Traktować życie rodzinne pracownika jako najważniejszą wartość Pozostawić pracownikowi „czas rozporządzalny” Kontynuować benefity zmuszające do aktywności Copyright © HRK 2007
Patryk Pawłowski HRK S. A. pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa tel Patryk Pawłowski HRK S.A. pl. Bankowy 2, 00-095 Warszawa tel. +48 22 420 20 91 tel. kom. +48 668 106 888 patryk.pawlowski@hrk.eu Copyright © HRK 2008