Strategia komunikacji 10-lecia Instytutu Adama Mickiewicza

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Uniwersytet Łódzki - Start w karierę Październik -Grudzień 2011.
Advertisements

Dlaczego Sieć 118? art. 118 Konstytucji RP większe zaangażowanie obywateli w życie publiczne zachęta do aktywnego tworzenia legislacji chęć podniesienia.
10-lecie istnienia Instytutu Adama Mickiewicza
Polish Decade 10 lat Instytutu Adama Mickiewicza.
Instytut Adama Mickiewicza to 10 lat pracy na rzecz kultury polskiej.
{Instytut Adama Mickiewicza}
Instytut Adama Mickiewicza 2010
10-LECIE INSTYTUTU ADAMA MICKIEWICZA Wsparcie PR
PROPOZYCJA STRATEGII DZIAŁAŃ PR
JUBILEUSZ INSTYTUTU ADAMA MICKIEWICZA DZIAŁANIA PR.
Strategia działań PR obchody 10-lecia istnienia IAM
SPORT PR PREZENTACJA AGENCJI, ZAKRES USŁUG.
Zielona Inicjatywa Gospodarcza, Kraków, 4 czerwiec 2009 r. Program Kupuj Nasze.PL Są powody do dumy !
B UDOWANIE KOMPETENCJI DO WSPÓŁPRACY MIĘDZYSAMORZĄDOWEJ I MIĘDZYSEKTOROWEJ JAKO NARZĘDZI ROZWOJU LOKALNEGO I REGIONALNEGO Budowanie partnerstw- perspektywa.
III edycja projektu charity - program stażu-. …nieco teorii.
Strategia promocji Fundacji Hospicyjnej jako organizacji pomagającej hospicjom w całej Polsce Magdalena Milejska.
Strategia kampanii w Internecie dla Fundacji Dzieci Niczyje
PARTNERSTWO na rzecz rozwoju rynku pracy powiatu starogardzkiego Projekt 50+ doświadczenie.
KRAJOWA SIEĆ OBSZARÓW WIEJSKICH – PLAN DZIAŁANIA
Kampania promocyjna rolnictwa ekologicznego
Patronat medialny Oferta dla organizacji studenckich Styczeń 2011.
Patronat medialny Oferta dla organizatorów imprez i koncertów
Patronat medialny Oferta dla organizacji studenckich Czerwiec 2010.
Patronat medialny Oferta dla wydawców i dystrybutorów Styczeń 2011.
Patronat medialny Oferta dla organizatorów imprez i koncertów Czerwiec 2010.
FOTO Fundacje korporacyjne – sojusznik czy konkurent organizacji pozarządowych? Warszawa, 14 czerwca 2010 roku.
NARODOWA STRATEGIA SPÓJNOŚCI dla rozwoju Polski.
Plan komunikacji PO KL - założenia
Organizator Stowarzyszenie Gospel Al. Daszyńskiego 15a/10
10 – lecie Instytutu Adama Mickiewicza strategia działań PR
Chopin 2010 w województwie łódzkim rola Urzędu Marszałkowskiego Dorota Wodnicka.
ZAPOBIEGANIE POWSTAWANIU ODPADÓW I WŁAŚCIWE POSTĘPOWANIE Z ODPADAMI
Konkurs 01/POKL/7.2.1/2008 (Ogłoszony w dniu 31 stycznia 2008 r.) Typy projektów. w ramach podziałania możliwa będzie realizacja następujących projektów:
1 Projekt realizowany przez Wojewódzki Urząd Pracy w Katowicach w ramach Priorytetu VI PO KL Rynek pracy otwarty dla wszystkich Okres realizacji:
Tytuł Projektu: Do pracy – marsz!. Program Operacyjny Kapitał Ludzki Działanie: 1.3 w ramach Ogólnopolskiego Programu Integracji i Aktywizacji Zawodowej.
GOSPODARKA OPARTA NA DANYCH
Agata Blady, Komunikado PR,
Inicjatywa Złoczew Głosuje Jest to inicjatywa społeczna koordynowana przez Urząd Miejski w Złoczewie. Pomysłodawcą projektu i autorem prezentacji jest.
OGÓLNOPOLSKA KAMPANIA SPOŁECZNA Z OKAZJI ŚWIATOWEGO DNIA BEZ TYTONIU
To zaskakujące, ale… … motorem do uruchomienia platformy internetowej są…. problemy finansowe!* * z którymi boryka się tak wiele klubów sportowych...
Punkt Informacyjny EUROPE DIRECT - Warszawa Działalność Punktu Informacyjnego EUROPE DIRECT – Warszawa Karolina Iwińska Konsultantka Punktu.
Ocelot prezentuje innowacyjne widowisko na najwyższym poziomie artystycznym, skierowane do szerokiej publiczności. Widowisko OCELOTA to artystyczna sztuka.
Program szkolenia: Wstęp – po co szkole promocja?
Młodzi ludzie mają prawo do pełnego dostępu do informacji publicznych. Młodzież ma wpływ na opinię publiczną np. poprzez artykuły prasowe, Internet. Politycy.
Stowarzyszenie Gmin RP Euroregion Bałtyk Produkty i usługi kulturalne
Podmiot realizujący projekt Sekretariat Krajowej Rady BRD Czas trwania kampanii 21 marca - 6 maja 2010 Kampania społeczna.
Z KLASĄ ..
WSPÓŁPRACA Z MEDIAMI W ROKU SZKOLNYM 2013/2014 NAJWAŻNIEJSZE WYDARZENIA SZKOLNE.
nauka w mediach społecznościowych
Strategie e-marketingu i e-komunikacji JST
REWITALIZACJA A ROZWÓJ LOKALNY Katowice r. Katowice r.
Projekty na rzecz rozwoju świętokrzyskiej kultury i turystyki w kontekście współpracy LGD - ENKOLPION Fundacja Enkolpion Instytut Kultury Regionalnej i.
Budowanie wizerunku Marcin Sobaszek Wałbrzych
Planowane działania informacyjne i promocyjne na 2016 rok Mariusz Frankowski Dyrektor Mazowieckiej Jednostki Wdrażania Programów Unijnych.
Spotkanie konsultacyjne. Czym jest budżet obywatelski ? Budżet obywatelski - proces, który umożliwia mieszkańcom dyskusję oraz bezpośredni wpływ na decyzje.
PORTAL DIGITALIZACJA AGATA BRATEK Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego Konferencja POLSKIE ZBIORY W EUROPEANIE – Toruń, dn. 19 X 2012 r. Japoński.
Strategia komunikacji Cel główny: Wzmocnienie pozycji konkurencyjnej Polski na międzynarodowym rynku usług turystycznych Cel komunikacyjny: budowa szerokiego.
PODSUMOWANIE I ETAPU SALA KONGRESOWA PKiN WARSZAWA.
1 Energia dla Życia, Warszawa, dn r. PKP Energetyka S.A. Energia dla Życia Podsumowanie II roku funkcjonowania programu.
Sony Ericsson Vivaz – Fashion Show
Kategoria: ODWAGA W PLANOWANIU MEDIÓW
PiszMów Dobowy Zabawa bez limitu
HOOP - Dzień Przytulania
Wizerunek jako forma komunikacji publicznej
Okno na Hooptymistyczny świat
Dlaczego warto dołączyć do Dni Otwartych Funduszy Europejskich?
Jakub Mróz.
Program „Działaj Lokalnie” Zasady komunikacji i promocji
Nowoczesna edukacja z wykorzystaniem technologii
Zapis prezentacji:

Strategia komunikacji 10-lecia Instytutu Adama Mickiewicza Team nr 9 3 marca 2010 r. 10-lecie Instytutu Adama Mickiewicza

Sytuacja wyjściowa: gdzie promocja Polski? Polska nie ma spójnej strategii budowy swego wizerunku zagranicą Liderem na tym polu jest IAM, który w 2010 r. obchodzi 10-lecie istnienia Działania na rzecz promocji Polski w świecie realizuje wiele instytucji: MSZ, POT, PAIIZ, Instytut Marki Polskiej, Krajowa Izba Gospodarcza. Instytut Adama Mickiewicza poprzez promocję polskiej kultury jako jedyny od 10 lat realizuje wizję spójnych i skutecznych działań. 10-lecie Instytutu Adama Mickiewicza

Sytuacja wyjściowa: zasięg projektów IAM 3000 wydarzeń, które obejrzało 18 000 widzów Informacje o nich ukazały się w 500 europejskich tytułach Rok Polski w Izraelu 2008-09 Rok Polski w Wielkiej Brytanii 2009-10 Ogromny zasięg projektów realizowanych przez IAM zapewnia polskiej kulturze bardzo szerokie dotarcie z jej ofertą do odbiorców na całym świecie. 10-lecie Instytutu Adama Mickiewicza

Sytuacja wyjściowa: obchody 10-lecia IAM Doskonała okazja do: zwrócenia uwagi decydentów, że publiczne pieniądze przekazane IAM to inwestycja, która przynosi wymierne korzyści zwrócenia uwagi na dorobek współczesnej kultury polskiej 10-lecie Instytutu Adama Mickiewicza

10-lecie Instytutu Adama Mickiewicza Cele pozyskanie przychylności klasy politycznej, a przez to pozyskanie większych środków finansowych na działalność IAM zwiększenie rozpoznawalności IAM, zrealizowanych projektów oraz podkreślenie znaczenia działalności IAM dla promocji polskiej kultury 10-lecie Instytutu Adama Mickiewicza

10-lecie Instytutu Adama Mickiewicza Grupy docelowe Bezpośrednie: Klasa polityczna (Rada Ministrów, Sejm, Senat) Ogół społeczeństwa Pośrednie: Media Autorytety świata kultury 10-lecie Instytutu Adama Mickiewicza

Grupy docelowe: schemat dotarcia Kampania ogólnopolska Miękki nacisk Działania PR Szum medialny 10-lecie Instytutu Adama Mickiewicza

10-lecie Instytutu Adama Mickiewicza Czym jest kultura? ponad 6 definicji terminu „kultura” 10-lecie Instytutu Adama Mickiewicza

10-lecie Instytutu Adama Mickiewicza A to Polska właśnie… CZY TO TEŻ JEST KULTURA? 10-lecie Instytutu Adama Mickiewicza

Przekaz 1/2: IAM – oni mają know how! IAM to szaleni marzyciele… …wyciągają najlepsze pierwiastki z kreatywnego zagłębia – czyli Polski wyciągają na zewnątrz to, co polska kultura ma w sobie najlepszego 10-lecie Instytutu Adama Mickiewicza

10 pierwiastków polskiej kultury na 10-lecie Film Teatr Muzyka Malarstwo Literatura Grafika Poezja Fotografia Rzeźba Rysunek IAM 10-lecie Instytutu Adama Mickiewicza

Przekaz 2/2: Warto powiedzieć TAK! polskiej kulturze Inwestycja w kulturę to inwestycja w gospodarkę – efekt Bilbao 354 tys. – 623 tys. Kultura jako efektywna gałąź gospodarki Kultura motorem wewnętrznego dynamizmu W Bilbao warta ponad 130 mln euro inwestycja zwróciła się w rok. Samo muzeum zatrudnia prawie cztery tysiące osób, a podatki z tytułu wzrostu wartości sąsiednich nieruchomości pokryły koszty inwestycji publicznych na pięć lat 10-lecie Instytutu Adama Mickiewicza

Zakładany odbiór: reakcja grup docelowych Klasa polityczna – mówię tak polskiej kulturze! Ogół społeczeństwa – chcę się zaangażować! 10-lecie Instytutu Adama Mickiewicza

Narzędzia: Akcja Powiedz TAK! dla polskiej kultury 1/5 Ogólnopolska Inicjatywa Społeczna… bo … Vox populi to vox Dei Cel: aktywizacja ogółu polskiego społeczeństwa w kwestiach związanych z kulturą i dotarcie do decydentów 10-lecie Instytutu Adama Mickiewicza

Narzędzia: Akcja Powiedz TAK! dla polskiej kultury 2/5 Akcja przeprowadzona zostanie na terenie całej Polski Formularze do głosowania zostaną udostępnione w instytucjach kulturalnych (kina, teatry, domy kultury, świetlice itp.) www.takdlakultury.pl – platforma internetowa wspierająca inicjatywę 10-lecie Instytutu Adama Mickiewicza

Narzędzia: Akcja Powiedz TAK! dla polskiej kultury 3/5 Ambasadorowie – akcję wspierać będą wybrani przedstawiciele współczesnej polskiej kultury np. Tomasz Bagiński, Dorota Masłowska, Borys Lankosz List otwarty – Ambasadorowie inicjatywy zadeklarują swoje poparcie dla inicjatywy poprzez podpisanie się pod listem Powiedz Tak! dla polskiej kultury skierowanym do Premiera RP 10-lecie Instytutu Adama Mickiewicza

Narzędzia: Akcja Powiedz TAK! dla polskiej kultury 4/5 Jednoręcy bandyci w sejmowej restauracji - wrzucenie monety będzie równoznaczne z poparciem inicjatywy Powiedz TAK! dla polskiej kultury Cool-turalne nagrody – bilety do kina, teatru, filharmonii Cel: dotarcie do bezpośredniej grupy docelowej - polskich rządzących 10-lecie Instytutu Adama Mickiewicza

Narzędzia: Akcja Powiedz TAK! dla polskiej kultury 5/5 Off-album Powiedz TAK! Specjalne wydawnictwo z okazji 10-lecia Instytutu Adama Mickiewicza Niekonwencjonalna off-koncepcja: szary papier, proste kreski, nowoczesne grafiki 10-lecie Instytutu Adama Mickiewicza

10-lecie Instytutu Adama Mickiewicza Narzędzia: 10 cool-turalnych weekendów na 10-lecie Instytutu Adama Mickiewicza 1/2 Kulturalne happeningi zorganizowane w 10 największych polskich miastach Miejsce: związane z Adamem Mickiewiczem (skwery, pomniki, wyjątkowo: tymczasowo ustawiona makieta ;)) Możliwość oddania swojego głosu w ramach inicjatywy Powiedz TAK! dla polskiej kultury 10-lecie Instytutu Adama Mickiewicza

10-lecie Instytutu Adama Mickiewicza Narzędzia: 10 cool-turalnych weekendów na 10-lecie Instytutu Adama Mickiewicza 2/2 Baza happeningów:10 pierwiastków kultury zaprezentowanych w niekonwencjonalny sposób Konkurs i prezentacja najlepszych filmów nakręconych telefonem komórkowym Sztuka malowania obrazów paintballem Rzeźba w modelinie Koncert na nietypowe przedmioty (sztućce, gwizdki) 10-lecie Instytutu Adama Mickiewicza

Kanały komunikacji: Akcja współrealizowana z Grupą Agora Gwarancja stałej obecności podstawowych przekazów kampanii w takich mediach, m.in.: Gazeta Wyborcza Metro Radio Tok FM 10-lecie Instytutu Adama Mickiewicza

Kanały komunikacji: Biuro prasowe Relacje z mediami Przygotowywanie materiałów prasowych Topic-creation - Generowanie i inspirowanie w mediach ogólnopolskich i lokalnych tematów związanych z Instytutem Adama Mickiewicza i polską cool-turą 10-lecie Instytutu Adama Mickiewicza

Kanały komunikacji: Komunikacja w Internecie 1/2 Fan page Cool-turalny Adam na portalu społecznościowym Facebook.com Imię: Adam Pseudonim artystyczny: Cool-turalny Hobby: teatr, harmonijka, graffiti Platforma niekonwencjonalnych dyskusji dotyczących kultury: Czym jest? W czym się przejawia? Jakie ma cele? Cel: dotarcie z przekazem kampanii do szerokiego grona użytkowników portalu Facebook.com 10-lecie Instytutu Adama Mickiewicza

Kanały komunikacji: Komunikacja w Internecie 2/2 Kanał Powiedz TAK! dla polskiej kultury na portalu Youtube.com Relacje z działań odbywających się w ramach kampanii Konkurs na najciekawszy 1-minutowy film o tym, jak pojmowana jest kultura w wybranym polskim mieście 10-lecie Instytutu Adama Mickiewicza

10-lecie Instytutu Adama Mickiewicza Efekty kampanii: Money, money, money…czyli pozyskanie większych środków finansowych na działalność IAM Rozpoznawalność IAM i jego znaczenia dla polskiej kultury Otwarcie się społeczeństwa na kulturę współczesną 10-lecie Instytutu Adama Mickiewicza

10-lecie Instytutu Adama Mickiewicza Harmonogram działań 2010 Kw Maj Cze Lip Sie Wrz Paz Lis Gru TAK! dla polskiej kultury www.takdlakultury.pl List otwarty do Premiera RP Jednoręcy bandyci w Sejmie Publikacja albumu z okazji 10-lecia IAM 10 cool-turalnych weekendów Współpraca z Grupą Agora Biuro prasowe kampanii Komunikacja w Internecie 10-lecie Instytutu Adama Mickiewicza

10-lecie Instytutu Adama Mickiewicza Budżet: to jest realne! Nie proponujemy lotu w kosmos. Wszystkie przedstawione pomysły są na wyciągnięcie ręki Maksymalny koszt ich realizacji szacujemy na: nie więcej niż 10 proc. rocznego budżetu promocji kultury polskiej za granicą na rok 2010 10-lecie Instytutu Adama Mickiewicza