Konferencja podsumowująca projekt „PEWNIE W PRZYSZŁOŚĆ nowoczesna edukacja i kompetencje uczniów technikum hotelarstwa ZSHE” 12 czerwca 2015 r.

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
„Wszechstronne Wykształcenie – Lepsza Przyszłość”
Advertisements

Generator przyszłości
Projekt „DOBRA EDUKACJA SZANSĄ NA ROZWÓJ ZAWODOWY”
Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego.
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI
Milena Filipowska Unia Gospodarcza Regionu Śremskiego – Śremski Ośrodek Wspierania Małej Przedsiębiorczości.
Człowiek najlepsza inwestycja Jaworznickie Szkolne Kluby Przedsiębiorczości - Marzenia – Wiedza – Sukces Projekt finansowany ze środków Unii Europejskiej.
Projektanci Podlasia Niektóre szanse trafiają się tylko raz!
Skuteczne kształtowanie kompetencji kluczowych
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego INFORMACJE OGÓLNE O PROJEKCIE DiAMEnT Dostrzec i aktywizować
Młodzieżowa przedsiębiorczość
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki Przykłady dobrej.
Działania zrealizowane w roku szkolnym 2008/09 Nowoczesne kształcenie zawodowe – szansa na dobry start Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w.
GENEZA PROJEKTU wyrównanie szans edukacyjnych uczniów w szkole wiejskiej, gdzie koszt utrzymania 1 ucznia jest bardzo wysoki, duża odległość od centrów.
Zespół Szkół nr 2 w Nowym Dworze Gdańskim, ul. Warszawska 54 Rekrutacja na rok szkolny 2013 / 2014 Nie dla szkoły, lecz dla życia się uczymy lecz dla życia.
Imię Nazwisko TYTUŁ PREZENTACJI. Imię Nazwisko TYTUŁ PREZENTACJI Akademia Młodych Noblistów Konferencja Olsztyn Prof. Mirosław Grewiński.
SZKOŁY JAGIELOŃSKIE. Projekt Szkoły Jagiellońskie dofinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego, Sektorowego Programu.
PROJEKT PN: 'WSZECHSTRONNA EDUKACJA GWARANCJĄ SUKCESU ZAWODOWEGO' Projekt wspó ł finansowany przez Uni ę Europejsk ą w ramach Europejskiego Funduszu Spo.
Technik Hotelarstwa Cechy człowieka, pożądane w pracy hotelarza pięknie ilustrują słowa Janusza Korczaka: ,,Być człowiekiem znaczy posiadać kryształową.
EDUKACJA ZAWODOWA W PRAKTYCE
ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH w SOMONINIE
E-Akademia Przyszłości to projekt realizowany przez Wydawnictwa Szkolne i Pedagogiczne S.A. Jest współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
Wsparcie systemu edukacji w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki w województwie lubuskim.
Nowa jakość doskonalenia – wsparcie rozwoju szkół w powiecie mieleckim POWIAT MIELECKI / CENTRUM KSZTAŁCENIA PRAKTYCZNEGO I DOSKONALENIA NAUCZYCIELI Wspomaganie.
Zajęcia prowadzone w ramach EFS Szkoła Podstawowa Nr 15 w Tarnowie
Operacja Sukces to unikatowy w skali kraju projekt finansowany z funduszy strukturalnych Unii Europejskiej mający na celu reformę programu studiów na.
ZAŁOŻENIA I REZULTATY PROJEKTU „KOMPETENTNY E- NAUCZYCIEL”
Spotkanie informacyjne projektu: E -fektywne F -unkcjonalne S -zkoły.
Wyniki ankiet uczniów, rodziców i nauczycieli podsumowujące 2-letni Projekt Comenius Projekt: „Przedsiębiorczy może być każdy”
Praktyczna nauka zawodu Zajęcia praktyczne Pion budowlany Pion gastronomiczny Praktyka zawodowa Firmy zewnętrzne.
Ogólnopolski Tydzień Kariery w ZSHE. Co to jest OTK? Ogólnopolski Tydzień Kariery, czyli OTK, to coroczne działanie inicjowane przez Stowarzyszenia Doradców.
PRACOWNIE MARZEŃ Projekt finansowany z Europejskiego Funduszu Społecznego w ramach Programu Operacyjnego Kapitał Ludzki, Priorytet IX Rozwój Wykształcenia.
ZESPÓŁ SZKÓŁ TECHNICZNYCH I OGÓLNOKSZTAŁCĄCYCH IM. STEFANA ŻEROMSKIEGO W CZĘSTOCHOWIE.
Technik informatyk.
W drodze do tytułu… „Szkoły Przyjaznej Prawom Człowieka” marca 2015, Warszawa.
NOWY WYMIAR NAUKI Gimnazjum Informatyczne pod patronatem Wyższej Szkoły Informatyki i Zarządzania w Bielsku-Białej.
Projekt "Praktyki zagraniczne moją szansą na rozwój zawodowy" realizowany w Zespole Szkół w Gorzowie Śląskim Zmienia życie. Otwiera umysły.
Zmienia życie. Otwiera umysły.
GIMNAZJUM NR 5 W LUBINIE TO DOBRY WYBÓR.
KSZTAŁCIMY NA 5 GWIAZDEK
Finansowanie kształcenia zawodowego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego.
PROJEKT „NAUKOWY ZAWRÓT GŁOWY” REALIZOWANY PRZEZ LICEUM OGÓLNOKSZTAŁCĄCE IM. J. IWASZKIEWICZA W BRZEZINACH PROJEKT WSPÓŁFINANSOWANY ZE ŚRODKÓW UNII EUROPEJSKIEJ.
Szkoła Kluczowych Kompetencji luty 2009 rok – grudzień 2012 rok. Zespoły Szkół Ponadgimnazjalnych w Lipsku i Siennie.
Najlepszy w zawodzie Najlepszy w zawodzie Cel główny projektu - wzmocnienie atrakcyjności i podniesienie jakości oferty edukacyjnej szkół i placówek oświatowych.
Zmienia życie. Otwiera umysły. Struktura i możliwości programu ERASMUS+ Kształcenie i szkolenia zawodowe ZESPÓŁ SZKÓŁ PONADGIMNAZJALNYCH Nr 3 „Mechanik”
Praktyka zagraniczna szansą lepszego startu zawodowego dla technika logistyka.
Projekt współfinasowany ze środków Unii Europejskiej w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego1 Priorytet IX. Rozwój wykształcenia i kompetencji w regionach.
MODERNIZACJA KSZTAŁCENIA ZAWODOWEGO NA DOLNYM ŚLĄSKU II Zespół Szkół Zawodowych w Wołowie.
Możliwości rozwoju szkolnictwa zawodowego i edukacji przedszkolnej RPO WŚ
Zespół Szkół Ponadgimnazjalnych nr 1 im. Noblistów Polskich Szkoła praktycznych umiejętności Oferta edukacyjna na rok szkolny 2016/2017 dla absolwentów.
Jak przenieść diagnozę ujętą w koncepcji dotyczącej szkolnictwa zawodowego do wniosku o dofinansowanie w ramach Poddziałania Konkurs numer: RPPM IZ /16.
Realizowany przez Miejski Ośrodek Pomocy Społecznej w Iławie Projekt „Masz Okazję – Pomóż Sobie”
Doświadczenia pierwszych naborów w ramach osi Kadry dla gospodarki oraz działania 10.6 Usługi rozwojowe dla MŚP Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko-
Urząd Miasta Lublin Projekt „MOJA FIRMA. Będę przedsiębiorcą” jest realizowany od 4 sierpnia 2010 r. jest realizowany od 4 sierpnia 2010 r. do 29 lutego.
Doradztwo zawodowe jako ważny element planowania kariery zawodowej uczniów w obliczu wyzwań rynku pracy. Przykłady dobrych praktyk na podstawie projektów.
Rozszerzona matura – świadoma inwestycja w przyszłość
Gimnazjum nr 16 w Bydgoszczy
Technik hotelarstwa 4-letni cykl nauczania.
KONFERENCJA PODSUMOWUJĄCA PROJEKT
Uwagi Komisji Europejskiej do projektu kryteriów oceny projektu dla
Erasmus + program Unii Europejskiej w dziedzinie edukacji, szkoleń, młodzieży i sportu na lata
Niemiecka przygoda w Düsseldorfie
E-fektywne F-unkcjonalne S-zkoły
rozwój kompetencji kluczowych w Szkole Podstawowej nr7
rozwój kompetencji kluczowych w Szkole Podstawowej nr7
KONFERENCJA PODSUMOWUJĄCA PROJEKT
„Poszerzamy Kadr” Projekt:
„HOTELARZE Z WODZICZKI – EUROPEJSKI RYNEK PRACY NA WAS CZEKA”
w Zespole Szkół Centrum Kształcenia Rolniczego im. Wincentego Witosa
BRANŻOWA SZKOŁA I STOPNIA
Zapis prezentacji:

Konferencja podsumowująca projekt „PEWNIE W PRZYSZŁOŚĆ nowoczesna edukacja i kompetencje uczniów technikum hotelarstwa ZSHE” 12 czerwca 2015 r.

Wszystko czego się dotąd nauczyłeś, zatraci sens, jeśli nie potrafisz znaleźć zastosowania dla tej wiedzy Paulo Coelho Okres realizacji projektu: – W projekcie uczestniczyło 136 osób – uczniów Technika Hotelarstwa Wartość projektu to ,32 zł Powstała nowa Pracownia Hotelarska (sala 49) Doposażyliśmy Pracownię Hotelarską (sala 34) Zaprenumerowaliśmy czasopisma branżowe do czytelni szkolnej na łączną kwotę zł.

Osiągnięte wartości wskaźników ZADANIE 1 – e-EDUKACJA-HOTELARZE uczący się Opracowano 1 e-podręcznik KOMPLEKSOWA OBSŁUGA GOŚCI W HOTELU Opracowano 8 testów wiedzy z przedmiotów zawodowych do systemu elektronicznej weryfikacji wiedzy Zrealizowano 160 godzin e-korepetycji (udział wzięło 100 uczniów)

Osiągnięte wartości wskaźników ZADANIE 2 – Program doradztwa edukacyjno-zawodowego MOJA KARIERA Działanie Liczba uczniów Liczba godzin zajęć/konsultacji Opracowanie Indywidualnych Planów Działania Przeprowadzono zajęcia z doradztwa zawodowego w oparciu o program NAWIGATOR ZAWODOWY 2064

Osiągnięte wartości wskaźników ZADANIE 3 – Współpraca ZSHE z pracodawcami i instytucjami branżowymi Działanie Liczba Staże Zawodowe 67 uczniów godzin Wyjazdy branżowe 45 uczniów 1 wyjazd Prelekcje Z PASJĄ O HOTELU612 Zajęcia z ekspertami z dziedziny hotelarstwa/gastronomii/turystyki 1020 godzin

Osiągnięte wartości wskaźników ZADANIE 4 – LEPSZA EDUKACJA – nowe formy nauczania i rozwijania pasji – zajęcia realizowane METODĄ PROJEKTU Działanie Liczba uczniów Liczba Projekt - "SWIF i elementy dekoracji w obiektach hotelowych" godzin Konkurs na najlepszy projekt „Systemu Wizualnej Identyfikacji Firmy i dekoracji w obiekcie hotelowym” 20 Nagrodzono 6 uczniów

Osiągnięte wartości wskaźników ZADANIE 5 – Rozwijamy KOMPETENCJE KLUCZOWE Działanie Liczba uczniów Liczba Zajęcia z JĘZYKA OBCEGO BRANŻOWEGO  Język angielski 2 grupy  Język niemiecki 1 grupa  Język rosyjski 1 grupa godzin 60 godzin Zajęcia UMIEM LICZYĆ godzin

Osiągnięte wartości wskaźników ZADANIE 6 – Zawodowe szkolenia specjalistyczne dla HOTELARZY Działanie Liczba uczniów Liczba godzin Szkolenie KELNER BARMAN 3048 Szkolenie BARISTA SOMMELIER 3036 Szkolenie OBSŁUGA KAS FISKALNYCH4020 Szkolenie ETYKIETA W HOTELU 156 Wyjazdowe szkolenie specjalistyczne „MYSTERY GUEST, czyli spojrzenie na hotel oczami gościa hotelowego” 30

Osiągnięte wartości wskaźników ZADANIE 7 – NOWOCZESNE POMOCE DYDAKTYCZNE – doposażenie pracowni zawodowych w profesjonalne urządzenia i środki wykorzystywane w pracy TECHNIKA HOTELARSTWA Zakupiono jednolite stroje „służbowe” uczniom do wykorzystania w trakcie szkolnych zajęć praktycznych 30 kompletów Doposażono w sprzęt techno-dydaktyczny i IT 2 pracownie Zakupiono bieliznę hotelową do jednostki mieszkalnej (pościel, obrusy, ręczniki, szlafroki) 1 komplet na kwotę zł. Zaprenumerowano czasopisma branżowe7 tytułów Zakupiono filmy edukacyjne z zakresu hotelarstwa 4 filmy

Prezentację na temat: „Efekty i ocena udzielonego wsparcia – korzyści dla ucznia, nauczyciela, szkoły” przedstawi Pani Urszula Strzelińska

Konkurs na najlepszy projekt „Systemu Wizualnej Identyfikacji Firmy i dekoracji w obiekcie hotelowym” - II edycja Wzięło udział 10 uczniów Zwycięzcy to: I miejsce: Ewa Dyszkiewicz – uczennica klasy IV D TH II miejsce: Klaudia Szerszeń – uczennica klasy II E TH III miejsce: Klaudia Urbanowicz – uczennica klasy II E TH

Dziękujemy Dyrekcji szkoły, wszystkim nauczycielom i pracownikom administracji szkolnej bez których pomyślna realizacja projektu nie byłaby możliwa.

Dziękujemy również Beneficjentom Ostatecznym - uczniom, którzy uczestniczyli w projekcie. Mamy nadzieję, że udział w tym przedsięwzięciu przyczynił się nie tylko do zdobycia nowych kwalifikacji i umiejętności, ale był również ciekawym i ważnym doświadczeniem.

Życzymy wszystkim energii, gotowości do realizacji nowych pomysłów i radości z najmniejszych nawet sukcesów.

Dziękuję wszystkim za udział w konferencji Mam nadzieję że w przyszłym roku szkolnym powstaną nowe przedsięwzięcia do udziału w których serdecznie wszystkich zapraszam.

Opracowanie: Barbara Gołubowska