Technologie informacyjne w biznesie wykład 7 i 8

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
WYRÓŻNIAMY 7 RODZAJÓW TRYBÓW PRZETARGU: 1. Przetargi nieograniczone; 2
Advertisements

Uniwersytecki System Obsługi Studiów
Specyfikacja techniczna
Dane INFORMACYJNE Nazwa szkoły:
FORMY REKLAMOWE.
Kazus Pan Jan Kowalski prowadzi działalność w Polsce. Jego firma zajmuje się prowadzeniem niemieckojęzycznego, odpłatnego serwisu internetowego przeznaczonego.
Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 r. o ochronie danych osobowych
Ochrona danych osobowych
Wymagania ustawy o bateriach i akumulatorach
WIARYGODNOŚĆ INFORMACJI W INTERNECIE.
Prawodawstwo w zakresie gospodarki odpadami
Konkursowe portale społecznościowe w świetle polskiego prawa
METALEXPERT Sp. z o.o. Chcąc zdynamizować obrót złomem w kraju i za granicą, a także wychodząc naprzeciw oczekiwaniom rynku otwarliśmy.
Źródła prawa podatkowego
Fundacja jako rodzaj organizacji
OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH Dr hab. Mariusz Jagielski
PAŃSTWOWA INSPEKCJA SANITARNA
Zmiany w obszarze prawa oddziałujące bezpośrednio na zasady udzielania zamówień publicznych Akty wykonawcze do znowelizowanej ustawy Prawo zamówień publicznych.
Wykorzystanie dróg w sposób szczególny:
Moduł Lojalnościowy. Czyli zatrzymanie klienta przy naszym zakładzie optycznym.
Projekt integrujący małe i średnie biura nieruchomości
Odkryjmy razem - Allegro
System e-zamówienia.
Autor - twórca utworu, któremu przysługują prawa autorskie.
specyfikacja techniczna
TIK w szkole podstawowej
Podstawowe akty prawne dotyczące zadań realizowanych dla cudzoziemców
Usługi informacyjne i doradcze Punktu Konsultacyjnego Krajowego Systemu Usług Projekt współfinansowany ze środków Unii Europejskiej z Europejskiego Funduszu.
Logowanie do platformy PEUP
Unijna kampania na rzecz zwiększenia świadomości praw konsumenta.
Pracownicze dane osobowe
Przemoc internetowa polega na: Obrażaniu kogoś przez internet na różnych stronach; np.: Facebook, GaduGadu itd… Publikowaniu treści obscenicznych i wulgarnych;
Prawo ochrony konsumentów Wykład 8. rozumiemy umowę zawartą z konsumentem w ramach zorganizowanego systemu zawierania umów na odległość, bez jednoczesnej.
Jak bezpiecznie kupować przez Internet.
SZANUJEMY PRAWA AUTORSKIE.
ROPS Poznań Porozumienie dotyczące współpracy – minimalny zakres umowy PODNOSZENIE KWALIFIKACJI KADR POMOCY I INTEGRACJI SPOŁECZNEJ W WIELKOPOLSCE wiedza.
Ochrona danych osobowych i kwestie prawa autorskiego §
Zamówienia Publiczne w kontekście realizowania projektów EFS Departament Wdrażania EFS Ministerstwo Gospodarki i Pracy.
Prawne aspekty udzielania pożyczek w internetowym kanale dystrybucji Wrocław, 24 marca 2015 r.
Zakupy przez Internet – PRAWA Konsumenta
Ochrona małoletnich przed treściami pornograficznymi w Internecie Barbara Turowska Departament Monitoringu Biura KRRiT Warszawa
Dr Małgorzata Ganczar. Przedsiębiorstwo elektroniczne Przedsiębiorstwo, które specjalizuje się w dokonywaniu transakcji kupna/sprzedaży produktów poprzez.
ELEMENTY DECYZJI ADMINISTRACYJNEJ
Prawo własności przemysłowej? Prawo mienia przemysłowego? Prawo dóbr przemysłowych? Dz.U USTAWA z dnia 30 czerwca 2000 r. Prawo własności przemysłowej.
ZASADY REKRUTACJI DO SZKO Ł Y PONADGIMNAZJLNEJ. Zasady rekrutacji do szkół ponadgimnazjalnych są regulowane zarządzeniem nr Wielkopolskiego.
POJĘCIE KONSUMENTA Zakres obejmujący prawo polskie oraz prawo Unii Europejskiej Barbara Denisiuk.
Regulacje prawne w UE dotyczące promocji. źródła prawa promocja (reklama)
SSA (2) PRAWO PRACY 2 Dr Jacek Borowicz.  BRAK USTAWOWEJ DEFINICJI ZPP  SPORY WOKÓŁ POJĘCIA ZPP  IPP – PIERWOTNE HISTORYCZNIE I GENETYCZNIE  ZPP –
Procedura rejestracji firmy Przed zarejestrowaniem firmy, ale kiedy nabrała ona już określonych kształtów przedsiębiorca powinien:  zdecydować co będzie.
KONSUMENT na aukcji internetowej Michał Herde Federacja Konsumentów.
Ochrona wizerunku a publikacja w Internecie Kwestia ochrony wizerunku jest uregulowana w przepisach art. 81 oraz art. 83 ustawy o prawie autorskim i prawach.
REKLAMA MOBILNA Oferta współpracy. Dlaczego Mobile? Dotarcie do nowej grupy docelowej. Aż 40%* użytkowników poszukujących informacji z regionu, robi to.
Internet jako źródło zleceń dla firm - raport Synergian.p Projekt współfinansowany ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Programu.
Pierwsza w Polsce porównywarka w zakresie usług branży poligraficznej. PaperPrint.pl.
„Przedsiębiorcą być, czyli trochę o działalności gospodarczej”
Lekarska ambulatoryjna opieka rehabilitacyjna
Sklep internetowy z dużymi możliwościami
Rozporządzenie Ministra Edukacji Narodowej z dnia 27 października 2009 r. w sprawie wymagań, jakim powinna odpowiadać osoba zajmująca stanowisko dyrektora.
PRAWO PRACY 2 Dr Jacek Borowicz
Jak działa program do obliczania kosztów pracy
Wydział Prawa, Administracji i Ekonomii
REKLAMA INTERNETOWA Katarzyna Czepółkowska. Marketing internetowy ■ Marketing internetowy – forma marketingu, używająca jako medium Internetu i strony.
Zasadnicze Oświatowe akty prawne
Publiczne prawo konkurencji
dr Ariel Przybyłowicz rok akademicki 2017/2018
Ochrona baz danych.
Obywatel w gospodarce rynkowej Prawa pracodawcy i pracownika Formy zatrudnienia Dokumenty aplikacyjne.
Technologie informacyjne w administracji publicznej wykład 5
KREDYT KONSUMENCKI OCHRONA KONSUMENTA mgr Barbara Trybulińska.
Zapis prezentacji:

Technologie informacyjne w biznesie wykład 7 i 8 Dr Małgorzata Ganczar

Aukcje elektroniczne Aukcje elektroniczne to serwisy internetowe oferujące narzędzia do przeprowadzania licytacji kupowanych dóbr i usług przez zarejestrowanych użytkowników

Najpopularniejsze serwisy aukcyjne w Polsce Allegro, www.allegro.pl ok. 7 mln użytkowników eBay, www.ebay.pl, ok. 750 tys. użytkowników Aukcje 24, www.aukcje24.pl Świstak, www.swistak.pl Kiermasz, www.kiermasz.pl

Rodzaje aukcji internetowych

Serwisy ogłoszeniowe Serwisy ogłoszeniowe to witryny, w których użytkownicy umieszczają ogłoszenia np. o pracy lub dotyczące kupna bądź sprzedaży. Serwisy mogą dotyczyć kategorii biznesu B2C i C2C. Wyróżniamy serwisy ogólnodostępne - dla wszystkich internautów lub ograniczone - dla wybranej, zarejestrowanej grupy użytkowników.

Najpopularniejsze serwisy ogłoszeniowe Gratka.pl ofertownia.pl, Centrumofert.pl, Trader.pl, Serwisy zawierające branżowe katalogi firm – np. Panorama firm, Systemy wymiany informacji handlowych np. TradePoint www.tradepoint.org.pl

Porównywarki cen Porównywarki cen to serwisy, których celem jest porównanie cen poszczególnych towarów i usług, którymi zainteresowany jest klient

Najpopularniejsze porównywarki cen w Polsce Ceneo.pl, www.ceneo.pl Nokaut.pl, www.nokaut.pl Skapiec.pl, www.skapiec.pl Bazar.interia.pl, www.bazzar.interia.pl 9sekund.pl, www.9sekund.pl Profit.pl, www.profit.com.pl Totu.pl, www.TOTU.PL Kupujemy.pl, www.kupujemy.pl

Reklama w Internecie Baner główny Pop-Up to moduł - ruchomy bądź statyczny, umiejscowiony w górnej części witryny wyświetlany jest w nowym oknie przeglądarki, otwiera się „sam" - użytkownik nie ma wpływu na jego „pojawianie się"

Reklama w Internecie Pop-Under Expand Baner usytuowany jest pod głównym oknem danej przeglądarki i nie zmienia położenia, nawet gdy strona zostanie zamknięta to rodzaj banera, który po najechaniu na niego zmienia rozmiar zwiększa się i zmniejsza

znaczek „x" pojawia się w niewidocznych miejscach Reklama w Internecie Skyscraper Brandmark dość wąski, ale za to ma dużą wysokość. Rozmiar: 120x600 pikseli, 160x600 pikseli znaczek „x" pojawia się w niewidocznych miejscach

Reklama w Internecie Top Layer Rectangle (banner śródtekstowy) Krótka animacja posiada znaczek „x" służący do zamykania animacji, po zakończeniu emisji musi się zamknąć Kliknięcie w baner powoduje automatyczne przejście do reklamowanego serwisu

Reklama w Internecie Button Tapeta (watermark) zamieszczany zazwyczaj przy bocznej nawigacji serwisu internetowego wyświetlana na całej stronie serwisu w tle treści

Prawne podstawy e-handlu Sfera handlu elektronicznego regulowana jest w Polsce z jednej strony poprzez liczne akty prawne wspólne dla wszystkich przedsiębiorstw, z drugiej zaś, poprzez określone akty szczegółowe

Prawne podstawy e-handlu Konstytucja Rzeczypospolitej Polskiej z dnia 2 kwietnia 1997 roku Ustawa z dnia 23 kwietnia 1964 roku -Kodeks cywilny Ustawa z dnia dnia 2 lipca 2004 roku – o swobodzie działalności gospodarczej Ustawa z dnia 16 lutego 2007 roku – o ochronie konkurencji i konsumentów Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 roku - o ochronie danych osobowych Ustawa z dnia 29 sierpnia 1997 roku – prawo bankowe Ustawa z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną Ustawa z dnia 30 maja 2014 roku – o prawach konsumenta Ustawa z 18 września 2001 roku o podpisie elektronicznym

Prawne podstawy e-handlu Spośród przedstawionych aktów prawnych, w kontekście funkcjonowania handlu elektronicznego w Polsce, zdecydowanie największe znaczenie mają zwłaszcza dwie ustawy tj.: Ustawa z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną Ustawa z dnia 30 maja 2014 roku – o prawach konsumenta

do podstawowych kwestii regulowanych w jej ramach, należy określenie: Ustawa z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną do podstawowych kwestii regulowanych w jej ramach, należy określenie: obowiązków usługodawcy związanych ze świadczeniem usług drogą elektroniczną, zasad wyłączania odpowiedzialności usługodawcy z tytułu świadczenia usług drogą elektroniczną, zasad ochrony danych osobowych osób fizycznych korzystających z usług świadczonych drogą elektroniczną.

Zgodnie z rozdziałem 2 ww Zgodnie z rozdziałem 2 ww. ustawy, pośród najważniejszych obowiązków usługodawcy świadczącego usługi drogą elektroniczną należy wskazać m.in. : konieczność podania w sposób wyraźny, jednoznaczny i bezpośrednio dostępny poprzez system teleinformatyczny, którym posługuje się usługobiorca informacji podstawowych tj.: o adresów elektronicznych, o imienia, nazwiska, miejsca zamieszkania i adresu albo nazwy lub firmy oraz siedziby i adresu, o numeru zezwolenia oraz organu wydającego zezwolenie, jeżeli usługodawca wykonuje działalność, dla której odrębne przepisy wymagają takiego zezwolenia,

Zgodnie z rozdziałem 2 ww Zgodnie z rozdziałem 2 ww. ustawy, pośród najważniejszych obowiązków usługodawcy świadczącego usługi drogą elektroniczną należy wskazać m.in. : określenie regulaminu świadczenia usług drogą elektroniczną (przy czym powinien on zawierać takie elementy jak: rodzaj i zakres świadczonych usług, warunki ich świadczenia, zawierania i rozwiązywania umów oraz przebieg postępowania reklamacyjnego) oraz jego nieodpłatne udostępnienie usługobiorcy jeszcze przed zawarciem umowy, zakaz rozpowszechniania informacji handlowej bez uprzedniej zgody odbiorcy drogą elektroniczną, w tym zwłaszcza poprzez pocztę elektroniczną.

Zgodnie z rozdziałem 2 ww Zgodnie z rozdziałem 2 ww. ustawy, pośród najważniejszych obowiązków usługodawcy świadczącego usługi drogą elektroniczną należy wskazać m.in. : przygotowanie wyraźnie wyodrębnionej i oznaczonej w sposób nie budzący wątpliwości informacji handlowej, która powinna zawierać: o oznaczenie podmiotu, na którego zlecenie jest ona rozpowszechniana, oraz jego adresy elektroniczne, o wyraźny opis form działalności promocyjnej, w szczególności obniżek cen, nieodpłatnych świadczeń pieniężnych lub rzeczowych i innych korzyści związanych z promowanym towarem, usługą lub wizerunkiem, a także jednoznaczne określenie warunków niezbędnych do skorzystania z tych korzyści, o ile są one składnikiem oferty, o wszelkie informacje, które mogą mieć wpływ na określenie zakresu odpowiedzialności stron, w szczególności ostrzeżenia i zastrzeżenia.

Ustawa z dnia 18 lipca 2002 roku o świadczeniu usług drogą elektroniczną Należy w tym miejscu zaznaczyć, że ustawa dopuszcza również gromadzenie innych danych, jeżeli wymaga tego specyfika prowadzonej działalności (np. w branży obuwniczej – numer obuwia). Niezmiernie istotne jest jednak to, że, zgodnie z treścią ustawy, usługodawca nie może korzystać z zebranych danych po zakończeniu świadczenia usługi drogą elektroniczną, jeżeli nie uzyskał wyraźnej zgody kontrahenta.