Instytut Adama Mickiewicza 2010

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Przedmioty rozszerzone:
Advertisements

5 listopada 2009, czwartek SZCZECIN JEST PRZYGOTOWANY.
Digitalizacja druków w Polsce
innowacyjna wielkopolska
Polish Decade 10 lat Instytutu Adama Mickiewicza.
Instytut Adama Mickiewicza to 10 lat pracy na rzecz kultury polskiej.
{Instytut Adama Mickiewicza}
Strategia komunikacji 10-lecia Instytutu Adama Mickiewicza
PROPOZYCJA STRATEGII DZIAŁAŃ PR
JUBILEUSZ INSTYTUTU ADAMA MICKIEWICZA DZIAŁANIA PR.
Historia Koła Rok założenia: 1994 r. Opiekun: dr Iwona Pawlas.
„Nowoczesne formy edukacyjne dla dzieci starszych i młodzieży w Gminie Czernikowo” oraz „Rozwój kwalifikacji w zakresie informatyki i technologii informacyjnych”
1 Naukowe Koło Ubezpieczeń Risk Katedra Rynku Ubezpieczeniowego Akademii Ekonomicznej w Katowicach.
2010 Przygotowania Polski do Wystawy Światowej EXPO 2010 w Szanghaju Bożena Lublińska-Kasprzak, Prezes Polskiej Agencji Rozwoju Przedsiębiorczości Warszawa,
Kreacja i promocja nowej marki regionu
XXI Forum Ekonomiczne Komisja ds. Budowy Marki Małopolska Elżbieta Kantor Dyrektor Departamentu Turystyki, Sportu i Promocji.
MIĘDZY AGORĄ A JARMARKIEM POSZUKIWANIE ZŁOTEGO ŚRODKA
Stowarzyszenie Rodziców na Rzecz Pomocy Szkołom Przyjazna Szkoła.
Projekt współfinansowany przez Unię Europejską w ramach Europejskiego Funduszu Społecznego Nowoczesne technologie ICT w upowszechnianiu.
Agnieszka Nawrocka Uniwersytet Ekonomiczny w Krakowie
Patronat medialny Oferta dla organizacji studenckich
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
10 – lecie Instytutu Adama Mickiewicza strategia działań PR
Grupa Wymiany Doświadczeń Zarządzanie kulturą Miasto Kutno Doskonalenie zarządzania usługami publicznymi i rozwojem w jednostkach samorządu lokalnego Projekt.
Chopin 2010 w województwie łódzkim rola Urzędu Marszałkowskiego Dorota Wodnicka.
WSPÓŁPRACA FINANSOWA I POZAFINANSOWA SAMORZĄDU WOJEWÓDZTWA KUJAWSKO-POMORSKIEGO Z ORGANIZACJAMI POZARZĄDOWYMI.
Centrum Wikliniarstwa w Rudniku nad Sanem
Dlaczego warto uczyć się języka francuskiego?
J. Krzesiński & L. Żukowski & P. Zejer Typ: Festiwal filmowy Produkt (output): I Międzynarodowy Festiwal Amatorskich Filmów Pogranicza Wskaźniki: Prezentacja.
Kraków, Przegląd amatorskich teatrów Uniwersytetów Trzeciego Wieku – Międzypokoleniowa Twórczość Teatralna Cele projektu przeciwdziałanie stereotypowemu.
PATENT na innowacyjny biznes
5 grudzień styczeń 2010 PROJEKT MARKETINGOWY.
Wolontariat pracowniczy w instytucji kultury na przykładzie Muzeum Powstania Warszawskiego Marta Kukowska Kierownik Centrum Wolontariatu w MPW.
A B C POLSKIEJ PREZYDENCJI 2011.
dr Zbigniew E. Zieliński Wyższa Szkoła Handlowa
BIZNES_IDEE_PAŃSTWO_ROZWÓJ NA CZYM BUDOWAĆ PRZEWAGI KONKURENCYJNE EUROPY? POLSKA W EUROPIE A EUROPEJSKIE SOFT POWER SPECJALNE WYDANIA MAGAZYNU THINKTANK.
Wydział Rozwoju i Promocji Miasta Urząd Miasta Bolesławiec Informacja o wykonaniu budżetu za 2012 r.
Projekt finansowany z budżetu województwa Dolnośląskiego
Strategia rozwoju SBP na lata Sprawozdanie Maria Burchard ZG SBP.
Punkt Kontaktowy Polskich Regionów na Ukrainie Projekt finansowany przez Ministerstwo Spraw Zagranicznych w ramach dotacji na realizację zadań w zakresie.
Fundacja Barak Kultury
Seminarium zadania badawczego nr 3 strategicznego projektu badawczego
Festiwal filmowy DEKADY FILMU OFERTA DLA KONESERÓW KINA I MECENASÓW KULTURY + Copyright by Kultura +
Punkt Informacyjny EUROPE DIRECT - Warszawa Działalność Punktu Informacyjnego EUROPE DIRECT – Warszawa Karolina Iwińska Konsultantka Punktu.
Ocelot prezentuje innowacyjne widowisko na najwyższym poziomie artystycznym, skierowane do szerokiej publiczności. Widowisko OCELOTA to artystyczna sztuka.
Plan rozwoju Biblioteki Wyższej Szkoły Humanistyczno-Ekonomicznej w Łodzi Centrum Badań i Rozwoju Kształcenia WSHE.
Rejs pokolenia JP2 dookoła świata Ku Cywilizacji Miłości
STYPENDIA ARTYSTYCZNE MARSZAŁKA WOJEWÓDZTWA ŁÓDZKIEGO
Polska w Programach Ramowych UE
OFERTA DLA PARTNERA FESTIWALU 4M - MIŃSK MAZOWIECKI MIASTO MUZYKI
1 Priorytet 2 Rozwój społeczności lokalnej na obszarze pogranicza INTERREG IIIA Czechy – Polska.
Fundacja Instytutu Filozofii i Socjologii PAN
STOSUNKI MIĘDZYNARODOWE. Cele kształcenia Zasadniczym celem kształcenia na kierunku stosunki międzynarodowe jest przygotowanie absolwenta do podejmowania.
STRATEGIA ROZWOJU MIASTA ŚWIDWIN NA LATA
Rekrutacja 2014/2015. Propozycje klas na rok szk. 2014/2015.
Badanie oczekiwań i potrzeb kulturalnych młodzieży powiatu żarskiego.
struktura organizacyjna 1989 teatry państwowe struktura organizacyjna
Komitet Gospodarki Miejskiej Zenon Kiczka Przewodniczący Komitetu Gospodarki Miejskiej Krajowa Izba Gospodarcza Warszawa, maj 2014 Gospodarka miejska wobec.
Polityka kulturalna Niemiec
„POLSKA – PAŃSTWA NORDYCKIE. SAMORZĄDOWY WYMIAR WSPÓŁPRACY MIĘDZYNARODOWEJ” Projekt współfinansowany przez Ministerstwo Spraw Zagranicznych w ramach konkursu.
Warszawa, Forum konserwatorskie Białystok 2011.
Projekt systemowy LUBUSKIE CENTRUM INNOWACJI Deklaracje współpracy na rzecz rozwoju innowacji w regionie Maciej Nowicki Dyrektor Departamentu Rozwoju Regionalnego.
udział w międzynarodowych targach przygotowanie plansz, prezentacji, które umożliwią szybkie i efektowne zaprezentowanie miasta.
ALEJA POLSKICH INNOWACJI 15 września 2016, Biblioteka Uniwersytetu Warszawskiego.
Nowe kierunki współczesnej dyplomacji – przykłady narzędzi stosowanych przez dyplomację ekonomiczną w promocji i wsparciu polskich przedsiębiorców za granicą.
Okno na Hooptymistyczny świat
Jakub Mróz.
Potrzeby informacyjne ROT WŁ w kontekście monitorowania SRWŁ 2020 i RSI LORIS 2030 Maciej Bąk (BPPWŁ ROT)
Akcja 3 Rozwój polityki młodzieżowej
- Krajowe Repozytorium Obiektów Nauki i Kultury
Zapis prezentacji:

Instytut Adama Mickiewicza 2010 NOWY POCZĄTEK

Ludzie kształtują kulturę, a kultura kształtuje społeczeństwo Kultura – co to jest? Kultura Materialny i duchowy dorobek ludzkości Ogół wartości, norm, zasad współżycia Wszystko to, co powstaje dzięki pracy człowieka, jest wytworem jego myśli, uczuć i działań Tworzy potrzeby Dziedzina gospodarki (istotna cześć ekonomii) Ludzie kształtują kulturę, a kultura kształtuje społeczeństwo

Kultura – Instytucje w Polsce Instytucje kultury w Polsce Instytut Adama Mickiewicza Instytut Książki Narodowy Instytut Fryderyka Chopina Międzynarodowe Centrum Kultury Kraków Polski Instytut Sztuki Filmowej Archiwa Państwowe Instytut Teatralny Filmoteka Narodowa Narodowy Instytut Audiowizualny Narodowe Centrum Kultury Krajowy Ośrodek Badań i Dokumentacji Zabytków

Instytut Adama Mickiewicza IAM powstał w 1 marca 2000 roku – obecnie obchodzi 10-lecie swojego istnienia Działalność: Promocja polskiej kultury za granicą Prowadzenie serwisu internetowego www.culture.pl Tworzenie i gromadzenie materiałów informacyjnych i promocyjnych Wizyty studyjne dla zagranicznych gości IAM oraz Ministerstwa Kultury i Ministerstwa Spraw Zagranicznych Promocja działań niestandardowych Monopolista na polskim rynku Instytucja rządowa

IAM – działalność za granicą 3 kontynenty, 26 krajów w ciągu 8 lat działalności, ponad 3000 wydarzeń, ponad 18 000 000 widzów, przeszło 500 tytułów europejskich i światowych piszących o wydarzeniach Szeroka promocja w internecie – www.culture.pl Wysoka rozpoznawalność wśród obcokrajowców Znacząca renoma na świecie

IAM – działalność w Polsce 10 lat prawie niedostrzegalnego istnienia Brak strategii działania Brak misji oraz wizji instytucji Częste zmiany w Zarządzie IAM Niska rozpoznawalność instytucji w kręgach elit politycznych Mała konkurencyjność w stosunku do pozyskiwania dotacji państwowych CZAS NA ZMIANĘ

IAM w Polsce - CELE Zwiększenie rozpoznawalności instytucji w kraju Przedstawienie Instytucji jako monopolisty w zagranicznych działaniach promocji polskiej kultury IAM jako instytucja budująca nowy wizerunek Polski i Polaków za granicą Uświadomienie znaczenia kultury w ekonomii oraz rozwoju gospodarczym kraju (obalanie stereotypu nieopłacalności działań kulturalnych) Zwiększenie nakładów na kulturę Promocja wokół 10-lecia istnienia Instytutu Adama Mickiewicza Nadanie kulturze nowej, emocjonalnej „twarzy” Promowanie wartości takich jak odwaga, niezłomność, upór, solidarność oraz … kulturalne szaleństwo

IAM w Polsce - Strategia Nie przyszła góra do Mahometa, to Mahomet przyszedł do góry Instytut Adama Mickiewicza wyjście z kulturą do Polaków wzbudzenie emocji (wolność, kreatywność, szaleństwo) Edukowanie Wzbudzanie zaangażowania IAM jako najważniejsza instytucja promująca Polskość (zarówno w kraju jak i za granicą)

IAM w Polsce - założenia TANIEC Wiara DESIGN MUZYKA TEATR VISUAL ART Filozofia Kuchnia Literatura FILM Polityka + SZALEŃSTWO Wolność i kreatywność ZAANGAŻOWANIE =

IAM – grupy docelowe MEDIA SPOŁECZEŃSTWO POLITYCY Media – jako grupa docelowa (dziennikarze) oraz jako kanał komunikacji Społeczeństwo – zwykli zjadacze chleba, którzy nie zauważają kultury dookoła siebie Politycy – osoby, która desygnuje pieniądze z budżetu państwa oraz ustawodawcy, dla których kultura to pasożyt

Media relations - zaangażowanie Social media Facebook – intensyfikacja działań oraz większe zaangażowanie fanów Youtube – ciekawe filmy z obchodów 10-lecia IAM www.culture.pl Wzbudzenie zainteresowania dziennikarzy działalnością IAM Rola IAM w polityce zagranicznej Polski Polska w Unii Europejskiej – zagrożenie dla kultury? (wzbudzenie kontrowersji) Jak Polska kultura wpływa na nowoczesną Europę? Zapraszanie znanych dziennikarzy w formie ekspertów na projekty organizowane przez IAM Intensyfikacja obecności przedstawicieli IAM w mediach

(wydarzenia organizowane KULTURA BLISKO CIEBIE (wydarzenia organizowane pod egidą IAM)

Design Wspólne projektowanie/tworzenie symbolu kultury przez artystów (rzecz namacalna) + Konkurs na zagospodarowanie przestrzeni miejskiej (studenci, uczniowie, pasjonaci) Największe miasta w Polsce Jury złożone ze znanych designerów np.: prof. Luigi Colani, prof. Sferan Heiliger, prof. Wojciech Bonenberg Patronat medialny: np.: magazyn 2+3 D

Visual Art Grafitti (dzień dla sztuki młodzieżowej) Instalacja – namaluj coś sam (ściana w centrum miasta, do której każdy chętny może coś dodać) Grafika 3D na przestrzeni miejskiej (zaskoczenie!)

na co dzień przebywają – metro, parki, przystanki, deptaki) Muzyka Tydzień dla muzyki w Polsce (muzyka w różnych miejscach, w których ludzie na co dzień przebywają – metro, parki, przystanki, deptaki) Promocja muzyki polskiej – od klasycznej do muzyki nowoczesnej

oblicza, jaka jest jej kultura, jacy są jej mieszkańcy) Film KONKURS FILMOWY 10 obliczy Polski (pokaż, jak według Ciebie wygląda dzisiejsza Polska, jakie są jej oblicza, jaka jest jej kultura, jacy są jej mieszkańcy) Konkurs organizowany pod egidą Instytutu Adama Mickiewicza Skierowany do wszystkich chętnych (amatorzy i profesjonaliści) Finał konkursu (OFF Festival, Gdynia) Nagroda np.: Profesjonalna kamera (cross z producentem sprzętu dla filmowców) Patronat medialny: np.:magazyn FILM

Teatr uliczny w przestrzeni miejskiej Cykliczne wydarzenia współorganizowane z władzami miast (raz/dwa w miesiącu) Uczestnicy to uczniowie szkółek teatralnych, domów kultury itp. Miejsce to parki, skwery, place, ronda…

Taniec Flash mob – organizowanie potańcówek (jeden, dwa utrowy) w różnych miejscach całkowicie nie związanych z tańcem ale jednocześnie tłocznych Skwery, przystanki, ronda, metro, plaże www.culture.pl jako źródło informacji o akcji

Kultura a polityka czyli polityka kulturalna Panele dyskusyjne – ekonomia a kultura Działania do elity politycznej

Panele dyskusyjne Rozpoczęcie naukowej dyskusji dotyczącej zależności pomiędzy kulturą a ekonomia kraju/regionu Udział ekspertów z Polski i ze Świata z dziedziny ekonomi i kultury Udział instytucji kultury działających w Polsce Udział polityków Udział dziennikarzy Panele organizowane w różnych częściach Polski przez poszczególne uczelnie/instytucje Patronem jest IAM oraz Ministerstwo Kultury i Dziedzictwa Narodowego Ministerstwo Finansów Uniwersytety lub inne instytucje naukowe (PAN) Patron medialny w postaci Polityki

Polityka kulturalna – Polityczne Dziady Wybranie listy polityków, którzy byliby zainteresowani wzięcie udziału w przedstawieniu Poddanie listy pod głosowanie użytkowników www.culture.pl Osoby wybrane przez internautów wystąpią przed publicznością Miejsce przedstawienia – dni otwarte sejmu (weekend)

Polityka kulturalna – Jakie miejsce zajmujesz w kulturze? Cel: zwrócenie uwagi mieszkańców miasta a w szczególności urzędników, polityków na tematykę roli kultury Jakie miejsce zajmujesz w kulturze? Billboardy: Miejsce – powierzchnie reklamowe przy urzędach, ministerstwach, sejmie Wizualizacja – przedstawiająca sale sejmową z ludźmi kultury zamiast posłów Współpraca z właścicielem powierzchni reklamowych (np. AMS, Ströer) Projekt – przy współpracy z grupą artystyczną (np. Łódź Kaliska, Bęc Zmiana Ekspozycja (makieta): Miejsce – Plac Zamkowy w Warszawie Makieta przedstawiająca sale sejmową z ludźmi kultury zamiast posłów Projekt – współpraca z Akademią Sztuk Pięknych

10 lecie IAM - publikacja Temat: największe dokonania Polaków w XXI wieku z dziedzin: DESIGN VISUAL ART MUSIC FILM TEATR TANIEC Publikacja wydana pod patronem IAM, Ministerstwa Kultury i Dziedzictwa Narodowego oraz – w przypadku wersji na rynki zagraniczne – Ministerstwa Spraw Zagranicznych

Harmonogram IV V VI VII VIII IX X XI XII Media Relations   Kultura blisko ciebie Design Visual Art. Muzyka Film ogłoszenie konkursu FINAŁ Teatr Taniec Polityka Kulturalna Panele Polityczne Dziady Jakie miejsce zajmujesz w kulturze 10-lecie IAM - publikacja

Dziękujemy za uwagę 