pt. Jak rozmawiać ze swoim dzieckiem?

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
POSTAW RODZICIELSKICH
Advertisements

NASZE KOCHANE DZIECIAKI...
Szkoła dla rodziców i wychowawców
SZKOŁA PROMUJĄCA ZDROWIE „Moja kolorowa szkoła”
TEMPERAMENT.
Aktywność fizyczna jako przeciwdziałanie problemom wychowawczym
Nauka szkolna - problem dziecka czy rodzica?
Opracowanie: Danuta Turłaj doradca metodyczny ds
Cele spotkania: Uświadomienie rodzicom problemu jakim staje się nasilające się wśród dzieci i młodzieży zjawisko agresji. Zapoznanie rodziców z pojęciem.
Jak motywować dziecko do nauki?
Dojrzałość szkolna dziecka
„Bezpieczeństwo nie jest wszystkim, lecz bez
dojrzewanie - WIEK NIEPOKOJÓW…
Aktywność fizyczna, a prawidłowy rozwój dziecka
Znaczenie Kogo dotyczy Objawy Typy Zwalczanie
Jak pomagać dziecku w nauce?
Mały pieniądz – wielka sprawa Szkoła Podstawowa im. H. Sienkiewicza w Siedlcach.
WdŻwR Wychowanie do Życia w Rodzinie
A OSIĄGNIĘCIA EDUKACYJNE MOJEGO DZIECKA
Zdrowy styl życia. Martyna Owczarek r..
Kacper Pietruszka Miejsce:Częstochowa
Indywidualny plan resocjalizacji
warsztaty dla rodziców
RADY DLA WSZYSTKICH, KTÓRZY CHCĄ BYĆ DOBRYMI RODZICAMI
Aby próg szkolny dziecko przekroczyło w miarę spokojnie, bez stresu, należy je do tego przygotować: -nigdy nie wolno straszyć dziecka szkołą, nauczycielami,
Przemoc w szkole ZJAWISKO PRZEMOCY I ZACHOWAŃ AGRESYWNYCH
Jakub Szota Częstochowa 2012
Kształtowanie poczucia własnej wartości u dzieci.
O korzeniach i skrzydłach…
w praktyce pedagogicznej
Co to znaczy “ dobra frekwencja “ w szkole?
DEBATA Współpraca w naszej szkole. GIMNAZJUM IM. JANA PAWŁA II W CHOCENIU.
Agresja wśród dzieci prezentacja dla rodziców
CO MOGĄ ZROBIĆ RODZICE/NAUCZYCIEL, ABY POMÓC DZIECKU?
Szkoła Promująca Zdrowie
Szkoła demokracji – szkoła samorządności Program rozwoju kompetencji społecznych i obywatelskich rad pedagogicznych Spotkanie V Podsumowanie i zakończenie.
Prawa dziecka.
 Osoby w mojej grupie są dla mnie bardzo ważne, poprzez rozmowę z nimi staram się ich poznać i stwierdzić ich samopoczucie aby potem móc określić.
Autorzy: Kinga Kolaszyńska Anna Jankowska weronika wlaszczyk
Poczucie komfortu. Poczucie komfortu to nie tylko wygoda ale także. Poczucie bezpieczeństwa i bycie wśród ludzi, do których masz zaufanie. Wytrwałość.
Motywowanie do nauki – rola rodzica
KOCHAĆ TO ZNACZY WYMAGAĆ - WYCHOWUJ MĄDRZE
O SPRAWIEDLIWOŚCI W OCENIANIU. PODSTAWA PRAWNA 1. Rozporządzenie 2. Statut Szkoły.
RAMOWY ROZKŁA D DNIA Ramowy rozkład dnia świetlicy szkolnej
Publiczna Szkoła Podstawowa w Ochli. Obecnie dzieci często siadają samotnie w domu przed komputerami i nie nawiązują osobistych kontaktów pozalekcyjnych.
SZKOLNY PROGRAM PROFILAKTYKI 2014 – 2017 SZKOŁA PODSTAWOWA NR 6 im
Postawa asertywna.
Jak rozmawiać ze swoim dorastającym dzieckiem
Bliżej siebie- dalej od narkotyków i dopalaczy
GOTOWOŚĆ DZIECKA DO PODJĘCIA NAUKI W SZKOLE – ROLA RODZICA Nauka doprowadza do takiej atomizacji wiedzy, że człowiek będzie niedługo wiedział wszystko.
EDUKACJA SEKSUALNA DLACZEGO WYRAZIĆ ZGODĘ NA UDZIAŁ DZIECKA W ZAJĘCIACH Z WYCHOWANIA DO ŻYCIA W RODZINIE Izabela Topińska.
STRES jak sobie z nim radzic.
Zdrowie prezentacja.
Realizacja VI – XII 2015 r.. Turniej sportowy połączony z quizem wiedzy dla klas IV - VI 17 czerwca 2015 r.
Samodzielność dziecka w wieku przedszkolnym
W YCHOWANIE DO ŻYCIA W RODZINIE NSP Nasza Szkoła im. J. Korczaka.
WIĘZI W RODZINIE JAKO CZYNNIK CHRONIĄCY
JANUSZ KORCZAK sylwetka wielkiego pedagoga.  Naprawdę nazywał się Henryk Goldszmit  Urodził się w 1878 lub 1879 roku w Warszawie w rodzinie żydowskiej.
Wp ł yw higienicznego trybu ż ycia i aktywnego wypoczynku na dobre samopoczucie.
Motywowanie do nauki – rola rodzica. Na brak motywacji ucznia do nauki wpływają różne czynniki Związane z uczniem Związane z domem Związane ze szkołą.
Czwartoklasisto, jaki jesteś?. OŚMIOLATEK zaczyna być widoczny podział na dziewczynki i chłopców większość dzieci chętnie współdziała i jest nastawiona.
"Jak przygotować się do wieku nastoletniego?"
PREZENTACJA WYNIKÓW AUTOEWALUACJI SZKOŁY PROMUJĄCEJ ZDROWIE
Czas wolny dziecka szanse i zagrożenia czyli co powinien robić rodzic aby dziecko nie nadużywało komputera Wieluń
...dlatego mężczyzna opuszcza ojca swego i matkę swoją...
JAK MOTYWOWAĆ DZIECKO DO NAUKI?
Wychowanie do życia w rodzinie
Żeby się chciało uczyć…. Jak motywować dziecko do nauki?
DLACZEGO RUCH JEST TAK WAŻNY DLA NASZEGO ZDROWIA ?
Poczucie własnej wartości dziecka
Zapis prezentacji:

pt. Jak rozmawiać ze swoim dzieckiem? Spotkanie z rodzicami pt. Jak rozmawiać ze swoim dzieckiem? Jak skutecznie wspierać własne dziecko?

Okres dojrzewania Wiek dojrzewania to okres życia związany z wieloma zagrożeniami. Okres trudny, określany często „wiekiem burzy i naporu” zwykle zaczyna się u dziewcząt między 10 a 16 rokiem życia, a u chłopców między 10 a 17 rokiem życia. Okres dojrzewania trwa kilka lat.

Zmiany w organizmie Podstawą zmian jest działanie gruczołów dokrewnych, które wydzielają do krwi hormony, wpływające na przemianę materii. Następuje rozwój układu: płciowego, kostnego, ruchowego, mięśniowego i nerwowego. Tym zmianom towarzyszy silny rozwój w sferze psychicznej, umysłowej, procesach woli, pamięci, zainteresowań i światopoglądzie

Co powodują te zmiany? Dzieci bywają: uparte, kapryśne, niecierpliwe, samowolne, zbuntowane. Dziewczęta mogą być: przeczulone, wrażliwe, poszukujące samotności, smutne, pozornie leniwe i przygnębione. Chłopcy mogą być: aroganccy, szorstcy, zbuntowani. Relacje w rodzinie: ulegają rozluźnieniu, dzici obserwują dorosłych, oceniają ich wady oraz niekonsekwencję postępowania, dążą do usamodzielniania

Choroby okresu dojrzewania Anemia, Reumatyzm Jak wzmocnić organizm dziecka: Pożywienie bogate w białko, sole mineralne, witaminy Duże ilości snu Ruch na świeżym powietrzu

Podstawowe błędy wychowawcze Zbytnia troskliwość, chronienie dziecka od wysiłku i trudu Nadmierny liberalizm, tzn. pozwolenie dziecku na wszystko i nie interesowanie się jego życiem Nadmierna surowość, ostry rygor i dyscyplina

Zalecenia wychowawcze Zorganizować życie domowe z zachowaniem właściwej proporcji pracy i wypoczynku Regularne posiłki, prawidłowa dieta, sen 8 – 9 godzin na dobę Odpowiednie warunki do odrabiania lekcji, spokój do pracy Zapewnić własne terytorium ( nie sprzątać bez zgody dziecka) Akceptować udział w zajęciach rekreacyjno-sportowych, kołach zainteresowań, organizacjach

Nie wojować z dzieckiem, nie robić awantur (utrzymać wzajemny szacunek) Nie narzucać swojej opinii, ale jedynie przekonywać Postępować zawsze serdecznie, ale konsekwentnie Obserwować, czuwać, interesować się dzieckiem, ale bardzo dyskretnie Zachęcać, chwalić, dyskretnie doradzać, nagradzać (ale nie pieniężnie) Wszystkie przeżycia dziecka traktować poważnie, nigdy nie śmiać się z jego problemów Rozmawiać o trudnych sprawach przyjaźni, odpowiedzialności i miłości Poprzez szczere rozmowy wyjaśniać dziecku przyczyny jego problemów

Ocena dziecka! Jeśli dziecko czuje się krytykowane, nabiera przekonania o byciu gorszym, usuwa się w milczenie i samotność, nie współzawodniczy w szkole, nie podejmuje ryzyka emocjonalnego, nie broni się lub przeciwnie: staje się agresywne lub wpada w nałogi Tak samo może czuć się dziecko, które oceniane jest według kryteriów zawyżonych, którym nie potrafi podołać (dorośli pragną aby dzieci posiadały takie cechy jakie oni sami chcieli by mieć)

Jak wzmocnić poczucie własnej wartości u dziecka Okazywać zainteresowanie jego życiem, znaleźć czas na wspólne rozmowy Dać mu możliwość rozwoju zainteresowań, nawiązania przyjaźni, podejmowania decyzji Wzmacniać jego samoocenę

Vademecum budowania poczucia własnej wartości u dzieci Nie żartuj ze słabych cech dziecka, zwłaszcza z tych, z których żartują inni Chwal dziecko – to wzmocni w nim pozytywne i konstruktywne zachowania Oducz je obwiniania samego siebie – ciągła samokrytyka to zły nawyk, jeśli się powtarza zbadaj przyczyny i pomóż rozwiązać problem Pomóż dziecku równoważyć jego słabości poprzez maksymalne wykorzystanie jego mocnych stron

Przyglądaj się jego wynikom w nauce i staraj się poznać naturę trudności Wystrzegaj się nadopiekuńczości i uzależnienia dziecka – ucz je odpowiedzialności i daj mu swobodę odpowiednią dla jego wieku Traktuj je z miłością i szacunkiem, nawet wtedy gdy je karcisz Znajdź czas na rozmowę o jego sprawach i bądź wtedy uważny Pozwól mu wyrażać i bronić własnego zdania Nigdy nie porównuj go z rodzeństwem, rówieśnikami ani sobą samym – uznaj jego odmienność

Dziękuję za uwagę