LUBUSKIE INWESTYCJE STRATEGICZNE

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
I część 1.
Advertisements

Priorytety infrastruktury transportowej w budżecie Unii Europejskiej na lata Bartłomiej Telejko doradca delegacji PiS w Parlamencie Europejskim.
1 OD GORZOWSKIEGO OŚRODKA TECHNOLOGICZNEGO DO PARKU NAUKOWO-PRZEMYSŁOWEGO idea - elementy - perspektywy Gorzów Wlkp. 4 marca 2013.
Park Naukowo-Technologiczny Uniwersytetu Zielonogórskiego
Paweł Klimowicz Przewodniczący Rady Miasta Krakowa Inwestycje Metropolitalne w Wieloletnim Planie Inwestycyjnym Krakowa Kraków, 2007.
PRZEPISY RUCHU DROGOWEGO
Dyrektor ds. Marketingu
Urząd Marszałkowski Województwa Mazowieckiego
Polityka Spójności ___________ Maciej Nowicki
Certyfikacja Punktów i Centrów Informacji Turystycznej
PREZENTACJA ZASOBÓW INFORMACYJNYCH BAZY GŁÓWNEGO URZĘDU STATYSTYCZNEGO URZĄD STATYSTYCZNY W ŁODZI Łódź, 10 grudnia 2010 r.
Park Naukowo – Technologiczny Uniwersytetu Zielonogórskiego Elżbieta Polak Marszałek Województwa Lubuskiego.
Strategii Rozwoju Województwa Lubuskiego
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
Zielona kraina nowoczesnych technologii
Zielona Góra, 28 sierpnia 2013r.
Zielona kraina nowoczesnych technologii Gorzów Wlkp. 12. kwietnia 2012 r. Elżbieta Polak, Marszałek Województwa Lubuskiego.
KONKURS WIEDZY O SZTUCE
Kierunki rozwoju infrastruktury transportowej na Mazowszu
Roman Ciepiela Wicemarszałek Województwa Małopolskiego
Wieloletni Plan Inwestycyjny kluczowe projekty: układ drogowy
Skoro nie wiesz dokąd zmierzasz Nigdy tam nie dojdziesz Konwent zrzeszenia Prezydentów, Burmistrzów i Wójtów Województwa Lubuskiego Pogorzelica
STRATEGIA ROZWOJU TRANSPORTU W MAŁOPOLSCE
1 OPINIA WOJEWODY DOLNOŚLĄSKIEGO w sprawie zgodności Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Dolnośląskiego z celami Strategii Rozwoju Kraju 2007.
INFORMACJA dotycząca strategii działań
Obwodnica Krosna Odrzańskiego
Sytuacja społeczno – gospodarcza województwa lubuskiego
Podsumowanie badań potoków podróznych na terenie Powiatu Krotoszyńskiego 1 kwartał 2007 Instytut Rozwoju i Promocji Kolei.
Wymiar miejski polityki spójności Zintegrowane Inwestycje Terytorialne Piotr Siewierski Ministerstwo Rozwoju Regionalnego Łódź, 7 grudnia 2012.
Lubelszczyzna i jej przyszłość..
LUBUSKIE TRÓJMIASTO - martwa idea czy żywy organizm?
Strategiczne Projekty drogowe Miasta Gdańska
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020
KONKURS GRUNT NA MEDAL 2012 Wybór najlepszego terenu inwestycyjnego w województwie kujawsko-pomorskim.
KONKURS GRUNT NA MEDAL 2012 Wybór najlepszego terenu inwestycyjnego w województwie kujawsko-pomorskim.
Marszałek Województwa Dolnośląskiego
Cywilizacyjny skok z klasą Zielona Góra, 4 października 2012.
Mistrzostwa Europy w Piłce Nożnej UEFA EURO 2012
Strategia Rozwoju Powiatu Puławskiego
Najważniejsze zadania inwestycyjne we Wrocławiu
Projekt Lubuskiego Regionalnego Programu Operacyjnego na lata Urząd Marszałkowski Województwa Lubuskiego Oddział Programowania Strategicznego.
STRATEGIA ROZWOJU SYSTEMU TRANSPORTU WOJEWÓDZTWA ŚLĄSKIEGO
Perspektywy rozwoju wysokiej jakości połączeń intercity w Polsce
Gorzów Wielkopolski 5 maj 2014 r.
Wicemarszałek Województwa Lubuskiego
Inwestycja pn: „Uzbrojenie miejskich gruntów na terenie Lubuskiego Parku Przemysłowo-Technologicznego”
Konferencja na temat koncepcji budowy dróg rowerowych w ramach Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych i EuroVelo.
Kalendarz 2020.
Uwarunkowania Na terenie miasta Zielona istniejący układ komunikacyjny, opiera się głównie na następujących ciągach dróg: droga ekspresowa S3, droga krajowa.
INFORMACJA nt. działań Oddziału w Warszawie GDDKiA na terenie regionu płockiego. Płock, 13 października 2009r.
1 Zintegrowane Inwestycje Terytorialne (ZIT). 2 Zintegrowane Inwestycje Terytorialne to nowy instrument: - rozwoju terytorialnego, - wdrażania zintegrowanych.
MINISTERSTWO SPORTU I TURYSTYKI PROGRAMY INFRASTRUKTURALNE MSIT Konwent Marszałków Województw RP
Zasady funkcjonowania Kontraktu Terytorialnego w latach października 2012 r.
Podsumowanie wdrażania Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007 – 2013 Stan na dzień (KSI SIMIK) Urząd Marszałkowski.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad Oddział w Warszawie ul. Mińska 25, Warszawa Tel.: , Faks:
Aktualizacja Strategii Energetyki Województwa Lubuskiego Dychów, 3 czerwca 2016 r. Danuta Wesołowska-Wujaszek Z-ca Dyrektora Departamentu Infrastruktury.
9.3. Regionalna infrastruktura drogowa Regionalny Program Operacyjny Województwa Pomorskiego na lata
Sejmik Województwa Lubuskiego, 7 lutego 2012, Andrzej Patalas AUTOSTRADA A2 ŚWIECKO – NOWY TOMYŚL (105,9 km)
W jaki sposób tworzymy warunki do rozwoju gospodarczego
Samorząd fundamentem demokracji i wolnej Polski
WYKONANIE BUDŻETU WOJEWÓDZTWA LUBUSKIEGO ZA 2016 ROK
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
realizowane przez Oddział GDDKiA w Zielonej Górze
prof. nzw. dr hab. Eugeniusz Sobczak mgr Michał Staniszewski
Krosno Odrzańskie – miejsce na Twoje inwestycje
Studia II stopnia (magisterskie) rok akademicki 2018/2019
Departament Rozwoju Regionalnego i Funduszy Europejskich
Studia II stopnia (magisterskie) rok akademicki 2018/2019
WYKONANIE BUDŻETU WOJEWÓDZTWA LUBUSKIEGO ZA 2017 ROK
Zapis prezentacji:

LUBUSKIE INWESTYCJE STRATEGICZNE CZĘŚĆ PIERWSZA: INSTRUMENT ZRÓWNOWAŻONEGO ROZWOJU WOJEWÓDZTWA CZY NARZĘDZIE FINANSOWO-INWESTYCYJNEJ EKSTERMINACJI PÓŁNOCY? 1

w Strategii Rozwoju Województwa Lubuskiego. 2 maja 2012 r. Zarząd Województwa Lubuskiego zatwierdził listę 23 kluczowych inwestycji, które zostaną ujęte w Strategii Rozwoju Województwa Lubuskiego. To jednak nie wszystko… Jak czytamy na stronie internetowej Urzędu Marszałkowskiego: Lista ta zostanie rozszerzona o inwestycje, które wcześniej zamieszczono w projekcie strategii uznając je za kluczowe dla rozwoju województwa. Należą do nich: rozbudowa lotniska Zielona Góra - Babimost kompleks energetyczny Gubin-Brody. Ostateczna lista, zostanie ujęta w rozdziale SRWL 2020 - „Kluczowe inwestycje o charakterze regionalnym”. 2

Dla ułatwienia dokonamy dwustopniowego podziału celów strategicznych: Zarząd Województwa Lubuskiego wielokrotnie deklarował, że sprawiedliwie traktuje obie jego części: północną i południową. Przyjrzyjmy się więc bliżej kluczowym (zdaniem Zarządu) inwestycjom w Lubuskiem. Dla ułatwienia dokonamy dwustopniowego podziału celów strategicznych: kolorystycznego (terytorialnego) merytorycznego 3

Podział kolorystyczny (terytorialny) odzwierciedla przynależność geograficzną danego celu strategicznego Kolor czerwony to inwestycje zlokalizowane w południowej części województwa Kolor niebieski to inwestycje zlokalizowane w północnej części województwa Kolor zielony to inwestycje zlokalizowane w obu częściach województwa 4

1. Rozwój Lubuskiego Parku Przemysłowo-Technologicznego w Nowym Kisielinie. 2. Rozwój Parku Technologii i Logistyki Przemysłu INTERIOR w Nowej Soli. 3. Utworzenie parku naukowo-przemysłowego w Gorzowie Wlkp. 4. Budowa drogi ekspresowej S-3 (inwestycja częściowo realizowana). 5. Dokończenie węzłów A-2 tj. budowa węzłów : Jordanowo, Łagów i Myszęcin. 6. Przebudowa drogi nr 18 (do parametrów autostrady). 7. Modernizacja dróg krajowych nr 22 i 24. 8. Rozwój drogi nr 27 Zielona Góra - Żary – autostrada A18. 9. Połączenie drogi S 3 przez Nową Sól - Kożuchów - Iłowę - Szprotawę z autostradami A-18 i A-2 10. Budowa przeprawy mostowej w Kostrzynie nad Odrą/ północna obwodnica miasta. 11. Budowa mostu w Milsku. 12. Most na Odrze w Krośnie Odrzańskim (wraz z obwodnicą). 13. Rozbudowa i modernizacja infrastr. linii kolej. nr 273 (CE-59) na odcinku Głogów - Zielona Góra - Kostrzyn („Odrzanka”). 14. Rozbudowa i modernizacja infrastr. linii kolej. nr 203 na odc. Krzyż - Gorzów Wlkp. - Kostrzyn n/Odrą. 15. Rozbudowa i modernizacja infrastr. linii kolej. 275 na odcinku Miłkowice-Żagań oraz linii 14 na odcinku  Żagań-Żary-Forst. 16. Uruchomienie kolei miejskiej i aglomeracyjnej Lubuskiego Trójmiasta. 17. Modernizacja lotniska w Przylepie. 18. Budowa lotniska do celów biznesowych i sportowo–turystycznych w okolicach Gorzowa Wlkp. 19. Budowa bazy lotniczego pogotowia ratunkowego HEMS w północnej części województwa. 20. Modernizacja odrzańskiej drogi wodnej E-30. 21. Modernizacja międzynarodowej drogi wodnej E-70. 22. Rozwój Winnicy Lubuskiej w Zaborze. 23. Rozbudowa Wojewódzkiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Drzonkowie. 5

Teraz dla większej przejrzystości: Usuniemy cele realizowane w obu częściach województwa lubuskiego (zielone) Pozostałe cele pogrupujemy tematycznie i opatrzymy nagłówkami 6

7 3. Utworzenie parku naukowo-przemysłowego w Gorzowie Wlkp. 1. Rozwój Lubuskiego Parku Przemysłowo-Technologicznego w Nowym Kisielinie. 2. Rozwój Parku Technologii i Logistyki Przemysłu INTERIOR w Nowej Soli. 5. Dokończenie węzłów A-2 tj. budowa węzłów : Jordanowo, Łagów i Myszęcin. 7. Modernizacja dróg krajowych nr 22 i 24. 6. Przebudowa drogi nr 18 (do parametrów autostrady). 8. Rozwój drogi nr 27 Zielona Góra - Żary – autostrada A18. 9. Połączenie drogi S 3 przez Nową Sól - Kożuchów - Iłowę - Szprotawę z autostradami A-18 i A-2 10. Budowa przeprawy mostowej w Kostrzynie nad Odrą/ północna obwodnica miasta. 11. Budowa mostu w Milsku. 12. Most na Odrze w Krośnie Odrzańskim (wraz z obwodnicą). 14. Rozbudowa i modernizacja infrastr. linii kolej. nr 203 na odc. Krzyż - Gorzów Wlkp. - Kostrzyn n/Odrą. 13. Rozbudowa i modernizacja infrastr. linii kolej. nr 273 (CE-59) na odcinku Głogów - Zielona Góra - Kostrzyn („Odrzanka”). 15. Rozbudowa i modernizacja infrastr. linii kolej. 275 na odcinku Miłkowice-Żagań oraz linii 14 na odcinku  Żagań-Żary-Forst. 16. Uruchomienie kolei miejskiej i aglomeracyjnej Lubuskiego Trójmiasta. 17. Modernizacja lotniska w Przylepie. 18. Budowa lotniska do celów biznesowych i sportowo–turystycznych w okolicach Gorzowa Wlkp. 19. Budowa bazy lotniczego pogotowia ratunkowego HEMS w północnej części województwa. 21. Modernizacja międzynarodowej drogi wodnej E-70. 22. Rozwój Winnicy Lubuskiej w Zaborze. 23. Rozbudowa Wojewódzkiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Drzonkowie. 7

LUBUSKIE INWESTYCJE STRATEGICZNE CZ. I Parki Przemysłowo-Technologiczne 3. Utworzenie parku naukowo-przemysłowego w Gorzowie Wlkp. 1. Rozwój Lubuskiego Parku Przemysłowo-Technologicznego w Nowym Kisielinie. 2. Rozwój Parku Technologii i Logistyki Przemysłu INTERIOR w Nowej Soli. Węzły autostradowe 5. Dokończenie węzłów A-2 tj. budowa węzłów : Jordanowo, Łagów i Myszęcin. Drogi 7. Modernizacja dróg krajowych nr 22 i 24. 6. Przebudowa drogi nr 18 (do parametrów autostrady). 8. Rozwój drogi nr 27 Zielona Góra - Żary – autostrada A18. 9. Połączenie drogi S 3 przez Nową Sól - Kożuchów - Iłowę - Szprotawę z autostradami A-18 i A-2 Mosty 10. Budowa przeprawy mostowej w Kostrzynie nad Odrą/ północna obwodnica miasta. 11. Budowa mostu w Milsku. 12. Most na Odrze w Krośnie Odrzańskim (wraz z obwodnicą). 8

LUBUSKIE INWESTYCJE STRATEGICZNE CZ. II Linie kolejowe 14. Rozbudowa i modernizacja infrastr. linii kolej. nr 203 na odc. Krzyż - Gorzów Wlkp. - Kostrzyn n/Odrą. 13. Rozbudowa i modernizacja infrastr. linii kolej. nr 273 (CE-59) na odcinku Głogów - Zielona Góra - Kostrzyn („Odrzanka”). 15. Rozbudowa i modernizacja infrastr. linii kolej. 275 na odcinku Miłkowice-Żagań oraz linii 14 na odcinku  Żagań-Żary-Forst. 16. Uruchomienie kolei miejskiej i aglomeracyjnej Lubuskiego Trójmiasta. Lotniska i lądowiska Rozbudowa lotniska Zielona Góra - Babimost 17. Modernizacja lotniska w Przylepie. 18. Budowa lotniska do celów biznesowych i sportowo–turystycznych w okolicach Gorzowa Wlkp. 19. Budowa bazy lotniczego pogotowia ratunkowego HEMS w północnej części województwa. Turystyka i promocja województwa 21. Modernizacja międzynarodowej drogi wodnej E-70. 22. Rozwój Winnicy Lubuskiej w Zaborze. 23. Rozbudowa Wojewódzkiego Ośrodka Sportu i Rekreacji w Drzonkowie. 9

LUBUSKIE INWESTYCJE STRATEGICZNE PRZYCZYNA (GENEZA) INWESTYCJI ANALIZA UPROSZCZONA LICZBA INWESTYCJI KOSZT INWESTYCJI PRZYCZYNA (GENEZA) INWESTYCJI 10

LUBUSKIE INWESTYCJE STRATEGICZNE ANALIZA UPROSZCZONA LICZBA INWESTYCJI LICZBA INWESTYCJI STRATEGICZNYCH W POŁUDNIOWEJ CZĘŚCI WOJEWÓDZTWA JEST PONAD DWÓKROTNIE WIĘKSZA NIŻ W JEGO PÓŁNOCNEJ CZĘŚCI : 15 7 11

LUBUSKIE INWESTYCJE STRATEGICZNE ANALIZA UPROSZCZONA KOSZT INWESTYCJI PONIEWAŻ NIE ZNAMY KOSZTÓW WSZYSTKICH INWESTYCJI, OCEŃMY JE W TEMATYCZNYCH ZESTAWIENIACH, GDZIE NAWET POBIEŻNA WIEDZA POZWALA ZAUWAŻYĆ, ŻE STUKILKUDZIESIĘCIO MILIONOWE INWESTYCJE: Rozwój Lubuskiego Parku Przemysłowo-Technologicznego w Nowym Kisielinie. Rozbudowa lotniska Zielona Góra – Babimost 16. Uruchomienie kolei miejskiej i aglomeracyjnej Lubuskiego Trójmiasta. SĄSIADUJĄ Z KILKUNASTO LUB KILKUMILIONOWYMI 3. Utworzenie parku naukowo-przemysłowego w Gorzowie Wlkp. 18. Budowa lotniska do celów biznesowych i sportowo–turystycznych w okolicach Gorzowa Wlkp. 19. Budowa bazy lotniczego pogotowia ratunkowego HEMS w północnej części województwa. 12

LUBUSKIE INWESTYCJE STRATEGICZNE Parki Przemysłowo-Technologiczne ANALIZA UPROSZCZONA KOSZT INWESTYCJI Parki Przemysłowo-Technologiczne 3. Utworzenie parku naukowo-przemysłowego w Gorzowie Wlkp. 1. Rozwój Lubuskiego Parku Przemysłowo-Technologicznego w Nowym Kisielinie. 2. Rozwój Parku Technologii i Logistyki Przemysłu INTERIOR w Nowej Soli. Drogi 7. Modernizacja dróg krajowych nr 22 i 24. 6. Przebudowa drogi nr 18 (do parametrów autostrady). 8. Rozwój drogi nr 27 Zielona Góra - Żary – autostrada A18. 9. Połączenie drogi S 3 przez Nową Sól - Kożuchów - Iłowę - Szprotawę z autostradami A-18 i A-2 13

LUBUSKIE INWESTYCJE STRATEGICZNE ANALIZA UPROSZCZONA KOSZT INWESTYCJI Lotniska i lądowiska Rozbudowa lotniska Zielona Góra - Babimost 17. Modernizacja lotniska w Przylepie. 18. Budowa lotniska do celów biznesowych i sportowo–turystycznych w okolicach Gorzowa Wlkp. 19. Budowa bazy lotniczego pogotowia ratunkowego HEMS w północnej części województwa. Linie kolejowe 14. Rozbudowa i modernizacja infrastr. linii kolej. nr 203 na odc. Krzyż - Gorzów Wlkp. - Kostrzyn n/Odrą. 13. Rozbudowa i modernizacja infrastr. linii kolej. nr 273 (CE-59) na odcinku Głogów - Zielona Góra - Kostrzyn („Odrzanka”). 15. Rozbudowa i modernizacja infrastr. linii kolej. 275 na odcinku Miłkowice-Żagań oraz linii 14 na odcinku  Żagań-Żary-Forst. 16. Uruchomienie kolei miejskiej i aglomeracyjnej Lubuskiego Trójmiasta. 14

LUBUSKIE INWESTYCJE STRATEGICZNE ANALIZA UPROSZCZONA KOSZT INWESTYCJI INWESTYCJE NA PÓŁNOCY LUBUSKIEGO SĄ MINIMALISTYCZNE A NA POŁUDNIU WOJEWÓDZTWA ROZPASANE FINANSOWO 15

LUBUSKIE INWESTYCJE STRATEGICZNE ANALIZA UPROSZCZONA PRZYCZYNA (GENEZA) INWESTYCJI INWESTYCJE NA PÓŁNOCY WOJ. LUBUSKIEGO WYNIKAJĄ Z REALNYCH I JUŻ ISTNIEJĄCYCH POTRZEB INWESTYCYJNYCH ORAZ KWESTII BEZPIECZEŃSTWA 7. Modernizacja dróg krajowych nr 22 i 24. - BEZPIECZEŃSTWO KIEROWCÓW 10. Budowa przeprawy mostowej w Kostrzynie nad Odrą/ północna obwodnica miasta. - TIRY POW. 7 TON JADĄCE Z KSSSE DO NIEMIEC MUSZĄ JECHAĆ DO SŁUBIC 14. Rozbudowa i modernizacja infrastr. linii kolej. nr 203 na odc. Krzyż - Gorzów Wlkp. - Kostrzyn n/Odrą. – FATALNY STAN TECHNICZNY, WIELU PASARZERÓW, BRAK ELEKTRYFIKACJI 18. Budowa lotniska do celów biznesowych i sportowo–turystycznych w okolicach Gorzowa Wlkp. – POZYSKIWANIE BIZNESU, GŁÓWNIE DO KSSSE 19. Budowa bazy lotniczego pogotowia ratunkowego HEMS w północnej części województwa. –BEZPIECZEŃSTWO 16

LUBUSKIE INWESTYCJE STRATEGICZNE ANALIZA UPROSZCZONA PRZYCZYNA (GENEZA) INWESTYCJI NAJWIĘKSZE INWESTYCJE NA POŁUDNIU WOJ. LUBUSKIEGO WYNIKAJĄ Z ROZBUCHANYCH IMPERIALNYCH WIZJI, KTÓRYCH TWÓRCĄ JEST ZARZĄD WOJEWÓDZTWA Rozbudowa lotniska Zielona Góra - Babimost 1. Rozwój Lubuskiego Parku Przemysłowo-Technologicznego w Nowym Kisielinie. 9. Połączenie drogi S 3 przez Nową Sól - Kożuchów - Iłowę - Szprotawę z autostradami A-18 i A-2 11. Budowa mostu w Milsku. 16. Uruchomienie kolei miejskiej i aglomeracyjnej Lubuskiego Trójmiasta. 17

LUBUSKIE INWESTYCJE STRATEGICZNE WNIOSKI ZARZĄD WOJEWÓDZTWA LUBUSKIEGO KONSEKWENTNIE REALIZUJE POLITYKĘ, KTÓRA MOŻE W KONSEKWENCJI DOPROWADZIĆ DO PODZIAŁU I ZNISZCZENIA JEDNOŚCI WOJEWÓDZTWA, A NASTĘPNIE PRZYŁĄCZENIA DOBRZE ZURBANIZOWANEJ POŁUDNIOWEJ JEGO CZĘŚCI DO WOJEWÓDZTWA DOLNOŚLĄSKIEGO TEMU SŁUŻY EKSTERMINACJA FINANSOWO-INWESTYCYJNA PÓŁNOCY, W PROCESIE USTALANIA STRATEGICZNYCH INWESTYCJI LUBUSKICH 18

LUBUSKIE INWESTYCJE STRATEGICZNE WNIOSKI TWÓR, KTÓRY NAZYWAMY „WOJEWÓDZTWO LUBUSKIE” STAŁ SIĘ WYGODNYM I SKUTECZNYM NARZĘDZIEM POZYSKIWANIA ŚRODKÓW FINANSOWYCH (MIN. Z UE ORAZ PODATKÓW MIESZKAŃCÓW CAŁEGO WOJEWÓDZTWA) A NASTĘPNIE KUMULOWANIA ICH W FORMIE INWESTYCJI NA OBSZARZE JEGO POŁUDNIOWEJ CZĘŚCI 19

Robert Jałowy – Gorzów Wlkp. 14.06.2012 r. DZIĘKUJĘ ZA UWAGĘ Robert Jałowy – Gorzów Wlkp. 14.06.2012 r.