Prezentacja
Temat: Język reklamy /prasa, radio, telewizja/. Charakterystyka tekstów reklamowych ze szczególnym uwzględnieniem funkcji przekazów językowych i użytych środków perswazji. Teza: Dokonując językowych manipulacji, zadaniem reklamy jest nakłonienie jak największej liczby odbiorców do zakupu prezentowanego produktu.
Ramowy plan wypowiedzi Teoretyczne podstawy perswazji Pojęcie reklamy Analiza przykładów reklam Reklama dziś Wnioski
Teoretyczne podstawy perswazji Czym jest perswazja?
Teoretyczne podstawy perswazji Jakimi intencjami kierujemy się stosując perswazję?
Teoretyczne podstawy perswazji Typy perswazji Drogi perswazji Przekonująca Nakłaniająca Pobudzająca Centralna Peryferyjna
Teoretyczne podstawy perswazji Warunki skutecznej perswazji akceptacja środowiska społecznego zgodność z obrazem świata odbiorcy motywacja percypowalność przedmiotu perswazji uzasadnienie
Pojęcie reklamy Definicja
Założenia dotyczące reklamy Pojęcie reklamy Założenia dotyczące reklamy przetwarzalność jasność ekonomia ekspresywność treść ważniejsza od formy łatwiejsza orientacja aksjologiczna
Pojęcie reklamy Terminologia Slogan a hasło Spot
Ricoré
Ricoré KC: Jeszcze kawy? KN: Chętnie, ale jest już późno. Może tym razem łagodnej? M: Może napijecie się Ricoré? K: Ricoré? M: Ricoré to unikalne połączenie kawy rozpuszczalnej i cykorii. Kawa delikatnie pobudza, a cykoria zapewnia tak łagodny smak, że można ją pić przez cały dzień. Spróbujcie. KC: Pyszna ta kawa. KN: I jaka łagodna. KC: Nowość! Ricoré od Nestlé – łagodny smak kawy o każdej porze dnia. K: Mógłbyś powtórzyć? M: Ricoré to unikalne połączenie kawy rozpuszczalnej i cykorii.
L’Oréal
L’Oréal K: Dla moich zniszczonych, łamliwych i suchych włosów znalazłam rozwiązanie. M: Nowość L’Oréal Paris – Elsève odżywka odbudowująca przeciw łamaniu się włosów. Nowa formuła z Nutri-Ceramidami wypełnia ubytki włosa i odbudowuje włosy aż po same końce. Aż o 95% mniej złamanych włosów przy czesaniu. Nowa linia pielęgnacyjna Elsève przeciw łamaniu się włosów. K: Ponieważ jesteś tego warta.
Hortex
Hortex K: Owocowy, lekki Fresz, dla spragnionych orzeźwienia. Fresz – ciesz się słońcem. M: Hortex.
Wirtualna Polska
Wirtualna Polska M: O, znowu ściągasz. K: Przecież ty też ściągasz. L: Ściągniesz z nas wszystko. M: Wirtualna Polska – WP.PL
Constar
Castrol
Runway
Reklama dziś Obecne tendencje podtekst erotyczny gwiazdy i dużo humoru
Perspektywy na przyszłość Reklama dziś Perspektywy na przyszłość reklama elementem rozrywki Polacy mają dość reklam internet przyszłością reklamy
Wnioski w reklamach stosuje się różnorodne środki językowe skuteczne operowanie gramatyką potęguje efektywność reklamy reklamy wykorzystują wiele rodzajów stylistyk nie tylko tekst reklamowy decyduje o skuteczności przekazu cel reklamy zawsze pozostaje ten sam: zachęcenie do kupna prezentowanego produktu
Dziękuję za uwagę