pomiędzy sprawowaniem opieki a wolnością (autonomią)

Slides:



Advertisements
Podobne prezentacje
Samoocena.
Advertisements

Edukacja globalna w praktyce szkolnej
ROLA WYCHOWANIA JAKO CZYNNIKA ROZWOJU
Wychowanie i pseudowychowanie
W Y C H O W A N I E D O Z D R O W I A P S YC H I C Z N E G O
Willy Aastrup, Centre Director U N I W E R S Y T E T W A A R H U S Ośrodek doradztwa i wsparcia Świadomość niepełnosprawności a rozszerzanie partycypacji.
Polityka regionalna Unii Europejskiej szansa i wyzwanie dla Polski
Wartości i wartościowanie w nowej podstawie programowej
Strategia Rozwoju Województwa Lubuskiego 2020.
DWIE RACJONALNOŚCI RACJONALNOŚĆ ADAPTACYJNA RACJONALNOŚĆ EMANCYPACYJNA
Sławomir Łodziński Zakład Socjologii Ogólnej Instytut Socjologii UW
Nowa Ekonomia Instytucjonalna
ZACZYNAJĄ SIĘ OD PRAW DZIECKA
PROGRAM OPERACYJNY KAPITAŁ LUDZKI Człowiek – najlepsza inwestycja Uniwersytet im. Adama Mickiewicza.
PRAWA CZŁOWIEKA.
Edukacja a różnica kulturowa.
Samoocena mgr Paulina Hapka.
w społecznym kontekście rozwoju nastolatka
Wychowanie i wychowawcy wobec problemów płynnej nowoczesności
NA KIERUNKACH I SPECJALNOŚCIACH NAUCZANIA: OGRODNICTWO KSZTAŁTOWANIE TERENÓW ZIELENI STUDIA W PWSZ W SULECHOWIE.
Strategia rozwoju SBP na lata Sprawozdanie Maria Burchard ZG SBP.
,,Dzieci nie będą dopiero, ale są już ludźmi, tak ludźmi są a nie lalkami, można przemówić do ich rozumu, odpowiedzą nam, przemówimy do serca, odczują.
Cele, rodzaje, charakterystyka społecznych usług publicznych
Metoda projektu a kompetencje kluczowe w społeczeństwie opartym na wiedzy Koprzywnica, 6 czerwca 2013 r.
DOMENA PUBLICZNA.
Prawa dziecka.
Metateorie teorii wychowania
Pytania 1 Czy dziecko rodzi się jako jednostka wybitnie uzdolniona? Czym jest wrodzony potencjał intelektualny człowieka? Czym jest inteligencja - poziomy.
Ewolucja kulturowa XX a wychowanie
Przyrzeczenie harcerskie
Fazy rozwoju społecznego człowieka wg E. Ericsona
Kształtowanie postawy dialogu. Wyzwania edukacji międzykulturowej.
Niepubliczna placówka doskonalenia nauczycieli „prototo” we wrocławiu
Autoprezentacja.
2020 – dokąd zmierzamy, czyli o największych wyzwaniach rozwoju
WARSZTATY GRUNDTVIG „Improvement of the Environmental Communication of Migrants” Oerlinghausen września 2009 r.
1) diagnostyczna – polegająca na zgromadzeniu informacji wyjściowych o wewnętrznych i zewnętrznych warunkach działania placówki 2) twórcza – związana.
Modele pracy edukacyjnej i wybrane teorie uczenia się dorosłych
Lekkoatletyka moją pasją 
Poprawa jakości i efektywności systemów edukacji.
Misja Misją Gminnej Biblioteki Publicznej w Gorzkowicach jest zaspakajanie potrzeb czytelniczych, integracja i aktywizacja społeczności.
Zmiany w wymaganiach normy ISO (w kontekście EMAS)
Społeczna odpowiedzialność przedsiębiorstw
Człowiek jako istota społeczna
EDUKACJA ZDROWOTNA W SZKOŁACH PONADGIMNAZJALNYCH W POLSCE
 Przygotowanie dzieci do podjęcia nauki w szkole oraz wspieranie indywidualnego potencjału rozwojowego każdego wychowanka.  Dbanie o rozwój intelektualny.
Zróżnicowanie kulturowe społeczeństwa
Małe dziecko w systemie edukacji
PSYCHOGIA BOHATERA WEDŁUG TERAPII KREATYWNEJ.
MIEJSKIE PRZEDSZKOLE nr 6 ZAPEWNIAMY  Opiekę.  Wychowanie.  Uczenie się.
Wrocławska Koncepcja Edukacyjna
Demokracja.
Wychowanie ekologiczne
Priorytety w kadencji Materiały na spotkanie 24 marca 2015 roku dr hab. prof. UW Robert Małecki.
Konwencja Praw Dziecka
Konwencja Praw Dziecka. Co to jest ? Konwencja Praw Dziecka, dokument uchwalony przez Zgromadzenie ogólne ONZ w Dotyczy osób, które nie ukończyły.
Rola wychowania jako czynnika rozwoju A. Brzezińska, Społeczna psychologia rozwoju. Warszawa 2000.
w obrębie ulic: Wodna, Słowackiego, Plac Wolności, Nadrzeczna
Prawo wyznaniowe Zagadnienia podstawowe
Uporządkowanie krajowych dokumentów strategicznych.
Ewaluacja w pracy nauczyciela
Propozycje wyzwań, celów strategicznych i programów opracowanych w ramach obszaru USŁUGI SPOŁECZNE.
Wizja i misja szkoły Zespół Szkół Specjalnych nr 110 przy Szpitalu Klinicznym im. K. Jonschera Uniwersytetu Medycznego w Poznaniu.
CZY ZNASZ HIERARCHIĘ WARTOŚCI ?
Powszechny system ochrony praw człowieka
Prawa dziecka.
pomiędzy sprawowaniem opieki a wolnością (autonomią)
ROK RZEKI WISŁY 2017 BUDUJEMY DOBRĄ MARKĘ WISŁY pomysł
System opisu pluralistycznych podejść do języków i kultur (FREPA)
Zapis prezentacji:

pomiędzy sprawowaniem opieki a wolnością (autonomią) Wychowanie jest przemyślanym procesem wywierania wpływu odbywającym się pomiędzy sprawowaniem opieki a wolnością (autonomią) B POMOC W EMANCYPACJI A POMOC W ASYMILACJI KULTUROWEJ C POMOC W KSZTAŁTOWANIU TOŻSAMOŚCI

pomiędzy sprawowaniem opieki a wolnością (autonomią) Wychowanie jest przemyślanym procesem wywierania wpływu odbywającym się pomiędzy sprawowaniem opieki a wolnością (autonomią) C B A A – pomoc w asymilacji kulturowej B – pomoc w emancypacji C – pomoc w kształtowaniu tożsamości I. A B C I. Integracja ze społeczeństwem znajduje się na najwyższej pozycji ponad emancypacją i rozwojem osoby. Nauka i kształcenie są pierwszymi warunkami emancypacji. Dopiero kiedy człowiek jest dojrzały, może rozwinąć rozsądną tożsamość

pomiędzy sprawowaniem opieki a wolnością (autonomią) Wychowanie jest przemyślanym procesem wywierania wpływu odbywającym się pomiędzy sprawowaniem opieki a wolnością (autonomią) C B A A – pomoc w asymilacji kulturowej B – pomoc w emancypacji C – pomoc w kształtowaniu tożsamości II. A C B II. Dopasowanie do systemu osiągnięć, kultury i norm jest warunkiem rozwoju tożsamości. Dopiero po zakończonym procesie rozwoju tożsamości człowiek może swobodnie poruszać się w nowych kierunkach.

pomiędzy sprawowaniem opieki a wolnością (autonomią) Wychowanie jest przemyślanym procesem wywierania wpływu odbywającym się pomiędzy sprawowaniem opieki a wolnością (autonomią) C B A A – pomoc w asymilacji kulturowej B – pomoc w emancypacji C – pomoc w kształtowaniu tożsamości III. B A C Zagwarantowanie swobody działania dla rozwoju krytycznej świadomości jest warunkiem udanego dopasowania do struktur osiągnięć. Pierwszeństwo mają wizje kolektywu. Na nich opierają się osiągnięcia związane z dopasowaniem. Dopiero z tej kombinacji może się ukształtować tożsamość

pomiędzy sprawowaniem opieki a wolnością (autonomią) Wychowanie jest przemyślanym procesem wywierania wpływu odbywającym się pomiędzy sprawowaniem opieki a wolnością (autonomią) C B A A – pomoc w asymilacji kulturowej B – pomoc w emancypacji C – pomoc w kształtowaniu tożsamości IV. B C A IV. Poprzez powiązanie z wizjami (wolności)możliwy jest rozwój tożsamości. Osiągnięcia związane z dopasowaniem się nie stanowią żadnego pedagogicznego wyzwania

pomiędzy sprawowaniem opieki a wolnością (autonomią) Wychowanie jest przemyślanym procesem wywierania wpływu odbywającym się pomiędzy sprawowaniem opieki a wolnością (autonomią) C B A A – pomoc w asymilacji kulturowej B – pomoc w emancypacji C – pomoc w kształtowaniu tożsamości V. C A B V. Udany rozwój tożsamości musi znajdować się na pierwszym miejscu, aby działania związane z dopasowaniem i asymilacją mogły być skuteczne. Dopiero dzięki takiej kolejności powstaje potencjał emancypacyjny.

pomiędzy sprawowaniem opieki a wolnością (autonomią) Wychowanie jest przemyślanym procesem wywierania wpływu odbywającym się pomiędzy sprawowaniem opieki a wolnością (autonomią) C B A A – pomoc w asymilacji kulturowej B – pomoc w emancypacji C – pomoc w kształtowaniu tożsamości VI. C B A VI. Wewnętrzna i zewnętrzna stabilność jednostki są warunkiem autonomii. Dopiero wtedy możliwa jest nauka w wolności.